Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2004, 11:25   #21
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Pff, moest ik hiervoor dit topic aanklikken.. Ik ga verder eten aan mijn Franstalige.
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 11:35   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Als ik naar de Vlaamse Kust ga, merk ik toch dat beide gemeenschappen niet meer met elkaar spreken, dat de Vlamingen niet echt accepteren het feit dat een groep Franstaligen onder elkaar Frans spreekt. Oftewel accepteren ze dat niet en laten dit weten ("U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken").
Ben jij niet goed in je hoofd ofzo??? Wat voor ONZIN kraam je toch weer uit. Alsof Vlamingen niet zouden accepteren dat Franstaligen onder elkaar Frans spreken, kom zeg! Uw afkeer voor Vlamingen gaat wel erg ver, u moet ons echt wel haten hé?





Citaat:
Daarop is het algemeen geen reactie van de Franstalige kant en ze spreken verder onder elkaar in het Frans. Wat zal een dag tot geweld leiden, daar ben ik al zeker van. Oftewel lachen ze gewoon met het feit dat ze Frans spreken. Iemand heeft hen op een dag gezegd dat Frans geen taal of een slechte taal was en de Vlamingen herhalen "Ah hij heeft gezegd dat Frans een slechte taal is, het is dus een slechte taal".

Als het zover gaat, is het misschien beter dat we het andere lansdeel boycotten. Misschien moeten de Vlamingen die aan de Kust zijn een keer in contact met de Waalse toeristen komen om hen eerlijk en aardig te zeggen dat ze niets te maken in Vlaanderen te hebben vanwege de communautaire problemen. Maar zou u bereid zijn om dat te doen?


Iedereen gaat toch op vakantie waar hij/zij wil, zeker. Ik stel gewoon voor dat jij weg blijft uit het boze, racistische Vlaanderen. Dat zal beter zijn voor je hart.
Alsof? Ik spreek niet over fabeltjes, ik spreek over de realiteit, over ervaringen die ik en een aantal Franstaligen al in Vlaanderen hebben gekend.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 11:47   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
en voor een Waal lijkt het me helemaal simpel om Nederlands te spreken (ik neem toch aan dat je dat op school krijgt)!
In tegenstelling tot in Vlaanderen (waar Frans verplicht is) mogen onze lieve Waalse vrienden zelf kiezen: Nederlands of Engels als tweede taal. En het zal u niet verbazen dat steeds meer Walen Engels kiezen.

Vive la Belgique 8)
Tja, als Vlamingen ook konden kiezen, zouden ze ook voor het Engels kiezen. Daar ben ik al zeker van.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 20:59   #24
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Wat is dat nu voor onzin?

Franstaligen zijn altijd welkom aan de Kust. Maar de Kust ligt in Vlaanderen dus mogen we toch veronderstellen dat u Nederlands spreekt, neem ik aan ?
In werkelijkheid hoef je dit niet eens vermist je evengoed in het Frans wordt bediend.

Het omgekeerde geldt in de Ardennen. Men mag verwachten dat je er Frans spreekt, maar in de realiteit spreken vele horeca-uitbaters ook een mondje Nederlands.
Vele horeca en campinguitbaters in wallonië zijn immers ook nederlanders.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 21:57   #25
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Wat is dat nu voor onzin?

Franstaligen zijn altijd welkom aan de Kust. Maar de Kust ligt in Vlaanderen dus mogen we toch veronderstellen dat u Nederlands spreekt, neem ik aan ?
In werkelijkheid hoef je dit niet eens vermist je evengoed in het Frans wordt bediend.

Het omgekeerde geldt in de Ardennen. Men mag verwachten dat je er Frans spreekt, maar in de realiteit spreken vele horeca-uitbaters ook een mondje Nederlands.
Vele horeca en campinguitbaters in wallonië zijn immers ook nederlanders.
Omdat naast taal ook de zin voor zakendoen van tel is.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be