Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2015, 16:54   #61
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wedden dat zij in China nog niet weten dat er Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen in BE leven?
Veel Chinezen hebben nog nooit van Belgie gehoord. Doorgaans geef ik het op als ze het me vragen en zeg ik gewoon dat ik van fackwah (Frankrijk, dat kennen ze) kom. Dan ben ik van de explicatie vanaf
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:57   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We leven nog steeds in een Belgisch kader met het communautair in de koelkast voor nog een aantal jaren. Zelfs bij de N-VA weten ze dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land is. N-VA is een traditionele partij geworden, net als de andere traditionele Vlaamse partijen.
Waarom komen jullie toch steeds maar opnieuw aandraven met "de splitsing van het land"? Het gaat hem doodeenvoudig om een verder doorgedreven autonomie van deelstaten, kortom dit land in een meer confederale richting verder omvormen, met meer homogene eigen beleidsbevoegdheid en meteen ook meer eigen financiële verantwoordelijkheid. Dat weet u pertinent goed, maar jullie omschrijven dat opzettelijk met de term "splitsing" terwijl het dat niet is. Het zou pas tot een echte splitsing kunnen komen als de Belgische francofonie die verder doorgedreven autonomie van de deelstaten gaat dwarsbomen.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 juni 2015 om 16:58.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 17:30   #63
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom komen jullie toch steeds maar opnieuw aandraven met "de splitsing van het land"? Het gaat hem doodeenvoudig om een verder doorgedreven autonomie van deelstaten, kortom dit land in een meer confederale richting verder omvormen, met meer homogene eigen beleidsbevoegdheid en meteen ook meer eigen financiële verantwoordelijkheid. Dat weet u pertinent goed, maar jullie omschrijven dat opzettelijk met de term "splitsing" terwijl het dat niet is. Het zou pas tot een echte splitsing kunnen komen als de Belgische francofonie die verder doorgedreven autonomie van de deelstaten gaat dwarsbomen.
Citaat:
Nieuw-Vlaamse Alliantie
STATUTEN
Gecoördineerde versie 13/11/2014
....

In haar streven
naar een beter bestuur en meer democratie kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor de onafhankelijke republiek Vlaanderen, lidstaat van een democratische Europese Unie.
bron: http://www.n-va.be/sites/default/fil...20141113_2.pdf

pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 17:42   #64
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Bs'd

Dus ze kunnen niet werken met Walen in één land maar wel in een unie?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 19:19   #65
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Dus ze kunnen niet werken met Walen in één land maar wel in een unie?
En ze bevestigen hun statuur artikel 1 van republiek in november 2014. Maar tegenover het publiek blijven ze maar lullen over een confederatie. De kracht van verandering? Draaien met de wind volgens dat het hen electoraal uitkomt. Leugens en halve waarheden verspreiden. Alleen de politieke kleur is veranderd naar zwart/geel. Maar de politieke (bedrog-) cultuur is identiek als die van de andere partijen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 20:45   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik beschouw dat artikel 1 als iets dat gebonden is aan een voorwaarde. Met name dat indien Vlaanderen, in zijn streven naar grotere autonomie binnen Belgisch verband, door de francofonie wordt gedwarsboomd, dan wordt de stap gezet naar een volledig onafhankelijke republiek.

Ik heb nog geen N-VA mandataris horen verklaren dat dit een foute interpretatie is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 21:01   #67
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik beschouw dat artikel 1 als iets dat gebonden is aan een voorwaarde. Met name dat indien Vlaanderen, in zijn streven naar grotere autonomie binnen Belgisch verband, door de francofonie wordt gedwarsboomd, dan wordt de stap gezet naar een volledig onafhankelijke republiek.

Ik heb nog geen N-VA mandataris horen verklaren dat dit een foute interpretatie is.
Nochtans heeft Jan Jambon deze week nog gesteld dat Vlaamse Onafhankelijkheid zijn doel was. Onvoorwaarderlijk.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 21:29   #68
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
inderdaad.

De Pravda liet zien dat le roi Philippppppe een bezoek bracht aan studenten Frans..... zo van: ho leuk bei uns in Belgique sprechen wir allen Français.
Als Vlaams nationalist probeert grappig te zijn, mogen we dan ook op dat rooie driehoekje drukken?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 21:49   #69
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen niet hoeft lijkt mij de logica zelve, want dan zal Vlaanderen op termijn een economisch kerkhof worden, zoals ik eerder reeds aantoonde.

http://ovv.be/page.php?ID=3790

Maar als ik je reactie wat verder lees, dan heb ik ZEER GROTE vragen bij de Vlaamse onafhankelijkheids droom van NVA, of ongeveer 1/3 van de Vlaamse bevolking. Want willen deze nu net geen onafhankelijk Vlaanderen binnen een verenigd Europa, waar er solidariteit is, of zou MOETEN zijn, tussen rijke en armere lidstaten, en waar het KLEINE Vlaanderen eerbiedig het hoofd moet buigen voor grotere en machtiger lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en......solidair MOET zijn met lidstaten zoals Spanje, Italie, Griekenland en andere lidstaten in moeilijke economische situaties !
Transfers tot 16 miljard per maand heeft niets meer met solidariteit, maar alles met profitariaat te maken.

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 23 juni 2015 om 21:50.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 22:33   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Groeiende administratieve druk: lees creëren van (fictieve) muren rond Vlaanderen zoals een aparte wetgeving.
Raar toch dat eens te meer Vlaanderen de boeman is... In het Waals Gewest is er blijkbaar geen aparte wetgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 07:50   #71
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik beschouw dat artikel 1 als iets dat gebonden is aan een voorwaarde. Met name dat indien Vlaanderen, in zijn streven naar grotere autonomie binnen Belgisch verband, door de francofonie wordt gedwarsboomd, dan wordt de stap gezet naar een volledig onafhankelijke republiek.

Ik heb nog geen N-VA mandataris horen verklaren dat dit een foute interpretatie is.
Citaat:
1. DOELSTELLING EN LIDMAATSCHAP
A. Doelstelling en grondslag
1.1.De Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA) is een politieke partij die in Vlaanderen vorm wil geven aan een humanitair nationalisme voor de 21
ste eeuw. Als enige ongebonden partij, los van drukkingsgroepen, zuilen of financiële machten, verdedigt de Nieuw-Vlaamse Alliantie het algemeen Vlaams belang. In haar streven naar een beter bestuur en meer democratie kiest de Nieuw-Vlaamse Alliantie logischerwijs voor de
onafhankelijke republiek Vlaanderen, lidstaat van een democratische Europese Unie.
Het Vlaanderen van de N-VA stelt zich open voor internationale samenwerking en kijkt hiervoor in de eerste plaats naar Nederland.
Het doel van de Nieuw-Vlaamse Alliantie is de verdediging en bevordering van politieke, culturele, sociale en economische belangen van alle Vlamingen. Deze doeleinden kunnen met alle dienstige middelen bereikt worden, o.m. het uitgeven en verspreiden van druksels, tijdschriften, dagbladen; het organiseren van studiedagen, congressen, vergaderingen, filmvoorstellingen en bijeenkomsten van alle aard; het groeperen van individuele sympathisanten; het aankopen of in huur nemen van alle roerende en onroerende goederen,
dienstig tot het doel.
....
....
B. Lidmaatschap
1.7.
Iedereen kan lid worden van de Nieuw
-
Vlaamse Alliantie, mits hij/zi
j de artikels 1.1, 1.2. en 1.3. aanvaardt en
het lidgeld betaalt. Het bedrag van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage wordt door de partijraad bepaald op
voorstel van het partijbestuur.
Wie niet achter de 'logische'(????) keuze van de onafhankelijke republiek Vlaanderen staat kan volgens de statuten géén lid zijn van N-VA.
Dat lijkt me toch redelijk duidelijk niet?

PS ze hebben het in hun statuten over alle Vlamingen. Misschien zou het goed zijn dat ze eerst eens beslissen wie nu eigenlijk een Vlaming is en wie niet. Zodat we weten over wie ze het hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:10   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wie niet achter de 'logische'(????) keuze van de onafhankelijke republiek Vlaanderen staat kan volgens de statuten géén lid zijn van N-VA.
Dat lijkt me toch redelijk duidelijk niet?
PS ze hebben het in hun statuten over alle Vlamingen. Misschien zou het goed zijn dat ze eerst eens beslissen wie nu eigenlijk een Vlaming is en wie niet. Zodat we weten over wie ze het hebben.
Allez, dat doet me denken aan die andere club waar ze me eens vroegen om lid te worden. Ge moest niet in een bepaalde religie geloven hoor maar wel open staan voor een of andere soort niet definieerbare kracht of eenheid.

Ik bedankte met als reden dat ik al een schoonmoeder had.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be