Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 april 2003, 08:09   #21
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Raf schreef:
Citaat:
Omdat u anders niet weet waar u over lult!
Dan kunt u mij ongetwijfeld helpen nietwaar

Citaat:
Ja ik ben al vaak en in verschillende bejaardentehuizen geweest... ik begrijp nog steeds niet waarom u er persé bejaardentehuizen wil blijven bijsleuren, tenzij u voorstelt om politieke vluchtelingen in bejaardentehuizen op te vangen.
Omdat u opvangcentra vergeleek met concentratiekampen weet je nog?
Ik logeerde eens in een vakantiecentrum dat nu als opvangcentrum gebruikt wordt.
Weet je hoeveel bejaarden op een opvang wachten?
Ik ben ervan overtuigd dat heel wat bejaarden daar graag zouden verblijven.
Wanneer de opvang van vluchtelingen fout loopt dan kan een mogelijke oorzaak zijn dat er teveel toegelaten worden.
Indien u echter meent dat alle vluchtelingen in vakantieverblijven moeten ondergebracht worden dan willen er nog wel een paar miljoen naar hier komen.

Ik zie de affiches in hun thuisland al voor me:
Reis naar België voor 2.500 euro.
Verblijf in luxueuze vakantiewoningen.
Maandelijks X euro zakgeld.
Weinig politiecontrole, lucratieve bijverdienste mogelijk.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2003, 08:51   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Omdat u opvangcentra vergeleek met concentratiekampen weet je nog?
En wat heeft dat met bejaardentehuizen te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik zie de affiches in hun thuisland al voor me:
Reis naar België voor 2.500 euro.
Verblijf in luxueuze vakantiewoningen.
Maandelijks X euro zakgeld.
Weinig politiecontrole, lucratieve bijverdienste mogelijk.
Ik denk dat u er nogal licht overgaat. De beslissing om zijn thuisland te verlaten en alles achter te laten wat men zijn hele leven gekend heeft, lijkt me geen eenvoudige beslissing.
Wat zegt u tegen de mensen die zich nog aanbieden wanneer het quotum bereikt is? Sorry, voor u hebben we geen plaats meer, gaat u maar terug om u laten af te slachten in uw land van herkomst? U stelt de zaken een beetje te simplistisch voor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2003, 10:30   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Raf schreef:
Citaat:
En wat heeft dat met bejaardentehuizen te maken?
Zijn bejaarden tehuizen dan geen opvangcentra.

Citaat:
Wat zegt u tegen de mensen die zich nog aanbieden wanneer het quotum bereikt is? Sorry, voor u hebben we geen plaats meer, gaat u maar terug om u laten af te slachten in uw land van herkomst? U stelt de zaken een beetje te simplistisch voor.
Ik stel het misschien te simplistisch voor maar dat is dan wederzijds.
Weet je hoeveel mensen er wereldwijd voor in aanmerking komen?
Wilt u deze dan allemaal in België asiel geven?
Trouwens, indien degene waarvan de aanvraag niet ontvankelijk is, inderdaad uitgewezen worden , inplaats van eindeloze procedures te voeren, dan kwam er misschien plaats vrij voor degene die er wel recht op hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2003, 21:38   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Weet je hoeveel mensen er wereldwijd voor in aanmerking komen?
Wilt u deze dan allemaal in België asiel geven?
Trouwens, indien degene waarvan de aanvraag niet ontvankelijk is, inderdaad uitgewezen worden , inplaats van eindeloze procedures te voeren, dan kwam er misschien plaats vrij voor degene die er wel recht op hebben.
Al die mensen die daar wereldwijd voor in aanmerking komen zullen ook wel niet allemaal naar België komen zeker? Ik denk dat er af en toe wel eens een paar in andere landen terecht komen ook...
Ons rechtssyteem is nu eenmaal zo opgebouwd dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan. Dat het administratief apparaat vreselijk langzaam werkt, is te betreuren, maar dat is nog geen reden om de asielzoeker dan nog eens extra te straffen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2003, 22:13   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Raf schreef;
Citaat:
Al die mensen die daar wereldwijd voor in aanmerking komen zullen ook wel niet allemaal naar België komen zeker? Ik denk dat er af en toe wel eens een paar in andere landen terecht komen ook...
Ons rechtssyteem is nu eenmaal zo opgebouwd dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan. Dat het administratief apparaat vreselijk langzaam werkt, is te betreuren, maar dat is nog geen reden om de asielzoeker dan nog eens extra te straffen.
Nee maar de landen waar de procedure het gemakkelijkst is of gemakkelijker te omzeilen zullen er wel het meeste aantrekken.
Dat ons rechtssysteem zo opgebouwd is dat men tegen een beslissing in beroep kan gaan is wellicht een goede zaak maar het opent natuurlijk de deur voor misbruiken. Om het volledig te benutten moet men alvast van goeden huize zijn of kunnen rekenen op de steun van allerlei belangengroepen. Het zullen wel niet altijd degene zijn die er werkelijk nood aan hebben die er het best door geholpen worden.

Zolang de politiek-correcten durven beweren dat de vergrijzing niet langer te betalen is, dat er ronde na ronde besparingen in de ziekenzorg nodig zijn, stel ik vast dat de koek te klein wordt om voor OCMW van de hele wereld te spelen.
Ik meen dat de vergrijzende mens zijn leven lang heeft bijgedragen aan de, weliswaar verplichte verzekering, de RSZ en belastingen heeft betaalt,

Men probeert de bevolking nu een private ziekteverzekering, een bijkomende pensioenverzekering enz aan te praten.
Ik neem aan dat Jan, Pol en klein Pierke van om de hoek, ook geen recht zullen hebben om van mijn privé verzekering te genieten.
Waarom zouden inwoners van andere landen dan wel recht hebben om van de sociale vangnet van de Belgen mee te genieten.
OK, “pure Vlamingen” vindt ik een slechte term, ook de Ali’s enz , die pakweg veertig jaar geleden naar België kwamen, hebben natuurlijk ook hun leven lang daaraan bijgedragen, zij hebben uiteraard dezelfde rechten. Ook zij zijn trouwens niet gebaat bij een blijvende instroom van gelukzoekers uit alle werelddelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be