Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 mei 2004, 01:58   #1
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Ik moet hier toch eens mijn mening zeggen. Hoe weinig de Belgische politiek zijn verantwoordelijkheid opneemt. Alle doofpooten ... en recentelijk de zaak dutroux, en alles dat ermee samenhangt. Bijvoorbeeld de X getuigen enkele jaren terug. Het is frappant hoe alles in de doofpot gegaan is, en het Belgische volk te mak is en alles aanneemt voor waar, wat de media hun toestopt.
De bewijzen zijn gewoonweg verplettend, maar er is niets gebeurd. Je kan gewoon bijna niets anders dan vaststellen dat het gerecht en de media beinvloed worden door de georganiseerde misdaad in al haar vormen...

Ik denk zelfs dat sommige media gewoon aan banden liggen door de politiek. Onlangs zag ik een het laatste nieuws een aanval op procureur Bourlet. "De witte ridder ontmaskerd" ... "er blijft niets over van Bourlet's netwerktheoriëen", heel het artikel was een aanval op Bourlet.
In die zelfde gazet las ik onlangs ook een artikel over oud-minister Vander Biest ( de zogenaamde opdrachtgever van de moord op André Cools ). Over van der Biest stond te lezen dat hij "te zachtaardig was voor de politiek" , "een zachtaardige artiest, te eerlijk voor de politiek, maar wel aan de drank" etc. Het was bijna pure bewierooking. Ik stel me toch vragen over het Laatste Nieuws.
Maar dat Vander Biest de opdachtgever zou zijn van die moord dat is allemaal in de doofpot gegaan. Wie zat er toen trouwens op die zaak en wie is er van gehaald , rara: Connerotte. Moet er nog zand zijn. Connerote is blijkbaar diegene die durft verdergraven. En ze moeten hem ervan halen. Geen 1 keer maar 2 keer.

En niet alleen het gerecht... Sommige belgische politici meten zich allures aan die niet in een democratie thuishoren. Als je het allemaal zo hoort zou je je soms nog beginnen afvragen of we in een democratie leven!

Enkele recente voorbeelden:

1) Demesmaeker is vertrokken uit de vtm-redactie. De aanleiding was een dispuut met premier verhofstadt. Lees maar zelf wat Demesmaeker er zelf over te zeggen heeft":

"Na het interview heeft de premier me op een ongelooflijk onbeschofte manier afgeblaft. Dat had ik nog nooit meegemaakt!", aldus de voormalige journalist. Maar het wordt nog erger: "Sommige politici, zoals de eerste minister, dreigen journalisten af om vooraf hun vragen mee te delen of om bepaalde vragen vooral niet te stellen. Ik deed daar bewust niet aan mee en had het gewaagd enkele vragen over actuele, maar onverwachte thema's te stellen. Nu, dat kwam slecht aan! Toen de premier mij achteraf afblafte, dacht ik: nu heb ik het wel gehad".

2) Reportage over Leopold II heeft gevolgen bij Canvas:

Philippe Van Meerbeeck, de verantwoordelijke voor het Canvasprogramma "Histories" is productiemanager af. Hij is ontslagen. Zijn uitzending van de (op vraag bepaalde personen reeds gezuiverde) BBC-documentaire over de wandaden van Leopold II in de Congo is bij "hoge Belgische kringen" in het verkeerde keelgat geschoten. Heb je daar op de VRT al iets over vernomen? Stonden de kwaliteitskranten bol van protest op deze aanslag op de vrije meningsuiting?

Trek zelf uw conclusies...
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 07:35   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.646
Standaard

Die onwettige afzetting van Connerotte ligt mij ook nog altijd zwaar op de maag. Vooral na het lezen van het boek: 'De X-dossiers' en 'wat België niet mocht weten'.

Nu is Philippe Van Meerbeeck, de verantwoordelijke voor het Canvasprogramma "Histories" dus productiemanager af. Hij is ontslagen terwille van zijn uitzending van de (op vraag bepaalde personen reeds gezuiverde) BBC-documentaire over de wandaden van Leopold II in Congo. Het is de "hoge Belgische kringen" in het verkeerde keelgat geschoten.

Wie zal de volgende zijn die op het altaar van 'de hoge Belgische' kringen geslachtofferd wordt? Jean-Marie Dedecker die het optreden van Leopold II in Congo als genocide wil laten bestempelen?
Volgens het centrum voor racismebestrijding kunnen de vergoelijkende uitspraken van De Croo over LeopoldII in strijd zijn met de racismewet. Ik vrees echter dat het eerder Dedecker zal zijn die eruit vliegt dan De Croo en ik weet ook waarom.

Wie wil weten welke 'democratische meerderheid' het in dit land voor het zeggen heeft hoeft maar met mij vast te stellen hoe groot de aanhang is van datgene is dat men in België 'DE' democratie' pleegt te noemen.

Citaat:
25/04 Mars voor Democratie brengt 700 mensen naar Brussel
In Brussel zijn zaterdagnamiddag 700 mensen opgestapt in de Mars voor de Democratie. De manifestanten betoogden tegen de verrechtsing van de maatschappij.

In de optocht liepen ook enkele Franstalige politici mee, onder wie minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel en Brussels minister-president Jacques Simonet. Met de mars wilden de betogers protesteren tegen de verrechtsing van de maatschappij. De manifestanten riepen dan ook slogans tegen racisme en fascisme. De betoging was een overwegend Franstalige actie.
Even afwachten met hoeveel we in Halle zullen zijn volgende zondag.
En wat het 'de Belgische democratie' in VLAANDEREN zal opbrengen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 07:41   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die onwettige afzetting van Connerotte ligt mij ook nog altijd zwaar op de maag. Vooral na het lezen van het boek: 'De X-dossiers' en 'wat België niet mocht weten'.
Je bedoelt het Spaghetti-arrest? Nochtans was dat nét volledig wettelijk. Een onderzoeksrechter moet onpartijdig blijven, ten allen prijze. Dat is één van de principes van onze rechtstaat en dat houden we best zo. De man maakte een ongelukkige fout - die menselijk lijkt maar zoals ik een procureur ooit op tv heb horen zeggen, magistraten moeten soms supermensen spelen en kunnen zich geen fouten permitteren - en werd daarvoor terecht afgezet.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 08:04   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

dan moet je eens praten met Jurgen Verstrepen !

als die zijn boekje eens gaat opendoen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 08:54   #5
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die onwettige afzetting van Connerotte ligt mij ook nog altijd zwaar op de maag. Vooral na het lezen van het boek: 'De X-dossiers' en 'wat België niet mocht weten'.
Je bedoelt het Spaghetti-arrest? Nochtans was dat nét volledig wettelijk. Een onderzoeksrechter moet onpartijdig blijven, ten allen prijze. Dat is één van de principes van onze rechtstaat en dat houden we best zo. De man maakte een ongelukkige fout - die menselijk lijkt maar zoals ik een procureur ooit op tv heb horen zeggen, magistraten moeten soms supermensen spelen en kunnen zich geen fouten permitteren - en werd daarvoor terecht afgezet.
Uw mening is simpelweg kortzichtig links te noemen. Mi. zelfs pervers misdadig. Ik vind partijdigheid bij dergelijke gevallen ZEER gepast. Het bewijst dat de onderzoekrechters ook een hart hebben. Iets wat je volgens bepaalde linkse idealisten beter niet hebt.
Walgelijke ZAK ! ! !
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 09:29   #6
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

foutje
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 09:30   #7
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

De afzetting van Connerotte was wél onwettig. Er is helemaal geen onderzoek geweest. De man is afgezet op basis van foto's en een verslag van een joernalist.
De dame op de gewraakte foto bv. was niet Laetitia, maar Mw Connerotte.
Er was ook geen sprake van cadeaux..etc.

De hele handel is door RTBF ooit in een beklijvende reportage gegoten.

Cassatie is daar goed in de fout gegaan. En daar is Dehaene schuldig aan.
Tot en met de regeringen Martens bestond er een gentlemensagreement om op hoge juridische functie, zoals Raad van State, Cassatie, Europees Hof etc. geen politieke benoemingen te doen.
Dehaene heeft dat gewijzigd en is begonnen met politieke benoemingen.
Verhofstadt is daar vrolijk mee doorgegaan. Zo is een van de raadsheren van Cassatie, ene Dejemeppe, door de commissie Verwilghen, als onbekwame procureur des konings te Brussel gebrandmerkt
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2004, 09:40   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hou het deksel eens op den beerput het stinkt hier....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be