Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Wat moet NVA doen bij splitsing van het Kartel ?
Samengaan met Lijst Dedecker 17 19,10%
Samengaan voor een echt Vlaams kartel met Vlaams Belang 32 35,96%
Als onafhankelijke partij opkomen 38 42,70%
Samengaan met nog een andere partij 2 2,25%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 30 december 2007, 13:10   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard Indien Vlaams Kartel barst, waar moet NVA naar toe ?

Stel dat er tegen Pasen geen staatshervorming komt en er wordt rustig doorgeregeerd onder Verhofstadt of Leterme en NVA neemt hier geen genoegen mee, waardoor het Vlaams Kartel uiteenbarst. Uiteraard zou dit een heel slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar het is iets waar men als realistisch mens rekening moet mee houden. Maar ik hoop dat het voor één keer niet gebeurd, dat de Vlaamse kandidaat premier plat op de buik gaat.

In geval van splitsing van het kartel waar moet NVA dan naartoe volgens u ?
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 december 2007, 13:15   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat er tegen Pasen geen staatshervorming komt en er wordt rustig doorgeregeerd onder Verhofstadt of Leterme en NVA neemt hier geen genoegen mee, waardoor het Vlaams Kartel uiteenbarst. Uiteraard zou dit een heel slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar het is iets waar men als realistisch mens rekening moet mee houden. Maar ik hoop dat het voor één keer niet gebeurd, dat de Vlaamse kandidaat premier plat op de buik gaat.

In geval van splitsing van het kartel waar moet NVA dan naartoe volgens u ?

Waarom zouden ze ergens naar toe moeten gaan. Ik vermoed dat ze alleen best over de kiesdrempel zullen geraken zeker na het "verrrraaaad" ! van CD&V.
solidarnosc is offline  
Oud 30 december 2007, 13:15   #3
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Alleen, als ze er gaan geraken, alles moet in perspectief met de komende verkiezingen zijn...

Laatst gewijzigd door Hashiwokakero : 30 december 2007 om 13:16.
Hashiwokakero is offline  
Oud 30 december 2007, 13:16   #4
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Waarom zouden ze ergens naar toe moeten gaan. Ik vermoed dat ze alleen best over de kiesdrempel zullen geraken zeker na het "verrrraaaad" ! van CD&V.
De optie staat in de peiling hoor. Optie 3 aanvinken.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 december 2007, 13:18   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Ik ben meest voorstander van een kartel met Vlaams Belang, maar ik ben ook niet helemaal tegen een onafhankelijke NVA. Zolang NVA of Vlaams Belang maar niet in zee gaat met Dedecker, want dat is een verdoken Belgicist.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 30 december 2007, 13:18   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Volgens mij moet de NVA dan de koers volgen die de leden op dat ogenblik zullen wensen.
En zeker niet de koers die niet-leden zouden wensen.

Hetzelfde met de volgende vraag:
als met Pasen zou blijken dat er goed en degelijk samengewerkt wordt in het kartel, moet dan de NVA meer kommunautaire resultaten trachten te bereiken door zich te laten opnemen in de neo-tsjevenpartij, zodat ze aktiever oude belgisisten buiten kan werken en maksimaal het grote aantal verkozenen aanwenden voor de goede zaak?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 december 2007, 13:23   #7
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Ik denk daar pas over na wanneer het kartel barst hoor. Want dat is nog niet voor vandaag, lijkt me.

Een kartel VB-NVA lijkt me overigens onwaarschijnlijk. Daarvoor is de sfeer toch te verzuurd?
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 30 december 2007, 13:33   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben meest voorstander van een kartel met Vlaams Belang, maar ik ben ook niet helemaal tegen een onafhankelijke NVA. Zolang NVA of Vlaams Belang maar niet in zee gaat met Dedecker, want dat is een verdoken Belgicist.

Een kartel met Vlaams Belang lijkt me inhoudelijk de meest logische optie (maar dat was het ook toen NVA met CD&V in zee besloot te gaan) maar als ze in een kartel gaan dan zal het wellicht eerder met LDD zijn dan met Vlaams Belang. We hebben gezien dat NVA in staat was/is om inhoudelijk te wegen op CD&V die de laatste jaren en maanden (omwille van o.a electorale redenen) flink zijn opgescheven richting het programma van NVA en ik zie niet in waarom dat minder zou lukken met LDD. LDD is een lege doos om het cru te stellen (inhoudelijk maar niet onbelangrijk voor NVA ook qua politiek personeel) dus zou het nog minder problemen moeten opleveren om binnen een kartel LDD-NVA de agenda te bepalen dan binnen CD&V. Dedecker wil in de eerste plaats electoraal scoren. Hoe doet er weinig toe. Binnen een kartel LDD-NVA (die electoraal op dit moment ongeveer even sterk zijn) kan NVA de mosterd leveren en het personeel. Bij een kartel met VB moeten ze de mosterd niet leveren.
solidarnosc is offline  
Oud 30 december 2007, 13:33   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat er tegen Pasen geen staatshervorming komt en er wordt rustig doorgeregeerd onder Verhofstadt of Leterme en NVA neemt hier geen genoegen mee, waardoor het Vlaams Kartel uiteenbarst. Uiteraard zou dit een heel slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar het is iets waar men als realistisch mens rekening moet mee houden. Maar ik hoop dat het voor één keer niet gebeurd, dat de Vlaamse kandidaat premier plat op de buik gaat.

In geval van splitsing van het kartel waar moet NVA dan naartoe volgens u ?
Ik mis de optie "ophouden te bestaan".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 30 december 2007, 13:35   #10
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik mis de optie "ophouden te bestaan".
Je bedoelt je mist de optie, 'geen gezeik, in de gaskamers nu'?
Hashiwokakero is offline  
Oud 30 december 2007, 13:38   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Je bedoelt je mist de optie, 'geen gezeik, in de gaskamers nu'?
Nee, ik bedoel dat ik de optie "ophouden te bestaan" mis. Was dat om één of andere reden niet duidelijk?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 30 december 2007, 13:59   #12
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij moet de NVA dan de koers volgen die de leden op dat ogenblik zullen wensen.
En zeker niet de koers die niet-leden zouden wensen.
Tja... is het huidige kartel CD&V/N-VA er ook gekomen op uitdrukkelijk verzoek van de leden?
Zwartengeel is offline  
Oud 30 december 2007, 14:00   #13
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, ik bedoel dat ik de optie "ophouden te bestaan" mis. Was dat om één of andere reden niet duidelijk?
Ja dat was niet echt duidelijk, omdat jij homo bent moet ik altijd alles twee keer horen, zou je het in het vervolg mss dubbel kunnen zetten?
Hashiwokakero is offline  
Oud 30 december 2007, 14:01   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Ja dat was niet echt duidelijk, omdat jij homo bent moet ik altijd alles twee keer horen, zou je het in het vervolg mss dubbel kunnen zetten?
Nee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 30 december 2007, 14:10   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik ben meest voorstander van een kartel met Vlaams Belang, maar ik ben ook niet helemaal tegen een onafhankelijke NVA. Zolang NVA of Vlaams Belang maar niet in zee gaat met Dedecker, want dat is een verdoken Belgicist.
Een groter CS is natuurlijk goed voor Vlaanderen...
Chipie is offline  
Oud 30 december 2007, 14:11   #16
Aeternitas
Banneling
 
 
Aeternitas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 417
Standaard

De N-VA zal waarschijnlijk een goed resultaat halen. Ze zijn in de ogen van hun achterban standvastig gebleven (kozen niet voor postjes in de interimregering), en zoiets wordt meestal beloond.
Aeternitas is offline  
Oud 30 december 2007, 14:11   #17
Aeternitas
Banneling
 
 
Aeternitas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, ik bedoel dat ik de optie "ophouden te bestaan" mis. Was dat om één of andere reden niet duidelijk?
Politieke partijen verbieden is toch tof, niet?
Aeternitas is offline  
Oud 30 december 2007, 14:23   #18
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Stel dat er tegen Pasen geen staatshervorming komt en er wordt rustig doorgeregeerd onder Verhofstadt of Leterme en NVA neemt hier geen genoegen mee, waardoor het Vlaams Kartel uiteenbarst. Uiteraard zou dit een heel slechte zaak zijn voor Vlaanderen, maar het is iets waar men als realistisch mens rekening moet mee houden. Maar ik hoop dat het voor één keer niet gebeurd, dat de Vlaamse kandidaat premier plat op de buik gaat.

In geval van splitsing van het kartel waar moet NVA dan naartoe volgens u ?
Zeer interessante vraag.

Echter: Kennen we in onze politieke geschiedenis een partij die voor een kartelpartner meer heeft geslikt, door het stof is gekropen en meer is vernederd en verraden als de NVA?
Iedereen die de politiek van kortbij volgt zal onmiddellijk zeggen; ja hoor...de VLD.
OK maar die wil ik niet meetellen omdat zij leeggevreten is door de macht en machtsgeilheid van één man.

Dit alles doet mij besluiten dat de NVA zijn lot onverbrekeljk heeft verbonden aan de tjeven.
De uitspraak van De Wever indachtig "van verraad na verraad tot de vlaamse staat" moeten we vaststellen dat het verraad er al overvloedig is geweest maar dat de NVA nu een objectieve bondgenoot is gebleken van de "anti-vlaamse staat".
Als conclusie wil ik daarom nogmaals De Wever parafraseren:
Ik zie de NVA nog eerder "als een bruistablet" oplossen binnen de CD&V met respectievelijke postjes voor de partijleiding.

The big picture: de Spa heeft identiek hetzelfde gedaan met de spiritisten.

De NVA is dus niet de eerste Vlaams Nationalistische groep die hun ideaal als electorale pasmunt bruikleent aan een establishmentspartij in ruil voor wat pluche.

Besluit: Het establishment is sluw, slim en doortrapt. De Vlaamse leiders laf en omkoopbaar. Het Vlaamse volk, een volk zonder bovenlaag, nog niet rijp.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 30 december 2007, 14:26   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aeternitas Bekijk bericht
Politieke partijen verbieden is toch tof, niet?
Wie heeft er gesproken over "verbieden"?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 30 december 2007, 14:36   #20
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zeer interessante vraag.

Echter: Kennen we in onze politieke geschiedenis een partij die voor een kartelpartner meer heeft geslikt, door het stof is gekropen en meer is vernederd en verraden als de NVA?
Iedereen die de politiek van kortbij volgt zal onmiddellijk zeggen; ja hoor...de VLD.
OK maar die wil ik niet meetellen omdat zij leeggevreten is door de macht en machtsgeilheid van één man.

Dit alles doet mij besluiten dat de NVA zijn lot onverbrekeljk heeft verbonden aan de tjeven.
De uitspraak van De Wever indachtig "van verraad na verraad tot de vlaamse staat" moeten we vaststellen dat het verraad er al overvloedig is geweest maar dat de NVA nu een objectieve bondgenoot is gebleken van de "anti-vlaamse staat".
Als conclusie wil ik daarom nogmaals De Wever parafraseren:
Ik zie de NVA nog eerder "als een bruistablet" oplossen binnen de CD&V met respectievelijke postjes voor de partijleiding.

The big picture: de Spa heeft identiek hetzelfde gedaan met de spiritisten.

De NVA is dus niet de eerste Vlaams Nationalistische groep die hun ideaal als electorale pasmunt bruikleent aan een establishmentspartij in ruil voor wat pluche.

Besluit: Het establishment is sluw, slim en doortrapt. De Vlaamse leiders laf en omkoopbaar. Het Vlaamse volk, een volk zonder bovenlaag, nog niet rijp.
Tja...
Chipie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be