Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2002, 21:31   #21
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Geachte "yildirim32"

.....(citaat) "Het geen dat in europa gebeurd zoals pedofilie,verkrachting,moord,kanibalisme dat door christenen gedaan word is allemaal oke.
Hoe komt u daar nu bij. Dan kent u mijn artikelen niet over bijvoorbeeld pedofilie. Dat neem ik u niet kwalijk, maar sta niet direct met uw vooroordeel klaar. Kijk maar eens op http://pub6.ezboard.com/bdejvdcommunity als daar tenminste nog iets uit het verleden is te vinden.

Cor Schorel
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2002, 22:18   #22
de moralist
Partijlid
 
de moralist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 254
Standaard

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgens mij haal je hier duizend en één dingen wel duidelijk goed door elkaar.

Esscha als straatmuzikanten u en de horeca jullie gemoeds toestand storen en inderdaad het een kakafonie is van diverse geluiden,al of niet storend,moet je gemeenteraad van de plaats waar je woont een simpele
politieregelment invoeren die deze misbruiken aan de band legt of beperkt.Andere mogelijkheden bestaan ook natuurlijk.

Al die gruwelijke dingen die u neer schreef doen inderdaad ieder normaal mensen kotsen en een afkeer van krijgen maar ga toch niet alles met elkaar gaan vergelijken. Volgens mij heb je teveel naar De Winter geluisterd.

Wat de percentage gevangenispubliek betreft heeft u duidelijk wedereom u hiuiswerk niet goed gemaakt. Stel u de vraag: hoe komt het dat er zoveel allochtonen in de nor zitten? Omdat ze stout zijn?
Neen,u weet wel beter en zo niet wordt het werkelijk tijd dat u studie gaat en deze onderzoekt. Er bestaat wel veel literatuur daarom trent.
Lezen jong.

Multicultuur? Wel we zijn zelf multicultureel want wie durft beweren dat wij nooit heen invloeden overgenomen hebben van onze vroegere bezetters in de geschiedenis(taal bvb)en het is dank zij door de Vlamingen die gevlucht zijn voor het strenge katholiek regime en de beeldenstorm dat vele kunstenaars naar jullie landje zijn getrokken en dat jullie over zo'n rijke cultuur geschiedenis beschikken. Als dat geen assimilatie is.

Ik ben geen taalwonder maar ben blij om eens boerekool met worst te eten en 's anderendaags een Marokaans of Tunesisch gerecht te eten.

Geen enkel politiek correcte zal al die gruwelijkheden goed praten en dat beseft u zelf zeer goed.

U beklad vele mensen die het goed menen.
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2002, 23:30   #23
Steven Keirse
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Locatie: Roeselare
Berichten: 96
Stuur een bericht via MSN naar Steven Keirse
Standaard

Esceha,
Onze Lieve Heer kan u misschien gezegend hebben met wat meer begrip voor de realiteit (en waarom niet, als niet-gelovige weet ik niet met wat al die christelijken tegenwoordig zoal "gezegend" worden), iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van argumentatieleer zou u aan de schandpaal nagelen.
Premissen die louter bestaan uit wat losse anekdootjes en betwistbare beweringen om dan tot conclusies te komen die daar helemaal niet uit volgen, is niet de manier. De kritiek afblokken met het argument dat u realiteitszin heeft en de rest niet, is maar flauw als je het mij vraagt.
Steven Keirse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 09:41   #24
Linus
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Esceha,
Onze Lieve Heer kan u misschien gezegend hebben met wat meer begrip voor de realiteit (en waarom niet, als niet-gelovige weet ik niet met wat al die christelijken tegenwoordig zoal "gezegend" worden), iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van argumentatieleer zou u aan de schandpaal nagelen.
Premissen die louter bestaan uit wat losse anekdootjes en betwistbare beweringen om dan tot conclusies te komen die daar helemaal niet uit volgen, is niet de manier. De kritiek afblokken met het argument dat u realiteitszin heeft en de rest niet, is maar flauw als je het mij vraagt.
... dat is dus de definitie van de "van de pot gerukte redenering"

Linus
__________________
I'm a bee with a deadly sting!
Frank'n' Furter
Linus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 14:22   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Alles in orde dan.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 14:56   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steven Keirse
Esceha,
Onze Lieve Heer kan u misschien gezegend hebben met wat meer begrip voor de realiteit (en waarom niet, als niet-gelovige weet ik niet met wat al die christelijken tegenwoordig zoal "gezegend" worden), iedereen die een beetje kaas gegeten heeft van argumentatieleer zou u aan de schandpaal nagelen.
Premissen die louter bestaan uit wat losse anekdootjes en betwistbare beweringen om dan tot conclusies te komen die daar helemaal niet uit volgen, is niet de manier. De kritiek afblokken met het argument dat u realiteitszin heeft en de rest niet, is maar flauw als je het mij vraagt.
Proficiat Steven,
Eindelijk een zinnige en gematigde reactie op wolkige, wattige, pseudo-beargumenteerde woordenkramerij.
Mij ontbrak het aan beheersing om aldus te reageren.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 17:09   #27
Perry
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 juli 2002
Berichten: 25
Standaard

Ik ben blij dat Steven Keirse en Superstaaf bijvoorbeeld ( zie hierboven ) ook doorzien hoe de ubermensch Esceha propagandistische drogredeneringen gebruikt om zijn onfrisse gedachtengoed over te brengen.
Sympathie winnen door anecdotische verhaaltjes ( wandelen met z'n oude moedertje / chileense folklore groep genaamd naar een bloem ), en geloofwaardigheid winnen door pseudo-wetenschappelijke inlassingen ( het oude egypte / zogenaamde taalkunde ) zijn z'n afleidingsmanouvres.
De kern van zijn boodschap, al durft hij dat niet openlijk pleiten, is echter uiterst onverdraagzaam en xenofoob.
Wat is trouwens dat gekanker op 'politieke correctheid'? Zijn oneerlijk opgebouwde redeneringen zijn uiteraard een voorbeeld van politieke incorrectheid, maar dat maakt het daarom nog geen na te streven ideaal!
Natuurlijk moeten onrechtvaardigheden aangevochten en aan de kaak gesteld worden, maar men moet die, als ze door moslims begaan worden, niet steeds terugbrengen en veralgemenen tot hun geloof. Ook als er één of andere islam-vooraanstaande bedenkelijke uitspraken doet moet je dat relativeren. Het is toch ook niet omdat de paus het condoom verbiedt dat je alle katholieken massamoordenaars moet noemen.
Die woordverklaringen betreffende integratie en assimilatie zijn ook zeer bedenkelijk. Integratie heeft nog altijd een eerder positieve bijklank en mag inderdaad niet bedoelt worden als éénzijdig aanpassen met volledige opgave van eigen cultuur en gebruiken. Integratie van een minderheid maakt dat deze groep zich opgenomen kan voelen in de maatschappij en er actief deel aan kan nemen, zonder dat het alle eigenheden moet afzweren.
Daarom moet integratie van 2 kanten komen, de maatschappij moet slechts de kleine inspanning doen om andere gebruiken toe te laten en daar niemand voor uit te sluiten. Daar hoeft men helemaal geen eigenheid aan in te boeten, noch wetgeving of regels fundamenteel voor te veranderen, wat de tegenstanders ook beweren. Esceha durft zelfs te stellen dat hij zich moet 'assimileren', volslagen belachelijk natuurlijk!
Een maatschappij met grote integratie-graad van vele groepen van verschillende rassen en culturen, maar waarin ook bijvoorbeeld groepen zoals kinderen, gehandicapten en bejaarden, volwaardig gëintegreerd zijn of zelfs bepaalde deelgroepen zoals pakweg fietsers of kunstenaars, dat is een sterke en dynamische maatschappij, en die is inderdaad ook multicultureel, en dat is inderdaad een verrijking.

Mvg
Perry
__________________
non credo
Perry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2002, 22:48   #28
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
Dat u niet kunt lezen moet u Onze Lieve Heer verwijten.....
Op welke eliteschool geeft die gozer dan begrijpend lezen?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 15:01   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ieder zijn mening zou ik zeggen.

Maar wat hier gebeurt is niet meer discussieren maar gewoon ruzie maken.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2002, 15:36   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ieder zijn mening zou ik zeggen.

Maar wat hier gebeurt is niet meer discussieren maar gewoon ruzie maken.
Vind je dan echt, waarde Pelgrim, dat er moet ernstig ingegaan worden, op iets wat m.i. nauwelijks meer is dan wattige woordenkramerij gecombineerd met autistische aandoende auto-hagiografie om ons een fikse portie mysoxenie door de strot te rammen?
Bemerk alleen reeds de kruiperige koppeling in ESCEHA's inleiding: overlastveroorzakende straatmuziekanten-allochtonen. Zoals ik hierboven al las: totaal van de pot gerukt!
Om dan verderop dieper in te gaan op zijn moedwillige redeneerfout, het ab uno disce omnes, ontbreekt me de moed op dit ogenblik. Een eerlijk lezer merkt dit hopelijk zelf.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be