Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Ik werk halftime als kapster en de tijd dat ik over heb,zou ik willen starten in zelfstandig bijbero
Ja 6 54,55%
Nee 5 45,45%
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2004, 02:33   #21
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Dat noemt men 'voorafbetalingen'. Ik raad je ten zeerste aan om voorafbetalingen te doen, anders stel je ineens vast dat je van het geld waarvan je dacht dat het van jou was, ineens nog een hele hoop moet afgeven aan de belastingen. Je betaalt dat beter op voorhand, dan weet je waar je aan toe bent.
Niet alleen weet je dan op voorhand waar je aan toe bent, je vermijdt ook extra toeslagen, en in sommige gevallen krijg je zelfs korting, naargelang het kwartaal waarin je voorafbetaalt.

Of is dat achterhaald?
Neen, klopt wat je zegt.

Als zelfstandige krijg je extra belasting als je niet voorafbetaalt (zgn. vermeerdering wegens niet voorafbetalen), behalve in de eerste drie jaren van je zelfstandig beroep.
Als niet-zelfstandige krijg je een bonus als je voorafbetalingen doet.

In beide gevallen is het beter om in de eerste kwartalen meer vooraf te betalen (minder extra belasting/meer bonus). Da's een kwestie van interest: hoe vroeger je betaalt, hoe sneller de Staat zijn geld heeft.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 08:51   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angel21
Als ik mij niet vergis, dien je op al jouw publicaties jouw ondernemingsnummer en rekeningnummer te plaatsen: folders, facturen, pamfletten, naamkaartjes, ...


Ja dat kan ik wel geloven,dus je kan ze niet zomaar op je pc maken en ze bij de mensen in de bus steken zeker??
Zolang dat die gegevens erop staan, kan je dat wel.

Citaat:
Daarover zet ik nog wel een aparte reply, om het wat overzichtelijker te maken.


Oki thx,maar dit is voor wat later he,eerst wat wijzer geraken uit de moeilijke begin weg...
Laat maar weten als je zover bent.

Citaat:
Het zou mij verwonderen als je daarvoor "gepenaliseerd" wordt. Immers, als je naar een klant gaat zal je sowieso wel gebruik maken van hun "grondstoffen" (drank, toilet, verlichting, ...) Lijkt me onwerkbaar om dat te gaan controleren.

Ale tis te hopen he,iemand zei me dat van je denkt toch niet dat ze dat zomaar gaan laten zeker als je veel bij de mensen thuis gaat gebruiken... kan altijd es informeren dan erachter!
Aan het ondernemingsloket zal men je dat wel kunnen zeggen, denk ik.

Citaat:
Je kan beter wat meer in hoofdberoep werken dan wat minder. Beneden een bepaald aantal uren (ik dacht half time) in je huidige hoofdberoep, zou je bijberoep wel eens als hoofdberoep kunnen aanzien worden.

Ik werk dus wel 24 uur per week he,en heb op het net gelezen dat je maar de helft van een voltijdse mag werken in hoofdberoep ,en niet meerdan mag je niet beginnen als bijberoep zelfstandige,en voor de sector leraars-leraressen een uitzondering is van 6/10 den,dus weet ik nog niet of ik niet vb 4uren minder zal moeten werken in mijn hoofdberoep,kan zijn van niet ook he,ik weet het niet juist!
Er is geen maximumhoeveelheid tijd die je mag steken in je hoofdberoep, wel een minimumhoeveelheid. Je dient minstens half-time te werken in je huidige betrekking om van een hoofdberoep te kunnen spreken, anders wordt uw zelfstandige activiteit uw hoofdberoep:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unizo
Men beschouwt u als zelfstandige in bijberoep als u naast uw zelfstandige activiteit gewoonlijk een ander beroep uitoefent. Niet de hoogte van het inkomen als zelfstandige is hierbij doorslaggevend, noch de aan uw zelfstandige activiteit bestede tijd. U bent zelfstandige in bijberoep als u in uw andere activiteit (als werknemer) minstens halftijdse prestaties levert. In het onderwijs komt dat neer op 6/10 van een volledig uurrooster; in de openbare sector op halftijdse prestaties die zich minstens over 200 dagen of 8 maanden per jaar uitstrekken.
Citaat:
Goed om te beginnen, maar probeer zo snel mogelijk toch zoveel mogelijk in je wagen bij te hebben. Rondrijden kost ook geld, en het komt beter over bij de klanten als je meteen aan de slag kan.

Ja natuurlijk,maar je moet toch niet voor grote sommen geld vb alle kleuren dat er zijn kopen in tubes,om ze er dan toch maar thuis te laten verouderen(gaat niet altijd megalang mee he..)
Int begin ga ik gewoon es langs bij de mensen om te kijken hoe en wat,je maakt dan fiches op en als die mensen herhaaldelijk terug bellen,dan weet je op den duur wel je vast klienteel en producten benodigdheden op den duur wel he,alle begin is moeilijk zeggen ze he...
Idd geen slecht idee.

Citaat:
Wat zou jij wel graag starten?Als ik vragen mag??En hoe oud ben jij?
27 jaar jong, en ik wil graag aan de slag als webdesigner/developer en logodesigner. Maar intussen is het al een jaar of 2 dat ik met het idee speel. Met de economische terugval, de moeilijkheid om het met mijn huidige job te combineren (full time in shiften), en (ik moet eerlijk zijn) ook een stukje drempelvrees, is het er nog niet van gekomen. Ik ben nu aan het sparen waar ik kan om tegen de zomer de belangrijkste software te hebben, en dan zien we wel verder. Maar ik heb er eerlijk gezegd wel een goed oog op.

Citaat:
Bedankt he Distel!!
Als je nog belangrijke dingen bij weet,weet je het me maar te zeggen hé,zal ik ook doen!!
Daag
groetjes angel21
Graag gedaan. Ik denk trouwens dat we vooral Sato moeten bedanken. Ik heb er zelf ook heel wat van opgestoken.

Rule number 1 van het zelfstandig ondernemen: Praat met zij die je voorgegaan zijn. 8)
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 09:02   #23
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
In beide gevallen is het beter om in de eerste kwartalen meer vooraf te betalen (minder extra belasting/meer bonus). Da's een kwestie van interest: hoe vroeger je betaalt, hoe sneller de Staat zijn geld heeft.
De bonus die loontrekkenden kregen om in het eerste kwartaal vooraf te betalen was anders niet min, en kon door geen enkele intrest bij een bank geëvenaard worden (12% dacht ik!)
Wie dus om één of andere reden (uibetaald door verschillende werknemers zodat de respectieve loongedeelten te laag zijn om te belasten) zijn poen vooraf zelf kon storten, deed een zaak ten opzichte van zij die aan de bron afgehouden werden..............
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 13:38   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Rule number 1 van het zelfstandig ondernemen: Praat met zij die je voorgegaan zijn. 8)
Je bent teveel aan het schaken, met vogelpik kom je er IMO sneller als zelfstandige.

Rule #1: Be willing to gamble it all, every day.
Rule #2: Don't worry about mistakes, you'll learn from them.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 15:14   #25
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Rule #3: Pay tax!
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 17:58   #26
Angel21
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Oost-vlaanderen(eigenlijk op de rand tussen oost en west)
Berichten: 17
Standaard

Sorry, ik doe mijn best om niet te technisch te zijn, maar slaag daar niet altijd in . Ik probeer het in mensentaal om te zetten:

Lol inderdaad maar nu snap ik er wat meer van,niet tegenstaande dat ik het makkelijk vind hoor,maar begin het toch al wat meer te snappen 8) 8)

ja inderdaad wel belangrijk & intressant die voorafbetalingen superstaaf en sato!

SAto er staan er genoeg bij hoor in die lijst die dichtbij waar ik woon gevestigd zijn!

Distel ik laat zeker wat weten,zeg amaai jij kent er toch ook genoeg van hoor om te starten als webdesigner,... doen!succes e!
ah als deze numers er op staan dan mag ik dit zomaar in de bussen steken,tussen autos op parkings steken enz.. heb ook een site voor reclame te maken als je een website maakt(kan da wel niet (nog nooit gedaan)maar kan altijd aan iemand vragen die dat voor me doet he de site is http://www.trendstop.be/topcd.asp?taalKeuze=N
Ja ik hoop het dat ik niet minder dan 24 uren ga moeten werken,want dat zal mijn kapper wel niet willen verminderen!Durf hem eigenlijk niet echt zeggen dat ik er met in mijn hoofd zit dit te doen heb nochtans al aan paar klanten gezegd ale ja als ze vb vragen werk jij hier full time ofzo dan zeg ik nee enkel parttime en dan zeggen ze altijd doet ge nog iets anders of waarom doe je niet kapster aan huis,dan zeg ik ja zou dat nog wel willen doen,maar denk niet dat mijn kapper dat al gehoord heeft of misschien negeert gij het,kweet het niet,maar ik zou hem dat dan toch best es zegggen he...
dada

Ja, na een tijdje is het allemaal wat vanzelfsprekender. Ik hoop dat je niet afgeschrikt bent.

Ik hoop het dat het na tijdje van zelfsprekend is,maar dat is normaal he! ja toch wel beetje afgeschrikt,maar nu weet ik toch ook dat ik eerst serieus es moet nadenken voor ik begin,maar zie het wel al zitten,weet er nu al heel wat meer van dankzij jullie!!Nogmaals bedankt he!
JE kan nooit geen info en tips genoeg krijgen erover vind ik,dan weet je meer waar je aan toe bent!
groetjes angel
__________________
"Remind yourself,nobody built like you,You Designed yourself"
Angel21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2004, 20:02   #27
mad_drone
Gouverneur
 
mad_drone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: destelbergen
Berichten: 1.280
Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik weet er zelf nogabollen van, maar ik heb de indruk dat je er op het www plenty info over tegenkomt.
http://www.startersservice.be/
http://www.2link.be/index.php?zone=dochter&dochter=Kmo
http://www.svmb.be/

zijn het geen nougatbollen?
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2004, 14:33   #28
Angel21
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Oost-vlaanderen(eigenlijk op de rand tussen oost en west)
Berichten: 17
Standaard

Kzou het niet weten!!!
__________________
"Remind yourself,nobody built like you,You Designed yourself"
Angel21 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 13:03   #29
Angel21
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 februari 2004
Locatie: Oost-vlaanderen(eigenlijk op de rand tussen oost en west)
Berichten: 17
Standaard

up!
__________________
"Remind yourself,nobody built like you,You Designed yourself"
Angel21 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be