Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 september 2012, 12:02   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Is die zachtaardige persoonlijkheid dat opperwezen dat volkeren uitmoordde, mensen vroeg hun kinderen te offeren, de planeet teisterde met plagen, en mensen schrik aanjoeg met hel en vagevuur?
O.T <=> N.T
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:06   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Neenee, dat is helemaal extreem en onnut

Er is een helemaal terechte wetgeving en jurisprudentie rond.
Kan allemaal zijn, maar dat neemt niet weg dat het geen vrijheid is. Er is nog steeds een verschil tussen de wenselijkheid/werkbaarheid van een bepaald systeem en de aard ervan. Zo is volgens sommigen ons huidig politiek systeem beter en werkbaarder dan dat iedereen kan meebeslissen. Misschien is dat zo (al denk ik van niet) maar dat maakt van het huidige systeem nog geen democratie.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:07   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
O.T <=> N.T
Who <=> cares
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:09   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Who <=> cares
Ok als je zo wil discussiëren, ik niet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:11   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, maar dat neemt niet weg dat het geen vrijheid is. Er is nog steeds een verschil tussen de wenselijkheid/werkbaarheid van een bepaald systeem en de aard ervan. Zo is volgens sommigen ons huidig politiek systeem beter en werkbaarder dan dat iedereen kan meebeslissen. Misschien is dat zo (al denk ik van niet) maar dat maakt van het huidige systeem nog geen democratie.
Democratie moet zichzelf verdedigen tegen democratie-vernietigende elementen, zoals jij er een genoemd hebt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:16   #26
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het probleem is hier dat gelovigen zich nogal vlug gekwetst voelen. En zeker de islamieten. Niet vergeten: bij ons was dat vroeger ook zo voor wat de katholieke godsdienst (én protestantse godsdienst) betreft. Het is de Verlichting die zich daar niets van aantrok en de christelijke godsdienst aanviel waar dat moest. En wij hebben dat geaccepteerd en de vrijheid van godsdiensten en mening ingevoerd. De moslims echter hebben nooit zo'n periode van Verlichting gekend. En daarom reageren ze zo hevig en wat puberaal.
De islam zal nooit een verlichting of lente kennen. Zowat alles wat menselijk is en natuurlijk wordt door hen in een kwaad daglicht gesteld, behalve het gebruik van geweld. De verlichting vereist een vrije wetenschap en beeldende kunst, literatuur, muziek, podiumkunsten en filmkunst. Maar de islam keert zich tegen de ontwikkeling van het geestesleven. De groei van de fundamentalistische islam betekent in alle opzichten regressie en verarming. Die regressie wordt met geweld opgedrongen en men noemt het zelfs een renaissance; inderdaad, de wedergeboorte van een monstrum.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:21   #27
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kan allemaal zijn, maar dat neemt niet weg dat het geen vrijheid is. Er is nog steeds een verschil tussen de wenselijkheid/werkbaarheid van een bepaald systeem en de aard ervan. Zo is volgens sommigen ons huidig politiek systeem beter en werkbaarder dan dat iedereen kan meebeslissen. Misschien is dat zo (al denk ik van niet) maar dat maakt van het huidige systeem nog geen democratie.
Het Belgische systeem is inderdaad geen democratie omdat het twee volken onder één juk samenbrengt. Op zijn best is het een unie van twee democratieën. En verder beweert men dat een democratie niet groter kan zijn dan 2 �* 3 miljoen personen. Daarboven wordt het eerder een bureaucratie.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:40   #28
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De islam zal nooit een verlichting of lente kennen. Zowat alles wat menselijk is en natuurlijk wordt door hen in een kwaad daglicht gesteld, behalve het gebruik van geweld. De verlichting vereist een vrije wetenschap en beeldende kunst, literatuur, muziek, podiumkunsten en filmkunst. Maar de islam keert zich tegen de ontwikkeling van het geestesleven. De groei van de fundamentalistische islam betekent in alle opzichten regressie en verarming. Die regressie wordt met geweld opgedrongen en men noemt het zelfs een renaissance; inderdaad, de wedergeboorte van een monstrum.
2

Maar toch is de voorspelling te absoluut. Je hebt nu al Turkije, allang. Die zouden zelfs tot de EU kunnen gaan behoren.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 september 2012 om 12:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 12:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De islam zal nooit een verlichting of lente kennen. Zowat alles wat menselijk is en natuurlijk wordt door hen in een kwaad daglicht gesteld, behalve het gebruik van geweld. De verlichting vereist een vrije wetenschap en beeldende kunst, literatuur, muziek, podiumkunsten en filmkunst. Maar de islam keert zich tegen de ontwikkeling van het geestesleven. De groei van de fundamentalistische islam betekent in alle opzichten regressie en verarming. Die regressie wordt met geweld opgedrongen en men noemt het zelfs een renaissance; inderdaad, de wedergeboorte van een monstrum.
Dat kon je in de 11de eeuw ook van ons zeggen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 13:13   #30
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kon je in de 11de eeuw ook van ons zeggen, he.
Indien de moslims wat slimmer zouden geweest zijn en vooral minder fanatiek, dan hadden ze gezwegen over die film. Er zou geen haan naar gekraaid hebben. De film zou een stille dood zijn gestorven.

Maar daar gaat het bij de moslims niet om. Zij kunnen onze manier van leven niet accepteren.

Wanneer ik bijvoorbeeld zie dat deze moslimvrouwen hier in mijn gemeente helemaal ingepakt over straat lopen (zoals bij ons vroeger in de 19de eeuw, maar dan nog erger) of wanneer een moslim en zijn vrouw samen gaan wandelen en ik die vrouw dan op enkele meters van haar man zie volgen (want zo moet het ), dan word ik kwaad. Als we die mensen laten doen, dan zijn we weer terug naar af!

Daarom zal ik ook maar eens onverbiddellijk zijn: aanpassen of opkrassen! En ik ben dus allles behalve een VB-er.

Laatst gewijzigd door system : 17 september 2012 om 13:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 13:41   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Democratie moet zichzelf verdedigen tegen democratie-vernietigende elementen, zoals jij er een genoemd hebt
Een democratie die zichzelf verdedigt met ondemocratische middelen, is geen democratie meer.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 14:54   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien de moslims wat slimmer zouden geweest zijn en vooral minder fanatiek, dan hadden ze gezwegen over die film. Er zou geen haan naar gekraaid hebben. De film zou een stille dood zijn gestorven.

Maar daar gaat het bij de moslims niet om. Zij kunnen onze manier van leven niet accepteren.

Wanneer ik bijvoorbeeld zie dat deze moslimvrouwen hier in mijn gemeente helemaal ingepakt over straat lopen (zoals bij ons vroeger in de 19de eeuw, maar dan nog erger) of wanneer een moslim en zijn vrouw samen gaan wandelen en ik die vrouw dan op enkele meters van haar man zie volgen (want zo moet het ), dan word ik kwaad. Als we die mensen laten doen, dan zijn we weer terug naar af!

Daarom zal ik ook maar eens onverbiddellijk zijn: aanpassen of opkrassen! En ik ben dus allles behalve een VB-er.

Daar draait het dus om.

Niet meer en niet minder. Tijd dat we het beseffen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 18:58   #33
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Indien de moslims wat slimmer zouden geweest zijn en vooral minder fanatiek, dan hadden ze gezwegen over die film. Er zou geen haan naar gekraaid hebben. De film zou een stille dood zijn gestorven.
[...]
En wat is nu het opmerkelijke? Hoe werd die trailer wereldnieuws en een focus voor haatbaarden?
Citaat:
The movie was picked up and denounced by Al-Nas, a popular Egyptian Salafi satellite channel. The wave of protests was then organized and reportedly carried out by Salafis.

It looks a great deal like Salafis set the movie in motion, then began promoting a movie that no one had ever heard of before on their own channel and then used it set off riots and carry out an attack on US embassies.
http://frontpagemag.com/2012/dgreenf...lot-all-along/
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 19:33   #34
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Vrijheid van meningsuiting is nooit absoluut, er worden - terecht - bepaalde grenzen getrokken.

De vrijheid bestaat dus, maar is niet onbeperkt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 19:59   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Is die zachtaardige persoonlijkheid dat opperwezen dat volkeren uitmoordde, mensen vroeg hun kinderen te offeren, de planeet teisterde met plagen, en mensen schrik aanjoeg met hel en vagevuur?
Nee dat was wat de mensen ervan maakten die dachten dat hij het niet alleen afkon.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:29   #36
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Hier valt Shiva van zenne sokkel, maar geen hindoe die daar zijnen baard voor in de war laat gooien.

http://www.youtube.com/watch?v=rkLje7omeRk
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:32   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Beledigen mag nooit.
Waarom niet?
Wat voor de ene mens beledigend is, kan voor de andere een eretitel zijn.
Wie gaat de lijn trekken?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:33   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting is nooit absoluut, er worden - terecht - bepaalde grenzen getrokken.

De vrijheid bestaat dus, maar is niet onbeperkt.
Onzin.
Zodra je de vrijheid van mening (naar inhoud) beperkt, is ze onbestaande.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:33   #39
Munglik
Minister-President
 
Munglik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2012
Berichten: 4.305
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Waarom niet?
Wat voor de ene mens beledigend is, kan voor de andere een eretitel zijn.
Wie gaat de lijn trekken?
God
__________________
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:36   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
God
Ik heb uw God nog geen lijn zien trekken, dus behoort de vrijheid onbeperkt te zijn.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be