Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 13 januari 2008, 10:15   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue
Zoals ook veel VL hadden gedacht: die 5 VL resoluties drukken we er zonder al te veel omhaal en onderhandelingen door en verbaasd opkeken dat de FRbelgen het wel even anders zagen en zich niet lieten doen.
Dat is het goede nieuws, daarom zal Belgie barsten.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 13 januari 2008, 10:22   #22
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is het goede nieuws, daarom zal Belgie barsten.
Maar dan Brussel kwijt en (deel van) de Rand.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 10:30   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar dan Brussel kwijt en (deel van) de Rand.
Jij moet nogal met de poepers zitten dat je je aan dat waanbeeld blijft vastklampen.

Nogmaals. Brussel mag je hebben. Met alles erop eraan! Maar dan zonder nog één cent Vlaams geld.
Van de rand houden jij en je bloedzuigers jullie grijpgrage vingers echter af!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 januari 2008, 10:33   #24
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij moet nogal met de poepers zitten dat je je aan dat waanbeeld blijft vastklampen.

Nogmaals. Brussel mag je hebben. Met alles erop eraan! Maar dan zonder nog één cent Vlaams geld.
Van de rand houden jij en je bloedzuigers jullie grijpgrage vingers echter af!
Ben je nu op de grond aan het stampen met je voeten van colère en frustratie?

Ik herhaal dat omdat splitseeeuh en simpele kreet is, tot je over Brussel begint na te denken.
Velen vergeten dat wel eens.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 11:05   #25
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar dan Brussel kwijt en (deel van) de Rand.
Daarom vraag ik u ofdat de SS divisie La Wallonie al terug geformeerd is? Als u klaar bent valt u maar binnen.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 13 januari 2008, 11:05   #26
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Daarom vraag ik u ofdat de SS divisie La Wallonie al terug geformeerd is? Als u klaar bent valt u maar binnen.
Beeldspraak leidt heel vaak tot verwarring, dus beter niet gebruiken bij een discussie.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 11:06   #27
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ben je nu op de grond aan het stampen met je voeten van colère en frustratie?

Ik herhaal dat omdat splitseeeuh en simpele kreet is, tot je over Brussel begint na te denken.
Velen vergeten dat wel eens.
Knuppel heeft er over nagedacht, je mag Stinkstad Brussel hebben om de rekeningen te betalen.

En wil u de rand ook? Formeer de SS divisie La Wallonie maar terug, dat is toch niet de eerste maal.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 13 januari 2008, 12:53   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar dan Brussel kwijt en (deel van) de Rand.
Dank voor de gelegenheid om nog eens één mogelijke piste, nl. mijn persoonlijk idee, naar voren te brengen.

Vlaanderen en Wallonië kunnen perfekt onafhankelijk worden.
Het oude land, de oude grondwet enz. (met dat enige verschil dat de gemeenschappen erkend onafhankelijk zijn) blijven bestaan, maar dan enkel op het grondgebied dat overblijft, namelijk Brussel-Hoofdstedelijk-Gewest.

Dus: de persoonsgebonden kwesties, de bevoegdheden van de gemeenschappen, over het grondgebied van Brussel, blijven uitgeoefend door de onafhankelijke staten Wallonië en Brussel.
Dus: de taalwetten blijven van kracht in Brussel.
Dus: Brussel wordt in beperkte mate onafhankelijk; er blijft een sterke band met Wallonië en Vlaanderen (en een sterke band betekent ook een sterke verantwoordelijkheid ... als ge begrijpt wat ik bedoel) (Vatikaanstad is soortement onafhankelijk, ze mogen zelfs '€s slaan, maar ze zijn toch heel apart; Brussel zal op zijn eigen manier, helemaal anders dan de andere kleine dwergstaten als Andorra, Monoka ... onafhankelijk zijn met natuurlijke beperkingen).

Noch Vlaanderen, noch Wallonië verliezen Brussel. Zeker en vast de Brusselaars verliezen Brussel niet.


Zoals domme Schoofzak deze hipoteze kan uitwerken, zo kan iedere andere veel slimmere mens veel betere hipotezes uitwerken, waarbij "iedereen wint", en zeker niet gedreigd moet worden met een lelijke zin als dat Vlaanderen Brussel zou verliezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:06   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Dat interesseert straatreu allemaal niet.
Met zijn 'lelijke zinnen' maakt hij zichzelf wijs dat hij de Vlamingen zo ver kan krijgen dat ze Belgique in stand zullen houden en hun portemonee wijd open.

Hij gelooft echt dat de Vlamingen dat zullen doen om toch maar niet de stad te verliezen die voor 75 % door niet-Brusselaars werd ingenomen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:08   #30
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dank voor de gelegenheid om nog eens één mogelijke piste, nl. mijn persoonlijk idee, naar voren te brengen.

Vlaanderen en Wallonië kunnen perfekt onafhankelijk worden.
Het oude land, de oude grondwet enz. (met dat enige verschil dat de gemeenschappen erkend onafhankelijk zijn) blijven bestaan, maar dan enkel op het grondgebied dat overblijft, namelijk Brussel-Hoofdstedelijk-Gewest.

Dus: de persoonsgebonden kwesties, de bevoegdheden van de gemeenschappen, over het grondgebied van Brussel, blijven uitgeoefend door de onafhankelijke staten Wallonië en Brussel.
Dus: de taalwetten blijven van kracht in Brussel.
Dus: Brussel wordt in beperkte mate onafhankelijk; er blijft een sterke band met Wallonië en Vlaanderen (en een sterke band betekent ook een sterke verantwoordelijkheid ... als ge begrijpt wat ik bedoel) (Vatikaanstad is soortement onafhankelijk, ze mogen zelfs '€s slaan, maar ze zijn toch heel apart; Brussel zal op zijn eigen manier, helemaal anders dan de andere kleine dwergstaten als Andorra, Monoka ... onafhankelijk zijn met natuurlijke beperkingen).

Noch Vlaanderen, noch Wallonië verliezen Brussel. Zeker en vast de Brusselaars verliezen Brussel niet.


Zoals domme Schoofzak deze hipoteze kan uitwerken, zo kan iedere andere veel slimmere mens veel betere hipotezes uitwerken, waarbij "iedereen wint", en zeker niet gedreigd moet worden met een lelijke zin als dat Vlaanderen Brussel zou verliezen.
Wat ze in Vakikaanstad, Monaco,ezn.. uitsteken = niet belangrijk voor omringende streek.
wat is Brussel gebeurt van levensbelang voor VL en WAL.
Nu heeft VL vrij veel te zeggen over Brussel. Stel je voor dat je Brussel loslaat en dat ze dan steevast WAL bevoordeligen.
je kunt ze wel dwingen om je te respecteren maar toch heel lastig om ze de hele tijd in de pas te doen lopen.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:12   #31
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dank voor de gelegenheid om nog eens één mogelijke piste, nl. mijn persoonlijk idee, naar voren te brengen.

Vlaanderen en Wallonië kunnen perfekt onafhankelijk worden.
Het oude land, de oude grondwet enz. (met dat enige verschil dat de gemeenschappen erkend onafhankelijk zijn) blijven bestaan, maar dan enkel op het grondgebied dat overblijft, namelijk Brussel-Hoofdstedelijk-Gewest.

Dus: de persoonsgebonden kwesties, de bevoegdheden van de gemeenschappen, over het grondgebied van Brussel, blijven uitgeoefend door de onafhankelijke staten Wallonië en Brussel.
Dus: de taalwetten blijven van kracht in Brussel.
Dus: Brussel wordt in beperkte mate onafhankelijk; er blijft een sterke band met Wallonië en Vlaanderen (en een sterke band betekent ook een sterke verantwoordelijkheid ... als ge begrijpt wat ik bedoel) (Vatikaanstad is soortement onafhankelijk, ze mogen zelfs '€s slaan, maar ze zijn toch heel apart; Brussel zal op zijn eigen manier, helemaal anders dan de andere kleine dwergstaten als Andorra, Monoka ... onafhankelijk zijn met natuurlijke beperkingen)....Noch Vlaanderen, noch Wallonië verliezen Brussel. Zeker en vast de Brusselaars verliezen Brussel niet...
Het wordt nog interessanter wanneer we later de bedrijven verplichten hun zetel te verplaatsen naar het gewest waar hun hoofdactiviteit zich voordoet. Na 1 jaar is Brussel drooggelegd! Die stap zal sowieso moeten gezet worden ingeval we naar gewesten gaan die verschillende belastingstelsels hanteren...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 13 januari 2008 om 13:13.
Jean-Pierre is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:24   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Stel je voor dat je Brussel loslaat
Nu komt de kat op de koord zie!

Nu blijkt dat wij niet bang zijn om Brussel te verliezen doet straatrue het in zijn broek uit schrik dat wij Brussel zouden durven loslaten!



Straatrue, de Vlamingen doorzien ondertussen jouw manipulatietechnieken. Doorzie je ze ook wel zelf?

Ik was bijna 18 toen ik de eerste keer 'zag' hoe deze techniek werkt. Dat is echter lang geleden. Je kan dat vergelijken met de dochters van moslims vandaag. Die krijgen ook vaak pas (té) laat door op welke manier hun ouders van hen gedaan krijgen wat ze willen. De Vlamingen zijn dat stadium echter voorbij, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:32   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Wat ze in Vakikaanstad, Monaco,ezn.. uitsteken = niet belangrijk voor omringende streek.
wat is Brussel gebeurt van levensbelang voor VL en WAL.
Nu heeft VL vrij veel te zeggen over Brussel. Stel je voor dat je Brussel loslaat en dat ze dan steevast WAL bevoordeligen.
je kunt ze wel dwingen om je te respecteren maar toch heel lastig om ze de hele tijd in de pas te doen lopen.
Gaan we uit van volwassen en gezonde burenrelaties, of blijft het spelleke voortduren?
Gaan "zij" riskeren veroordeeld te worden voor het miskennen van de interne EU-afspraken, afspraken Raad van Europa, vrijhandelsafspraken? Zijn "zij" zo van die ekstremistische gasten die minderheden zoals moslims diskrimineren (of als ge 't niet begrijpt: hebben zij Blok-manieren)?

Even ernstig blijven.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:34   #34
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu komt de kat op de koord zie!

Nu blijkt dat wij niet bang zijn om Brussel te verliezen doet straatrue het in zijn broek uit schrik dat wij Brussel zouden durven loslaten!



Straatrue, de Vlamingen doorzien ondertussen jouw manipulatietechnieken. Doorzie je ze ook wel zelf?

Ik was bijna 18 toen ik de eerste keer 'zag' hoe deze techniek werkt. Dat is echter lang geleden. Je kan dat vergelijken met de dochters van moslims vandaag. Die krijgen ook vaak pas (té) laat door op welke manier hun ouders van hen gedaan krijgen wat ze willen. De Vlamingen zijn dat stadium echter voorbij, hoor!
Leg ze nog eens uit: nooit te oud op te leren

Laatst gewijzigd door straatrue : 13 januari 2008 om 13:35.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:35   #35
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan we uit van volwassen en gezonde burenrelaties, of blijft het spelleke voortduren?
Gaan "zij" riskeren veroordeeld te worden voor het miskennen van de interne EU-afspraken, afspraken Raad van Europa, vrijhandelsafspraken? Zijn "zij" zo van die ekstremistische gasten die minderheden zoals moslims diskrimineren (of als ge 't niet begrijpt: hebben zij Blok-manieren)?

Even ernstig blijven.
Zij voelen zich nu ontzettend vernederd en mocht VL hen echt afwijzen door onafhankelijkheid uit te roepen (of iets dat erop lijkt) zullen ze verongelijkt reageren.
Emoties zijn belangrijk.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:35   #36
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan we uit van volwassen en gezonde burenrelaties, of blijft het spelleke voortduren?
Gaan "zij" riskeren veroordeeld te worden voor het miskennen van de interne EU-afspraken, afspraken Raad van Europa, vrijhandelsafspraken? Zijn "zij" zo van die ekstremistische gasten die minderheden zoals moslims diskrimineren (of als ge 't niet begrijpt: hebben zij Blok-manieren)?

Even ernstig blijven.
Schoofzak, we moeten niet uitgaan van hun risico's, van hun zwakke punten - we moeten ze wel kennen en doorgronden best, maar we vertrekken beter vanuit onze krachtpunten: de demoratie, demografie en socio-economische situatie.
Burry is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:36   #37
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Zij voelen zich nu ontzettend vernederd en mocht VL hen echt afwijzen door onafhankelijkheid uit te roepen (of iets dat erop lijkt) zullen ze verongelijkt reageren.
Emoties zijn belangrijk.

Ze voelen zich niet vernederd, ze hebben eerder last van een slecht geweten als ze ergens aan lijden.
Fantoompijnen zijn geen reden om de nodige medische ingrepen niet uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Burry : 13 januari 2008 om 13:37.
Burry is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:38   #38
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Ze voelen zich niet vernederd, ze hebben eerder last van een slecht geweten als ze ergens aan lijden.
ik kijk altijd met bewondering naar mensen die weten wat in de geest van anderen omgaat.
Ik zit deel van mijn tijd in WL, zal er wellicht het dichtst bij zitten.
straatrue is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:39   #39
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Trouwens Straatrue, met uitzondering misschien van sommige Belangers, is er niemand die de Walen afwijst. Slechts de imperalistische visie van een Brussels Franstalige politieke klasse wordt op de korrel genomen.

Het is die klasse die een democratisch land afwijst, die niet wil leven in een land waar de andere talen gelijkwaardig zijn aan het Frans.

Laatst gewijzigd door Burry : 13 januari 2008 om 13:42.
Burry is offline  
Oud 13 januari 2008, 13:40   #40
Burry
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 2.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
ik kijk altijd met bewondering naar mensen die weten wat in de geest van anderen omgaat.
Ik zit deel van mijn tijd in WL, zal er wellicht het dichtst bij zitten.
Fantoompijn: last/pijn hebben van iets dat er niet (meer) is.

Zieke geesten wil ik wel genezen, ik wil het wel begrijpen, maar ik hoef het zeker niet te aanvaarden laat staan goed te keuren.

Laatst gewijzigd door Burry : 13 januari 2008 om 13:41.
Burry is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be