Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 7 februari 2008, 18:39   #621
summer of 69
Vreemdeling
 
summer of 69's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry
Nee, als ik geen andere keuze zou hebben dan ofwel met de Wallonië ofwel met Nederland, dan nog liever met Wallonië.
Wel even je vlaggetje aanpassen hé Garry

Laatst gewijzigd door summer of 69 : 7 februari 2008 om 18:39.
summer of 69 is offline  
Oud 7 februari 2008, 19:52   #622
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Privé zeg je. Goed, we zullen ze even gescheiden houden.

Onlangs stelde ik mijn eigendom te koop. Het gaat hier wel om een eigendom buiten categorie zoals ze dat noemen. De eerste kandidaat koper welke contact nam was,….. hoe raad je het zo goed, een Nederlander. Al aan de telefoon was een van zijn vragen hoeveel het , zoals zij het noemen, privé gedeelte ( zwart ) mocht bedragen. Gezien de grote afstand wou hij eerst een gesprek over de voorwaarden ergens half weg in een hotel.

Mijn nieuwsgierigheid gebood me op het voortel tot ontmoeting in te gaan. Ter plaatse werd ik benaderd door een typetje wat regelrecht uit een maffiafilm gaan lopen was. Na een kort gesprek kwam het er op neer dat hij gezonden was door zijn baas om voor hem te onderhandelen. Zijn baas kon niet in eigen naam kopen en moest dit doen via een holding vanwege zwart geld. De holding deed dit ook niet voor niets natuurlijk maar die wou betaald worden in briefjes van max. € 100 en hij had alleen Engels geld of briefjes van € 500. Hij wou € 175.000 zwart betalen maar dan moest ik hem in ruil voor de briefjes van € 500 voor € 175.000 kleine biljetten bezorgen.

Wordt er U nog niets duidelijk?

Dat is dan privé. Ik wil niet beweren dat er geen eerlijke Nederlanders bestaan maar het is toch zo vervelend dat je er zo hard naar moet zoeken om er eentje tegen te komen.

Nee, als ik geen andere keuze zou hebben dan ofwel met de Wallonië ofwel met Nederland, dan nog liever met Wallonië.
Dit is niets minder dan criminaliteit. Ik zou zeer oppassen alle Nederlanders, of een groot deel daarvan mee te associëren. Bovendien heb je in Wallonië veel meer witwaspraktijken, misdaden, belazering per m². Zelfs in de politiek gaat het er daar flink aan toe. (misschien is het er zelfs zo erg als in Italië)

Overigens heb je gelijk, dat juist in de huizenmarkt er veel afpersing e.d. is in Nederland. Laatst is er een netwerk opgerold met o.a. Willem Holleeder, iemand die familieleden van vastgoedbeleggers bedreigden om de beleggers naar hun pijpen te doen dansen.

Nederland is trouwens wel een van de veiligste en leefbaarste landen ter wereld.

Deze context is trouwens weer een zakendeal. Als je weet dat een deel zwart wordt betaald, zou ik er sowieso niet op ingaan.

Goed, ik kan u onmogelijk van vooroordelen afhelpen, want in mijn optiek zijn Nederlanders helemaal niet zo onbetrouwbaar als u denkt.

Belgen staan trouwens ook bekend als een volk dat als geen enkel andere de belasting ontduikt.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 februari 2008, 21:02   #623
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is niets minder dan criminaliteit. Ik zou zeer oppassen alle Nederlanders, of een groot deel daarvan mee te associëren. Bovendien heb je in Wallonië veel meer witwaspraktijken, misdaden, belazering per m². Zelfs in de politiek gaat het er daar flink aan toe. (misschien is het er zelfs zo erg als in Italië)

Overigens heb je gelijk, dat juist in de huizenmarkt er veel afpersing e.d. is in Nederland. Laatst is er een netwerk opgerold met o.a. Willem Holleeder, iemand die familieleden van vastgoedbeleggers bedreigden om de beleggers naar hun pijpen te doen dansen.

Nederland is trouwens wel een van de veiligste en leefbaarste landen ter wereld.

Deze context is trouwens weer een zakendeal. Als je weet dat een deel zwart wordt betaald, zou ik er sowieso niet op ingaan.

Goed, ik kan u onmogelijk van vooroordelen afhelpen, want in mijn optiek zijn Nederlanders helemaal niet zo onbetrouwbaar als u denkt.

Belgen staan trouwens ook bekend als een volk dat als geen enkel andere de belasting ontduikt.
U mist de kern van de zaak . Het gaat hier niet om witwaspraktijken maar om oplichterpraktijken. Gans die zwartgeld constructie was maar een voorwendsel om aan echt geld te komen, en inderdaad was dit weer een zakelijke zei dan wel private aangelegenheid maar ook politieke overeenkomsten en/of samensmeltingverdragen zijn zakelijke aangelegenheden hoor.

Overigens, in Italie zit inderdaad maffia maar wat de gewone burgers betreft, ook op zakelijk vlak, kan ik niet zeggen dat ik daar al ooit voor één euro bedrogen ben geweest en ik verblijf toch geregeld voor langere periodes daar. Anders is het gesteld met zigeuners op markten en toeristische trekpleisters, daar is het wel oppassen geblazen maar ook daar worden regelmatig onoplettende toeristen door de Italianen zelf er op attent gemaakt wanneer ze dreigen bestolen te worden. Dit is mij zelfs in Romen al een aantal keer voorgevallen.
Garry is offline  
Oud 7 februari 2008, 21:04   #624
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
Wel even je vlaggetje aanpassen hé Garry
Anders niet slecht hè.
Garry is offline  
Oud 7 februari 2008, 21:24   #625
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
U mist de kern van de zaak . Het gaat hier niet om witwaspraktijken maar om oplichterpraktijken. Gans die zwartgeld constructie was maar een voorwendsel om aan echt geld te komen, en inderdaad was dit weer een zakelijke zei dan wel private aangelegenheid maar ook politieke overeenkomsten en/of samensmeltingverdragen zijn zakelijke aangelegenheden hoor.

Overigens, in Italie zit inderdaad maffia maar wat de gewone burgers betreft, ook op zakelijk vlak, kan ik niet zeggen dat ik daar al ooit voor één euro bedrogen ben geweest en ik verblijf toch geregeld voor langere periodes daar. Anders is het gesteld met zigeuners op markten en toeristische trekpleisters, daar is het wel oppassen geblazen maar ook daar worden regelmatig onoplettende toeristen door de Italianen zelf er op attent gemaakt wanneer ze dreigen bestolen te worden. Dit is mij zelfs in Romen al een aantal keer voorgevallen.
Nou ja, nogmaals dan maar. Ik heb niet het gevoel dat ik u van uw gevoel af kan helpen tegenover Nederlanders. Maar ik ben zelf een Nederlander, ken - naar eigen zeggen - mijn land goed en durf te zeggen dat het met criminaliteit en oplichting echt wel meevalt. Ook buitenlanders zien Nederlanders als ''recht voor de raap'' en ''eerlijk en openhartig''. Maar ik kan begrijpen dat je beeld drastisch verandert als je nare dingen hebt meegemaakt met Nederlanders.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 februari 2008, 21:51   #626
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
Wel even je vlaggetje aanpassen hé Garry
en overigens, ’t is maar hoe je het bekijkt hè. Nooit gehoord van de gezegde “Bazenpoeper”?
’t Zou ook kunnen betekenen dat Vlaanderen weer maar eens naar de pijpen van Wallonië danst.
Garry is offline  
Oud 8 februari 2008, 08:25   #627
summer of 69
Vreemdeling
 
summer of 69's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2007
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Anders niet slecht hè.
Is idd niet slecht gevonden, maar even voor alle duidelijkheid even zeggen dat ik je vlaams nationalistische ideën niet deel. Evenmin het idee van een fusie met Nederland. Ik heb absoluut geen slechte ervaringen met nederlanders gehad zoals U is overkomen, wel integendeel, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik daarom een huuwelijk aantrekkelijjk vindt. Is het echter niet een beetje simpel om malafide personages van etiketten te voorzien op gebied van nationaliteit, ras en geloofsovertuiging. Heeft er in essentie weinig mee te maken. We gaan dan zo terug naar de "rond de kerk" mentaliteit of zelfs de middeleeuwen!
summer of 69 is offline  
Oud 8 februari 2008, 09:29   #628
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
Is idd niet slecht gevonden, maar even voor alle duidelijkheid even zeggen dat ik je vlaams nationalistische ideën niet deel. Evenmin het idee van een fusie met Nederland. Ik heb absoluut geen slechte ervaringen met nederlanders gehad zoals U is overkomen, wel integendeel, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik daarom een huuwelijk aantrekkelijjk vindt. Is het echter niet een beetje simpel om malafide personages van etiketten te voorzien op gebied van nationaliteit, ras en geloofsovertuiging. Heeft er in essentie weinig mee te maken. We gaan dan zo terug naar de "rond de kerk" mentaliteit of zelfs de middeleeuwen!
Ik wil ook niet beweren dat alle nederlanders slecht, gevaarlijk of onbetrouwbaar zijn maar als het op zakelijke transacties aan komt heb ik weinig goede ervaringen en heeft mijn ervaring mij geleerd dat je best dubbel zo goed je ogen open kan houden en je niet laat vangen aan hun sympathieke flap uitmethodes want dan kom je gegarandeerd bedrogen uit.

Voorde rest heb je natuurlijk gelijk op dat Vlaams-nationalistische. na
Garry is offline  
Oud 8 februari 2008, 09:48   #629
summer of 69
Vreemdeling
 
summer of 69's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2007
Berichten: 88
Standaard

Ieder zijn mening Garry.
Ondanks alle politieke meningsverschillen hier op 't forum is DAT in dit deel van de wereld nog mogelijk. Laten we dat vooral niet vergeten !
summer of 69 is offline  
Oud 8 februari 2008, 09:52   #630
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summer of 69 Bekijk bericht
Ieder zijn mening Garry.
Ondanks alle politieke meningsverschillen hier op 't forum is DAT in dit deel van de wereld nog mogelijk. Laten we dat vooral niet vergeten !
En zo houden.
Garry is offline  
Oud 8 februari 2008, 12:00   #631
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik wil ook niet beweren dat alle nederlanders slecht, gevaarlijk of onbetrouwbaar zijn maar als het op zakelijke transacties aan komt heb ik weinig goede ervaringen en heeft mijn ervaring mij geleerd dat je best dubbel zo goed je ogen open kan houden en je niet laat vangen aan hun sympathieke flap uitmethodes want dan kom je gegarandeerd bedrogen uit.

Voorde rest heb je natuurlijk gelijk op dat Vlaams-nationalistische. na
Nederland heeft in de loop van de geschiedenis vaak oorlogen moeten voeren voor de onafhankelijkheid.
Oorlog voor godsdienst vrijheid en handelsvrijhied enz.
De strijd tegen de grote buurlanden en tegen het water heeft waarschijnlijk de mentaliteit verhard en arrogantie was nodig om bestand te zijn tegen de ons omringende machten.

http://members.home.nl/m.tettero/HistorieHolland.html

De Vlamingen hebben altijd onder bescherming van andere volken geleefd en zijn misschien daarom zachter en vriendelijker geworden.
Zij hebben generaties geleerd om bescheiden te zijn en zich aan te passen.
I amsterdam is offline  
Oud 8 februari 2008, 16:03   #632
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Laten we het zo zeggen. Ik heb voor 't grootste deel van mijn leven in de zakenwereld gezeten en tussen alle Nederlanders die ik daarin ben tegen gekomen, ben ik geen ENKELE Nederlander tegengekomen die wel te vertrouwen was.
Persoonlijk ben ik nog geen ENKELE Schot tegengekomen die niet gierig was, geen ENKELE Fransoos die niet chauvinistisch was, geen ENKELE Italiaan die niet achter de vrouwen aanzat en geen ENKELE Vlaming die niet eerlijk als goud was (één uitzondering als Lernaut & Hauspie daargelaten). Van een harde Vlaams-nationalist als jij had ik toch wel een ietwat genuanceerde visie verwacht. Zeer teleurstellend, Garry.
robert t is offline  
Oud 8 februari 2008, 16:15   #633
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik nog geen ENKELE Schot tegengekomen die niet gierig was, geen ENKELE Fransoos die niet chauvinistisch was, geen ENKELE Italiaan die niet achter de vrouwen aanzat en geen ENKELE Vlaming die niet eerlijk als goud was (één uitzondering als Lernaut & Hauspie daargelaten). Van een harde Vlaams-nationalist als jij had ik toch wel een ietwat genuanceerde visie verwacht. Zeer teleurstellend, Garry.
Feiten zijn feiten. Ze zijn wat ze zijn.
Garry is offline  
Oud 10 februari 2008, 15:37   #634
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik nog geen ENKELE Schot tegengekomen die niet gierig was, geen ENKELE Fransoos die niet chauvinistisch was, geen ENKELE Italiaan die niet achter de vrouwen aanzat en geen ENKELE Vlaming die niet eerlijk als goud was (één uitzondering als Lernaut & Hauspie daargelaten). Van een harde Vlaams-nationalist als jij had ik toch wel een ietwat genuanceerde visie verwacht. Zeer teleurstellend, Garry.
Ik ben ook niet zo voor het "mensen in vakjes plaatsen".
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline  
Oud 10 februari 2008, 17:27   #635
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Anders niet slecht hè.
Prachtig!
Ik zou het ook als avatar willen gebruiken. Ik zie daar namelijk echt geen leeuw in die gepakt wordt door een haan maar andersom.

Eerlijk gezegd vraag ik me intussen stilletjes af aan wie je die woning buiten catagorie hebt verkocht en wie, wie daarbij geneukt heeft.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2008 om 17:28.
Knuppel is offline  
Oud 10 februari 2008, 22:14   #636
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Prachtig!
Ik zou het ook als avatar willen gebruiken. Ik zie daar namelijk echt geen leeuw in die gepakt wordt door een haan maar andersom.

Eerlijk gezegd vraag ik me intussen stilletjes af aan wie je die woning buiten catagorie hebt verkocht en wie, wie daarbij geneukt heeft.
Ja, maar het zijn toch weer de Vlamingen die in de Walen hune nol aan ’t kruipen zijn hoor, en die woning is nog niet verkocht hè. Kopen? Ge kunt ze terug vinder bij eBay onder “Kasteelvilla 20 kamers". Dus er heeft nog niemand iemand geneukt of bedoelde je misschien verneukt?
Garry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be