Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juli 2014, 16:40   #1
AnnaBer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 juli 2014
Berichten: 3
Standaard Vraag aan de moderatoren/leiding van het forum over onderzoek

Ik ben een phd-student van de KU Leuven en werk voor het instituut voor media studies. Ik hou me bezig met nieuwsbeeldvorming en hoe mensen hier op online fora mee omgaan. Om dit goed te kunnen doen wil ik de nieuws en actualiteiten secties van meerdere fora vergelijken. Politics.be is het grootste en eigenlijk ook het belangrijkste fora dat ik wil gebruiken. Vanuit onze ethische commissie heb ik vernomen dat het meestal geen probleem is om posts op fora te gebruiken omdat dit geen tekst is waarvan men verwacht dat deze alleen gedeeld zal worden met een specifieke groep, zoals bijvoorbeeld veel informatie op Facebook.

Ik heb uw gebruikersovereenkomst bekeken en zie dat er voor de online posts auteursrechten gelden. Ik ben uiteraard van plan om de gegevens op zo’n manier te gebruiken dat ze niet herleidbaar zijn tot individuen. Ik zou bijvoorbeeld de genoemde leeftijden en andere achtergrondinformatie niet koppelen aan individuele gebruikers. Helaas is het niet haalbaar om van alle gebruikers schriftelijk toestemming te krijgen omdat ik ook naar oudere berichten kijk en een onderdeel van deze gebruikers niet meer lid is van het forum.

Mijn vraag aan u is of ik gebruik mag maken van de teksten voor wetenschappelijke redenen? Ik ben zeer bereid me aan een door u opgestelde lijst van regels te houden buiten de hierboven genoemde privacy maatregelen. Ik heb trouwens gezocht naar een email adres van de organisatie, maart kon dit niet vinden dus ik heb dit kanaal gebruikt om contact met u op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Anna Berbers
AnnaBer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be