Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juli 2004, 18:46   #1
çois s
Banneling
 
 
çois s's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 44
Standaard Volkse heiden en de consumptiemaatschappij

De volkse heiden en de moderne consumptiemaatschappij

De ideale wereld van de ware Volkse Heiden waarin hij zichzelf en zijn volk graag ziet leven kan men ruwweg aan de hand van het volgend doorsnede dagverloop kenschetsen:
De Volkse Heiden staat vroeg in de ochtend op (havamal strofe 47:…een liggende wolf erlangt geen buit, een slapende man geen macht) als een vrij man, vol van levenskracht en vreugde om de komende dag met beide handen vast te grijpen en hem zijn onverzettelijke wil op te leggen. Harmonie en balans zijn sleutelwoorden van de Volkse Heiden; hij leeft in harmonie met de natuur en heeft een balans van lichaam en geest (in alle ware vormen van Indo-europese religiositeit was er nooit sprake van een conflict tussen lichaam en geest, maar vormden deze een eenheid,zoals mooi geïllustreerd wordt door Plato op het einde van zijn Phaedrus wanneer hij Socrates tegen de Goden het volgende laat uitbrengen : "schenk mij dat ik mooi van binnen zal zijn, en dat mijn uiterlijke voorkomens niet conflicteren met het innerlijke"). Een reine geest behoeft een rein lichaam en andersom.

Met zijn eerste activiteit eert hij deze principes, deze bestaat namelijk uit sport en wel bij voorkeur in de vrije natuur. Dit is een bevrijdende bezigheid die de bloedsomloop op gang brengt, de geest loutert en het lichaam sterkt (en daarmede ook de geest). De diepe teugen frisse ochtendlucht die hij zijn longen inzuigt en de inspanning versterken de banden van die eenheid die mens en natuur behoren te vormen. Hij komt de Goden nader en voelt ze door zijn lichaam razen zoals zijn bloed door zijn aderen raast, want wonen onze Goden niet in ons bloed? In de causale wereld hoort hij ze door het gebladerde van de bomen ruisen en ziet ze in het rode ochtendgloren. En onderwijl bonst zijn krachtige trotse hart, gelijk de machtige dreunen van Mjollnir die Donar aan de Jotuns uitdeelt en zodoende de vijanden van zijn volk verslaat en onderwerpt. Deze metafoor is wel zeer juist, want met elke hartslag verbetert de Volkse Heiden zichzelf en daarmede zijn volk die hij zodoende een grotere toekomst schenkt. Daarom put deze inspanning hem ook niet uit, integendeel, het vervuld zijn lijf van nieuwe energie die hij kwijt kan in de rest van deze prachtige dag.
Na thuiskomst en een verkwikkende wasbeurt neemt hij een stevig, gezond en uitgebalanceerd ontbijt tot zich om zijn tempel die zijn lichaam heet de sterkste bouwstenen te verschaffen. Want in deze tempel wonen zijn Goden en niets is goed genoeg voor deze oeroude drijfveren die de Germaansche ziel tot in zijn diepste diepten treffen en vorm geven.

Vervolgens gaat hij aan den arbeid. Deze dient een uitdaging te zijn en hem scherp te houden. Ook dient dit te zijn een constructieve arbeid in dienst van zijn volk. Hiermede voldoet hij aan zijn plicht en kan hij al zijn kennis, creativiteit, karakter en wil laten gelden. Door aan deze plicht te voldoen helpt hij mede aan het creëren van een betere en veiligere toekomst voor zijn nageslacht (voor de vrouwelijke Volkse Heiden bestaat deze arbeid natuurlijk uit het opvoeden van haar kinderen zodat die tot de besten van ons Germaanse volk op zullen groeien). Dit dient men niet als antifeministische sentimenten op te vatten. De allermoeilijkste en eervolste taak die een mens op zich kan nemen is wel het opvoeden van haar kroost. Volkse heidenen leven volgens de wetten van de natuur en verloochenen haar niet. De natuur heeft de vrouw zo geschapen dat zij het best opgewassen tegen, en geschikt is voor deze geweldige opdracht. Het moederschap veredelt de vrouw!

Na de dagelijkse arbeid heeft hij de keus uit een aantal opties. Hij kan zijn kennis en liefde voor zijn volk en haar geschiedenis, cultuur en tradities verdiepen door het lezen van kwaliteitsboeken, hij kan zich aan artistieke uitingen overgeven om zodoende uiting te geven aan zijn persoonlijke interpretaties van de Germaanse volksziel (musiceren, schrijven, schilderen, beeldhouwen, enz.). Hij kan er ook voor kiezen om die tijd door te brengen met ware vrienden en/of familie en gezin. Ook kan hij nog een extra training toevoegen als hij daar behoefte aan heeft. Meditatie is ook nog een optie, maar het is aan te raden dit in de ochtend te doen wanneer de geest nog helder is en het er nog niet spookt van de dagelijkse activiteiten.

Deze Volkse Heiden is een waardevol persoon voor zijn familie/vrienden en voor de hele gemeenschap. Hij is een aanwinst voor zijn volk. Zijn kinderen zijn terecht trots op hem. Hij zal zijn omgeving inspireren, hij zal zijn als een lichtend baken in de duistere stroom van de moderniteit die ons volk heden ten dage overspoelt.

Stel hier tegenover wat de moderne, individualistische, hedonistische, multiculturele en kapitalistische ´samenleving´, opgekweekt in joods-christelijke sentimenten en waardensystemen de Germaanse mens te bieden heeft! De hersenloze, naar zelfdestructie neigende lemming die tegenwoordig gecultiveerd wordt in media, politiek en het onderwijssysteem? De moderne ´mens´ leeft niet, maar wordt geleefd. Door kapitalistische ondernemingen die den arbeider uitzuigen en alle meerwaarde die hij oplevert in eigen zak steken. Hij wordt als productiemiddel aangeschaft dan wel afgeschaft. Hij wordt geleefd door politiek, onderwijs en kranten die hem vertellen hoe hij moet ´denken´. Reclames die hem vertellen wat hij nodig heeft en wat hij moet kopen. Radio en muziekvideo's die hem vertellen welke muziek hij goed moet vinden. Magazines die hem vertellen wat ´cool´ is en welke kleding hij moet dragen. Televisieprogramma´s die hem moeten vermaken en vertellen waar hij om moet lachen en huilen. Ik kan nog wel even doorgaan, maar zal u het verdriet besparen.

Het doorsnede dagverloop van zo´n onfortuinlijk figuur ziet er ongeveer als volgt uit:
Nadat hij de moed heeft verzameld om zijn vege karkas uit bed te slepen en snel een kop koffie naar binnen heeft gewerkt gaat hij naar zijn werk alwaar hij ofwel zijn laatste restjes creativiteit aanwent om zijn baas te verrijken en zijn volk de vernieling in te werken ofwel zijn routine hersenloos uitvoert.
Geheel afgestompt en uitgeput komt hij dan thuis bij zijn gestresste vrouw die ook zo nodig moet werken naast haar moederschap ´om haar eigenwaarde te behouden´. Dat is als ze überhaupt moeder is…

Het enige doel in het leven van zijn kinderen bestaat uit het vergaren van de nieuwste merkkleding en het nieuwste computerspelletje. En wie kan het hen kwalijk nemen? Ze worden door hun moeder liefdeloos in de crèche gegooid en pikken hun normen, waarden en idealen op van reclames en muziekvideo´s die niet weinig bevolkt worden door de hoogstandjes van de ons verrijkende uitheemse culturen.
Na een vette hap (al dan niet gehaald bij een volksvreemd verschijnsel genaamd een ´snackbar´) die als avondmaal moet dienen zakt onze gezellig dikke lemming dan futloos neder in zijn comfortabele zitfauteuil om de rest van de dag te verspillen door te schouwen naar dat wonderbaarlijke kastje voor zijn dagelijkse portie hersenspoeling. Tijdens dit misselijkmakende schouwspel laat hij zijn verkalkte aderen verder dichtslibben door het verorberen van chips, zoutjes en cola (laatstgenoemd brouwsel staat ook wel bekend als de culturele apex van de ´Nieuwe Wereld´, of valt die eer te beurt aan een enge Schotse clown?). Indien mogelijk lengt hij zijn kostbare bloed aan met enkele alcoholische versnaperingen en pompt niet te vergeten zijn longen vol met nicotine en teer. Jawel, meneer is zelfs verslaafd (dit woord alleen zegt al genoeg) aan deze vergiftigde kankerstokken waaraan hij zo heerlijk zit te lurken. Hij weet dat ze onvermijdelijk zijn ondergang zullen betekenen en dat hij een pijnlijke dood zal sterven, maar hij is zo hersendood dat dit hem niets kan schelen (wellicht hoopt hij hier ook onbewust op). -Ach en Wee ,zulk een armzalig creatuur!-
De zeldzame keren dat zulk een heerschap nog een kort moment van geluk ten deel valt, is als hij een grotere, duurdere auto dan zijn linker buurlemming heeft aangeschaft om er de volgende dag achter te komen dat hij overtroffen word door zijn rechter buurlemming.
Na wat vieze filmpjes sjokt hij dan naar bed om het hele zielige ritueel de volgende dag weer te herhalen, en weer en weer, tot in den treure.
Dit menselijk drama voltrekt zich dikwijls in de inspirerende omgeving van de betonnen jungle, genaamd stad. Daar waar alle culturele tradities van het Germaanse volk niet alleen overboord gegooid zijn, maar worden beschimpt en uitgelachen om ze uiteindelijk om te keren en zo tegen dit volk te gebruiken.

Nu vraag ik u, waarde lezer, zet deze twee menstypen naast elkaar en vraag uzelf af in wiens schoenen U gaarne wilt staan en dan waar u zich nu bevindt. Bedenk vervolgens wat u eraan wilt gaan doen om dichter bij uw ideaalbeeld te komen. Kiest u voor de makkelijkste weg die alle naamloze, karakterloze luilakken reeds voor u namen? Die zwaarlijvige, zichzelf vergiftigende, gehersenspoelde, ongelukkige en anonieme, waardeloze mislukkelingen die zichzelf steeds weer verwonderen over de grote hoogten tot welke hun geliefde mede-Nederlanders gestegen zijn? Prima, ik wens u veel ongeluk toe en ben opgelucht dat u niet in onze beweging wilt komen. Houdt u zich alstublieft afzijdig.
Echter, kiest u voor de trotsche, gezonde, gespierde, karaktervolle, heldhaftige Germaansche Volksche Heiden die met strijdlustige levensvreugde de wereld zijn onverzettelijke wil oplegt, dan feliciteer ik u. U weet wat u te doen staat. Ik hoef u niets te vertellen, u weet zelf heel goed wat u dient te doen om meer als de Volksche Heiden te zijn. Het is geen gemakkelijke weg die u gekozen heeft, maar de beloning zal des te groter zijn en ik wens u dan ook uit de grond van mijn hart en dat van ons volk alle sterkte toe!

Wel wil ik u nog een goede praktische raad meegeven; indien u het heroïsche pad verkiest, wees dan vastberaden, maar ga niet te snel. U dient uw huidige levensstijl stap voor stap langzaam maar zeker aan te passen aan uw ideaal. Als u uw levensstijl van de ene op de andere dag omgooit is de kans op terugval zeer groot en vooral met het sporten is de kans op blessures dan levensgroot aanwezig. Als u nooit sport begin dan rustig met 2 keer in de week en bouw dit heel langzaam op. Langzaam maar vastberaden! De toekomst behoort ons toe!
[Bron: O./Nl.H.F.]
çois s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2004, 20:40   #2
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Dat is hier toch om te lachen ...niet?
Sorry, ik ben normaal niet zo cru in mijn uitspraken maar na dit hier te lezen heb ik 3 woorden voor jou:

Get a life.

Als jij zo wilt leven en een vrouw vindt die zich goed voelt in de rol die jij haar toebedeelt, ga uw gang, hè. Maar maakt er voor de rest aub geen parodie van. Ik vind me niet terug in noch het ene menstype dat je beschreef, noch het andere.
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be