Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2015, 08:56   #1
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard Ocharme, ze zijn weer ziek, mijnheer...

Wie het meest? Klikken is aangewezen om link te lezen.

Ambetantenaren zijn meestal de reden voor irritaties van de werkende of doppende bevolking mbt tot hun inzet en prestaties, of beter: het gebrek eraan.

Ik beken ook schuld aan dit veralgemenen, Schoof.
Ik heb het hier trouwens ook niet over uw persoonlijk niveau maar over dat van de modale "De Pesser, Van Hie of Verastenoven" IRL van vandaag in Belgenland op alle lagere niveau's, maar waar de burger wel mee te maken krijgt.
Het niveau van de lokale Civil Servant hier: "Ong, Lai en/of Wang" ligt, moet ik toegeven qua ingesteldheid, basisopleiding en discussieniveau op een veel hoger peil. Wanneer we zitten te kletsen tussen pot en pint merk ik ook dat ze hun job kennen, hem graag doen en ze verwonderd opkijken wanneer ik het over de reputatie van hun Westerse collega's heb.

De vraag dringt zich op: Is de meerderheid nu een bende luierikken of is 't een bende met een genetische aanleg tot dito, in Belgie en omstreken?
(NMBS-sers zich onthouden: van jullie weten we het!)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 09:18   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Dat er misbruik is, dat is zeker zo, zeker bij de ambtenaren.
Hoeveel mensen in 'de privé' gaan niet ziek werken omdat de gevolgen van thuis te blijven nefast is voor hun loopbaan?

Wat (onder meer) de NMBS betreft, maar ook andere bedrijven in hetzelfde geval; daar werkt een hele hoop met onregelmatige uren en met wisselende ploegen. Het risico dat een virus vat op je krijgt is dan ook veel groter.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be