Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2013, 00:05   #41
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Kom he, negen weken is belachelijk lang.


Kort dat in en laat de school later beginnen elke dag. Onderzoek heeft al uitgewezen dat kinderen die pas om 10 uur met school beginnen een stuk productiever zijn dan die voor 9 uur beginnen.
Bron ?

Laatst gewijzigd door Boyke : 9 mei 2013 om 00:05.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 00:56   #42
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
In de klas van mijn zoon zijn het vooral autochtonen die bijlessen moet nemen. Kinderen van gescheiden ouders zijn ook risicogroepen vanwege de situatie en de daaruit voortkomende achterstand.

Dat allochtonen een achterstand hebben in taal is niet verwonderlijk. Dat is iets dat met de generatie verbetert doordat "nieuwe" ouders meer Nederlands tegen elkaar spreken.
Het Nederlands is trouwens niet gemakkelijk, en het zit ook niet logisch in elkaar. Ze kunnen beter de taal zien als een vorm van communicatie, ipv als een manier om elkaar te imponeren. Zo gebruiken politici altijd van die moeilijke woorden die je in het dagelijkse leven niet zou gebruiken.
In overeenkomsten wordt dan weer een andere Nederlands gebruikt om iets simpels aan te geven.
komaan aub.

Kinderen van gescheiden ouders die bijlessen moeten volgen, zullen die dan idd ook in de zomermaanden moetn volgen, net zoals kinderen die een tweede zit hebben;

Maar uw verhaaltje over Marokkaanse ouders die na een paar generaties "nederlands" gaan spreken? Dat komt m.i. enkel voor als een arabische marokkaan toch een berberse bruid neemt.... anders huwen ze al of niet verplicht hun geimporteerde nicht die zelfs niet kan lezen.

En het Nederlands zooo moeilijk? komaan, zelfs die domme Vlaamse boerkes kunnen het spreken. laat je toch niet inpakken door zulks achterlijk argument aub! Er bestaat geen "ander" Nederlands. Misschien is het nodig dat u uw woordenschat wat uitbreidt? boeken lezen kan wonderen doen!

ps. mijn toetsenbord is weeral kapot. soms werkt de "e" niet.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 9 mei 2013 om 00:57.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 01:09   #43
Kameraad Mauser
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2013
Locatie: Tachanka
Berichten: 3.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Bron ?
Om te beginnen...

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30317_00507529


http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...ar-school.html

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 9 mei 2013 om 01:10.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 01:52   #44
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
komaan aub.

Kinderen van gescheiden ouders die bijlessen moeten volgen, zullen die dan idd ook in de zomermaanden moetn volgen, net zoals kinderen die een tweede zit hebben;

Maar uw verhaaltje over Marokkaanse ouders die na een paar generaties "nederlands" gaan spreken? Dat komt m.i. enkel voor als een arabische marokkaan toch een berberse bruid neemt.... anders huwen ze al of niet verplicht hun geimporteerde nicht die zelfs niet kan lezen.

En het Nederlands zooo moeilijk? komaan, zelfs die domme Vlaamse boerkes kunnen het spreken. laat je toch niet inpakken door zulks achterlijk argument aub! Er bestaat geen "ander" Nederlands. Misschien is het nodig dat u uw woordenschat wat uitbreidt? boeken lezen kan wonderen doen!

ps. mijn toetsenbord is weeral kapot. soms werkt de "e" niet.
Sommige Marokkanen die hier opgegroeid zijn spreken thuis enkel Nederlands. Enkel zij die met een partner uit Marokko gehuwd zijn spreken thuis beide: tegen de kinderen Nederlands en tegen partner Berbers/Arabisch, en de partner tegen de kinderen Marokkaans en de kinderen antwoorden vaak ook deels in het Nederlands. Daarom dat veel Marokkaanse kinderen ook zo slecht Berbers/Arabisch kennen.

En bijlessen worden gewoonlijk 2x per week na schooltijd gegeven en niet tijdens de grote vakantie. Het helpt enorm.

Gescheiden kinderen hebben door problemen thuis minder zin in leren en daarom ook risicogroepen. Mijn buur heeft hetzelfde probleem met 1 van zijn kinderen door de echtscheiding. Dat is trouwens niet iets waarover men verbaasd moet reageren.

Een andere Nederlands hoor je wel bij politiekers. Luister ook eens naar een allochtone politieker die zo veel mogelijk moeilijke woorden probeert te gebruiken om intelligent over te komen.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 07:34   #45
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Bron ?

Edwards F., Early to rise? The effect of daily starttimes on academic performance.
__________________
Wortelloze bomen vallen

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 mei 2013 om 07:35.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 18:04   #46
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
In de klas van mijn zoon zijn het vooral autochtonen die bijlessen moet nemen. Kinderen van gescheiden ouders zijn ook risicogroepen vanwege de situatie en de daaruit voortkomende achterstand.

Dat allochtonen een achterstand hebben in taal is niet verwonderlijk. Dat is iets dat met de generatie verbetert doordat "nieuwe" ouders meer Nederlands tegen elkaar spreken.
Het Nederlands is trouwens niet gemakkelijk, en het zit ook niet logisch in elkaar. Ze kunnen beter de taal zien als een vorm van communicatie, ipv als een manier om elkaar te imponeren. Zo gebruiken politici altijd van die moeilijke woorden die je in het dagelijkse leven niet zou gebruiken.
In overeenkomsten wordt dan weer een andere Nederlands gebruikt om iets simpels aan te geven.
Geen enkele taal zit logisch in elkaar.

Om genuanceerd te kunnen communiceren, heb je wat voor jou moeilijke woorden zijn nodig.

Je kiest toch niet voor een oppervlakkige of rudimentaire communicatie? Of wel?

En niemand gaat dood aan het opzoeken van de betekenis van een 'moeilijk' woord.


Verder vind ik dat de grote vakantie moet blijven. Ik tel nu al af wanneer 'ze' vertrekken. Ik ga niet op vakantie en ben dan effe voor een maand terug thuis.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 23:22   #47
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zever in pakskes.

Alsof ge met een voltijds loon en een halftijds loon niet zou kunnen rondkomen, of met 2 keer 4/5de.

Tenzij ze 5 keer per jaar op reis willen gaan, om de 3 jaar ne nieuwe auto willen hebben,... en dan komen jammeren dat ze nergens met hun kroost terecht kunnen wanneer ze weer eens aan het werk zijn.

Begin dan gewoon niet aan kinderen... of koop ne furby.

Ik ga mij toch ook gene hond aanschaffen als ik heel de dag niet thuis ben en geen tijd heb om dat beest drie keer per dag uit te laten en dan van de staat eisen dat zij opvang voor mijn hond moeten voorzien.
Als ge kinderen met honden vergelijkt begin je er beter niet aan, dat is juist. En ik ken weinig mensen die 5 x per jaar op vakantie gaan, ook al werken ze met zijn twee. Ik denk dat jij in een andere wereld leeft.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 10:49   #48
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Als ge kinderen met honden vergelijkt begin je er beter niet aan, dat is juist. En ik ken weinig mensen die 5 x per jaar op vakantie gaan, ook al werken ze met zijn twee. Ik denk dat jij in een andere wereld leeft.
Punt blijft; als ge geen tijd kunt/wilt maken voor uw kinderen dan begint ge er beter niet aan. Als de ware reden voor die inkorting van de schoolvakantie is om extra opvang te voorzien om tegemoet te komen aan dergelijke ouders die ooit aan kinderen zijn begonnen maar alleen ouder willen zijn als het hun uitkomt.

Van die types die hun kinderen door de week tot 's avonds laat in de schoolopvang laten zitten, in het weekend bij kameraadjes of grootouders en in de vakanties worden ze op sportkamp gestuurd... En altijd datzelfde argument "wij moeten wel werken eh!".

Een typisch symptoom van de huidige kapitalistische levenswijze waarin het werk primeert op het gezin.

En dan maar weer beginnen lullen over het feit dat ge met twee moet gaan werken om rond te komen, ge weet wel, zorgen dat er brood op de plank komt voor het kroost, want wij zien ons kroost toch zo graag, dat we hele dagen gaan werken zodat hen zeker niks tekort komt.

Mijn ma zag haar kroost ook graag, zo graag dat ze halftijds is gaan werken zodat ze de kinderen naar school kon brengen en afhalen, zodat er altijd iemand thuis was als de kinderen er waren. En met anderhalf loon was er zeker budget genoeg om in de zomer paar weken op reis te gaan, wel geen wereldreis naar Disneyworld in Florida, maar gewoon paar weken Frankrijk. Verder kwamen we materieel niks tekort.

En voor ge begint dat het niet voor alle ouders mogelijk is om halftijds of 4/5de te gaan werken. Wiens fout is dat? Ik denk die van de werkgevers...
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 15:49   #49
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Ik laat dit onderwerp nu even rusten, hier!
Ik denk gewoon verder.
I'll be back !
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 16:54   #50
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Ik laat dit onderwerp nu even rusten, hier!
Ik denk gewoon verder.
I'll be back !
Vergeet vooral niet te ademen, voor je je waagt aan denken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2013, 17:11   #51
Boyke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 oktober 2012
Locatie: Rotselaar
Berichten: 1.187
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vergeet vooral niet te ademen, voor je je waagt aan denken.
Primum vivere deinde filosofari !
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be