Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2010, 20:54   #21
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny.eghers Bekijk bericht
In deze tijden van bittere koude is het ONMENSELIJK dat mensen zonder dak boven hun hoofd slapen. Zijn er verenigingen waar je je kandidaat kunt stellen om een of andere sukkelaar een onderdak te bieden?
Vluchtelingenwerk Vlaanderen zoeken nog altijd vrijwilligers

http://www.vluchtelingenwerk.be/wat_...jwilligers.php
__________________
Kritiek op politieke correctheid is vandaag politiek correct.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 21:00   #22
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Weet je, je kan ook tegen economische asielzoekerij zijn en de hele reutemeteut errond, en toch een asielzoeker een dak boven het hoofd bieden, al is het maar om die mens niet in de kou te laten ronddwalen.
De hel zal nog eerder dichtvriezen dat ik een volgeling van de islam onderdak bied. Die gasten behandelen mijn vrouw niet met het nodige respect.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 21:29   #23
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Wel, ik werk als een vrijwilliger... en ik doe af en toe (eens per maand ongeveer) buiten mijn kantooruren vertalingen, korte uitleg omtrent maatschappelijke oriëntatie voor de nieuwkomers (vroeger deed ik het meer, en ik heb 1 mens en 1 familie kunnen opvangen bij mij vorig jaar voor ong. 2 maanden)... Wat hebben jullie gedaan? Weten jullie niet de plekken waar dakloze Vlamingen buiten slapen? Hebben jullie ooit een Vlaming opgevangen?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 21:30.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 21:31   #24
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Wel, ik werk als een vrijwilliger... en ik doe af en toe (eens per maand ongeveer) buiten mijn kantooruren vertalingen, korte uitleg omtrent maatschappelijke oriëntatie voor de nieuwkomers (vroeger deed ik het meer, en ik heb 1 mens en 1 familie kunnen opvangen bij mij vorig jaar voor ong. 2 maanden)... Wat hebben jullie gedaan? Weten jullie niet de plekken waar dakloze Vlamingen buiten slapen? Hebben jullie ooit een Vlaming opgevangen?
Men ouders regelmatig vlaamse daklozen. Die zijn vooral dol op fruit.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 21:54   #25
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Men ouders regelmatig vlaamse daklozen. Die zijn vooral dol op fruit.


Omdat ze niks anders worden aangeboden of hoe?



(je ouders opvangen regelmatig Vlaamse daklozen die vooral dol zijn op fruit... zo toch!?)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 30 november 2010 om 22:01.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2010, 23:26   #26
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny.eghers Bekijk bericht
Ik ben geen sos, laat staan salonsos. Maar ik voel ergens een morele verplichting.
Als je een morele verplichting voelt laat je je toch niet tegenhouden door een verbod zeker ? Je spreekt de eerste de beste asielzoeker aan en nodigt hem bij je thuis uit .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:15   #27
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard kan je zomaar een asielzoeker in huis nemen?

Dat kan, het is wel op eigen risico :

Asielzoeker ontvreemdt kluis van koppel dat hem opving: “Het was wel even een shock”
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:30   #28
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ze zijn best in staat om het nog eens te proberen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 08:33   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.992
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ze zijn best in staat om het nog eens te proberen.
Het OCMW kan hierin tussenkomen zolang ze bij u wonen.
Eens ze weg zijn en nog een sleutel hebben ....
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:16   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.179
Standaard

Je doet dat dus best niet alleen op eigen houtje.
Via een organisatie dus, die voor jou daartoe een verzekering afsluit en je desgevallend helpt bij sommige administratieve problemen.

Het grote probleem: de meeste van die organisaties hebben een politieke achtergrond. Vooral deze die van zichzelf zeggen dat dit niet zo is.

Er is één organisatie die ik wel zou betrouwen op dit vlak, en die ruime ervaring heeft met asielzoekers.
Toch ga ik die naam hier niet noemen.

Want mijn stelling is: laat Theo (en co) maar zijn werk doen. Zowel voor opvang, selectie, ( integratie ) als terugkeer.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 09:48   #31
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het OCMW kan hierin tussenkomen zolang ze bij u wonen.
Eens ze weg zijn en nog een sleutel hebben ....
"Ja, we weten dat ze niet ze braaf zijn."
Antwoord van het OCMW na klachten nadat een bende vreemdelingen zich in het dorp kwam nestelen.
__________________
Ex Gladio Libertas

Laatst gewijzigd door Gamla : 15 april 2017 om 09:49.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 10:08   #32
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronny.eghers Bekijk bericht
In deze tijden van bittere koude is het ONMENSELIJK dat mensen zonder dak boven hun hoofd slapen. Zijn er verenigingen waar je je kandidaat kunt stellen om een of andere sukkelaar een onderdak te bieden?
Het zijn doorgaans wereldvreemde idioten die zo’n vluchtelingen in huis nemen. Mensen die menen dat de wereld een roze wolk is en dat alle mensen hetzelfde, goedaardig en vriendelijk zijn.

De realiteit is dat vluchtelingen, zeker uit oorlogsgebied, vaak tikkende tijdbommen zijn. Door het zware en bloederige geweld waarvan ze getuige zijn geweest zijn ze getraumatiseerd en psychologisch niet in orde waardoor ze bijzonder agressief kunnen reageren en in bepaalde situaties dit brute geweld gaan reproduceren.

Los daarvan heb je natuurlijk de enorme cultuurkloof ( religieus, maar ook verhouding man –vrouw waarbij de vrouw als minderwaardig wordt aanzien en behandeld enz. ).

Tenslotte stimuleer je op die manier ook verder de migratie naar ons land die onze maatschappij verder doet afbrokkelen.

Citaat:
‘We zijn heel blij met de spontane golf van solidariteit, maar we raden het mensen ten stelligste af om een asielzoeker in huis te nemen,’ klinkt het – toch wat verrassend – bij sociaalvoelende organisaties als Vluchtelingenwerk Vlaanderen en Caritas.
Welcome to the world. Gesnopen?

Vluchtelingen worden best zoveel mogelijk opgevangen in de eigen regio, in buurlanden, met sponsoring van Europa. Zo kunnen ze ook na de oorlog gemakkelijk terug naar hun land en heeft men niet de cultuur – en niveau verschillen.

Thans pakken onze wereldvreemde politici die in een ivoren toren leven het totaal verkeerd aan. Men organiseert volledige volksverhuizingen en zorgt voor de leegloop van landen daar mensen niet meer terugkeren. In onze maatschappij zorgen ze dan ook nog voor tal van problemen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2017, 10:19   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Is het koppel niet gestraft? Een geval van 'uitlokking'?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be