Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2011, 11:52   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaming en nog minder een Vlaams-nationalist.
Het zou eerder eigenaardig zijn om Vlaams Nationalist te zijn zonder Vlaming te zijn, he ! Nu ja, je zou sympathisant kunnen zijn
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 11:55   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ah ja, buiten de separatisten zijn er ook nog zij die het einde van België willen zonder Vlaams-Nationalist te zijn. Ook goed.
Daar reken ik mij onder. Spijtig genoeg, zou ik zelfs zeggen. Maar wie niet wil zien dat het niet werkt, duur is en nergens toe dient, is stekeblind.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 11:55   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Er zijn inderdaad 2 heel goede redenen om tegen den belziek te zijn.

A uit puur economische redenen, zoals u het stelt, (maar dan wordt je dus ook al voor een Vlaams Nationalist verweten... )

B uit inderdaad Vlaams nationalisme. (ideologie)

Voor mij persoonlijk is het een combinatie van die 2 waar echter reden A meer en meer de bovenhand heeft, het is gewoon pure logica, niets meer en niets minder dan dat. Belgisch staatsnationalisme heeft buiten "soliariteit" (lees eenrichtingsverkeer want echte solidariteit is dat nooit geweest.) geen enkele reden van bestaan. Alleen verzamelaars van koningshuis memorabilia kan je daarin gelijk geven, en zelf die zouden meer gebaat zijn, bij een oplossing van de staat, want dan worden hun koekedozen plots meer waard.
De Vlaming heeft nooit kunnen rekenen op Belgische solidariteit...in tegendeel...die economische realiteit heeft van mij een ideologisch Vlaams Nationalist gemaakt...
Diezelfde economische realiteit heeft van mij ook een Pan-Germaans Nationalist gemaakt...da's durven hé linkiewinkies...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 september 2011 om 11:56.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 11:56   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Meer en meer worden de trommeltjes en de vlaggen weer opgeborgen om voor vele jaren (als de mot er niet inkomt) het daglicht nietmeer te zien.

We moeten nu eens eindelijk toegeven dat wij wel Vlamingen zijn, maar GEEN Vlaams Nationalisten (buiten enkele lullen)

Wie lanceert die naam Vlaams Nationalist ?
Het Weverke, het Winterke en vroeger de Schiltz (enkel en alleen uit eigen belang en hoogheidswaan)

Wat hebben ze al bereikt ? Gewoonweg NIETS
En als er het toch iets in het voordeel van Vlaanderen is gebeurd, dan kwam het door de traditionele partijen.

Nu dat BHV er door is ZONDER één Vlaams Nationalist, bewijst dat het begrip Vlaams Nationalisme enkel maar een poppenkast is en zal blijven.

Het opjutten van de bevolking, daar slagen zij steeds in (tot op heden) maar de burger heeft het nu begrepen - HET WAS WEDEROM 1 GROTE ZEEPBEL.

Het Weverke zou beschaamd moeten zijn met steeds over valse overwinningen te praten - het steeds afbreken van andere akkoorden en wartaal te praten uit frustratie dat hij er geen ballen van heeft afgebracht.

Het Winterke zijn koekendoos heeft geen bodem meer en het enige wat hij nu nog te vertellen heeft is dat hij grootvader gaat worden (Bravo)

De zeepbel van het belang heeft het al begeven en nu wachten we gewoonweg op de uiteenspatting van de NVA

Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op maar ik ben GEEN Vlaams Nationalst en zeker geen aanhanger van dat zeepbellen fabriekske.

Een Vlaams Nationaal Democraat
Van zo'n vlamingen, Heer Spaar ons.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 11:57   #25
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaming en nog minder een Vlaams-nationalist.
Aan wie scheelt er niets?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 12:05   #26
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Ik ben geen Vlaming en nog minder een Vlaams-nationalist.
Vlees noch vis en nog minder een mossel... wat zou hij wel zijn ?
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 12:29   #27
Scheet in een fles
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 april 2011
Berichten: 582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De Vlaming heeft nooit kunnen rekenen op Belgische solidariteit...in tegendeel...die economische realiteit heeft van mij een ideologisch Vlaams Nationalist gemaakt...
Diezelfde economische realiteit heeft van mij ook een Pan-Germaans Nationalist gemaakt...da's durven hé linkiewinkies...
uw volste recht natuurlijk, maar termen als pangermanisme en panslavisme zijn nogal belegen, daterend uit een tijd waar Guido von List en Dostojewski respectievelijk nog wolhaar op hun kin hadden.
Tussen haakjes, heeft iets als panromanisme ooit bestaan?
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 12:54   #28
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik had een rationeel denkend mens in gedachten bij uw nick. Wel als dit zo is, dan zou ik toch nog eens goed nadenken over de implicaties van een regereerakkoord dat ingaat tegen alles waarvoor de Vlaming gestemd heeft in 2010. Ik hoop dat u beseft dat de onderhandelende partijen dat niet eeuwig onder de mat zullen kunnen vegen.
Ik weet nog niet zo of degenen die op N-VA gestemd hebben ontevreden zullen blijven met de gang van zaken. Dat kan, maar ik vind persoonlijk dat er erg weinig details vrijgegeven worden (sommigen gaan dan direct redeneren: waar rook is, is vuur).

Kijk, ik ben ook niet wild van de financieringswet, maar ik heb wel het gevoel dat de zaken best goed verlopen. Een unisono Vlaamse overwinning, dat kan niet.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 13:46   #29
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik weet nog niet zo of degenen die op N-VA gestemd hebben ontevreden zullen blijven met de gang van zaken. Dat kan, maar ik vind persoonlijk dat er erg weinig details vrijgegeven worden (sommigen gaan dan direct redeneren: waar rook is, is vuur).

Kijk, ik ben ook niet wild van de financieringswet, maar ik heb wel het gevoel dat de zaken best goed verlopen. Een unisono Vlaamse overwinning, dat kan niet.
1. Meestal ben ik daar nogal voorzichtig mee, maar de geschiedenis indachtig weet ik gewoon dat er vuur is. Dat is overduidelijk. Als de dingen die ze vrijgeven al ondrinkbaar zijn, dan is de rest dat ook. Dat is duidelijk.

2. Daar ben ik me terdege van bewust, het probleem is dat we weer eens met een franstalige overwinning opgescheept zitten. De Vlaming was dat in 2010 al hartsgrondig beu door de franstalige non. De franstaligen beseften dus maar al te goed dat non niet meer zou pakken en ze hebben dan de staat maar hervormd waardoor de Vlamingen nu nog slechter af zijn als daarvoor. Dat is gewoon wraakroepend en vanuit Belgicistisch oogpunt is dat om problemen vragen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 september 2011 om 13:48.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:00   #30
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wel als dit zo is, dan zou ik toch nog eens goed nadenken over de implicaties van een regereerakkoord dat ingaat tegen alles waarvoor de Vlaming gestemd heeft in 2010.
Heeft elke Vlaming dan N-VA gestemd?
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:04   #31
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Nee, een belangrijk deel ook voor Sarkozy of de Franse PS (in Lille en Duinkerken) of voor Rutten (in Zeeuws-Vlaanderen). In Belgisch (West- en Oost-)Vlaanderen zowat een derde denk ik.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:05   #32
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Als ze al zijn gaan stemmen...
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:13   #33
Scheet in een fles
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 april 2011
Berichten: 582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Nee, een belangrijk deel ook voor Sarkozy of de Franse PS (in Lille en Duinkerken) of voor Rutten (in Zeeuws-Vlaanderen). In Belgisch (West- en Oost-)Vlaanderen zowat een derde denk ik.
lol
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:14   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Heeft elke Vlaming dan N-VA gestemd?
Nee maar die 30 % linksstemmers winnen weer maar eens van die 70 % rechtsstemmers, ...

je kan je daar op zijn minst vragen bij stellen...

Bovendien is door de politiekers die die verkiezingen regelrecht verloren hebben, die nederlaag precies al lang vergeten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:17   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Heeft elke Vlaming dan N-VA gestemd?
De typische nietszeggende dooddoener. Heeft elke Vlaming CD&V gestemd? Neen.

De uitslag is een weergave van waar de Vlaming naartoe wil en als je nog niets eens intellectueel in staat bent om toe te geven dat de Vlaming nu eindelijk eens wil waar het recht op heeft en dat is een grondige en vooral EVENWICHTIGE staatshervorming, dan gaat u beter naar de peutertuin in plaats van hier uw en onze tijd te verdoen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:31   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.403
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dat moet je jezelf toch wijs maken om je nog goed te voelen, want het ziet er momenteel idd niet goed uit voor de Vlaams-nationalisten.
Op welke manier dan?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 14:31   #37
Scheet in een fles
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 april 2011
Berichten: 582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Als ze al zijn gaan stemmen...
ik vind het wel leuk dat jij altijd hamert op het oude graafschap. Wel is het zo dat al lang voor het ontstaan van de Vlaamse gemeenschap de franstaligen alle nederlandstalige belgen 'flamand' noemden.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 16:20   #38
alfa16vjtd
Minister-President
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 4.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Vlaams-nationalisme is een beetje uitgestorven, tegenwoordig is het Vlaams-kapitalisme.
Ik wou dat de vlamingen nu eens allemaal kapitalistisch dachten. Dan was de Belgische overheid failliet.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 17:02   #39
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Meer en meer worden de trommeltjes en de vlaggen weer opgeborgen om voor vele jaren (als de mot er niet inkomt) het daglicht nietmeer te zien.

We moeten nu eens eindelijk toegeven dat wij wel Vlamingen zijn, maar GEEN Vlaams Nationalisten (buiten enkele lullen)

Wie lanceert die naam Vlaams Nationalist ?
Het Weverke, het Winterke en vroeger de Schiltz (enkel en alleen uit eigen belang en hoogheidswaan)

Wat hebben ze al bereikt ? Gewoonweg NIETS
En als er het toch iets in het voordeel van Vlaanderen is gebeurd, dan kwam het door de traditionele partijen.

Nu dat BHV er door is ZONDER één Vlaams Nationalist, bewijst dat het begrip Vlaams Nationalisme enkel maar een poppenkast is en zal blijven.

Het opjutten van de bevolking, daar slagen zij steeds in (tot op heden) maar de burger heeft het nu begrepen - HET WAS WEDEROM 1 GROTE ZEEPBEL.

Het Weverke zou beschaamd moeten zijn met steeds over valse overwinningen te praten - het steeds afbreken van andere akkoorden en wartaal te praten uit frustratie dat hij er geen ballen van heeft afgebracht.

Het Winterke zijn koekendoos heeft geen bodem meer en het enige wat hij nu nog te vertellen heeft is dat hij grootvader gaat worden (Bravo)

De zeepbel van het belang heeft het al begeven en nu wachten we gewoonweg op de uiteenspatting van de NVA

Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op maar ik ben GEEN Vlaams Nationalst en zeker geen aanhanger van dat zeepbellen fabriekske.

Een Vlaams Nationaal Democraat
Zo'n losers zijn de Vlaams-nationalisten nu ook weer niet: het Vlaams gewest/de Vlaamse gemeenschap beschikt over ruime bevoegdheden en middelen en is één van de meest autonome regio's ter wereld.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2011, 18:51   #40
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
uw volste recht natuurlijk, maar termen als pangermanisme en panslavisme zijn nogal belegen, daterend uit een tijd waar Guido von List en Dostojewski respectievelijk nog wolhaar op hun kin hadden.
Tussen haakjes, heeft iets als panromanisme ooit bestaan?
Goed zo mijn juveniele forumgenoot.
En vertel het nu eens:
Wat hebben we tegen Dostojewski?
En sinds wanneer is de leeftijd van een droom een indikatie van eventuele kwaliteit?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be