Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 juni 2015, 12:06   #1521
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als dat uw definitie van "religieuze mensenoffer" is dan is dit niet nieuw in Europa.

Er zijn zoveel mensen die hun leven hebben opgeofferd of opgegeven voor God, bv. de gelovigen, missionarissen, priesters en nonnen, Daens,...

Ik vind eerlijk gezegd dat je niet moet sleutelen aan de oorspronkelijke betekenis van een mensenoffer.
Ons geneviève heeft het weer eens niet begrepen.

een offer = een dier of mens dat wordt geofferd door iemand anders. Moslims offeren dus schapen en mensen (eremoord), d.i. de moslim die de nek oversnijdt blijft leven, de andere is dood.

zelfmoord = de moslim ontploft uit eigen vrije wil, en offert dus zichzelf, liefst met medeneming van zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers.

martelaar = de christen missionarissen bleven hun geloof uitdragen, zelfs op gevaar van eigen leven. M.a.w. zelf al wisten ze dat het hun dood kon betekenen, hielden zij vast aan hun geloof. Dit is geen zelfmoord (dat mag niet in de christelijke leer), maar risico.

Ik heb nooit geweten van christelijke paters die zichzelf lieten ontploffen met medeneming van een half dorp.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2015, 12:10   #1522
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als dat uw definitie van "religieuze mensenoffer" is dan is dit niet nieuw in Europa.

Er zijn zoveel mensen die hun leven hebben opgeofferd of opgegeven voor God, bv. de gelovigen, missionarissen, priesters en nonnen, Daens,...

Ik vind eerlijk gezegd dat je niet moet sleutelen aan de oorspronkelijke betekenis van een mensenoffer.
En islamieten, hoe zit het daar mee? Offeren zij zich op voor het goede doel? Gaan die de arme zieke negerkes verzorgen? Hoe komt het dat men daar nooit iets over hoort of leest?

Ik heb een nonnetje gekend die gans haar leven in India heeft geleefd in barre omstandigheden, om hulp te bieden aan de mensen aldaar, puur uit christelijke waarden. En zo waren er veel. Zijn uw geloofsgenoten ook zo behulpzaam? En vooral ook tegenover andersgelovigen?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 9 juni 2015 om 12:17.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 11:14   #1523
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Onzin, volgens Claessens escaleert de boel nu al en zal dit alleen maar erger worden. De wet garandeert vrijheid van gedachte (godsdienst), drukpers en vergadering. Maar iets dat een gevaar voor de gezondheid is en staatsondermijnend kan worden verboden. Alles is iedereen toegestaan behoudens de verantwoordlijkheid tegenover de wet. Een godsdienst die mensen van hun burgerlijke vrijheden berooft en hun gezondheid in gevaar brengt is een vereniging met een crimineel oogmerk die kan verboden worden. Bewijs dat dit zo is en ge hebt uw zaak rond.
Die wou ik nog wel even bovenhalen.
Zouden er echt nog forummers zijn die vinden dat de 'boel niet escaleert'?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 11:36   #1524
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als dat uw definitie van "religieuze mensenoffer" is dan is dit niet nieuw in Europa.

Er zijn zoveel mensen die hun leven hebben opgeofferd of opgegeven voor God, bv. de gelovigen, missionarissen, priesters en nonnen, Daens,...

Ik vind eerlijk gezegd dat je niet moet sleutelen aan de oorspronkelijke betekenis van een mensenoffer.
Beste,

Het gaat mij er niet om dat die idioten zichzelf als offer beschouwen. Het gaat er om dat de slachtoffers die zij maken in de letterlijke zin religieuze offers zijn.
Het gaat mij niet om de zogenaamde 'zelfopofferingen' die in werkelijkheid dan ook nog eens meestal wanhoopsdaden zijn. Van mensen die uit een waardeloos leven stappen en wanhopig deze strohalm aangrijpen om in een volgend leven al de luxe te vinden die ze nu ontberen (idioten vind je overal) of die daden zijn van mensen die idioot genoeg waren om zich bij die moorddadige groepen aan te sluiten en op een gegeven moment voor de keuze gesteld worden dit vuile jobke te doen en als 'held en martelaar' te kunnen vertrekken of op een beestachtige manier door hun zelfverkozen vriendjes afgemaakt te worden, even dood te zijn, en in de grootste schande deze wereld te verlaten. In het eerste geval wordt er voor hun familie gezorgd, in het tweede geval zullen de familieleden, voor zover de vriendjes er aan kunnen, mee van de wereldbol verdwijnen...

Waar het mij om gaat zijn de vrouwen en meisjes die in naam van Allah (zijn naam weze verdoemd in alle eeuwigheid) eerst tot seksslaaf gemaakt worden en wanneer zij niet meer voldoen gewoon worden afgemaakt.
AL die Christenen die tot nu toe al in de naam Van Allah werden afgeslacht omdat zijn niet geloven in dit verzinsel van Mohammed.
Al de slachtoffers van eremoorden. De vrouwen die terechtgesteld worden omdat zij verkracht werden.
Hoe lang moet de lijst zijn voor je cent valt?

Kortom, niet de daders interesseren mij maar hun slachtoffers... in naam van Allah!
En specifiek in deze draad, de slachtoffers die deze religieuze fanaten ook in Europa beginnen te maken en die hand over hand toenemen.

Ik herinner mij nog de tijd, echt niet zo lang geleden, dat een eremoord in de Westerse wereld een schokgolf in de media veroorzaakt zou hebben.
Tegenwoordig halen die nauwelijks de krant en haalt men de schouders op omdat dit als een normaal gegeven wordt beschouwd.
En dit vooral door jarenlange minimalisatie en misleiding in onze media.
Door de krampachtige afwijzing van het rechtstreekse verband tussen de islam, zoals hij letterlijk in de koran en de hadits staat, en de talloze onschuldige slachtoffers...
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 12:41   #1525
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Beste,

Het gaat mij er niet om dat die idioten zichzelf als offer beschouwen. Het gaat er om dat de slachtoffers die zij maken in de letterlijke zin religieuze offers zijn.
Het gaat mij niet om de zogenaamde 'zelfopofferingen' die in werkelijkheid dan ook nog eens meestal wanhoopsdaden zijn. Van mensen die uit een waardeloos leven stappen en wanhopig deze strohalm aangrijpen om in een volgend leven al de luxe te vinden die ze nu ontberen (idioten vind je overal) of die daden zijn van mensen die idioot genoeg waren om zich bij die moorddadige groepen aan te sluiten en op een gegeven moment voor de keuze gesteld worden dit vuile jobke te doen en als 'held en martelaar' te kunnen vertrekken of op een beestachtige manier door hun zelfverkozen vriendjes afgemaakt te worden, even dood te zijn, en in de grootste schande deze wereld te verlaten. In het eerste geval wordt er voor hun familie gezorgd, in het tweede geval zullen de familieleden, voor zover de vriendjes er aan kunnen, mee van de wereldbol verdwijnen...

Waar het mij om gaat zijn de vrouwen en meisjes die in naam van Allah (zijn naam weze verdoemd in alle eeuwigheid) eerst tot seksslaaf gemaakt worden en wanneer zij niet meer voldoen gewoon worden afgemaakt.
AL die Christenen die tot nu toe al in de naam Van Allah werden afgeslacht omdat zijn niet geloven in dit verzinsel van Mohammed.
Al de slachtoffers van eremoorden. De vrouwen die terechtgesteld worden omdat zij verkracht werden.
Hoe lang moet de lijst zijn voor je cent valt?

Kortom, niet de daders interesseren mij maar hun slachtoffers... in naam van Allah!
En specifiek in deze draad, de slachtoffers die deze religieuze fanaten ook in Europa beginnen te maken en die hand over hand toenemen.

Ik herinner mij nog de tijd, echt niet zo lang geleden, dat een eremoord in de Westerse wereld een schokgolf in de media veroorzaakt zou hebben.
Tegenwoordig halen die nauwelijks de krant en haalt men de schouders op omdat dit als een normaal gegeven wordt beschouwd.
En dit vooral door jarenlange minimalisatie en misleiding in onze media.
Door de krampachtige afwijzing van het rechtstreekse verband tussen de islam, zoals hij letterlijk in de koran en de hadits staat, en de talloze onschuldige slachtoffers...
Wat u beweert is regelrechte onzin. Een eremoord is niet gelijk aan een religieus offer, omdat niet een religieus ritueel maar wel eer en schande van familie centraal staat wat tot moorden leidt, daarom heten het ook eremoorden en geen religieuze offers.
Ik vindt kritiek op islam best, maar hoe u nu probeert om te manipuleren is rot.
Dat lukt misschien bij domoren maar niet bij mij hoor.

Er is trouwens een heel goede naar ik dacht Deense film over eremoord, binnen een "progressieve "Turkse familie die haarfijn de mechanismen laat zien en verklaart wat aan de bodem ligt, pratriarchale structuren die evengoed binnen islam hun rechtvaardiging vonden.
En wanneer dit voor u ere moorden zijn, hoe kijkt u dan naar Katholieken die arme zwangere meisjes opsloten, hun kinderen ontvreemden en moeders regelrechte slavenarbeid lieten verrichten, zoals in de Magdalena instituten in Ierland?
Waren dit rituele ontvoeringen met het houden van rituele slaven? Religie had daar ook de bodem gevoed voor onmenselijke praktijken he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2015, 06:29   #1526
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Die wou ik nog wel even bovenhalen.
Zouden er echt nog forummers zijn die vinden dat de 'boel niet escaleert'?
In Belziek he Joris.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 19:48   #1527
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat u beweert is regelrechte onzin. Een eremoord is niet gelijk aan een religieus offer, omdat niet een religieus ritueel maar wel eer en schande van familie centraal staat wat tot moorden leidt, daarom heten het ook eremoorden en geen religieuze offers.
Ik vindt kritiek op islam best, maar hoe u nu probeert om te manipuleren is rot.
Dat lukt misschien bij domoren maar niet bij mij hoor.

Er is trouwens een heel goede naar ik dacht Deense film over eremoord, binnen een "progressieve "Turkse familie die haarfijn de mechanismen laat zien en verklaart wat aan de bodem ligt, pratriarchale structuren die evengoed binnen islam hun rechtvaardiging vonden.
En wanneer dit voor u ere moorden zijn, hoe kijkt u dan naar Katholieken die arme zwangere meisjes opsloten, hun kinderen ontvreemden en moeders regelrechte slavenarbeid lieten verrichten, zoals in de Magdalena instituten in Ierland?
Waren dit rituele ontvoeringen met het houden van rituele slaven? Religie had daar ook de bodem gevoed voor onmenselijke praktijken he?
Dat is de dooddoener die altijd gebruikt wordt om religie buiten schot te houden.
Maar men vergeet dat de 'zogenaamde' islamitische eremoorden wel degelijk gebeuren omdat het slachtoffer zich niet wenst te onderwerpen aan de Mohammedaanse regels.
En dat die bepaling van eer dus een zuiver religieus karakter heeft.
Wat hier duidelijk maakt dat dit ook uw bedoeling is ziet men aan de manier waarop de voorbeelden die u bij de Christenen gaat halen dan weer wel met geloof te maken zou hebben.
En voor de elfendertigste keer in deze draad. Wat heeft eender welk ander geloof te maken met de moorddadigheid van de islam zoals die hier wordt weergegeven? Ga je de Azteken er ook bij halen?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.

Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 25 maart 2016 om 19:52.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2016, 19:58   #1528
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Jongens, wat een oeverloos gezwam!
Gelieve zo beleefd te zijn bij het thema te blijven; religieuze mensenoffers in al de door de islam georganiseerde vormen...

Omdat het hier niet over een vergelijk van religies gaat...
Enkel over de vraag of de slachtoffers van de islamitische eremoorden en aanslagen als religieuze, rituele mensenoffers geklasseerd kunnen worden als gevolg van mijn vooropgestelde redenatie;
------------
Een schaap (of kameel of geit of stier of...) de keel oversnijden om alzo je zonden in de ogen van Allah weg te wassen is overduidelijk een ritueel dierenoffer.
Even duidelijk is het de keel afsnijden of zelfs maar verminken van een mens om de schande die een familie volgens Islamitische leer opliep weg te wassen dat evenzeer.
We noemen dat liever 'eremoord' maar eigenlijk is dit gewoon een ritueel mensenoffer.
Ook elke aanslag op mensenlevens, al dan niet door zelfmoord valt hieronder.
Dat een zelfmoordterrorist zichzelf offert aan Allah wordt te pas en te onpas in hun eigen kringen gepropageerd.
Maar in feite zijn ook de slachtoffers van zo een aanslag religieuze mensenoffers. Het is niet de bedoeling van de terrorist om enkel zichzelf te vermoorden. hij wil zoveel mogelijk ongelovigen meenemen in de dood en dat laatste gebruiken om zijn zelfmoord te verheffen tot martelaarschap. Indien zij tevreden zouden zijn met enkel zichzelf op te blazen was er geen probleem wel?
Ook de slachtoffers van een 'gewone aanslag' vallen onder dus onder de term.
Het zijn veelal onschuldige en lukraak gekozen mensen die de prijs van hun leven betalen om de dader te verheffen tot martelaar in de ogen van Allah en alzo toegang te verschaffen tot het hoerenkot in de hemel wanneer het om een zelfmoordaanslag gaat.
Ook de gewone aanslagen door moslims worden gemaakt in een kader dat door hen wordt gezien als een daad in de Jihad. De daders beschouwen zich naar eigen zeggen als heilige strijders in de Jihad, de heilige oorlog.
Het gaat om de manier waarop de daders deze moorden klasseren en de redenen die zij hebben om ze te plegen. Geloof en Jihad (ook geloof).

Allemaal religieuze mensenoffers dus.
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2016, 01:19   #1529
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Er is trouwens een heel goede naar ik dacht Deense film over eremoord, binnen een "progressieve "Turkse familie die haarfijn de mechanismen laat zien en verklaart wat aan de bodem ligt, pratriarchale structuren die evengoed binnen islam hun rechtvaardiging vonden.
Of de roman van de Antwerpse politieman Stefaan Van Bossele.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be