Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 1 maart 2015, 00:57   #61
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk, ik heb respect voor de islam.
Ik heb een aantal moslim kennissen, en er zijn er waar van ge soms denkt "heeft die dat nu echt gezegd?"
Ik krijg dat gevoel nu bij.
"Heeft ze dat echt gezegd?"
Beseft U de impact wel.

In Giza Egypte en oud Sumerië Irak is veel van onze MENSELIJKE geschiedenis gecatalogiseerd. Dat is werelderfgoed.
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen weet je wel?
Wat geeft iemand van deze tijd het recht millennia oude geschiedenis te vernietigen?

Je laat het regenwoud toch ook niet omkappen zonder protest? Of mogen zij daar bepalen hoeveel zuurstof de wereld filteren mag?

Sommige dingen zijn van ons allemaal, en is niet van een land om zich toe te eigenen...
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan kunst en cultuur zeker apprecieren en ga zelfs elk jaar naar TEFAF.
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed. Ik vind het ook erg dat eeuwenoude staving voor de geschiedenis wordt vernietigd of wat dacht je? God zal het met reden voor eeuwen hebben bewaard. Maar langs de andere kant gebeurt deze vernieling m.i. ook met Gods wil en heeft dit ook een reden.

En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.
Guinevere is offline  
Oud 1 maart 2015, 01:20   #62
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter
 
AVV.VVK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2014
Berichten: 2.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
neen.
Om te beginnen met de voornaamste reden dat 'Multi-culturele samen(samen!)-leving' een paradox is.

Een cultuur steunt immers op enkele pijlers : die pijlers vormen de gemeenschappelijke basis van de hele gemeenschap.

Een samen-leving is de interactie tussen individuen binnen één ruimtelijke plaats.

1. Gemeenschappelijke taal :
Een cultuur heeft één voertaal die door de 'aanhangers' gebruikt wordt. Zo kunnen de aanhangers met die taal samenwerken aan de verdere uitbouw en de verdere instandhouding van die cultuur (hier ontstaat al de samen-leving).

2. Gemeenschappelijke politieke basisideologie :
in ons geval de democratie, de gelijkheid en de vrijheid. Iedereen binnen één cultuur heeft zijn eigen smaak en (politieke) voorkeur, maar allen hebben ze die politieke beginstandpunten gemeenschappelijk om vandaaruit, binnen dat kader als individu te functioneren.

3. Gemeenschappelijke moraal :
Stel u voor : hoe lang houdt een samenleving het uit als iedereen andere ethische kwesties aanhangt? Moord, verkrachting, diefstal... Allemaal gegevens waarover één duidelijk standpunt gegeven moet worden, gestuurd vanuit een cultuur.



En nu, stelt u zich dan eens voor, dat meerdere culturen bij elkaar leven :
- Men kan niet communiceren onder de culturen, de culturen zullen dus door elkaar leven, elk op zich, los van de andere, los van elkaar.
- Men heeft enerzijds democraten, anderzijds fascisten en aan nog andere zijden nog anderen... Dus ook op dit vlak zullen die meerdere culturen door elkaar leven.
- Misschien de moraal dan, ik mag jou vermoorden, jij mij niet. Denkt u soms dat dat werkt? Neen, uiteraard niet. En alweer leven alle culturen door elkaar.

En dan zegt u : maar ze hebben dezelfde taal, dezelfde basisideologie, dezelfde moraal.
-Wel, dan ook dus dezelfde cultuur. En dus is er geen sprake meer van de Multi-culturen...

En dan zegt u : Maar die culturen zitten dan toch in dezelfde ruimtelijke plaats?
- Wel proficiat dan, nu heeft u op één plaats chaos veroorzaakt doordat meerdere groepen door elkaar leven terwijl u evengoed op één kleinere plaats, één groep kunt zetten zoals het altijd al was, bovendien hebt u nu een "samen-leving" die men beter "afzonderlijk-leving" kan hernoemen, want een samenleving, waarbij het uitgangspunt de interactie tussen �*lle groepen is, is nu volledig weg.


"Multiculturele samenleving"

Het is meer dan duidelijk een paradox.

"meerdere culturen die elk afzonderlijk zonder enige reactie met ook maar één andere groep, toch "samen" leven"...
AVV.VVK is offline  
Oud 1 maart 2015, 06:37   #63
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
smiley's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2004
Berichten: 10.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Maar als 'erfgoed' wordt vernield (door enkele jahiliyya/onverstandigen) moet blijkbaar de hele moslimbevolking, meer dan een vierde van de wereld, samen met de Koran en God worden beledigd. Dat begrijp ik niet zo goed.
Dat is Gods wil.
__________________
De kernoorzaak van alle terreurdaden zijn terroristische ideologieen. De kernoorzaak van het islamitisch terrorisme is de islamitische ideologie.
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68
smiley is offline  
Oud 1 maart 2015, 07:11   #64
^_^
Gouverneur
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 1.490
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Eeuwenoud materiaal van andere landen of beschavingen blijven ophemelen, koesteren en onderhouden is nu niet meteen mijn idee van multiculturalisme. Ik bedoel, wat niet wordt vernield door mensenhanden zorgen weer en wind wel voor. Laat elk land zelf kiezen wat die met z'n 'erfgoed' doet. Dat is pas respect voor multicultuur.
'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.
^_^ is offline  
Oud 1 maart 2015, 08:03   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
De nazi's komen alweer opdraven.
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline  
Oud 1 maart 2015, 08:08   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.

Weerom een bewijs dat het multiculturalisme en het cultuurrelativisme de enige mogelijke sociaal-culturele samenlevingsvormen van de toekomst kunnen zijn.

Alle totalitarismen zijn gedoemd te verdwijnen. En laten we beginnen met die nazistische beeldenstormers.
Het probleem met de multicul is dat er een bepaalde bevolkingsgroep zijn cultuur hier wil opdringen. Dat zij spuwen op de eeuwenoude cultuur, waarop onze maatschappij gebouwd is.

Wij stellen dit dagelijks vast:
- Kruisbeelden die moeten verdwijnen.
- Geen varkentjes meer in onderwijsboeken (Groot Brittannië).
- Geen kruis meer op de mijter van Sinterklaas.
- Geen zwarte piet meer.
- Geen kindje Jezus meer in de kribbe.
- Scheiding Godsdienst - staat wordt in vraag gesteld.
- ....
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline  
Oud 1 maart 2015, 08:13   #67
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Vrijwel elk West-Europees land.
Is België dan de uitzondering?
__________________
N-VA voor een welvarend Vlaanderen.
N-VA is de enige juiste keuze!
Stem federaal en Vlaams dus voor de N-VA
reservespeler is offline  
Oud 1 maart 2015, 09:54   #68
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Multiculturalisme kan en moet maar enkel op de juiste manier.
De 'juiste' manier zal steeds een vorm van segreggatie inhouden, m.a.w. multicultureel naast mekaar leven elk op zijn eigen territorium met eigen cultuur en eigen wetten.
Als je dat probeert in een 'samen'leving te persen, krijg je rechtsongelijkheid, en dat is de doodsteek voor elke maatschappij die demokratisch wil georganiseerd leven.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 1 maart 2015, 10:45   #69
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
[..]

En met alle respect maar ik ben het niet eens met de uitspraak dat sommige dingen van ons allen zijn, ongeacht het land. Als het Antwerps stadsbestuur morgen beslist om het plantin-moretus complex neer te gooien en er een nieuw, modern gebouw in de plaats te zetten, zal dit bij sommige Antwerpenaren al veel ongenoegen opwekken. Kun je je voorstellen hoe ze zich gaan voelen als er dan nog uit de hele wereld kritiek op komt?! Vind jij dat ze zich veel van die kritiek moeten aantrekken? Ik niet, hoor. De werelderfgoed lijst moet dan maar aangepast worden.
Uw redenering is kompleet van de pot gerukt en eigenlijk geen antwoord waard, maar kom.
-Het museum Plantijn-Moretus is Unesco werelderfgoed. Het Antwerps stadsbestuur zal om die reden nooit tot afbraak overgaan, nu niet, nooit niet, en ongeacht de politieke constellatie.
- Een demokratisch verkozen Antwerps stadsbestuur vergelijken met IS getuigt van intellectueel blind simplisme. Men zou hiertegen een spuitbus moeten uitvinden.
Wapper is offline  
Oud 1 maart 2015, 12:10   #70
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Uw redenering is kompleet van de pot gerukt en eigenlijk geen antwoord waard, maar kom.
-Het museum Plantijn-Moretus is Unesco werelderfgoed. Het Antwerps stadsbestuur zal om die reden nooit tot afbraak overgaan, nu niet, nooit niet, en ongeacht de politieke constellatie.
- Een demokratisch verkozen Antwerps stadsbestuur vergelijken met IS getuigt van intellectueel blind simplisme. Men zou hiertegen een spuitbus moeten uitvinden.
Ach, het meiske heeft de beschaving reeds vaarwel gezegd.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline  
Oud 1 maart 2015, 12:13   #71
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Multiculturalisme heeft doorheen de geschiedenis alleen maar ellende, dood en verderf voortgebracht.

Kijk naar het middenoosten: al 1400 jaar een etterbuil van oorlog en geweld.
Thuleander is offline  
Oud 1 maart 2015, 14:24   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Kijk naar de fascistische beeldenstorm van IS in Assyrië. Gruwelijk. Eeuwenoud wereldcultureel erfgoed met de voorhamer vernield. Barbaren.

Wie geen respect kan opbrengen voor andere culturen kan niet mee in deze tijd.
Je pleit ervoor om andere culturen te respecteren, net nadat je een van die andere culturen voor gruwelijk en barbaars hebt versleten.

Kortom, een zoveelste rondje politiek correct "kijk eens hoe open-minded ik ben" gelul.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 1 maart 2015, 14:53   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Multiculturalisme heeft doorheen de geschiedenis alleen maar ellende, dood en verderf voortgebracht.

Kijk naar het middenoosten: al 1400 jaar een etterbuil van oorlog en geweld.
Kijk gewoon naar Nietzsche - de forummer, niet de echte - die stelde hier ook ergens dat multicultuur in de EU een groot succes is, hij is er voor geband.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 1 maart 2015, 19:24   #74
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat is Gods wil.
Goed punt. Maar ik ben de moslim die daar lijnrecht tov staat.
Guinevere is offline  
Oud 1 maart 2015, 19:35   #75
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach, het meiske heeft de beschaving reeds vaarwel gezegd.
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.
Guinevere is offline  
Oud 1 maart 2015, 19:38   #76
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.
Ik weet niet of je veel te kiezen hebt als er in je land in de bergen overblijfselen van oeroude beschavingen te vinden zijn.
Guinevere is offline  
Oud 1 maart 2015, 19:38   #77
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
'Dat land' waar het over gaat, had gekozen om z'n eeuwenoud materiaal in de beschermende omgeving van een museum op te slaan. Dat land heeft een keuze gemaakt, aanhangers van ee bepaalde religie hebben daar niet 'multicultureel' over beslist.
Ik weet niet of je veel te kiezen hebt als er in je land in de bergen overblijfselen van oeroude beschavingen te vinden zijn.
Guinevere is offline  
Oud 1 maart 2015, 20:28   #78
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.
Wanneer vertrekt u dan naar de islamitische staat, het paradijs voor en van de moslims? Of blijft liever nog wat onder de paraplu van de ongelovigen?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 1 maart 2015 om 20:30.
Lukkas is offline  
Oud 1 maart 2015, 20:41   #79
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.

Niemand legt hier iets op aan de hele wereld.
Elk achterlijk zandbakland is volledig vrij om zijn monumenten niet te laten nomineren.

http://whc.unesco.org/en/108#nomination
Citaat:
Who nominates sites?

Countries (or States Parties) SUBMIT nomination proposals to the World Heritage Committee. If the Committee determines, based on the recommendations of its Advisory Bodies (ICOMOS and IUCN), that the nomination meets at least one of the necessary criteria, then the property proposed by the State Party is inscribed on the World Heritage List. In general, the Committee adds about 25-30 sites per year to the list. Today there are 1007 sites on the list, located in 161 countries around the world. For more information please refer to the Operational Guidelines.
Wapper is offline  
Oud 1 maart 2015, 21:28   #80
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De huidige westerse beschaving? Jazeker. Ik sta voor een andere beschaving waarin mensen een veranderlijke 'werelderfgoedlijst' niet als onfeilbaar beschouwen en die niet aan de hele wereld willen opleggen.
De enige 'lijst' waar ik het 'werelderfgoed' van een 54-jarige arrogante, bijzonder met zichzelf in zijn nopjes zijnde, door sex geobsedeerde, egoistische, fanatieke, gewelddadige, haatdragende, kleinzerige, misanthropische, narcistische, onverdraagzame, paternalistische, rancuneuze, verraderlijke, wauwelende zwanslap die zichzelf het recht toekende een negenjarig meisje tot seksuele betrekkingen te 'verleiden' wil zien prijken, is de 'lijst van voor eeuwig en altijd verdwenen rotzooi'.

Van 'beschaving' kan geen sprake zijn zolang dat 'werelderfgoed' nog ergens voort kan en/of mag woekeren als de schadelijke schimmel die het is.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be