Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2014, 17:25   #21
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is een heel negatieve kijk op de jongeren. Kijk, ze dronken vroeger, drinken vandaag en morgen zal er niets veranderen. Het enige waar je iets kunt aan proberen te doen is de veiligheid verhogen. Dat kan voor een deel met repressie (controles, boetes) een deel met informatie, een deel met preventie (bob) maar ook met het nu ontbrekende deel. En dat is simpelweg ==> een alternatief bieden voor de auto.

Voorbeeldje : ik woon in Ronse, van mijn kinderen hoor ik dat er de laatste maanden nogal wat jongeren zijn die naar een nieuw en hip café trekken in oudenaarde, 12 kilometer verder. Normaal is dat op een kwartiertje te bereiken met de trein, of bus. Probleem : in de weekend vertrekt de laatste trein terug naar ronse om... 9 u 's avonds. Gevolg : elke zaterdagnacht tientallen auto's met jonge gasten op de N60 waarvan het grootste deel over hun theewater is. Reden : er is gewoonweg geen alternatief.
Die brave burgemeester pleit voor 'gratis', maar dat is helemaal niet nodig. Het is niet de prijs van het vervoerticket dat hen naar de auto drijft, wel het ontbreken van vervoer 's avonds.
Men helpt niemand verder door blind te zijn en te blijven voor de kern van het probleem : aanbod openbaar vervoer in weekend avonden is ondermaats tot onbestaande.
Als het geld geen probleem is, waarom organiseren de jongeren niet zelf vervoer? Ik pikte mijn dochter eens op aan de Kokorico in Zomergem en het stond daar vol met bussen. Indertijd was er ook een discobus voor de Krypton in Zottegem.

Dergelijke zaken moeten toch mogelijk zijn zonder zich te beroepen op de belastingsbetaler.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 19:39   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
De kern van het probleem, 'overdadig alcoholgebruik', aanpakken, is een te moeilijke opdracht?

Er lijken mij mogelijkheden genoeg, om het probleem bij de kern ervan, aan te pakken.

Dit initiatief, zal alleen maar tot gevolg hebben, dat jongeren nog meer drinken (ze moeten toch niet rijden) en mogelijk nog agressief worden ook. Dit is jongeren net motiveren om te drinken!

De gemiddelde buschauffeur staat vast al te trappelen, om een bende laveloze agressieve jongeren in zijn bus te vervoeren ...
Vertel eens over welke mogelijkheden u ziet ?

Ze in de bak steken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2014, 21:17   #23
Sonny Crockett
Parlementslid
 
Sonny Crockett's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2013
Berichten: 1.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vertel eens over welke mogelijkheden u ziet ?

Ze in de bak steken ?
Daar, Henri ...
Moet jij geen krantenartikels gaan opzoeken ofzo?
Ziet u wel, dat de protagonist daarin, niet tot uw eigen rangen behoort!
En dan nog het lef hebben, om te claimen dat u wist welke de inhoud van die berichten was. Ongehoord!
__________________
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be