Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 18:02   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Aangezien kapitalisme als rechts beschouwd wordt zal ik het hier laten staan, anders moet je het maar vragen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:43   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Zeg C uit W, mag ik je eigenlijk eens vragen in welk ideologisch spectrum jij je eigenlijk bevindt?

Ik heb altijd gedacht "(neo)conservatief", maar ik heb moeite met dat te duiden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:54   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zeg C uit W, mag ik je eigenlijk eens vragen in welk ideologisch spectrum jij je eigenlijk bevindt?

Ik heb altijd gedacht "(neo)conservatief", maar ik heb moeite met dat te duiden.
Hemeltjes, van waar die neo?
Paleo zou ik nog aanvaarden, maar neo
Ik kan ook geen label op mezelf plakken, maar ik herken bij mezelf:conservatisme, nationalisme (weinig patriotisme), en een zweem van katholieke normen en waarden. Voor de rest vind ik alles wel interessant en probeer ik van iedereen het 'goede' te vatten en eventueel te incorporeren in mezelf.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 18:55   #24
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Paleoconservatief? Ik dacht dat jij voor de verzorgingstaat en zo was?

Paleoconservatieven en libertariërs eten uit één hand, niet?

Of ben je één van die Europese paleoconservatieven in de Duitse traditie?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 18:56.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:32   #25
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Die Duitse Traditie ken ik niet zo goed.
En het hangt er vanaf wat je verstaat onder de verzorgingsstaat. Ik wil geen nanny-state, maar wel een sterke staat. Ik ben geen staats-hater, sommige dingen dienen eenmaal door de staat geregeld te worden.
De aversie van vele libertariërs tegen de staat is vaak hypocriet, want elke concentratie van geld en macht leidt tot excessen, ook binnen een 'vrije' samenleving (zeer hol woord overigens) met een 'marginale staat' (ook uitgehold).
En dat Amerikaanse paleo's en libertariërs goed overeenkomen is geen verrassing, niet zelden laten ze zich beiden sturen door ronduit egoïstische motieven.
Neocons zijn gewoon joodse trotskisten die het over een andere boeg gooien.

Ik kan me goed vinden in het werk van Burke, Schmitt, De Benoist, Buchanan, ..., ik lees bitterlemon, Tekos, soms chronicles en de Menzo. Maar ik moet vooral nog heel veel lezen.
Ik wil maar zeggen, ik laat me door diverse zaken inspireren, misschien daarmee dat je me niet kan vastpinnen?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:39   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Die Duitse Traditie ken ik niet zo goed.
En het hangt er vanaf wat je verstaat onder de verzorgingsstaat. Ik wil geen nanny-state, maar wel een sterke staat. Ik ben geen staats-hater, sommige dingen dienen eenmaal door de staat geregeld te worden.
De aversie van vele libertariërs tegen de staat is vaak hypocriet, want elke concentratie van geld en macht leidt tot excessen, ook binnen een 'vrije' samenleving (zeer hol woord overigens) met een 'marginale staat' (ook uitgehold).
En dat Amerikaanse paleo's en libertariërs goed overeenkomen is geen verrassing, niet zelden laten ze zich beiden sturen door ronduit egoïstische motieven.
Dat volg ik best.

Citaat:
Neocons zijn gewoon joodse trotskisten die het over een andere boeg gooien.
A-mén!

Citaat:
Ik kan me goed vinden in het werk van Burke, Schmitt, De Benoist, Buchanan, ...,
Oeh ja.

Citaat:
ik lees bitterlemon, Tekos, soms chronicles en de Menzo. Maar ik moet vooral nog heel veel lezen.
Hetzelfde.



Citaat:
Ik wil maar zeggen, ik laat me door diverse zaken inspireren, misschien daarmee dat je me niet kan vastpinnen?
Nou, ik wil niet meteen mensen vastpinnen - ik ben daar ook niet zo makkelijk in, lombasianisme is een mix van links-communisme, autoritarisme, libertarisme, peronisme, anarchisme, conservatisme &c. - maar ik had me zo'n bepaald beeld gevormd van de meer-belezen-rechtse-mét-inhoud en vroeg me af hoe dat te duiden.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 8 oktober 2007 om 19:40.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:42   #27
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

écht interessante mensen zijn niet te duiden
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:45   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
écht interessante mensen zijn niet te duiden
Verdomme, ik haat het wanneer mensen zo van die intellectuele, eenvoudige wit voorwenden.

Ik wil die dingen altijd zelf gezegd krijgen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 19:48   #29
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verdomme, ik haat het wanneer mensen zo van die intellectuele, eenvoudige wit voorwenden.

Ik wil die dingen altijd zelf gezegd krijgen.
Je kan in elk geval zo complimenten geven. .
Wit is overigens een woord dat stante pede terug in de Nederlandse taal dient opgenomen te worden.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 16:56   #30
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter
 
GaRnaaLBeeR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.384
Standaard

Om even uit de lucht te vallen.

Anarcho kapitalisme lijkt mij iets dat je aanhangt omdat je het toevalig op wikepedia bent tegengekomen. Ik ben er zeker van dat er interessante teksten en boeken over geschreven zijn. Maar daar lijkt het ook bij te blijven.Anarchistisch kapitalisme heeft zo mogelijk nog meer als de meeste vrije markt ideologieen, problemen om mensen te inspireren.
Bij mijn weten heeft er nog nooit in de geschiedenis een moment plaatsgevonden waarin grote groepen van mensen, plots de heilzame werking van de kapitalistische markt ontdekken. Laat dus staan om hier een omverwerping van de staat mee te linken. Allé, dat zijn toch mijn bedenkingen. Hoe ga je een volledig vrij kapitalisme creeren wanneer dooorheen de geschiedenis, er nooit een draagvlak voor is geweest onder het volk?

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 17 oktober 2007 om 16:57.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 17:08   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft er nog nooit in de geschiedenis een moment plaatsgevonden waarin grote groepen van mensen, plots de heilzame werking van de kapitalistische markt ontdekken
Het hedendaagse land 'Somalië' bestaat niet?
Ik ga mijn wereldkaart moeten aanpassen.

Citaat:
Hoe ga je een volledig vrij kapitalisme creeren wanneer dooorheen de geschiedenis, er nooit een draagvlak voor is geweest onder het volk?
Alsof het in de politiek ooit een argument is geweest dat er een draagvlak moet zijn onder het volk. Dat is misschien de laatste 100 jaar (nog niet...) zo. Vroeger deden de machthebbers maar wat naar hun goeddunken, hoor.

Maar het is idd in hoofdzaak een theorie, een utopie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 17:27   #32
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter
 
GaRnaaLBeeR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.384
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het hedendaagse land 'Somalië' bestaat niet?
Ik ga mijn wereldkaart moeten aanpassen.
Somalie lijkt mij een enorm arm land geteistert door een burgeroorlog die gepaart gaat met allerlij autoritaire groeperingen die elkaar opvolgen. En daarbij de gemidelde somalier kent de moderen productie enkel uit de boekjes. Of zit ik daar verkeert

In ieder geval, ik luister....

Citaat:
Alsof het in de politiek ooit een argument is geweest dat er een draagvlak moet zijn onder het volk. Dat is misschien de laatste 100 jaar (nog niet...) zo. Vroeger deden de machthebbers maar wat naar hun goeddunken, hoor.

Maar het is idd in hoofdzaak een theorie, een utopie.
Wat bedoel je, dat zoals gewoonlijk op de staat gerekent moet worden om pro kapitalistisch maatregelen gedaan te krijgen?
Je kan in ieder geval toch niet ontkennen dat wanneer mensen zich verenigen, die in staat zijn om maatregelen af te dwingen. Kapitalisme bestaat al langer als 200 jaar, en ik heb nog nooit gehoort van mensen die over die periode samenklitten om bevoorbeeld lastenverlagingen te eisen.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 17:32   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

[quote=GaRnaaLBeeR;3004389]
Citaat:

Somalie lijkt mij een enorm arm land geteistert door een burgeroorlog die gepaart gaat met allerlij autoritaire groeperingen die elkaar opvolgen. En daarbij de gemidelde somalier kent de moderen productie enkel uit de boekjes. Of zit ik daar verkeert

In ieder geval, ik luister....
Ik ga niet ontkennen dat Somalië verre van het liberale wonderland is dat 'wij' beloven.
Maar het is (voor een deel) een land zonder overheid. Punt.

http://www.mises.org/story/2701

En dat is het AK doel. Dat betekent niét dat het kapitaal daar alles te zeggen heeft.

Citaat:
Wat bedoel je, dat zoals gewoonlijk op de staat gerekent moet worden om pro kapitalistisch maatregelen gedaan te krijgen?
Neen... AK is niet 'pro kapitalisme'. Dat kan niet. AK staat voor 'geen overheid'. Dat kan je - en zal wrslk ook in de Westerse wereld - kapitalistisch/liberaal ingevult worden. Dat is individueel, natuurlijk.

We gaan iig een overheid (en dus de steun van het volk) nodig hebben om liberaal wonderland te bereiken. Maar er zijn héél, héél, véél mensen (ook héél rijke mensen...) die geen enkele baat hebben bij een liberaal land.

Het grootkapitaal zal - als we de thesis van 'iedereen is een rationele egoïst die enkel voor zichzelf stemt' volgen - niét (echt niet) liberaal stemmen. Zij winnen dan ook bij de huidige maatschappelijke omstandigheden.

Citaat:
Je kan in ieder geval toch niet ontkennen dat wanneer mensen zich verenigen, die in staat zijn om maatregelen af te dwingen.
Daar ben ik absoluut voorstander van. Vakbonden, graag! En al die shit. Alleen; niet 'wettelijk' en 'van de moeten' door een overheid...

Citaat:
Kapitalisme bestaat al langer als 200 jaar, en ik heb nog nooit gehoort van mensen die over die periode samenklitten om bevoorbeeld lastenverlagingen te eisen.
Moet dat dan?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 20:19   #34
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter
 
GaRnaaLBeeR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.384
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Ik ga niet ontkennen dat Somalië verre van het liberale wonderland is dat 'wij' beloven.
Maar het is (voor een deel) een land zonder overheid. Punt.

http://www.mises.org/story/2701

En dat is het AK doel. Dat betekent niét dat het kapitaal daar alles te zeggen heeft.
Bwa geen staat. Volgens deze tekst lijkt de clan een zeer dominante rol te spelen.http://www.lvsvleuven.be/teksten.php?IDTekst=75
En hoe noem je dan het beleid van de islamitische rebellen. Ik herinner mij nog dat ze in het nieuws zeiden dat de mensen al blij waren dat de fundementalisten toch iets van orde konden brengen.
Begrijp me niet verkeert, ik wil geen staatsmacht verdedigen. Maar het louter ontbreken van een oficiele staat wilt volgens mij weinig bewijzen over de mobilizerende mogelijkheden van het liberalisem/anarcho kapitalisme. De huidige chaos (laten we eerlijk zijn, er is daar geen spraken van anarchistische, organische bestuursvormen) is in de eerste plaats het gevolg van een burgeroorlog, waarvan de oorzaak mommenteel niet toe doet. En dus niet van de een of andere ideologische stroming die gedragen en uitgevoert word door de massa's.
Of je zou er vanuit gaan dat een anarcho kapitalistische maatschapij enkel tot stand kan komen door bloedige conflicten. Maar zo slecht zullen ze ook weer niet zijn.

Citaat:
Neen... AK is niet 'pro kapitalisme'. Dat kan niet. AK staat voor 'geen overheid'. Dat kan je - en zal wrslk ook in de Westerse wereld - kapitalistisch/liberaal ingevult worden. Dat is individueel, natuurlijk.

We gaan iig een overheid (en dus de steun van het volk) nodig hebben om liberaal wonderland te bereiken. Maar er zijn héél, héél, véél mensen (ook héél rijke mensen...) die geen enkele baat hebben bij een liberaal land.

Het grootkapitaal zal - als we de thesis van 'iedereen is een rationele egoïst die enkel voor zichzelf stemt' volgen - niét (echt niet) liberaal stemmen. Zij winnen dan ook bij de huidige maatschappelijke omstandigheden.
Anarcho kapitalisme heeft dus niet perse te maken met kapitalisme?

Citaat:
Moet dat dan?
Ja graag, de staat verweideren gebeurt niet door alleen maar boeken te schrijven. voor zoiets heb je een massale mobiliztie nodig van maatschappelijke krachten die daar baat bij hebben. daar heb je een tactiek voor nodig. En zeker wanneer mensen nog nooit noemenswaardige intresse hebben getoont om in de kapitalistische markt te vertrouwen.

Laatst gewijzigd door GaRnaaLBeeR : 17 oktober 2007 om 20:23.
GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 22:38   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
We gaan iig een overheid (en dus de steun van het volk) nodig hebben om liberaal wonderland te bereiken. Maar er zijn héél, héél, véél mensen (ook héél rijke mensen...) die geen enkele baat hebben bij een liberaal land.
Dat is één van de zwakke punten van uw ideologie: net zoals het communisme zal het nooit de goedkeuring en, nog belangrijker, de actieve steun van brede bevolkingslagen verkrijgen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 22:43   #36
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is één van de zwakke punten van uw ideologie: net zoals het communisme zal het nooit de goedkeuring en, nog belangrijker, de actieve steun van brede bevolkingslagen verkrijgen.
En los daarvan zal het anarcho-kapitalisme uiteindelijk leiden tot een authoritair of zelfs totalitair bestuur. Als morgen de anarcho-kapitalistische maatschappij ineenstort, zal er geen staat zijn om mij tegen te houden om in een eigen gebied mijn fascistische of stalinistische staat uit te roepen.

Het anarcho-kapitalisme zal uiteindelijk zichzelf kapotmaken.
__________________


Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2007, 22:53   #37
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

AH bedoelt Somaliland ipv Somalië naar ik vermoed?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:21   #38
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is één van de zwakke punten van uw ideologie: net zoals het communisme zal het nooit de goedkeuring en, nog belangrijker, de actieve steun van brede bevolkingslagen verkrijgen.
Bwa, dat zeg je, maar hoe kan je dat zeker weten? De mens loopt al enkele duizenden jaren rond op deze planeet, en het is nog maar een fractie van die tijd dat we in nederzettingen wonen. Een samenleving zonder geweld is theoretisch mogelijk; een samenleving zonder centraal gezag kan in principe haar eigen "structuren" opzetten om op geweld te reageren; ik zie geen reden waarom we in de komende duizenden jaren menselijke geschiedenis de komst van een anarchistische samenleving moeten uitsluiten. Het is niet alsof de staat zo'n goddelijke uitvinding is dat ze tot het einde der tijden zal blijven bestaan, toch?

Maar de steun van mensen is natuurlijk vereist. Anarchie is geen toverformule: je kan niet zomaar de staat dynamiteren en hopen dat alles dan wel op zijn pootjes valt, dat zou meer op bijgeloof lijken dan op een ernstig idee over mens en samenleving. Natuurlijk valt of staat een samenleving - elke samenleving - met de waarden en overtuigingen die mensen hebben. Een anarcho-kapitalistische samenleving waarin iedereen er van overtuigd is dat zijn medemens dood moet, zal inderdaad geen lang leven beschoren zijn. Maar dat geldt evenzeer voor hier en nu. De overtuiging dat persoonlijke vrijheid, persoonlijke verantwoordelijkheid en persoonlijke eigendom belangrijk zijn, en de overtuiging dat een vrije samenleving kan 'werken', zijn onontbeerlijk. Net zoals de overtuiging dat die waarden niét belangrijk zijn, belangrijk is voor wie een dictatuur of iets dergelijks in stand wil houden.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:22   #39
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Ik ben economie voor echte mensen aan't lezen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 12:25   #40
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En los daarvan zal het anarcho-kapitalisme uiteindelijk leiden tot een authoritair of zelfs totalitair bestuur. Als morgen de anarcho-kapitalistische maatschappij ineenstort, zal er geen staat zijn om mij tegen te houden om in een eigen gebied mijn fascistische of stalinistische staat uit te roepen.

Het anarcho-kapitalisme zal uiteindelijk zichzelf kapotmaken.
In uw eigen gebied? Niemand zal u dan tegenhouden inderdaad, want met je eigendom doe je wat je wil - zolang je niemand anders enzovoort.

Als jij je achtertuin de Stalinistisch-Fascistisch-Autoritaire Republiek Zwankendamme wil noemen, zal ik je niet tegenhouden.

Vanaf het ogenblik dat je Lebensraum komt opeisen in mijn achtertuin, riskeer je echter dat er een pitbull achter je zit, of een boze eigenaar, of Group 4 - Securitas.

Als ik je stelling even op een grotere schaal mag herformuleren:
"Een systeem zonder wereldregering moet uiteindelijk in elkaar storten, want zonder wereldregering is er niemand die een willekeurig land zal tegenhouden wanneer het zichzelf uitroept tot fascistisch of stalinistisch land. Het zal dus uiteindelijk leiden tot een totalitaire wereld."
Klopt dat? Er zijn natuurlijk fascistische en stalinistische landen geweest, maar zou een wereldregering daar veel aan verholpen hebben? En is het zo dat, in afwezigheid van zo'n wereldregering, die fascistische en stalinistische landen alle andere gewoon onder de voet gelopen hebben?
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be