Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 9 januari 2008, 16:21   #41
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Als je bijna elke zin moet beginnen met de waarheid is ook, zal het wellicht niet waar zijn.

Laatst gewijzigd door straatrue : 9 januari 2008 om 16:21.
straatrue is offline  
Oud 9 januari 2008, 16:47   #42
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Als je bijna elke zin moet beginnen met de waarheid is ook, zal het wellicht niet waar zijn.
Blijkbaar ben je niet in staat om de post van Matthias Storme te weerleggen; trouwens in zijn bericht geeft hij enkel feiten weer, geen meningen.

En het is nu eenmaal een feit dat er in Duitsland helemaal geen federale kieskring is, net zoals dat ook niet het geval is in andere federale staten zoals Zwitserland of de Verenigde Staten.
stropdrager is offline  
Oud 9 januari 2008, 17:30   #43
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Vlamingen die in Alaska zijn gaan wonen, mogen wel meedoen aan de federale verkiezingen in VL en volgende keer ook bij regionale verkiezingen.

En men doet er alles aan om de mensen aan te moedigen om zo dicht mogelijk bij het werk te gaan wonen. Dus zijn er zeker VL die in WL zijn gaan wonen omwille van hun werk.

En zul je taalgemengde gezinnen verbieden? WL/VL combinatie = altijd iemand aan de "verkeerde" kant, behalve in BHV; daar heb je de keuze tussen de 2 partijen.
Dit doet allemaal niet veel terzake in de gevoerde discussie, nietwaar. Je gaat kiezen d�*�*r waar je hoofdverblijfplaats is, m.a.w. d�*�*r waar je op de kieslijst bent ingeschreven.

Waarom je hebt gekozen om in een welbepaalde gemeente je hoofdverblijfplaats te hebben (wegens je beroep, of wat dan ook) doet er totaal niet toe, uiteraard.

En vanzelfsprekend moeten taalgemengde gezinnen niet verboden worden, maar wat heeft d�*t te maken met de plaats waar je op de kieslijst ingeschreven bent ?

Overigens, welke taal je thuis wenst te spreken doet evenmin iets terzake, zoals u wel weet.
Hallebarde is offline  
Oud 9 januari 2008, 17:45   #44
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Er zijn zeker politici die zich als verzoeners kunnen aandienen, maar die proberen het nu niet eens want enkel wie zich profileert scoort.
Met federale kieskring zou het anders kunnen zijn.

En dat het elders niet bestaat is geen argument om het hier niet in te voeren.
In 1830 had België ook een vrij revolutionaire grondwet met veel vrijheden die elders niet bestonden.
Dat is een los-uit-de-pols veronderstelling. Persoonlijk zie ik niet in waarom en hoe het dan plots anders zou kunnen zijn.

Als "zekere politici" zich als verzoeners willen aandienen, hebben ze daarvoor absoluut geen federale kieskring nodig, zo lijkt mij.

Voor wat betreft uw stelling "In 1830 had België ook een vrij revolutionaire grondwet met veel vrijheden die elders niet bestonden" kunnen we kort zijn : tracht dat aub eens te bekijken vanuit het perspectief Vlaanderen en de vlaamse bevolking : u zult snel begrijpen dat daar van vrijheden, ja zelfs maar van de erkenning van het bestaan van Vlaanderen, niet de minste sprake was.

Ik weet het wel : voor veel franstaligen is het (nog) steeds moeilijk te aanvaarden dat "le nord du pays" in werkelijkheid een volk met een eigen cultuur, taal, eigenheid etc... is.

Het enkel feit van dit tenminste als realiteit te aanvaarden, en er het passend respect voor op te brengen, zou heel wat nuttiger zijn dan "zekere politici zich als verzoeners willen aandienen", geloof mij.
Hallebarde is offline  
Oud 9 januari 2008, 21:36   #45
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Overigens, Straatrue : u verdedigt hier dan wel (tegen beter weten in ?) een aantal punten uit de nota van Verhofstadt, en u verwijst naar "politiekers die zich als verzoeners willen aandienen", waarmee u ongetwijfeld eveneens op o.a. Verhofstadt doelt, maar intussen stellen we vast dat er vanuit franstalige politieke hoek duidelijke kritiek komt op (de nota van) Verhofstadt.

Leest u er zelf maar de franstalige pers op na : o.a.

* kritiek wegens onaanvaardbaar etc...vanwege Milquet en Di Rupo
* "Verhofstadt n'est pas un modéré" (Charles Picqué)
en zelfs vanuit liberale hoek :
* "une bonne idée" MAAR TOCH "une vision flamande des choses, émanant d'un premier ministre flamand" (D. Reynders)

Wel, Straatrue ? Wat willen ze daar dan wel, in le sud du pays ?? Le beurre et l'argent du beurre ?

Denken ze werkelijk dat ze een nóg grotere verzoener (!?) zullen vinden dan Verhofstadt, misschien ? Of zijn ze ginds helem�*�*l gek aan 't worden ??

Ik bedoel, als Verhofstadt al geen modéré is, wie zou dat dan wél kunnen zijn, bijvoorbeeld ??

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 9 januari 2008 om 21:37.
Hallebarde is offline  
Oud 9 januari 2008, 22:31   #46
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Overigens, Straatrue : u verdedigt hier dan wel (tegen beter weten in ?) een aantal punten uit de nota van Verhofstadt, en u verwijst naar "politiekers die zich als verzoeners willen aandienen", waarmee u ongetwijfeld eveneens op o.a. Verhofstadt doelt, maar intussen stellen we vast dat er vanuit franstalige politieke hoek duidelijke kritiek komt op (de nota van) Verhofstadt.

Leest u er zelf maar de franstalige pers op na : o.a.

* kritiek wegens onaanvaardbaar etc...vanwege Milquet en Di Rupo
* "Verhofstadt n'est pas un modéré" (Charles Picqué)
en zelfs vanuit liberale hoek :
* "une bonne idée" MAAR TOCH "une vision flamande des choses, émanant d'un premier ministre flamand" (D. Reynders)

Wel, Straatrue ? Wat willen ze daar dan wel, in le sud du pays ?? Le beurre et l'argent du beurre ?

Denken ze werkelijk dat ze een nóg grotere verzoener (!?) zullen vinden dan Verhofstadt, misschien ? Of zijn ze ginds helem�*�*l gek aan 't worden ??

Ik bedoel, als Verhofstadt al geen modéré is, wie zou dat dan wél kunnen zijn, bijvoorbeeld ??
Ik heb zijn werkstuk vluchtig doorgenomen en ik had ook de indruk: er zit weinig in voor de Franstaligen.
straatrue is offline  
Oud 9 januari 2008, 22:33   #47
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb zijn werkstuk vluchtig doorgenomen en ik had ook de indruk: er zit weinig in voor de Franstaligen.
dat hoeft ook niet
born2bewild is offline  
Oud 9 januari 2008, 22:35   #48
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

het enige wat de walen kan helpen is een drastische daling van de lonen, aangepast aan de economische realiteit.
Een lageloon enclave iin west europa. En dan werken msar zou ik zeggen.
born2bewild is offline  
Oud 9 januari 2008, 22:58   #49
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb zijn werkstuk vluchtig doorgenomen en ik had ook de indruk: er zit weinig in voor de Franstaligen.
Ah, bon.

Wel, er zitten volgens ons teveel negatieve punten in voor de vlamingen, en volgens u te weinig positieve punten voor de franstaligen.

Wat doen we dan met die fameuze nota, Straatrue ? Kruis over maken, en weggooien, die handel ?

Van mij mag het hoor.

Wil u het dan astemblief op u nemen om onder de vlaamse politiekers een nóg grotere modéré te zoeken dan Verhofstadt ? Anders zal 't nooit lukken, met die staatshervorming, hé.
Hallebarde is offline  
Oud 9 januari 2008, 23:06   #50
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
De VS is dan ook een land dat functioneert en door zijn burgers niet fundamenteel in vraag gesteld wordt.

hoezo, "functioneert"?
Ambiorix is offline  
Oud 9 januari 2008, 23:20   #51
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als we allemaal ons steentje bijdragen, kunnen we een parlement krijgen met 60% Duitsers. Dan gaan de Franstaligen wel even slikken!
Hahah, geweldig idee
Herr Oberst is offline  
Oud 10 januari 2008, 07:02   #52
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ah, bon.

Wel, er zitten volgens ons teveel negatieve punten in voor de vlamingen, en volgens u te weinig positieve punten voor de franstaligen.

Wat doen we dan met die fameuze nota, Straatrue ? Kruis over maken, en weggooien, die handel ?

Van mij mag het hoor.

Wil u het dan astemblief op u nemen om onder de vlaamse politiekers een nóg grotere modéré te zoeken dan Verhofstadt ? Anders zal 't nooit lukken, met die staatshervorming, hé.
Het blijkt ook uit hun reacties hé.
Enkel zijn vriend Louis Michel vond het voorstel oké.

En... indien VL haar eisen niet wil milderen, dan kunnen ze best de onafhankelijkheid uitroepen.
Maar dat zullen ze niet doen want dan verliezen ze Brussel en (deel van) de rand.
Gevolg: de staatshervorming zal minder zijn dan wat in de nota staat (terwijl Peeters nog staat te dromen en te zeggen dat die nota nog maar een begin is).
straatrue is offline  
Oud 10 januari 2008, 07:10   #53
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

hoezo, "functioneert"?
"Functioneert" als in: "Ze kunnen de helft van de wereld platwalsen en toch nog tijd maken om ons uit te lachen."
lombas is offline  
Oud 10 januari 2008, 08:47   #54
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Kunt u zich echter voorstellen dat veel vlamingen liever voor franstalige politici (wie het ook weze) zouden stemmen ?
Filosoof en Raf laten weten dat ze staan te trappelen om op Elio di Rupo te stemmen.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 08:53   #55
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ik heb zijn werkstuk vluchtig doorgenomen en ik had ook de indruk: er zit weinig in voor de Franstaligen.
Verhofstadt is un extrémiste flamand séparatiste die nu snel gecordoniseerd zal worden? Binnenkort zit er meer volk in het cordon dan erbuiten.

Ik had het nooit gedacht maar blijkbaar heeft VHS hier eindelijk eens een positieve rol gespeeld, namelijk in het aantonen van de complete redeloosheid van de Belgische franstalige politici. Dank u, Guy!
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 10:11   #56
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Verhofstadt is un extrémiste flamand séparatiste die nu snel gecordoniseerd zal worden? Binnenkort zit er meer volk in het cordon dan erbuiten.

Ik had het nooit gedacht maar blijkbaar heeft VHS hier eindelijk eens een positieve rol gespeeld, namelijk in het aantonen van de complete redeloosheid van de Belgische franstalige politici. Dank u, Guy!
Ewel ja, bedankt Guy! Als u in al uw "wijsheid en mildheid" al dergelijke reacties oproept in Wallonie, kan dit enkel en alleen maar positieve gevolgen hebben. Let wel, lees nu aub niet dat ik hiermee meteen verwijs naar splitsing of onafhankelijkheid, integendeel. Het draagt er echter toe bij dat de grootste steenezels nu misschien, heel misschien, gaan inzien dat aan Franstalige kant Belgie als niets meer of minder wordt beschouwd dan een melkkoe. Het draait immers steeds meer om "l'argent". Vroeg of laat moet dit dus slecht aflopen, kwaad of blij. Maar ik stel voor dat men ondertussen de Vlamingen eerst nog wat meer en harder matrakkeert met koosnaampjes als extremisten, racisten, en meer van dat fraais. Oh en voor ik het vergeet: Pasen valt vroeg dit jaar!
den ambetantsten is offline  
Oud 10 januari 2008, 10:14   #57
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Nu kunnen de Franstaligen ook hun voorstellen op tafel leggen zoals de uitbreiding van Brussel, federalisering zorgverzekering, enz...
en dan zullen de VL ook roepen = onbespreekbaar, kan niet, ... net zoals de FRbelgen nu.
straatrue is offline  
Oud 10 januari 2008, 10:17   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Nu kunnen de Franstaligen ook hun voorstellen op tafel leggen zoals de uitbreiding van Brussel, federalisering zorgverzekering, enz...
en dan zullen de VL ook roepen = onbespreekbaar, kan niet, ... net zoals de FRbelgen nu.
Ja, dat kan men.

En dat bewijst dan gewoon dat België niet werkt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 10 januari 2008, 10:20   #59
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Nu kunnen de Franstaligen ook hun voorstellen op tafel leggen zoals de uitbreiding van Brussel, federalisering zorgverzekering, enz...
Irrealistische eisen voor mensen die zelf toegeven dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen en zware steun van Vlaanderen bljiven nodig hebben.

De perceptie van zo'n groteske eisenstellerij zal gegarandeerd zijn dat de Walen met de dag imperialistischer, racistischer en inhaliger worden, met als gevolg dat er binnenkort echt geen federale regering meer kan gevormd worden. Denk aan wat Moureaux zei: als jullie nu niet wat inschikkelijker worden, staan jullie bij de volgende regeringsvorming tegenover een ruime meerderheid van Vlaamsgezinden die geen duimbreed meer zullen wijken. Il n'y aura plus de Flamands modérés zoals Verhofstadt. Goed bezig, zou ik zeggen.
Kortaf is offline  
Oud 10 januari 2008, 10:20   #60
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Nu kunnen de Franstaligen ook hun voorstellen op tafel leggen zoals de uitbreiding van Brussel, federalisering zorgverzekering, enz...
en dan zullen de VL ook roepen = onbespreekbaar, kan niet, ... net zoals de FRbelgen nu.
Juist, en wat is dan uw besluit daaruit? We zien mekaar graag maar kunnen elkaar eigenlijk niet meer uitstaan. (I love to hate you?) Al die negatieve energie die hier in dit land wordt opgewekt, zou toch veel beter worden vermeden? Kijk eens naar wat er 40 jaar geleden gebeurd is na de splitsing van Leuven (de unief wel te verstaan). Ook toen meenden de Franstaligen, met de PSC op kop, dat dit het begin was van de splitsing van Belgie...
den ambetantsten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be