Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2008, 15:05   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Schouppe srpeekt straffe taal , maar dat is altijd naar de buitenwereld.
In de feiten heb ik eigenlijk nog niet veel gezien op uitzondering van de stemming BHV.
Maar dat zal ook wel weggemasseerd worden, vrees ik.
Eigenaardig, maar ik heb nog nooit zo'n lange regeringskrisis meegemaakt ... en ook nog nooit een interimregering.

(Ik heb ook nog nooit zoveel Brusselaars met de poepers gezien, dat ze zo massaal hun trikolore vod moeten buitenhangen. Ze hebben blijkbaar niet zoveel vertrouwen in hun toekomstige voorbeeld die zichzelve "den taaie" betitelde. Waarom mijn god, waarom ?? Ze stemmen dan meestal wel niet PS, daar in Brussel, maar ze hebben toch wel genoeg rugdekking van de leiding van die partij.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:10   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenaardig, maar ik heb nog nooit zo'n lange regeringskrisis meegemaakt ... en ook nog nooit een interimregering.

(Ik heb ook nog nooit zoveel Brusselaars met de poepers gezien, dat ze zo massaal hun trikolore vod moeten buitenhangen. Ze hebben blijkbaar niet zoveel vertrouwen in hun toekomstige voorbeeld die zichzelve "den taaie" betitelde. Waarom mijn god, waarom ?? Ze stemmen dan meestal wel niet PS, daar in Brussel, maar ze hebben toch wel genoeg rugdekking van de leiding van die partij.)
Zoals ik eerder al zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In de tweede helft van juni vorig jaar had Laken haar pion nog niet geparachuteerd aan de top van de CD&V, en zaten ze nog met die "lastige" opperrups.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:11   #23
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat die oude B. gewoonte betreft, heb je natuurlijk volledig gelijk. Toch mag je niet zeggen dat dat verkrachting was van de demokratie, want "ze" werden toch iedere keer (her)verkozen. Spijtig. De Vlaming had veel eer en veel meer Vlaams moeten stemmen. Meest te wijten was onze toenmalige elite !!

Wat betreft "het projekt Leterme en De Wever" raad ik je toch aan om goed het verschil te blijven voor ogen houden tussen hun projekt en dat van het Blok. Als je dat verschil begrijpen zult, dan gaan we verder klappen.
ik ga die Blok sneer negeren, ik vermoed dat u ook liever niet hebt dat ik voortaan de CD&V als CVP vernoem, die naamswissel is nu al een aantal jaar achter de rug, het wordt tijd dat u meestapt ...

voor het project Leterme De Wever zou ik toch willen benadrukken dat BDW altijd en overal benadrukt heeft dat ie aanhanger is van de 'Frans Baertdoctrine'. Dat voormalige VU-Kamerlid, die in 1977 geen minister van Justitie mocht worden van koning Boudewijn, zei altijd dat een communautair akkoord aan drie vragen onderworpen moest worden. - Zijn de stappen vooruit groot genoeg? - Zijn de toegevingen aanvaardbaar? - En zitten er maatregelen in die de toekomst hypothekeren? (ja u herkent ongetwijfeld de BdW mantra)

Welnu, ik stel vast dat er met de Franstalige politici geen stappen meer te zetten zijn die daaraan voldoen ... tenzij natuurlijk we België beginnen te versterken ... dan gaat het uiteraard gewoon over stappen in de andere richting ! dat is erger dan de toekomst hypothekeren.

... en toch is er een Belgische regering ... maw heel het 'Vlaams' kartel is niet alleen niet voor separatisme gegaan (ik vermoed dat u dat bedoelt met uw Blok-sneer) maar is actief aan het collaboreren geslagen.
Anna List is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:31   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Een door Vlamingen geleid unitair België zou Wallonië uit de put helpen en kan dan vervolgens een staatshervorming �* la carte doorvoeren, die er dan wellicht dan wat anders zou uitzien dan wat men nu hoopt te bereiken.
Misschien geraakt Vlaanderen dan wel verslaafd aan een mooie Waalse Kolonie ?
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:32   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht


... de toekomst hypothekeren.

... en toch is er een Belgische regering ... maw heel het 'Vlaams' kartel is niet alleen niet voor separatisme gegaan (ik vermoed dat u dat bedoelt met uw Blok-sneer) maar is actief aan het collaboreren geslagen.
Ik ga nu meteen alle verkiezingspropaganda terug doornemen, van voor naar achter en van achter naar voor, om dat separatisme van het kartel te trachten terug te vinden.
Zodra ik dat gevonden zal hebben, zal ik mij verontschuldigen voor die Blok-sneer. (maar ik ben er gerust in hoor) (ik denk dat ik zal stoppen met Blok-sneren zodra die nieuwe voorzitter van het Belang er zal zijn; 'k heb in die man presies niet zo'n kwaad oog als in anderen)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:38   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een door Vlamingen geleid unitair België zou Wallonië uit de put helpen en kan dan vervolgens een staatshervorming �* la carte doorvoeren, die er dan wellicht dan wat anders zou uitzien dan wat men nu hoopt te bereiken.
Misschien geraakt Vlaanderen dan wel verslaafd aan een mooie Waalse Kolonie ?
allez Roger, een beetje intermenselijk respect ... dat wens je je ergste vijand toch niet toe !?!
Anna List is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:40   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga nu meteen alle verkiezingspropaganda terug doornemen, van voor naar achter en van achter naar voor, om dat separatisme van het kartel te trachten terug te vinden.
Zodra ik dat gevonden zal hebben, zal ik mij verontschuldigen voor die Blok-sneer. (maar ik ben er gerust in hoor) (ik denk dat ik zal stoppen met Blok-sneren zodra die nieuwe voorzitter van het Belang er zal zijn; 'k heb in die man presies niet zo'n kwaad oog als in anderen)
u leest wel heel creatief ... ik heb nergens beweerd dat het kartel separatisme voorstond ... (ik stel alleen dat ze er duidelijk niet voor gegaan zijn ... (terwijl iedereen hen dat verweet in de media))

hoe zit het trouwens met voorzittersverkiezingen in de CVP, of is dat niet meer nodig nu het ACW de touwtjes stevig in handen heeft ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 januari 2008 om 15:42.
Anna List is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:41   #28
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

een nederlandse vertaling van die franse tekst zou wel 's mogen...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)
job is offline  
Oud 18 januari 2008, 15:57   #29
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
een nederlandse vertaling van die franse tekst zou wel 's mogen...
t is geen vertaling, maar u krijgt al een idee : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF18012008_008
Anna List is offline  
Oud 18 januari 2008, 18:57   #30
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eigenaardig, maar ik heb nog nooit zo'n lange regeringskrisis meegemaakt ... en ook nog nooit een interimregering.
Klopt, de kaarten lagen dan ook nog nooit zo moeilijk. Interimregering zeg je, waar vind ik dat ergens in het wetboek? Regering is regering punt amen en uit.
Daar verandert niks aan door er nood, interim of wat weet ik nog allemaal voor te zetten, allemaal alleen maar goed voor de perceptie. Vertel mij eens welke bevoegdheden deze regering niet zou hebben en dewelke een 'normale' regering wel heeft.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 18 januari 2008, 22:36   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Klopt, de kaarten lagen dan ook nog nooit zo moeilijk. Interimregering zeg je, waar vind ik dat ergens in het wetboek? Regering is regering punt amen en uit.
Daar verandert niks aan door er nood, interim of wat weet ik nog allemaal voor te zetten, allemaal alleen maar goed voor de perceptie. Vertel mij eens welke bevoegdheden deze regering niet zou hebben en dewelke een 'normale' regering wel heeft.
Inderdaad niemand zal het woord interimregering vinden in de grondwet.
Maar de realiteit is toch maar: er is maar dekking (vertrouwen) gekregen vanwege het parlement voor een periode van iets meer dan 90 dagen.
Er is ook maar een beperkt programma, en geen staatssekretarissen.
Als gij dat "normaal" vindt, dan verschillen we van mening.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 januari 2008, 21:25   #32
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een door Vlamingen geleid unitair België zou Wallonië uit de put helpen en kan dan vervolgens een staatshervorming �* la carte doorvoeren, die er dan wellicht dan wat anders zou uitzien dan wat men nu hoopt te bereiken.
Misschien geraakt Vlaanderen dan wel verslaafd aan een mooie Waalse Kolonie ?
Acht gij de Walen er niet toe in staat om voor zichzelf te zorgen? Gij wilt dat in hun plaats doen?
Dan stel ik voor dat we den Kongo terug gaan koloniseren om voor de negerkes te zorgen...
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 19 januari 2008, 23:47   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Inderdaad niemand zal het woord interimregering vinden in de grondwet.
Maar de realiteit is toch maar: er is maar dekking (vertrouwen) gekregen vanwege het parlement voor een periode van iets meer dan 90 dagen.
Er is ook maar een beperkt programma, en geen staatssekretarissen.
Als gij dat "normaal" vindt, dan verschillen we van mening.

Ach ja.
De Belgische grondwet......
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 januari 2008, 23:48   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Acht gij de Walen er niet toe in staat om voor zichzelf te zorgen? Gij wilt dat in hun plaats doen?
Dan stel ik voor dat we den Kongo terug gaan koloniseren om voor de negerkes te zorgen...
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 20 januari 2008, 08:32   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ach ja.
De Belgische grondwet......
Akkoord met die mijmering.

Doet me denken, en dat wou ik dus meedelen, dat er vroeger VU-ers waren die niet zo graag die eed in het parlement aflegden dat ze de B. grondwet wilden naleven.
Ze zegden dan telkens "ik zweer de grondwet na te leven ... (en dan) ... en dat we hem zo vlug mogelijk mogen wijzigen".
Sommige Walen reklameerden dan: de eed moet letterlijk gezegd worden, anders is ie niet geldig afgelegd ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 januari 2008 om 08:33.
De schoofzak is offline  
Oud 20 januari 2008, 08:50   #36
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Acht gij de Walen er niet toe in staat om voor zichzelf te zorgen? Gij wilt dat in hun plaats doen?
Dan stel ik voor dat we den Kongo terug gaan koloniseren om voor de negerkes te zorgen...

---------

dat laatste zou helemaal zo slecht niet zijn want ze bakken het er toch wel hééééééééél bruin tegenwoordig.

Zou er dan toch een genetische link zijn tussen negers en Walen ??
bob. is offline  
Oud 20 januari 2008, 10:42   #37
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet waar hij dat gezegd heeft, en ook niet in welke kontekst.

Vermoedelijk toch niet in de kontekst van de verkiezingsoverwinning en het sukses van de tandem die sneller en verder rijdt.

Mogelijks wel in een kontekst, zoals iedere stand van de tsjeven intern wel liefst ziet dat de eigen invloed benadrukt wordt. Het zou trouwens nogal tegennatuurlijk zijn om zoiets niet te vinden.
Citaat:
CD&V wil meer sociale maatregelen

Met een opvallend milde toon tegenover de Franstaligen bepleitte partijvoorzitter Etienne Schouppe zaterdag op de CD&V-nieuwjaarsreceptie vooral sociale accenten. ‘Want in Vlaanderen mag geen plaats zijn voor een Vierde Wereld.’
De staatshervorming is een middel, beklemtoonde Schouppe, ‘niet tot meerdere eer en glorie van wapperende vlaggen, maar om met beide voeten op de grond het beleid te kunnen voeren waar de mensen recht op hebben.’ Schouppe beklemtoonde tegenover journalisten dat hij geen olie meer op het communautaire vuur wil gieten. Het Octopusoverleg moet alle kansen krijgen.

Wel wil hij meer sociale maatregelen nemen, want dat het aantal landgenoten dat riskeert in armoede te vervallen volgens de universiteit van Antwerpen op korte tijd is gestegen tot 15 procent, noemt hij onaanvaardbaar. ‘De welvaart moet rechtvaardig verdeeld zijn, niemand mag achterop sukkelen’, zei Schouppe op de receptie in Groot-Bijgaarden voor zeker een duizendtal christen-democraten. ‘Voor een rijk Vlaanderen dat uiteenvalt in zij die het goed hebben en zij die niet meekunnen, pas ik. Onze roeping begint bij welvaart, maar eindigt bij welzijn.’

Dat de interim-regering de stookoliecheques heeft uitgebreid, vindt Schouppe maar ‘gerommel in de marge’. Hij wil veel liever meer werklozen aan het werk krijgen, en fiscale maatregelen die alleen de laagste lonen ten goede komen.

Volgens Schouppe hebben ‘sommigen’ de oranje-blauwe plannen bestempeld als ‘rechts en asociaal’. Maar dat is ‘kletskoek’. Een duidelijke boodschap aan het adres van ACW-voorzitter Jan Renders, die inderdaad veel kritiek had op de oranje-blauwe plannen. Dat Schouppe ‘het sociale vangnet’ alleen maar wil verstevigen, zal de christelijke arbeidersbeweging wellicht geruststellen.

Schouppe zei dat de Vlaamse regering voldoende goed bij kas zit om zelf enkele sociale maatregelen te treffen. In zijn toespraak somde Vlaams minister-president Kris Peeters vooral een reeks beslissingen op die al eerder zijn getroffen, zonder meteen een reeks nieuwe initiatieven aan te kondigen.

Ook de fel toegejuichte Yves Leterme hield een korte toespraak. Ook hij bleef lief voor de Franstaligen: ‘Wij zijn niet uit op de splitsing van het land, wel integendeel’, zei de vice-premier. Hij beklemtoond het behoud van de solidariteit: ‘Als wij zeggen dat niemand uit de boot mag vallen, dan geldt dat ook voor inwoners van Brussel en Wallonië.’ Leterme kreeg er een opvallend luid applaus voor.
De coup is compleet, de CVP is terug.

Kunt ge nog adem halen, schoofzak, of hebt ge uw pufferke nu nodig?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 januari 2008, 12:01   #38
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De coup is compleet, de CVP is terug.

Kunt ge nog adem halen, schoofzak, of hebt ge uw pufferke nu nodig?
----------------

Cathy Berx wordt nieuwe gouverneur van Antwerpen

ANTWERPEN - CD&V stuurt zijn ondervoorzitter Cathy Berx als opvolger van Camille Paulus naar de provincie Antwerpen.
De 39 jarige Antwerpse Berx, nu nog Vlaams parlementslid en CD&V-fractievoorzitter in de Antwerpse gemeenteraad, zal in mei de huidige Antwerpse gouverneur Camille Paulus opvolgen. Dat bevestigde de CD&V-top gisteren op de nieuwjaarsreceptie van de partij. Berx is nu nog ondervoorzitter bij CD&V en functioneerde zeker de laatste maanden als een van de topmedewerkers van vice-premier Yves Leterme. Bij de oranje-blauwe onderhandelingen, en ook in de huidige fase van het communautair overleg, adviseerde ze Leterme dagelijks.

Met Berx naar de Antwerpse gouverneurswoning, ligt de weg voor Etienne Schouppe open om CD&V permanent te gaan leiden. Ook Inge Vervotte werd lange tijd voor die job genoemd, maar zij verkoos uiteindelijk het ministerschap. Senator Wouter Beke, met Berx co-ondervoorzitter, is meer de partij-ideoloog. Hij is geen bedreiging voor Schouppe.
--------------------


Wegpromoveren noemen ze zoiets. Alweer een verzwakking voor Leterme .
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline  
Oud 20 januari 2008, 17:52   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Wegpromoveren noemen ze zoiets. Alweer een verzwakking voor Leterme .
Nadat ze eerder al Vandeurzen weggepromoveerd hebben.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 20 januari 2008, 17:56   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De coup is compleet, de CVP is terug.

Kunt ge nog adem halen, schoofzak, of hebt ge uw pufferke nu nodig?
We gaan het wellicht eeuwig moeten herhalen:
het kartel had geen separatistisch progrmamma; het kartel is slechts een samengaan tot aan een bepaald punt, na dat punt gaat iedere partij zijn weg, dus enkel die van het nva zal dan verder de separatistische weg verder gaan (tenzij misschien de neo-tsjeven het licht nog gaan zien).

Agressieve taal spreken en olie op het vuur gooien tijdens onderhandelingen is foei. Dan kan je beter niet onderhandelen.

Ik zie dan ook geen tegenspraak met het kartelprogramma in de nieuwjaarstoespraak van Schuppe zot.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be