Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: A19, terug op agenda?
Ja, er moet een doortrekking komen 17 35,42%
Ja, er moet een stevig onderzoek komen 6 12,50%
Nee, de zaak is voltooid verleden tijd 11 22,92%
A19, B19, C19, nieuwe borstgrootte? Geen idee waar dit over gaat 14 29,17%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2005, 16:22   #181
cayenne
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Berichten: 2
Standaard

Griffin, dat heb je wellicht met een mooi theoretisch model berekend. In de praktijk is het echter onmogelijk om in 25 minuten van de ene markt naar de andere te rijden. Toch niet op een doordeweekse dag, met doordeweeks verkeer.

en al zeker niet in de avondspits... 's avonds al eens het centrum van Ieper moeten doen? Zowel naar binnen als naar buiten? Van de Rijselpoort, langs het station en Delhaize weg? (of omgekeerd?) Niet te doen.
cayenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 16:25   #182
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb het nog even berekend:
a/ Gesteld dat de N8 blijft zoals nu, dan ben je in 25 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne.
b/ Gesteld dat de N8 wordt aangepast en om de dorpskernen heen wordt gelegd dan ben je 22 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne
c/ Gesteld dat de N8 zou veranderen in een snelweg, ben je in 16 minuten van centrum Ieper tot centrum Veurne.

Mogelijke winst: 9 minuten. Dat maakt echt een investering van enkele miljoenen €uro's nodig hé?

Over de verkeersveiligheid: Tuurlijk moet daar naar gekeken worden en moet de N8 zoveel mogelijk aangepast worden om veiliger te worden. Dat er nu veel ongevallen gebeuren kan geen excuus zijn om dan maar een snelweg aan te leggen.
Nee u moet de berekening eens maken vanuit Kortrijk en je moet de gemiddelden aanpassen. Op de N8 ligt je gemiddelde veel veel lager dan de maximum snelheid bij de autosnelwegen ligt dat gemiddelde er dichter bij
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 16:28   #183
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb het nog even berekend:
a/ Gesteld dat de N8 blijft zoals nu, dan ben je in 25 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne.
b/ Gesteld dat de N8 wordt aangepast en om de dorpskernen heen wordt gelegd dan ben je 22 minuten van centrum Ieper in centrum Veurne
c/ Gesteld dat de N8 zou veranderen in een snelweg, ben je in 16 minuten van centrum Ieper tot centrum Veurne.

Mogelijke winst: 9 minuten. Dat maakt echt een investering van enkele miljoenen €uro's nodig hé?

Over de verkeersveiligheid: Tuurlijk moet daar naar gekeken worden en moet de N8 zoveel mogelijk aangepast worden om veiliger te worden. Dat er nu veel ongevallen gebeuren kan geen excuus zijn om dan maar een snelweg aan te leggen.
De slachtoffers zijn geen excuus om een autosnelweg aan te leggen. De autosnelweg is een oplossing voor de verkeersveiligheid en verkeersleefbaarheid van de N8

Door woorden te verdraaien verkrijg je geen gelijk, dus doe het ook niet
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:22   #184
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cayenne
Griffin, dat heb je wellicht met een mooi theoretisch model berekend. In de praktijk is het echter onmogelijk om in 25 minuten van de ene markt naar de andere te rijden. Toch niet op een doordeweekse dag, met doordeweeks verkeer.

en al zeker niet in de avondspits... 's avonds al eens het centrum van Ieper moeten doen? Zowel naar binnen als naar buiten? Van de Rijselpoort, langs het station en Delhaize weg? (of omgekeerd?) Niet te doen.
Ik heb de gemiddelde snelheden nochtans op 80 voor buiten de bebouwde kom en 40 in de bebouwde kom gezet. Ik vraag mij gewoon af of aanpassingswerken aan de N8 het probleem al niet zouden kunnen oplossen. Ik herinner me maar ene keer daar gereden te hebben dus zo goed is mijn kennis van de weg niet . Ik weet wel nog dat er toen een enorme file richting binnenland stond en dat 75% van die wagens een Franse nummerplaat hadden.
Hoeveel kernen liggen er eigenlijk op die route? En kan daar niet een halve lus rond gemaakt worden? Kun je kruispunten niet aanpassen en goeie fietspaden aanleggen?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:22   #185
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
De slachtoffers zijn geen excuus om een autosnelweg aan te leggen. De autosnelweg is een oplossing voor de verkeersveiligheid en verkeersleefbaarheid van de N8

Door woorden te verdraaien verkrijg je geen gelijk, dus doe het ook niet
Er zijn ook andere oplossingen mogelijk volgens mij, tenzij je echt aantoont dat dat niet het geval is.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:24   #186
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Er zijn ook andere oplossingen mogelijk volgens mij, tenzij je echt aantoont dat dat niet het geval is.
Dat probeer ik al de hele tijd
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:25   #187
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb de gemiddelde snelheden nochtans op 80 voor buiten de bebouwde kom en 40 in de bebouwde kom gezet. Ik vraag mij gewoon af of aanpassingswerken aan de N8 het probleem al niet zouden kunnen oplossen. Ik herinner me maar ene keer daar gereden te hebben dus zo goed is mijn kennis van de weg niet . Ik weet wel nog dat er toen een enorme file richting binnenland stond en dat 75% van die wagens een Franse nummerplaat hadden.
Hoeveel kernen liggen er eigenlijk op die route? En kan daar niet een halve lus rond gemaakt worden? Kun je kruispunten niet aanpassen en goeie fietspaden aanleggen?
Zoals al gezegd zou de simpelste oplossing een verbreding/omvorming naar expressweg van de N8 zijn.
Maar je zit dan met de problemen van onteigening in die verschillende dorpen, en lussen zijn veruit onmogelijk door lintbebouwing, bovendien zou een verbreding betekenen dat de N8 deels wordt afgesloten, terwijl dit de slagader van de streek is.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:27   #188
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik heb de gemiddelde snelheden nochtans op 80 voor buiten de bebouwde kom en 40 in de bebouwde kom gezet. Ik vraag mij gewoon af of aanpassingswerken aan de N8 het probleem al niet zouden kunnen oplossen. Ik herinner me maar ene keer daar gereden te hebben dus zo goed is mijn kennis van de weg niet . Ik weet wel nog dat er toen een enorme file richting binnenland stond en dat 75% van die wagens een Franse nummerplaat hadden.
Hoeveel kernen liggen er eigenlijk op die route? En kan daar niet een halve lus rond gemaakt worden? Kun je kruispunten niet aanpassen en goeie fietspaden aanleggen?
Voor een weg buiten de bebouwde kom moet je een gemiddelde nemen van 60 buiten de spits en 50 tijdens de spits en voor een weg binnen de bebouwde kom 45 (want de meesten rijden te snel) en 30 op de autosnelweg zijn dat 115 en 105
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:28   #189
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Zoals al gezegd zou de simpelste oplossing een verbreding/omvorming naar expressweg van de N8 zijn.
Maar je zit dan met de problemen van onteigening in die verschillende dorpen, en lussen zijn veruit onmogelijk door lintbebouwing, bovendien zou een verbreding betekenen dat de N8 deels wordt afgesloten, terwijl dit de slagader van de streek is.
Oef, ik wordt daar eindelijk in bijgestaan, thx
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:31   #190
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Oef, ik wordt daar eindelijk in bijgestaan, thx
Ik ontken die problemen niet, maar er moeten waarschijnlijk wel oplossingen voor bestaan.
Helaas ken ik niet zodanig veel van openbare werken, enz.

Bovendien vindt ik dat de regering eens alle alternatieven zou moeten bekendmaken. Want we kennen er weinig.
Vandaar dat ik pleit voor een stevig onderzoek maar met een deadline in het achterhoofd.
DidiusTheGreat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:36   #191
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Ik ontken die problemen niet, maar er moeten waarschijnlijk wel oplossingen voor bestaan.
Helaas ken ik niet zodanig veel van openbare werken, enz.

Bovendien vindt ik dat de regering eens alle alternatieven zou moeten bekendmaken. Want we kennen er weinig.
Vandaar dat ik pleit voor een stevig onderzoek maar met een deadline in het achterhoofd.
Ik las in de post aan het begin van deze pagina dat de mensen al jaren vrezen om onteigend te worden, en waarschijnlijk is het daar ook niet echt aangenaam wonen... Ik weet niet wat uit een onderzoek zou komen (en als er al zo'n onderzoek geweest is zou ik dat graag eens lezen, maar ik vind het alleszins nergens op internet terug), maar misschien blijkt wel dat de N8 verbreden dé oplossing is...
Het zou zonde zijn om een snelweg aan te leggen terwijl dat niet nodig zou zijn, vind ik.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 17:41   #192
BCD
Gouverneur
 
BCD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2003
Locatie: Oostrozebeke
Berichten: 1.146
Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik las in de post aan het begin van deze pagina dat de mensen al jaren vrezen om onteigend te worden, en waarschijnlijk is het daar ook niet echt aangenaam wonen... Ik weet niet wat uit een onderzoek zou komen (en als er al zo'n onderzoek geweest is zou ik dat graag eens lezen, maar ik vind het alleszins nergens op internet terug), maar misschien blijkt wel dat de N8 verbreden dé oplossing is...
Het zou zonde zijn om een snelweg aan te leggen terwijl dat niet nodig zou zijn, vind ik.
Ik ga het niet opnieuw herhalen maar we hebben al heel wat argumenten aangehaald waarom ENKEL een verbreding van de N8 geen totaaloplossing bied
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Elke keer ik in Wallonië kom, ben ik verwonderd over de marginalisering die er bestaat. Alsof je in een achterbuurt in een Antwerps ghetto zit.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2005, 18:16   #193
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Ik ga het niet opnieuw herhalen maar we hebben al heel wat argumenten aangehaald waarom ENKEL een verbreding van de N8 geen totaaloplossing bied
Ik heb even gezocht en dit gevonden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "BCD"'
De N8 vormt voor de Westhoek een verkeersslagader. Door de weinig industriële activiteit binnen de Westhoek worden mensen er toe gedwongen te gaan werken in Ieper of Veurne. Dit brengt zowel 's morgens als 's avonds problemen met zich mee. Het drukke verkeer en de onveilige rechtlijnige samenstelling van de N8 met onoverzichtelijke kruispunten liggen aan de oorzaak van tientallen dodelijke ongevallen per jaar.
Aanpassingswerken van de N8 bieden op het eerste zicht weinig oplossingen. Een verbreding van de weg (enkel buiten de bebouwde kom) zorgt immers wel voor een hogere capaciteit maar niet automatisch voor veiliger verkeer. Om dit verkeer veiliger te laten verlopen moet men remmingsmiddelen opstellen voor het autoverkeer en de voorzieningen voor zwakke weggebruikers dermate gaan uitbreiden dat de kost die van een autosnelweg oevrstijgt. Daarnaast is het niet mogelijk om zulke wegen door de dorpen geen te laten lopen. Rond de centra doorslingeren resulteert in een weg vol gevaarlijke bochten, heel wat onteigeningen en verbeteren de verkeersleefbaarheid niet.
Verbreden zorgt dan misschien niet voor een voldoende oplossing, maar samen met enkele verkeersveiligheids ingrepen kan dat wel tot een goeie oplossing leiden.
Hoe lussen om de bebouwde kom heen de "verkeersleefbaarheid" niet zullen verbeteren is mij een raadsel, en die onteigeningen zijn ook noodzakelijk voor de A19. Bochten leiden niet noodzakelijk tot gevaarlijke situaties, vooral niet als ze correct worden aangelegd.
En als de A19 wordt doorgetrokken moeten er volgens u geen veiliger fietspaden aangelegd worden rond de N8?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be