Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2004, 17:17   #1
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Zou het niet beter zijn dat de Vlamingen niet meer met vakantie naar de Ardennen gaan en dat de Franstaligen niet meer met vakantie naar de Vlaamse Kust gaan om de communautaire problemen te vermijden?

Als ik naar de Vlaamse Kust ga, merk ik toch dat beide gemeenschappen niet meer met elkaar spreken, dat de Vlamingen niet echt accepteren het feit dat een groep Franstaligen onder elkaar Frans spreekt. Oftewel accepteren ze dat niet en laten dit weten ("U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken"). Daarop is het algemeen geen reactie van de Franstalige kant en ze spreken verder onder elkaar in het Frans. Wat zal een dag tot geweld leiden, daar ben ik al zeker van. Oftewel lachen ze gewoon met het feit dat ze Frans spreken. Iemand heeft hen op een dag gezegd dat Frans geen taal of een slechte taal was en de Vlamingen herhalen "Ah hij heeft gezegd dat Frans een slechte taal is, het is dus een slechte taal".

Als het zover gaat, is het misschien beter dat we het andere lansdeel boycotten. Misschien moeten de Vlamingen die aan de Kust zijn een keer in contact met de Waalse toeristen komen om hen eerlijk en aardig te zeggen dat ze niets te maken in Vlaanderen te hebben vanwege de communautaire problemen. Maar zou u bereid zijn om dat te doen?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 17:33   #2
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Wat is dat nu voor onzin?

Franstaligen zijn altijd welkom aan de Kust. Maar de Kust ligt in Vlaanderen dus mogen we toch veronderstellen dat u Nederlands spreekt, neem ik aan ?
In werkelijkheid hoef je dit niet eens vermist je evengoed in het Frans wordt bediend.

Het omgekeerde geldt in de Ardennen. Men mag verwachten dat je er Frans spreekt, maar in de realiteit spreken vele horeca-uitbaters ook een mondje Nederlands.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 17:34   #3
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Als ik naar de Vlaamse Kust ga, merk ik toch dat beide gemeenschappen niet meer met elkaar spreken, dat de Vlamingen niet echt accepteren het feit dat een groep Franstaligen onder elkaar Frans spreekt. Oftewel accepteren ze dat niet en laten dit weten ("U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken").
Ben jij niet goed in je hoofd ofzo??? Wat voor ONZIN kraam je toch weer uit. Alsof Vlamingen niet zouden accepteren dat Franstaligen onder elkaar Frans spreken, kom zeg! Uw afkeer voor Vlamingen gaat wel erg ver, u moet ons echt wel haten hé?





Citaat:
Daarop is het algemeen geen reactie van de Franstalige kant en ze spreken verder onder elkaar in het Frans. Wat zal een dag tot geweld leiden, daar ben ik al zeker van. Oftewel lachen ze gewoon met het feit dat ze Frans spreken. Iemand heeft hen op een dag gezegd dat Frans geen taal of een slechte taal was en de Vlamingen herhalen "Ah hij heeft gezegd dat Frans een slechte taal is, het is dus een slechte taal".

Als het zover gaat, is het misschien beter dat we het andere lansdeel boycotten. Misschien moeten de Vlamingen die aan de Kust zijn een keer in contact met de Waalse toeristen komen om hen eerlijk en aardig te zeggen dat ze niets te maken in Vlaanderen te hebben vanwege de communautaire problemen. Maar zou u bereid zijn om dat te doen?


Iedereen gaat toch op vakantie waar hij/zij wil, zeker. Ik stel gewoon voor dat jij weg blijft uit het boze, racistische Vlaanderen. Dat zal beter zijn voor je hart.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 17:40   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat is dat voor een onzin, Everytime?

Vlamingen zijn wel soms vrij verveeld als je hén in het Frans aanspreekt, maar dat ze onderling Frans spreken, heb ik evenveel op tegen dan dat ze onderling Engels, Turks of Arabisch praten. Niks dus.

Kom eens meer in Vlaanderen, kwestie dat je je vooroordelen kwijt raakt.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 17:52   #5
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Het is niet omdat politici zo wars zijn dat de rest van de bevolking dat ook is.
Het beleid van cliëntelisme (méér in het zuiden dan in het noorden), de andere accenten, de prestige-projecten (scheepsliften enz.), d�*�*r zijn in de eerste plaats de politici voor verantwoordelijk.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 17:55   #6
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Ik was dit weekend nog in de Ardennen - Tilf-Bastogne-Tilf voor amateurs, ik heb afgezien op La Redoutee, amaai - en er waren heel veel Vlamingen, Nederlanders, Duitsers, ...

Ik was samen met een maat gegaan en we spraken onder elkaar Nederlands, net zoals ik er geen probleem mee heb dat Franstaligen onder elkaar aan de kust - of waar dan ook in Vlaanderen - Frans spreken.

Wel moeten ze tenminste hun best doen - best goed Nederlands kunnen - om - als ze een café of zo binnengaan - om dan in het Nederlands te bestellen.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 21:20   #7
Jeanne
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 15
Standaard

Nix te boycotten. Samenwerken godverdomme!!
Jeanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 08:38   #8
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeanne
Nix te boycotten. Samenwerken godverdomme!!
Rustig, tante Jeanne!! Denk aan uw hart!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 09:08   #9
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

nog goed dat het in K&K staat
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 09:45   #10
Sebastiaan81
Partijlid
 
Sebastiaan81's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Rheden, Nederland
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Sebastiaan81
Standaard

Bij ons spreken ze Duits aan de kust!
Maarre ik denk dat bijna geen Vlaming jou erin belet Frans te spreken, alleen is het wel handig om tegenover plaatselijke middenstand (horeca/winkeliers) Nederlands te praten. Ik zie altijd op vakantie dat mensen het heel erg waarderen als je tracht hun taal te spreken, en voor een Waal lijkt het me helemaal simpel om Nederlands te spreken (ik neem toch aan dat je dat op school krijgt)!
Als ik eens aan de Vlaamse kust verblijf zal ik dus ook proberen om met mn beste Vlaamse accent te spreken!
__________________
Conservatives are not necessarily stupid, but most stupid people are conservative.
John Stuart Mill
Sebastiaan81 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 09:48   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
en voor een Waal lijkt het me helemaal simpel om Nederlands te spreken (ik neem toch aan dat je dat op school krijgt)!
In tegenstelling tot in Vlaanderen (waar Frans verplicht is) mogen onze lieve Waalse vrienden zelf kiezen: Nederlands of Engels als tweede taal. En het zal u niet verbazen dat steeds meer Walen Engels kiezen.

Vive la Belgique 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:02   #12
Sebastiaan81
Partijlid
 
Sebastiaan81's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Rheden, Nederland
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Sebastiaan81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
In tegenstelling tot in Vlaanderen (waar Frans verplicht is) mogen onze lieve Waalse vrienden zelf kiezen: Nederlands of Engels als tweede taal. En het zal u niet verbazen dat steeds meer Walen Engels kiezen.

Vive la Belgique 8)
Verbazingwekkend dat niet Nederlands (als andere Belgische taal) en Engels (als wereldtaal) verplicht is! Want ik zie zeker ook de essentie van onderwijs in het Engels!
__________________
Conservatives are not necessarily stupid, but most stupid people are conservative.
John Stuart Mill
Sebastiaan81 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:06   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
In tegenstelling tot in Vlaanderen (waar Frans verplicht is) mogen onze lieve Waalse vrienden zelf kiezen: Nederlands of Engels als tweede taal. En het zal u niet verbazen dat steeds meer Walen Engels kiezen.

Vive la Belgique 8)
Verbazingwekkend dat niet Nederlands (als andere Belgische taal) en Engels (als wereldtaal) verplicht is! Want ik zie zeker ook de essentie van onderwijs in het Engels!
Tja, zo zie je maar hoe "Belgisch" de Walen nog zijn, nietwaar...?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:08   #14
hen3que
Vreemdeling
 
hen3que's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Friesland - Nederland
Berichten: 85
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
In tegenstelling tot in Vlaanderen (waar Frans verplicht is) mogen onze lieve Waalse vrienden zelf kiezen: Nederlands of Engels als tweede taal. En het zal u niet verbazen dat steeds meer Walen Engels kiezen.

Vive la Belgique 8)
Verbazingwekkend dat niet Nederlands (als andere Belgische taal) en Engels (als wereldtaal) verplicht is! Want ik zie zeker ook de essentie van onderwijs in het Engels!
Ja, en leren ze geen Duits?

In Nederland leer je op de Havo, het VWO en op het Gymnasium (ik ken jullie systeem niet, maar Havo is net bovengemiddeld, VWO en gymnasium zijn voorbereidingen op wetenschappelijk onderwijs.) Frans, Duits, Engels en Nederlands.

En op het Gymnasium ook nog Latijn en Grieks.

En in Friesland (ik ben een Fries) krijg je ook nog les in Fries.
Alhoewel jullie het imago hebben een beter onderwijs systeem te hebben komen jullie er qua taalonderwijs dus bekaaid vanaf.
__________________

hen3que is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:17   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Voor alle duidelijkheid: Vlaanderen en Wallonie zijn volledig autonoom wat betreft onderwijs. Zo bestaat er geen "nationaal" ministerie van onderwijs meer.

Vlaanderen heeft een minister van onderwijs (bevoegd voor het Vlaamse onderwijs) en -hou je nu vast aan de takken van de bomen!!- Wallonie heeft 3 ministers van onderwijs: eentje bevoegd voor het lager onderwijs, eentje voor het middelbaar onderwijs en eentje voor het hoger onderwijs. 8)

In Vlaanderen krijg je Frans als eerste (vreemde) taal (vanaf het 5de leerjaar), Engels vanaf het 2de middelbaar, en Duits een jaar later als ik me niet vergis. (kan uiteraard een beetje variëren van richting tot richting)

Ik ben niet zo vertrouwd met het Waalse systeem, maar ik weet wel dat men daar de eerste vreemde taal vrij mag kiezen.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:24   #16
Sebastiaan81
Partijlid
 
Sebastiaan81's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Rheden, Nederland
Berichten: 200
Stuur een bericht via MSN naar Sebastiaan81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hen3que
Ja, en leren ze geen Duits?

In Nederland leer je op de Havo, het VWO en op het Gymnasium (ik ken jullie systeem niet, maar Havo is net bovengemiddeld, VWO en gymnasium zijn voorbereidingen op wetenschappelijk onderwijs.) Frans, Duits, Engels en Nederlands.

En op het Gymnasium ook nog Latijn en Grieks.

En in Friesland (ik ben een Fries) krijg je ook nog les in Fries.
Alhoewel jullie het imago hebben een beter onderwijs systeem te hebben komen jullie er qua taalonderwijs dus bekaaid vanaf.
Zo... zit jij op t Gymnasium (Voor de Vlamingen: Gymnasium is trouwens gewoon VWO, Atheneum is de andere stroming erin... maar daar zit geen niveauverschil tussen! Daarnaast heb je HAVO en VMBO)?! Want dan heb je welgeteld 7 (!) talen!
Ik ben nog van de oude stempel (nou ja, oud!): ik heb 4 jaar Gymnasium (dus:VWO) gedaan met 6 talen en toen ben ik teruggegaan naar de HAVO en heb daar de laatste jaartjes alleen Engels en Nederlands gehad! Toen was alleen Engels en Nederlands (op VWO/HAVO/VMBO) in de laatste jaren verplicht... nu moet je daarnaast ook iig passief Duits en Frans volgen!
__________________
Conservatives are not necessarily stupid, but most stupid people are conservative.
John Stuart Mill
Sebastiaan81 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:31   #17
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Zou het niet beter zijn dat de Vlamingen niet meer met vakantie naar de Ardennen gaan en dat de Franstaligen niet meer met vakantie naar de Vlaamse Kust gaan om de communautaire problemen te vermijden?

Als ik naar de Vlaamse Kust ga, merk ik toch dat beide gemeenschappen niet meer met elkaar spreken, dat de Vlamingen niet echt accepteren het feit dat een groep Franstaligen onder elkaar Frans spreekt. Oftewel accepteren ze dat niet en laten dit weten ("U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken"). Daarop is het algemeen geen reactie van de Franstalige kant en ze spreken verder onder elkaar in het Frans. Wat zal een dag tot geweld leiden, daar ben ik al zeker van. Oftewel lachen ze gewoon met het feit dat ze Frans spreken. Iemand heeft hen op een dag gezegd dat Frans geen taal of een slechte taal was en de Vlamingen herhalen "Ah hij heeft gezegd dat Frans een slechte taal is, het is dus een slechte taal".

Als het zover gaat, is het misschien beter dat we het andere lansdeel boycotten. Misschien moeten de Vlamingen die aan de Kust zijn een keer in contact met de Waalse toeristen komen om hen eerlijk en aardig te zeggen dat ze niets te maken in Vlaanderen te hebben vanwege de communautaire problemen. Maar zou u bereid zijn om dat te doen?
Everytime, ik weet niet wat jij slikt, maar ik zou er maar beter afblijven als ik jou was...
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:35   #18
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hen3que
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
Verbazingwekkend dat niet Nederlands (als andere Belgische taal) en Engels (als wereldtaal) verplicht is! Want ik zie zeker ook de essentie van onderwijs in het Engels!
Ja, en leren ze geen Duits?

In Nederland leer je op de Havo, het VWO en op het Gymnasium (ik ken jullie systeem niet, maar Havo is net bovengemiddeld, VWO en gymnasium zijn voorbereidingen op wetenschappelijk onderwijs.) Frans, Duits, Engels en Nederlands.

En op het Gymnasium ook nog Latijn en Grieks.

En in Friesland (ik ben een Fries) krijg je ook nog les in Fries.
Alhoewel jullie het imago hebben een beter onderwijs systeem te hebben komen jullie er qua taalonderwijs dus bekaaid vanaf.
Leren en leren is twee, hen3que, vergeet dat niet. Mijn ervaring is dat de meeste Vlaamse uiversiteitsstudenten zich meer dan behoorlijk uit de slag kunnen trekken in Engels en Frans, terwijl zich dat in Nederland vaak beperkt tot één taal vloeiend. Studenten hier, die nota bene vier jaar Frans gekregen hadden, zeiden me 'dat ze in die jaren in feite niets geleerd hadden' en konden geen artikel in die taal lezen. Het aanbod mag dan misschien wel groot zijn, maar dat zegt op zich nog weinig over de kwaliteit.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 10:56   #19
Rogier
Banneling
 
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Rumst
Berichten: 1.355
Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik ben niet zo vertrouwd met het Waalse systeem, maar ik weet wel dat men daar de eerste vreemde taal vrij mag kiezen.
Waarschijnlijk kiezen ze als eerste vreemde taal Frans. 8)
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2004, 11:13   #20
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Leren en leren is twee, hen3que, vergeet dat niet. Mijn ervaring is dat de meeste Vlaamse uiversiteitsstudenten zich meer dan behoorlijk uit de slag kunnen trekken in Engels en Frans, terwijl zich dat in Nederland vaak beperkt tot één taal vloeiend. Studenten hier, die nota bene vier jaar Frans gekregen hadden, zeiden me 'dat ze in die jaren in feite niets geleerd hadden' en konden geen artikel in die taal lezen. Het aanbod mag dan misschien wel groot zijn, maar dat zegt op zich nog weinig over de kwaliteit.
Dat komt omdat het onderwijs anders is opgebouwd. In Vlaanderen neemt het aantal talen toe in de hogere leerjaren, terwijl in Nederland men meteen begint alle talen aan te bieden en je in de hogere leerjaren zelf mag kiezen welke taal je wil leren. In het VWO mag je na het vierde (of tegenwoordig na het derde?) jaar kiezen in welke talen je blijft volgen en waar je uiteindelijk dus examen in gaat doen. Maar het taalonderwijs (aantal lesuren, opbouw onderwijs) is wel gebaseerd op zes jaar. Scholieren die er na vier jaar mee ophouden, missen dus een deel van de kennis. Maar dat is niet erg, want de talen die ze kiezen kunnen ze wel goed spreken en van de talen die ze niet kiezen hebben ze toch een basiskennis.

Overigens blijkt uit de Europese statistieken dat de kennis van het Duits in Vlaanderen waarschijnlijk net zo slecht is als de kennis van het Frans in Nederland, terwijl de kennis van het Engels in Nederland hoger ligt dan in Vlaanderen. Niet verwonderlijk, aangezien Nederlanders drie jaar langer Engels volgen. Daarnaast kunnen Vlamingen goed Frans en Nederlanders goed Duits. Dat laatste is afhankelijk van de keuze voor het examen, maar vanaf volgend jaar wordt het verplicht om een tweede vreemde taal te kiezen in het VWO en een deel van de HAVO. Bij het vrijekeuzemodel vroeger werd Duits twee keer zoveel gekozen als Frans.
Het passief (lezen en verstaan) Frans en Duits dat enkele jaren geleden is ingevoerd wordt weer afgeschaft, omdat dat ervoor zorgde dat bijna niemand meer volwaardig Frans en Duits als examenvak koos.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be