Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2016, 16:41   #41
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Huts heeft wel gemakkelijk praten. Als de vrouw een stabiel inkomen heeft kan de man lustig ondernemen en risico's nemen. Indien het lukt, kassa kassa, indien het mislukt kan men verder leven van het loon van mevrouw.

Bij hem is het gelukt maar er zijn er ook waar het niet gelukt is, die een goed leven gehad hebben en waar de vrouw er heeft voor mogen opdraaien. En als men in de midlife crisis is verlaat men de mevrouw voor een jonger ding.

Ik ken een paar voorbeelden van beide kanten.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 19:46   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Nogal wat mensen verwarren een topjob in een bedrijf met ondernemen.
Als ondernemer werk je voor jezelf, geen ander zijn bedrijf.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 20:05   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Een "carrièrevrouw" snapt juist dat er meer is in het leven dan quality time (nietsnutterij) en zal haar man dan ook veel minder in de weg staan. Die begrijpen tenminste dat je moet werken om beter te worden in het leven, en die willen tenminste vooruit!

Je begrijpt zijn woorden niet!
O jawel, het leven is volgens hem slechts uit te drukken in economische winst. Wie daar niet voluit in wil gaan, ziet hij als waardeloos aan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 20:06   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat mij tegensteekt is het feit dat als men hard werkt, men vooral voor een ander werkt. Ik zou graag op 55 ergens in een boerderijtje op de buiten gaan relaxen. Na een carriere hard werken. Mocht ik mijn centen voor mij houden, was dat geen probleem.
Denkt u dat u "op de buiten zult kunnen relaxen" als er geen overheid is?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 20:42   #45
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Wat hebt gij u te moeien met private en familiale keuzes. Laat iedereen zijn vrije keuze op dat gebied.
iedereen kan het zelfde gedacht niet hebben ... dat is waar..
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 20:58   #46
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Besef je zelf wel dat JOUW stelling op niks trekt??

Een "carrièrevrouw" snapt juist dat er meer is in het leven dan quality time (nietsnutterij) en zal haar man dan ook veel minder in de weg staan. Die begrijpen tenminste dat je moet werken om beter te worden in het leven, en die willen tenminste vooruit!

Je begrijpt zijn woorden niet!
Beter worden in het leven betekent voor mij ervaringen delen met familie en vrienden.

Begrijp me niet verkeerd, sinds ik afgestudeerd ben (al meer dan 15 jaar geleden) heb ik constant voltijds gewerkt, op enkele dagen na nooit ziek geweest. Maar de tijd buiten de werkuren vind ik belangrijker. Want daar speelt het echte leven zich af.

Laatst gewijzigd door JBM : 17 juni 2016 om 21:03.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:41   #47
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Beter worden in het leven betekent voor mij ervaringen delen met familie en vrienden.

Begrijp me niet verkeerd, sinds ik afgestudeerd ben (al meer dan 15 jaar geleden) heb ik constant voltijds gewerkt, op enkele dagen na nooit ziek geweest. Maar de tijd buiten de werkuren vind ik belangrijker. Want daar speelt het echte leven zich af.
Ik heb een dubbel gevoel. Werken enkel om centen te verdienen, dat "werkt" niet. One way ticket naar een depressie.

Ik moet zinnig werk doen. Intellectueel uitdagend werk. Werk waarin ik mijn "ei" kwijt kan. Waarin ik iets kan bereiken.

Ergo ik zou liegen als ik zeg dat mijn leven enkel zich afspeelt in mijn prive.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 02:23   #48
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Waarom zou geld de voorkeur moeten krijgen op quality time? Geld verdienen is juist een middel om quality time te bewerkstelligen. Hij keert doel en en middel om denk ik.
Geld maakt niet altijd gelukkig in het leven maar maakt het wel gemakkelijker.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 07:07   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een dubbel gevoel. Werken enkel om centen te verdienen, dat "werkt" niet. One way ticket naar een depressie.

Ik moet zinnig werk doen. Intellectueel uitdagend werk. Werk waarin ik mijn "ei" kwijt kan. Waarin ik iets kan bereiken.

Ergo ik zou liegen als ik zeg dat mijn leven enkel zich afspeelt in mijn prive.
Juist, werk is een ander domein in het leven. En ook daar moet je als mens je goed in voelen. Alleen loopt het mis als je schijnbaar alleen bezig bent met je werk en je gezin op de laatste plaats komt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 07:08   #50
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Geld maakt niet altijd gelukkig in het leven maar maakt het wel gemakkelijker.
Juist, een minimum moet men hebben. Maar alles wat daarboven is is een bonus.

Men mag trouwens niet vergeten dat een ondernemer zo redeneert. Hij legt enorm veel geld en effort in de weegschaal om nog meer te verdienen, maar hij weet (of zou moeten weten) dat het zou kunnen zijn dat hij minder over houdt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 09:13   #51
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
na te lezen in HLN : http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...dernemen.dhtml


"Vlaanderen telt gigantisch veel bedrijven waarvan de zaakvoerder met pensioen wil, maar geen overnemer vindt" (...) "Een man moet mee instaan voor het huishouden, veel thuis zijn en veel verlof hebben. Begin dan maar als ondernemer", verklaart hij zijn vingerwijzing. Al die eisen zijn niet te combineren met het bestaan van entrepreneur. Hij is er stelllig van overtuigd dat de wereld niet vooruitgaat wanneer 'quality time' de voorkeur krijgt op geld verdienen. "Wie vindt dat het niet waar is, hoort bij de happy few", vindt hij.


Wij kunnen de woorden van mijnheer Huts alleen maar bijtreden...

Vele 'moderne' vrouwen zijn zodanig vergiftigd door het begrip 'quality time' dat ze hun man verhinderen van nog te werken. Als dat een vrije keuze is, so be it, maar ik denk dat mannen die pakweg naar de IKEA of de COLRUYT gaan daar meestal toch niet zo zelf voor gekozen hebben zonder enige 'dwang' ... Dat is allemaal verloren tijd en inkomen.

Een sterke vrouw, die zijn er gelukkig ook nog, is een vrouw die achter haar man staat. En waarschijnlijk is ook meneer Huts gezegend met een sterke vrouw, want zonder die vrouw had hij wellicht nooit gestaan waar hij nu stond, aan het roer van een groot bedrijf...
Een man moet niks, een man kiest daar voor.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 juni 2016 om 09:13.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:12   #52
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
na te lezen in HLN : http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...dernemen.dhtml


"Vlaanderen telt gigantisch veel bedrijven waarvan de zaakvoerder met pensioen wil, maar geen overnemer vindt" (...) "Een man moet mee instaan voor het huishouden, veel thuis zijn en veel verlof hebben. Begin dan maar als ondernemer", verklaart hij zijn vingerwijzing. Al die eisen zijn niet te combineren met het bestaan van entrepreneur. Hij is er stelllig van overtuigd dat de wereld niet vooruitgaat wanneer 'quality time' de voorkeur krijgt op geld verdienen. "Wie vindt dat het niet waar is, hoort bij de happy few", vindt hij.



Wij kunnen de woorden van mijnheer Huts alleen maar bijtreden...

Vele 'moderne' vrouwen zijn zodanig vergiftigd door het begrip 'quality time' dat ze hun man verhinderen van nog te werken. Als dat een vrije keuze is, so be it, maar ik denk dat mannen die pakweg naar de IKEA of de COLRUYT gaan daar meestal toch niet zo zelf voor gekozen hebben zonder enige 'dwang' ... Dat is allemaal verloren tijd en inkomen.

Een sterke vrouw, die zijn er gelukkig ook nog, is een vrouw die achter haar man staat. En waarschijnlijk is ook meneer Huts gezegend met een sterke vrouw, want zonder die vrouw had hij wellicht nooit gestaan waar hij nu stond, aan het roer van een groot bedrijf...
Tja dat Huts als dino niet mee kan met veranderingen in de samenleving geeft aan dat hij misschien zelf met pensioen moet?
Want " geld verdienen" betekent natuurlijk niet meer dat je geen vader , partner meer bent die ook daarin moet investeren, wanneer je dit niet wilt, begin dan geen gezin meneer Huts.
Koop u een minnares, en ruil ze in wanneer ze enige verwachting stelt aan uw persoon.

Laatst gewijzigd door alice : 18 juni 2016 om 10:12.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:19   #53
Stormram
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Locatie: 卐 Walhalla 卐
Berichten: 1.798
Standaard

Decadente wijven kun je beter afschrijven; ze zullen immers nooit tevreden zijn met wat een man doet. Als er niet genoeg pingping binnenkomt, dan gaat ze zagen, gaat hij te veel en te lang uit werken, dan gaat ze ook zagen. In beide gevallen kruipt ze bovendien graag eens op andere vleesworst, hetgeen ze bijna ongestraft kan doen als een man geen overzicht kan houden door omstandigheden.

Veel ogen zijn zo langzamerhand aan het opengaan over de rol van de man als affectieve slaaf van het nimmer contente wijf, slechts en alleen omdat ze een gleuf hebben waar men zijn zaad eens in mag lozen, als hij braaf heeft ja geknikt en veel geld heeft verbrand aan een trut met de moraliteit die nooit die van een 14-jarige puber zal overstijgen.

Het decadente wijf is de ondergang van de Westerse samenleving.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:19   #54
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een man moet niks, een man kiest daar voor.
De keuze is ontzettend veel moeilijker geworden, vrouwen verwachten inderdaad (veel) meer van een man dan vroeger.

Je moet maar eens kijken hoe moeilijk het is voor landbouwers om aan een vrouw te geraken, dat is een mooi voorbeeld.

Het is meer en meer : OF ondernemen OF gezin; de beide combineren is amper doenbaar als je het goed wil doen.

Ik ken maar 1 gezin waar beide partners ondernemers zijn en dat vrij intensief doen, die hebben dan ook wel een fulltime kuisvrouw/kokkin, een tuinman en een inwonende au pair voor de kinderen.
Ik hoef u vermoedelijk niet te vertellend dat hun inkomen nogal bovengemiddeld is, dat is de happy 1%.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 10:21   #55
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als de liefde er niet meer is moet je inderdaad scheiden, maar wat met de kinderen? Je kan die moeilijk in het asiel stoppen?!

Probleempje Mr. Huts... Ik gok 9 van de 10 dat Huts geen kinderen heeft....
alleen drie, allez, zijn vrouw toch! Dus 'k zou dat gokken maar aan ander en beter overlaten!

Toemaatje: 1 grote vergissing van velen hier: werken en leven zien als 2 verschillende dingen.

Je hebt meer kansen als je beiden als dezelfde hobby ziet, ...naast respect opbrengen voor de echte baas thuis uiteraard: de minister van roerende en onroerende (hebdem Drukazz?) zaken: aka de echtgenote.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 juni 2016 om 10:41.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:21   #56
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb een dubbel gevoel. Werken enkel om centen te verdienen, dat "werkt" niet. One way ticket naar een depressie.

Ik moet zinnig werk doen. Intellectueel uitdagend werk. Werk waarin ik mijn "ei" kwijt kan. Waarin ik iets kan bereiken.

Ergo ik zou liegen als ik zeg dat mijn leven enkel zich afspeelt in mijn prive.
Ja, ik doe zinvol werk waarmee ik grote bijdrage lever aan het bedrijf waar ik werk. En ik doe het ook wel graag. Maar ik ben nog liever thuis of bij familie of vrienden.

De bottom line is toch dat je gaat werken voor centen.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:46   #57
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Decadente wijven kun je beter afschrijven; ze zullen immers nooit tevreden zijn met wat een man doet. Als er niet genoeg pingping binnenkomt, dan gaat ze zagen, gaat hij te veel en te lang uit werken, dan gaat ze ook zagen. In beide gevallen kruipt ze bovendien graag eens op andere vleesworst, hetgeen ze bijna ongestraft kan doen als een man geen overzicht kan houden door omstandigheden.

Veel ogen zijn zo langzamerhand aan het opengaan over de rol van de man als affectieve slaaf van het nimmer contente wijf, slechts en alleen omdat ze een gleuf hebben waar men zijn zaad eens in mag lozen, als hij braaf heeft ja geknikt en veel geld heeft verbrand aan een trut met de moraliteit die nooit die van een 14-jarige puber zal overstijgen.

Het decadente wijf is de ondergang van de Westerse samenleving.
²

Zo gaat het er tegenwoordig aan toe. En een samenleving waar niet meer gewerkt wordt, gaat inderdaad ten onder.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:49   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Zo gaat het er tegenwoordig aan toe. En een samenleving waar niet meer gewerkt wordt, gaat inderdaad ten onder.
Een samenleving waar ouders geen aandacht besteden aan hun kinderen, gaat ook ten onder.

De juiste balans moeten we zoeken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:54   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een samenleving waar ouders geen aandacht besteden aan hun kinderen, gaat ook ten onder.

De juiste balans moeten we zoeken.
Ik denk dat de balans vroeger veel juister was toen één van de partners nog thuis bleef en niet uit werken ging ... of toen kinderen mee ingeschakeld werden om in de zaak te werken of op het veld. Ik geef u gelijk hé maar ik denk dat veel mensen ook te gemakzuchtig zijn geworden, en dat vooral de vrouw daar oorzaak van is omdat ze van nature geen ambitie hebben (niet alle vrouwen natuurlijk, want veralgemeningen zijn nooit op hun plaats, maar toch de overgrote meerderheid - en mannen zijn ook gemakzuchtig maar het zijn vrouwen die hen zouden moeten aanzetten om te werken in plaats van dat te aanvaarden)

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 18 juni 2016 om 12:58.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2016, 12:57   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik denk dat de balans vroeger veel juister was toen één van de partners nog thuis bleef en niet uit werken ging ... of toen kinderen mee ingeschakeld werden om in de zaak te werken of op het veld. Ik geef u gelijk hé maar ik denk dat veel mensen ook te gemakzuchtig zijn geworden, en dat vooral de vrouw daar oorzaak van is omdat ze van nature geen ambitie hebben.
Als een vrouw een goede echtgenote, huisvrouw en moeder wil zijn, lijkt mij dat een heel nobele ambitie. Een die het nodige vraagt.

Schijnbaar weet u dat niet te waarderen.

Mag ik dan ook veronderstellen dat u niet gehuwd bent en ook geen kinderen hebt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be