Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 17 januari 2008, 12:20   #1
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard BHV-dienstweigeraars veroordeeld

Belga) De Leuvense correctionele rechtbank heeft 8 mensen veroordeeld tot een boete van 550 euro omdat ze bij de parlementsverkiezingen in juni vorig jaar geweigerd hadden te zetelen in een kies- of telbureau. Ze deden dat uit protest met de niet-splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. De betrokkenen gaan volgens advocaat Karl Vanlouwe, die 7 van de 8 dienstweigeraars verdedigde, wellicht in beroep.
De Leuvense rechter verwierp het standpunt van de verdediging dat niet de correctionele rechtbank, maar wel het hof van assisen bevoegd is omdat het om een politiek misdrijf gaat. Hij weigerde ook in te gaan op het verzoek om een prejudiciële vraag te stellen aan het Grondwettelijk Hof over wat een politiek misdrijf precies is. De rechter verwierp eveneens dat de niet-splitsing van BHV als gewetensbezwaar kan ingeroepen worden om niet te zetelen. Bij de jongste parlementsverkiezingen weigerde in totaal 187 mensen, omwille van de niet-splitsing van BHV, om te zetelen in een kies- of telbureau. Ze gingen daarmee in op een oproep van het Halle-Vilvoorde Komitee en de Vlaamse Volksbeweging. Zij deden dit uit gewetensbezwaren wegens de discriminatie en ongrondwettelijkheid van de kieskring BHV. (TIP)

----------------------------------------------------------

Zo gaat dat dus in deze 'democratie'...
Zwartengeel is offline  
Oud 17 januari 2008, 12:36   #2
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Belga) De Leuvense correctionele rechtbank heeft 8 mensen veroordeeld tot een boete van 550 euro omdat ze bij de parlementsverkiezingen in juni vorig jaar geweigerd hadden te zetelen in een kies- of telbureau.
Zo gaat het in Belgenland: je krijgt een monsterboete, als je het aandurft om je vragen te stellen bij de verkrachting van de grondwet.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 17 januari 2008, 14:43   #3
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 250
Standaard

Mogen ze zo veel mogelijk Vlamingen tegen zich in het harnas jagen.
Storm is offline  
Oud 17 januari 2008, 15:38   #4
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Belga) De Leuvense correctionele rechtbank heeft 8 mensen veroordeeld tot een boete van 550 euro omdat ze bij de parlementsverkiezingen in juni vorig jaar geweigerd hadden te zetelen in een kies- of telbureau. Ze deden dat uit protest met de niet-splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde. De betrokkenen gaan volgens advocaat Karl Vanlouwe, die 7 van de 8 dienstweigeraars verdedigde, wellicht in beroep.
De Leuvense rechter verwierp het standpunt van de verdediging dat niet de correctionele rechtbank, maar wel het hof van assisen bevoegd is omdat het om een politiek misdrijf gaat. Hij weigerde ook in te gaan op het verzoek om een prejudiciële vraag te stellen aan het Grondwettelijk Hof over wat een politiek misdrijf precies is. De rechter verwierp eveneens dat de niet-splitsing van BHV als gewetensbezwaar kan ingeroepen worden om niet te zetelen. Bij de jongste parlementsverkiezingen weigerde in totaal 187 mensen, omwille van de niet-splitsing van BHV, om te zetelen in een kies- of telbureau. Ze gingen daarmee in op een oproep van het Halle-Vilvoorde Komitee en de Vlaamse Volksbeweging. Zij deden dit uit gewetensbezwaren wegens de discriminatie en ongrondwettelijkheid van de kieskring BHV. (TIP)

----------------------------------------------------------

Zo gaat dat dus in deze 'democratie'...
Eerste beste beroepsinstantie verwerpt dit vonnis.
giserke is offline  
Oud 21 januari 2008, 22:51   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zo gaat het in Belgenland: je krijgt een monsterboete, als je het aandurft om je vragen te stellen bij de verkrachting van de grondwet.

En geen enkele Belgische politicus die zich doodschaamt dat hij dit mee mogelijk heeft gemaakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 21 januari 2008, 23:03   #6
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

We richten een fonds op, in de naam moet zeker een sint zitten.

We zamelen jaarlijks geld in terwijl we noeste Vlaamse liederen zingen in een achterafzaaltje, waar Wardje de Bever tegen middernacht in zijn met zweet doordrenkte witte hemd een stoelendans inzet.

Hoezee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Another Jack is offline  
Oud 21 januari 2008, 23:14   #7
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We richten een fonds op, in de naam moet zeker een sint zitten.

We zamelen jaarlijks geld in terwijl we noeste Vlaamse liederen zingen in een achterafzaaltje, waar Wardje de Bever tegen middernacht in zijn met zweet doordrenkte witte hemd een stoelendans inzet.

Hoezee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zet er nog de woorden "verrraad" en "kaakslag" tussen, en ik zou denken dat het een post van solidarnosc was...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 21 januari 2008, 23:19   #8
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Mijn favoriet : 'volksverlakkerij'
Another Jack is offline  
Oud 21 januari 2008, 23:29   #9
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mijn favoriet : 'volksverlakkerij'
Ik heb de test eens gedaan in google. Ik combineerde het woord "volksverlakkerij" telkens met de partijen Vlaams Belang, Vlaams Blok, CD&V, CVP, N-VA, Spirit, Volksunie, SP.a, Groen!, Agalev, LSP, CAP, PVDA en PVDA+.
De winnaar bleek PVDA te zijn met 3.870 hits. Op de voet gevolgd door Groen! met 3.490 hits. Vlaams Belang haalde er 1.040 en N-VA 646.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 21 januari 2008, 23:32   #10
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Al vind ik dienstweigeren niet zo een goede methode van protesteren
ik vind niet dat men die straffen/boetes moet uitdelen
in casu was de situatie ongrondwettelijk
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 22 januari 2008, 06:10   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Al vind ik dienstweigeren niet zo een goede methode van protesteren
ik vind niet dat men die straffen/boetes moet uitdelen
in casu was de situatie ongrondwettelijk

Zegt iemand die vanalles 'vindt' maar die er zelf wellicht niet eens aan d�*cht om tegen een ongrondwettelijke situatie te protesteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 januari 2008, 10:24   #12
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik heb de test eens gedaan in google. Ik combineerde het woord "volksverlakkerij" telkens met de partijen Vlaams Belang, Vlaams Blok, CD&V, CVP, N-VA, Spirit, Volksunie, SP.a, Groen!, Agalev, LSP, CAP, PVDA en PVDA+.
De winnaar bleek PVDA te zijn met 3.870 hits. Op de voet gevolgd door Groen! met 3.490 hits. Vlaams Belang haalde er 1.040 en N-VA 646.
Ik weet niet wat precies de bedoeling hiervan was of hoe je het gedaan hebt maar ik heb de indruk dat als ik iets gelijkaardig probeer, de door u bedoelde PVDA de Nederlandse PvdA is?
StevenNr1 is offline  
Oud 22 januari 2008, 12:17   #13
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik weet niet wat precies de bedoeling hiervan was of hoe je het gedaan hebt maar ik heb de indruk dat als ik iets gelijkaardig probeer, de door u bedoelde PVDA de Nederlandse PvdA is?
Inderdaad, en een groot deel van de hits voor Groen! gaat over het gewone woord "groen(e)".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 22 januari 2008 om 12:18.
Burkide is offline  
Oud 22 januari 2008, 12:29   #14
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We richten een fonds op, in de naam moet zeker een sint zitten.

We zamelen jaarlijks geld in terwijl we noeste Vlaamse liederen zingen in een achterafzaaltje, waar Wardje de Bever tegen middernacht in zijn met zweet doordrenkte witte hemd een stoelendans inzet.

Hoezee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mensen die de democratie genegen zijn krijgen in dit land nu eenmaal geen fondsen toegestopt van het regime.
Zwartengeel is offline  
Oud 22 januari 2008, 22:42   #15
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik weet niet wat precies de bedoeling hiervan was
Het leek mee gewoon eens leuk om te doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
ik heb de indruk dat als ik iets gelijkaardig probeer, de door u bedoelde PVDA de Nederlandse PvdA is?
Die was ik idd even uit het oog verloren. Bij de "SP" had ik er dan weer wél aan gedacht dat ze er in Nederland ook zo één hebben.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be