Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2015, 18:14   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Voila,de logica zelve.Ik heb ook een neef,hij kwam uit school en zou de maandag er op gaan werken.Natuurlijk werd op zaterdag al een lening afgesloten voor een wagen(kon perfect met de fiets gaan werken),nog geen dag gewerkt en al schulden.Nu bijna 20 jaar later nog altijd schulden voor alles en nog wat, maar altijd met een cocktail op een mooi een terras van zodra de zon schijnt.
Leeft blijkbaar goed en trekt het hem niet aan....Groot gelijk zou ik zeggenBeter rijk leven dan rijk sterven

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 februari 2015 om 18:15.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 18:19   #122
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Voila,de logica zelve.Ik heb ook een neef,hij kwam uit school en zou de maandag er op gaan werken.Natuurlijk werd op zaterdag al een lening afgesloten voor een wagen(kon perfect met de fiets gaan werken),nog geen dag gewerkt en al schulden.Nu bijna 20 jaar later nog altijd schulden voor alles en nog wat, maar altijd met een cocktail op een mooi een terras van zodra de zon schijnt.
Dat noemen ze een achterlijke idioot.
Dergelijk gedrag is zeer typerend voor west-vlamingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 18:35   #123
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat noemen ze een achterlijke idioot.
Dergelijk gedrag is zeer typerend voor west-vlamingen.
Eigenlijk de tak van de familie die in Antwerpen is blijven wonen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 18:37   #124
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leeft blijkbaar goed en trekt het hem niet aan....Groot gelijk zou ik zeggenBeter rijk leven dan rijk sterven
Tja,de hele week droog brood fretten en op zaterdag de grote Jan uithangen.Ondertussen wel het eten van de kinderen op school niet betalen.Ieder zijn meug,maar zo wens ik niet te leven.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 18:45   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Tja,de hele week droog brood fretten en op zaterdag de grote Jan uithangen.Ondertussen wel het eten van de kinderen op school niet betalen.Ieder zijn meug,maar zo wens ik niet te leven.
Ieder zijn manier.Veel kans dat hij op zijn beurt ook niet zoals jij zou willen leven.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 februari 2015 om 18:45.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 07:37   #126
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Er zullen mensen zijn die zich vrij gemakkelijk en zonder zich in de schulden te zetten alles kunnen kopen wat ze willen.

Langs de andere kant zal er ook altijd een groep mensen zijn en blijven die zich ferm in de schulden jagen om zich diezelfde 'luxe' te kunnen veroorloven al was het maar om de geburen even te kunnen overdonderen met een nieuwe wagen of wat anders.
Daarna trekken ze de broeksriem wel ietsje strakker aan ... Schone schijn dus (Keeping Up Appearances)

Gaan die mensen zich in veel gevallen nog storten op menig gokspel/loterij (Ministerie van Financiën lacht de tanden bloot) wat helemaal een lopende rekening is als je daar een 'beetje' aan verhangen geraakt. (massa's dossiers, gokverslavingen/problemen)

In een ver verleden een collega geweten die in de kassa van het bedrijf zat om zijn gokschulden te kunnen betalen ...

Een vrouwelijke collega gehad die telkens er een nieuwe gsm op de markt kwam die de dag daarna al in bezit had en er geen probleem mee had zich daarvoor 'zwaar' in de schulden te zetten ...

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb er geen probleem mee dat iemand zich enige luxe kan permitteren maar het is -en blijft opletten geblazen en deftig kunnen rekenen.

En zo zijn er nog tal van zaken natuurlijk.

Je kan natuurlijk nooit iemand zijn/haar rekening maken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 februari 2015 om 07:40.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 08:29   #127
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:



Iemand die daar nog van verschiet
Ja gaan skiën kost geld .. naar het schijnt 4.000 euro voor 1 week , 2x per jaar ....en dan nog eens zomervakantie van 3 weken...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 16 februari 2015 om 08:31.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 08:37   #128
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat noemen ze een achterlijke idioot.
Dergelijk gedrag is zeer typerend voor west-vlamingen.
Zijn we daar were .. met die godverdomse zever over den West VL. t'zijn nog diegene die het meest gewerkt hebben ...in dat apen land hier..waar dat de stadsluizen van geprofiteerd hebben met junder OCMW s die wij hebben helpen vullen als belastingbetalers al jaren...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 08:40   #129
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Kunt ge dat is ondertitelen?!?
()
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 09:07   #130
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat noemen ze een achterlijke idioot.
Dergelijk gedrag is zeer typerend voor west-vlamingen.
Ik was de mening toegedaan dat dergelijk gedrag eerder typerend was voor Zultenaren en Maasmechelaars die aan de onpare nummerkant van de straat wonen? Maar ik kan mij vergissen, uiteraard...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 10:04   #131
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bedankt om te bevestigen dat er geen verschil is en de jongeren nog steeds kunnen bouwen.
Wij hebben een gezamelijk netto inkomen dat ongeveer 50 % hoger is dan dat van een gemiddeld jong gezin.

Indien wij een normaal inkomen hadden, was het nada noppes.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 10:05   #132
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Eigenlijk niet.
Maar ik weet niet of het veel minder kost dan zelf bouwen.
Je kan het beter onder controle houden. Bouwen = op 1 of 2 jaar tijd gewoon heel veel kosten maken, omdat je MOET wonen.

Verbouwen = op 10 jaar tijd vanalles vernieuwen.

En zelf bouwen kunnen wij niet. Al eens de isolatie- en energienormen bekeken ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 10:06   #133
Oljoner
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 mei 2013
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Truth is, als je niet genoeg verdient om zulk een appartement te kopen, zal je dat in de nabije toekomst ook niet doen. Dergelijke woonsten gaan niet snel dalen in prijs.
Als de banken moeilijk blijven doen voor het verstrekken van leningen, en zulke woonsten niet meer gekocht kunnen worden door singles met meer als bovengemiddeld loon (=doelgroep van deze woningen), dan zullen ze wel moeten dalen in prijs. Iets is uiteindelijk maar waard wat een ander ervoor over heeft?

En het is net dat wat volgens mij binnenkort gaat kantelen. De discrepantie tussen wat beschikbaar is in loon en de vraagprijs van woningen, is imo tegen zijn maximum aan aan het lopen.
Oljoner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2015, 18:28   #134
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dat noemen ze een achterlijke idioot.
Dergelijk gedrag is zeer typerend voor west-vlamingen.
Feitelijk hebt U nog gelijk Demper na het eens te herbekijken ...feitelijk het U gelijk .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 08:34   #135
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Even de moeite doen he... alvast één voorbeeld. Ik kan je er nog wat opsturen als je wilt!

Neen, want dit type woning die we in 1982 wilden kopen, bouwen ze zelfs niet meer. (Verraes)

Energieprijzen: daarom zijn de nieuwe huizen zowat energie-neutraal.
Ik heb wel even de moeite gedaan. Ik heb namelijk zelf een huis gebouwd in 2013-2014. Als u nu werkelijk denkt dat Durabrik hier de echte prijs afficheert, dan ben je niet goed wijs.

1. Je hebt het hier over een halfopen bebouwing. Jij was bezig over een open bebouwing

2. Het gaat hier over een woning op plan exclusief BTW, kosten, keuken, tuin. Vervolgens mag je ook tegels gaan kiezen aan 25 euro/M2 om dan tot de constatatie te komen dat die niet bestaan en je dus dik mag opleggen op heel wat kostenposten. Inclusief BTW, kosten en tuin mag je hier dus rekenen op een 400K voor deze woning. Daar betaalde je in de jaren 80 geen 100K voor.

3. Het staat op 314m2. Op hoeveel staat uw open bebouwing van 1982?

4. We hebben het hier over een vloerplaat van 79.5m2
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 17 februari 2015 om 08:38.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 15:29   #136
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner Bekijk bericht
Als de banken moeilijk blijven doen voor het verstrekken van leningen,
Dat horen ze te doen, willen ze niet versleten worden als diegenen die de maatschappij bij het handje naar de afgrond leiden.

Citaat:
en zulke woonsten niet meer gekocht kunnen worden door singles met meer als bovengemiddeld loon (=doelgroep van deze woningen), dan zullen ze wel moeten dalen in prijs. Iets is uiteindelijk maar waard wat een ander ervoor over heeft?
Studio's/appartementen van 75m² of groter hebben heus niet alleen de singles als doelgroep. Die hebben net zo goed koppels als doelpubliek. En daar ging het ook om in de post waar ik op reageerde. Het was die persoon zijn volste recht om als single uit te kijken naar appartementen van 75m² en groter, ook al kan hij nu perfect een lening aangaan voor een kleinere studio, maar als hij dat grotere appartement vandaag al niet kan betalen als lening, dan gaat dat naar de toekomst niet veel verbeteren. 75m² tot 100m² gaat een segment blijven waar veel vraag naar blijft.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 16:09   #137
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb wel even de moeite gedaan. Ik heb namelijk zelf een huis gebouwd in 2013-2014. Als u nu werkelijk denkt dat Durabrik hier de echte prijs afficheert, dan ben je niet goed wijs.

1. Je hebt het hier over een halfopen bebouwing. Jij was bezig over een open bebouwing

2. Het gaat hier over een woning op plan exclusief BTW, kosten, keuken, tuin. Vervolgens mag je ook tegels gaan kiezen aan 25 euro/M2 om dan tot de constatatie te komen dat die niet bestaan en je dus dik mag opleggen op heel wat kostenposten. Inclusief BTW, kosten en tuin mag je hier dus rekenen op een 400K voor deze woning. Daar betaalde je in de jaren 80 geen 100K voor.

3. Het staat op 314m2. Op hoeveel staat uw open bebouwing van 1982?

4. We hebben het hier over een vloerplaat van 79.5m2
Hij zal nu komen antwoorden dat in zijnen tijd ze eerst een paar jaar op de chappe leefden, en zich wasten in een kom bij een kraan.

De jeugd de dag vandaag wilt alles meteen goed hebben !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2015, 16:19   #138
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hij zal nu komen antwoorden dat in zijnen tijd ze eerst een paar jaar op de chappe leefden, en zich wasten in een kom bij een kraan.

De jeugd de dag vandaag wilt alles meteen goed hebben !
O ja, uiteraard is dat Durabrik huis ook op de chape op het verdiep. En met het budget voor de badkamer loop je ook niet al te ver. Uiteraard ga je ook maar net voldoen aan de isolatienorm en de verwarmingsketel is van een inferieur merk.

Ter info: Beneden heb ik een goedkoop vast tapijtje gelegd op mijn chape tot er budget vrij is voor parket
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 17:42   #139
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En zeggen dat het in België nog lang niet zo erg is als in de VS.

Verder moeten ze nog wat meer de prijzen van vastgoed en al de rest opdrijven. En de kudde moet daar nog meer in meegaan en veel lenen om alles te kunnen blijven betalen. Dom volk.
Is waar ook ... ik denk dat velen niet snappen met wat ze echt bezig zijn... wat heeft een mens echt nodig om te leven??en wat maakt gelukkig & harmonieus ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 18 februari 2015 om 17:44.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be