Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2017, 00:02   #101
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waarom leg je na vijftig jaar migratie-geschiedenis (3 generaties) nog steeds de link "armoede - minder goed opgeleid" en allochtonen ???

Er is niks mis met ons onderwijs, maar veel ouders trekken zich tijdens het schooljaar niks meer aan van hun kinderen. En in juni zijn ze dan verrast dat hun dochter(s)/zonen gebuisd zijn. En meestal schuiven die dan nog eens de verantwoordelijkheid af op de leraars.
En wat allochtonen betreft, die willen allemaal veel kinderen, maar "owee" als het aankomt om hen een degelijke opvoeding te geven.
Ik heb dat dikwijls gedacht, toen ik nog in het Brusselse woonde en de kinderen (7, 8 en 9jaar) om tien, elf uur s'avonds nog op straat rondhingen.
Komt er nog bij dat bij veel islamieten bidden belangrijker is dan studeren.
En ze verwachten dan nog dat "de juf" of "de meester" hun kinderen gaat opvoeden.
Na de geboorte van mijn dochter was ik in een hospitaal op de kinderafdeling...
Weet u dat daar een tiental kleine kinderen gedurende de zomermaanden door hun ouders gedrop worden terwijl zij zelf naar hun familie in het buitenland op vacantie gaan...
en dat gebeurt elk jaar opnieuw...

Kun jij je dat voorstellen dat ik, voordat ik op vacantie vertrek, mijn kleinste kindjes naar het ziekenhuis breng en mij daarna niet meer laat zien totdat de vacantie om is???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 00:05   #102
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het is inderdaad zo dat in ons land mensen alle kansen krijgen om te studeren.
Echter armoede is in veel gevallen erfelijk en daar geraak je niet zo makkelijk uit.
Hoeveel keren is al gebleken dat kinderen van leefloners ook grote kans hebben om verder in armoede te leven.
Je toekomst wordt in grote mate bepaalt daar waar je wieg staat.....staat die wieg in een of andere armtierige wijk dan zal je toekomst er waarschijnlijk iets minder comfortabel uitzien dan dat je wieg in een dure villa staat in Brasschaat en je ouders hoog opgeleid en welstellend zijn.
En je hebt wel gelijk dat de opvoeding niet altijd je dat is maar dat is evenwel zo bij minder opgeleide autochtonen.....de kinderen van een zatte hooligan zullen heel waarschijnlijk ook niet om 8 uur in hun bed liggen....de kinderen van de Tunesische ambassadeur zullen dat in hun dikke villa waarschijnlijk wel en dit nadat ze keurig hun huiswerk hebben gemaakt.
Dat zijn inderdaad nevenverschijnselen die zich overal kunnen voordoen... maar als het bij bepaalde groepen meer de regel dan de uitzondering is dan loopt er toch wel heel wat verkeerd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 08:05   #103
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dit is pure quatsch.
Mensen die het moeilijk hebben gaan er veeleer pogen alles aan te doen opdat hun kinderen het beter zouden hebben dan zij zelf en zullen zeker aandacht proberen te geven aan het schoolgebeuren van hun kinderen. Het heeft veel, zoniet alles te maken met de socio-culturele achtergrond van de ouders. Die problematiek zul je veel minder aantreffen bij arme gezinnen van Oost-Aziatische afkomst. Wél bij Noord-Afrikanen en (zij het in veel mindere mate) bij Turken. Crevits heeft 100% gelijk de nadruk te leggen op de inspanning die ook de ouders moeten leveren t.a.v. het Nederlands. Deze namiddag in het Vlaams parlement waren de kritiekasters net dezelfde als diegenen die een paar jaar geleden ook steigerden en lulden toen bij het inburgeringsdecreet een voorwaarde werd ingebouwd voor het verkrijgen van een sociale woning: een bereidheidsverklaring om een cursus Nederlands te volgen. Ook dat ging toen voor de sossen en de groenen te ver. Hun kiesvee mocht niet lastig gevallen worden.
Helaas is dat helemaal niet zo in de werkelijkheid...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 08:09   #104
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Na de geboorte van mijn dochter was ik in een hospitaal op de kinderafdeling...
Weet u dat daar een tiental kleine kinderen gedurende de zomermaanden door hun ouders gedrop worden terwijl zij zelf naar hun familie in het buitenland op vacantie gaan...
en dat gebeurt elk jaar opnieuw...


Kun jij je dat voorstellen dat ik, voordat ik op vacantie vertrek, mijn kleinste kindjes naar het ziekenhuis breng en mij daarna niet meer laat zien totdat de vacantie om is???
Serieus, Marie?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 22:36   #105
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echter mag je dit niet veralgemenen.....
Dat is het geval bij allochtonen maar ook bij autochtonen.Waarom doen migranten het in Nederland anders beter ?
Je mag inderdaad niet veralgemenen. Die paar rotte appels kunnen niet verhinderen dat het fantastisch gaat met het samenleven tussen moslims en de rest van Nederland.

Theo Van Gogh:


Erasmusbrug Rotterdam, juli 2016:



Joodse school "Cheider" Amsterdam:



vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 13:57   #106
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Definieer "geëngageerd"? Autochtonen willen trouwens helemaal niet dat mensen met migratieachtergrond zich teveel engageren, dat is nl. competitie voor hun 'postje'. En een school dient toch om te leren? Straks gaat men nog eisen dat kleuters al kunnen lezen en schrijven voor ze worden ingeschreven.

De school is ook voor kinderen, niet de ouders. Hoe belangrijk is oudercontact tov een schoolrapport?
Deze aanval is dus heel gratuit en misplaatst. Crevits kan zich beter verdiepen in de bijbel.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 14:36   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Hilarisch !

Koen Daniëls
9 maart om 19:17 ·

Eigenlijk straf : in 2007 zei Frank Vandenbroucke van spa "Allochtone ouders moeten meer naar school." Gennez, zelfde partij, schreeuwt nu moord en brand dat dit niet mag gezegd worden en - erger nog- dat er geen probleem is.
Wel, elke leerkracht zal u vertellen dat als ouders die zich niets aantrekken van onderwijs, dit merkbaar is aan de kinderen. En als de thuistaal niet-Nederlands is en blijft, ook bij de 2e generatie, dat de resultaten van die leerlingen eronder lijden. Meer zelfs, onderzoek toont aan dat het niet kennen en gebruiken van Nederlands de kans om te eindigen zonder diploma 3 keer zo groot is.
DUS : Ouders zijn de eerste opvoeders van kinderen. En ja dat wil zeggen dat we mogen verwachten dat ze én op oudercontacten zijn én Nederlands leren en gebruiken in het belang van het onderwijs van hun kind.

titel: "Mevrouw Gennez, u erkent nu wat Frank Vandenbroucke al in 2007 zei"
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2911896

Citaat:
In het Vlaams Parlement wordt er gedebatteerd over de uitspraken van minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V). Koen Daniëls (N-VA) neemt de houding van SP.A in het vizier en hij doet dat - uitgerekend tegen Caroline Gennez - met gewezen Onderwijsminister Frank Vandenbroucke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 17:07   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Je mag inderdaad niet veralgemenen. Die paar rotte appels kunnen niet verhinderen dat het fantastisch gaat met het samenleven tussen moslims en de rest van Nederland.

Theo Van Gogh:


Erasmusbrug Rotterdam, juli 2016:



Joodse school "Cheider" Amsterdam:



En dan vergeet je nog Pim Fortuyn.....die werd ook vermoord door een radicale moslim.....Niet echt maar Wilders had het wel graag zo gehad

Interessante man toch die Geert ...heb er al veel van geleerd

https://www.youtube.com/watch?v=WVxtIXPK5F0
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be