Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2017, 07:41   #41
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
anyway zal ik blij zijn: bevrijd vd betweterige blanken
Gezeik van een gele zal idd beter te harden zijn. Het kleurenschema klopt tenminste.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 07:44   #42
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb wel gehoord dat emigreren naar ginder niet zo simpel is. Dat je vb met een thai(se) getrouwd moet zijn om een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar ik zou het er toch kunnen gewoon worden hoor. Fantastisch eten, vriendelijk volk, prachtige natuur. Toen ik er was kon je er een huis met zwembad kopen voor zo'n €50.000
lijkt me al meteen veel werk voor bb, zo'n zwembad onderhouden, wat kost een poolboy daar?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 07:46   #43
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Of het waar is weet ik niet, maar ik heb wel gehoord dat emigreren naar ginder niet zo simpel is. Dat je vb met een thai(se) getrouwd moet zijn om een verblijfsvergunning te krijgen.
Maar ik zou het er toch kunnen gewoon worden hoor. Fantastisch eten, vriendelijk volk, prachtige natuur. Toen ik er was kon je er een huis met zwembad kopen voor zo'n €50.000
prijs jezelf gelukkig dat je het niet gedaan hebt, want zo te zien ben je nog steeds niet mee: i shall say 'onthoud het eens & voor goed': iets kopen als buitenlander is uit den boze, behalve als men bereid is het riskeren te verliezen, anyway verliezen doe je toch want enkel thai mogen er iets bezitten, en van dat trouwen klopt ook al niet, je moet gewoon kunnen aantonen over voldoende middelen te beschikken, dan mag je daar voor langere tijd vertoeven as no money no honey like in many places in this world~

Laatst gewijzigd door bembem : 25 september 2017 om 07:47.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 07:54   #44
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lijkt me al meteen veel werk voor bb, zo'n zwembad onderhouden, wat kost een poolboy daar?
boh je zal me wss niet geloven maar ik ben opgegroeid met zwembad & het ironische van al: ik ging er bijna nooit in as i had (& still have) nothing with pools: zwemmen of pootje baden -> bof
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 07:55   #45
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:04   #46
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
bye bazige belgen
Je moet weten in Thailand is een geweldig uitgebreide sociale controle, het is niet omdat daar veel hoertjes of zo rondlopen dat Thailand een land is waar niemand zicht met u bemoeid, wel integendeel. Je krijgt daar heel snel een opgestoken vingertje en een preek, dat je die preek verstaat of niet maakt hen totaal niet uit. Geloof den Hoomer maar.

Een zestigjarige vriend van mij huwde een Thaise met het plan om na zijn pensionering naar +Thailand te verhuizen en zich daar te laten verwennen, de man had met alles rekening gehouden behalve met haar familie. Hij bouwde nog voor zijn pensionering een villa van toen in de tijd, voor Thailand althans, astronomische bedrag van twee miljoen Belgische frankskes, met het vooruitzicht van zijn kinderen en kleinkinderen uit vorig huwelijk op bezoek te laten komen waren er in die villa maar liefst acht slaapkamers.
Enfin om een lang verhaal kort te maken, toen de villa bijna af was nam zijn Thaise madam haar familie hun intrek in de villa en mijne maat kon op hotel als hij eens naar Thailand wou. De mens heeft zijn dromen nooit kunnen verwezenlijken, niet omdat die mensen kwaadwillig waren maar het was nu eenmaal koeltoer he.
Nu is de man een tijdje geleden al overleden, de twee kinderen die zijn Thaise madam bij had toen ze naar hier kwam leven nog steeds in BElgië en zij, tja zij speelt ginder de sjieke madam met mijnheer zijn centen.

Moraal van het verhaal, verzin eer je begint.
De wijze raad van Hoomer is eigenlijk onbetaalbaar.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 25 september 2017 om 08:06.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:05   #47
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
boh je zal me wss niet geloven maar ik ben opgegroeid met zwembad & het ironische van al: ik ging er bijna nooit in as i had (& still have) nothing with pools: zwemmen of pootje baden -> bof
you only had something with the poolboy?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:08   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:08   #49
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Je moet weten in Thailand is een geweldig uitgebreide sociale controle
Doet me wat denken op die scene uit Good Morning Vietnam toen Robin Williams zijn eerste afspraakje had met die Vietnamese schone.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:12   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Je moet weten in Thailand is een geweldig uitgebreide sociale controle, het is niet omdat daar veel hoertjes of zo rondlopen dat Thailand een land is waar niemand zicht met u bemoeid, wel integendeel. Je krijgt daar heel snel een opgestoken vingertje en een preek, dat je die preek verstaat of niet maakt hen totaal niet uit. Geloof den Hoomer maar.

Een zestigjarige vriend van mij huwde een Thaise met het plan om na zijn pensionering naar +Thailand te verhuizen en zich daar te laten verwennen, de man had met alles rekening gehouden behalve met haar familie. Hij bouwde nog voor zijn pensionering een villa van toen in de tijd, voor Thailand althans, astronomische bedrag van twee miljoen Belgische frankskes, met het vooruitzicht van zijn kinderen en kleinkinderen uit vorig huwelijk op bezoek te laten komen waren er in die villa maar liefst acht slaapkamers.
Enfin om een lang verhaal kort te maken, toen de villa bijna af was nam zijn Thaise madam haar familie hun intrek in de villa en mijne maat kon op hotel als hij eens naar Thailand wou. De mens heeft zijn dromen nooit kunnen verwezenlijken, niet omdat die mensen kwaadwillig waren maar het was nu eenmaal koeltoer he.
Nu is de man een tijdje geleden al overleden, de twee kinderen die zijn Thaise madam bij had toen ze naar hier kwam leven nog steeds in BElgië en zij, tja zij speelt ginder de sjieke madam met mijnheer zijn centen.

Moraal van het verhaal, verzin eer je begint.
De wijze raad van Hoomer is eigenlijk onbetaalbaar.
euh hoomer ik weet dat allemaal wel van zulke toestanden, tenslotte heb ik in die regio gewoond + ik ben niet van gisteren, wat jouw vriend is overkomen.. mij zal dat niet zo vlug gebeuren, ik kijk wel uit m'n doppen.... want ja, intussen ben ik zowat van alle walletjes thuis, yep bb streetwise ^^
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:13   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
euh hoomer ik weet dat allemaal wel van zulke toestanden, tenslotte heb ik in die regio gewoond + ik ben niet van gisteren, wat jouw vriend is overkomen.. mij zal dat niet zo vlug gebeuren, ik kijk wel uit m'n doppen.... want ja, intussen ben ik zowat van alle walletjes thuis, yep bb streetwise ^^
gebrek aan taalgevoel, soms kletst t heel hard in je gezicht ineens hé ...

zoek toch maar eens alle spreekwoorden met en betekenissen van het woord walletjes op.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:16   #52
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

je moet ook weten hoomer dat aziaten tov andere gelen een andere houding aannemen, ook al zijn ze de taal niet machtig en zo, er blijft toch altijd iets van: ons kent ons, zoiets.... zo heb ik in azië bvb nooit extra moeten betalen voor zeg maar een simpele telefoonherlaadkaart of een inkom ergens terwijl mijn moeder gegarandeerd het spek aan haar been had omdat zij als blanke sowieso hoger tarief aangerekend kreeg, dit was zowel in z-o asië (waaronder thailand) als indonesië het geval....

Laatst gewijzigd door bembem : 25 september 2017 om 08:17.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:19   #53
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gebrek aan taalgevoel, soms kletst t heel hard in je gezicht ineens hé ...

zoek toch maar eens alle spreekwoorden met en betekenissen van het woord walletjes op.
lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:23   #54
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
je moet ook weten hoomer dat aziaten tov andere gelen een andere houding aannemen, ook al zijn ze de taal niet machtig en zo, er blijft toch altijd iets van: ons kent ons, zoiets.... zo heb ik in azië bvb nooit extra moeten betalen voor zeg maar een simpele telefoonherlaadkaart of een inkom ergens terwijl mijn moeder gegarandeerd het spek aan haar been had omdat zij als blanke sowieso hoger tarief aangerekend kreeg, dit was zowel in z-o asië (waaronder thailand) als indonesië het geval....
Klopt, maar daar moet je zo ver niet voor gaan, wat weinig geweten is, tenzij je er gewoond hebt, is dat aan onze kust bv. er ook twee prijzen gehanteerd worden eentje voor de toeristen en eentje voor de vaste bewoners.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:28   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Klopt, maar daar moet je zo ver niet voor gaan, wat weinig geweten is, tenzij je er gewoond hebt, is dat aan onze kust bv. er ook twee prijzen gehanteerd worden eentje voor de toeristen en eentje voor de vaste bewoners.
idd heb er eens vaag over gehoord, maar wist niet dat het werkelijk het geval was, omg dus toch
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:40   #56
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
idd heb er eens vaag over gehoord, maar wist niet dat het werkelijk het geval was, omg dus toch
Heb een tijdje in Blankenberge gewoond en gewerkt, geloof me maar het is zo.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 08:46   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Heb een tijdje in Blankenberge gewoond en gewerkt, geloof me maar het is zo.
olala hoomer wat zeg je nu
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:12   #58
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
prijs jezelf gelukkig dat je het niet gedaan hebt, want zo te zien ben je nog steeds niet mee:
Was ook nooit het plan. Anders zou ik wel opgezocht hebben hoe de vork in de steel zit hoor. Zal me hier nog wel iets kopen en met de opbrengst van de verhuur af en toe wel eens naar ginder gaan.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:20   #59
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Dan begrijp je het verhaal niet hoor, in je jeugd werken om dan een goede oude dag te hebben.
PS een vijfentwintigtal jaren geleden is een Europese vriend van mij in Thailand ter dood veroordeeld en de straf is effectief uitgevoerd.
Had hij de dag geplukt? Of iets anders?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2017, 09:46   #60
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
je moet ook weten hoomer dat aziaten tov andere gelen een andere houding aannemen, ook al zijn ze de taal niet machtig en zo, er blijft toch altijd iets van: ons kent ons, zoiets.... zo heb ik in azië bvb nooit extra moeten betalen voor zeg maar een simpele telefoonherlaadkaart of een inkom ergens terwijl mijn moeder gegarandeerd het spek aan haar been had omdat zij als blanke sowieso hoger tarief aangerekend kreeg, dit was zowel in z-o asië (waaronder thailand) als indonesië het geval....
Inderdaad. Aziaten zijn extreem racistisch.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be