Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 juli 2002, 14:21   #1
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Opvallend tegenover bvb Duitsland dat hier 70 % van de gezinnen een eigen huis hebben, terwijl dat in Duitsland maar rond de 40 % is.

Nochtans zou men veronderstellen dat de Duitsers rijker zijn en méér mogelijkheden hebben.

Volgens een onderzoek bleek dat de meeste Duitsers liever een dikke Mercedes of BMW voor hun deur staan hebben en goed leven, in plaats van hun geld in bakstenen te steken.

Het leven is te kort, redeneren ze, en ze willen genieten zonder zich jaren te moeten tekort doen wegens zware afbetalingen.

Het enige waar ze véél geld aan uitgeven is het uitzicht en interieur van hun huurwoning.

Zijn de Vlamingen dan zo mis?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2002, 12:09   #2
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

40% van alle Duitsers is waarschijnlijk zelfs meer dan 100% van alle Belgen. Die info is dus compleet irrelevant.
Kan huren of kopen ook niet te maken hebben met flexibiliteit t.o.v. de werksituatie?
Duitsland is ook iets groter dan onze voorschoot. Als je hier centraal woont, zit je nooit op meer dan 200 km van je werk.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 10:08   #3
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Fenomenale rekenkunst!

En moest men die 40 % over de gehele wereld zien, dan hebben alle Belgen tot de babys' toe elk minsten 10 huizen!

Petje af, en nog nooit aan gedacht!

Hoe noemt men zo'n rekenkunst? Einstein?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 12:26   #4
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
40% van alle Duitsers is waarschijnlijk zelfs meer dan 100% van alle Belgen.
Ga eerst eens terug naar school en kom dan met de grote mensen meepraten, SS.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 12:44   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Waarom zo denigrerend doen? Weten wij dan niet dat vooral de Vlaming met een baksteen in zijn maag is geboren? Moesten we erg ver weg reizen voor ons werk, we zouden ons wel bedenken want een hoop bakstenen neem je nu eenmaal niet mee. Zolang je niet zeker bent van je werk koop je dus idd niet gemakkelijk een woning. En Duitsland is nu eenmaal een stukje uitgebreider dan Vlaanderen.
Een Duitser is hoe dan ook geen Vlaming en ongeacht het verschil in grootte van het land zullen ze dus niet alleen verschillen voor wat betreft de aankoop van een eigen woning. Zou ook de prijs er niet voor iets kunnen tussen zitten? Ik heb nu een eigen huis maar moest ik er een in bijv. Nederland moeten kopen, ik zou het niet kunnen betalen. Voor de prijs van een doodgewoon huisje in de straat in Nederland koop je hier al een degelijke villa.
Ik benijd ook de Duitser niet voor zijn BMW of Mercedes en ben zelf heel tevreden met mijn tien jaar oude tweedehandswagen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 12:54   #6
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Huizen kosten hier zo veel geld dat iemand van mijn leeftijd er zelfs niet van moet dromen, als hij geen forse steun krijgt van papa en mama. Dat is ooit anders geweest.

Enfin, zolang ik kan huren tegen een prijs die substantieel lager ligt dan een mogelijke afbetaling van een woninglening, blijf ik rustig huren. En voorts grote sier houden met mijn nieuwe Duitse wagen :-)
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 23:08   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
40% van alle Duitsers is waarschijnlijk zelfs meer dan 100% van alle Belgen.
Ga eerst eens terug naar school en kom dan met de grote mensen meepraten, SS.
Duitsland heeft de grootste bevolking van de landen van de Europese Unie: er wonen ruim 82 miljoen mensen.

40% van 82 miljoen=32.8 miljoen.

De bevolking van België= ruim 10 miljoen

Stukje minder dan 40% van de duitsche bevolking, nietwaar, Godfried Getallenwonder? Wie moet er zich wat gaan bijschaven bij zuster Machteld-elementaire rekenkunde-kakschool-2e jaar?

Vraag het anders eens aan meneer pastoor. Ik heb de indruk dat je dat een betrouwbaarder bron vindt. Vraag hem meteen ook of het wel een christelijke deugd is om ten onrechte smalend over uw medemens te spreken. In rekenen en cententellen zijn uw RKK idolen anders nochtans steeds lichtende voorbeelden geweest. Hoewel ze zich met de Banco Ambrosiano deerlijk vergallopeerden. Maar kom: niets menselijks is hen vreemd, dus ook hebzucht niet waarschijnlijk.

Om je getallenkennis wat bij te schaven, kan ik je van harte het boekje: "Ongecijferdheid" aanraden. De auteur is John Allen Paulos. Geen dank. Steeds tot uw dienst. Mogen uw goden met u zijn, en u leren tellen.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 23:22   #8
Godfried
Gouverneur
 
Godfried's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.115
Standaard

Superstaaf, uw rekenknobbel slaat mij met verstomming. Ik moet mijn meerdere erkennen. U bent gewoon te goed.

Overigens, heeft u ooit in de les "Rekenen" het concept "gemiddeldes" geleerd? Waarschijnlijk niet - op een atheneum leren ze zulke zaken niet he. Laat me het u even verduidelijken.

Een gemiddelde is het resultaat van de breuk: deelverzameling / populatie. Het is een indicatie van een tendens. De aangehaalde statistiek poogt aan te tonen dat de GEMIDDELDE belg meer aandacht besteedt aan een eigen woning dan de GEMIDDELDE Duitser.

Uw opmerking over de absolute cijfers van hogergenoemde statistieken is dus volstrekt naast de kwestie.

Ze hadden u misschien toch beter naar het Groot Seminarie gestuurd, neitwaar?
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2002, 23:38   #9
vryko
Provinciaal Statenlid
 
vryko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 650
Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

godfriedje, ge hebt volkomen gelijk dat het hier om gemiddeldes gaat.

maar waar denkt gij in godsnaam het recht te halen om bij elke gelegenhied onterecht te zitten kakken op alles dat niet nog katholieker is dan de paus zelf?
__________________
ge verziekt de maatschappij!
vryko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2002, 07:26   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Superstaaf, uw rekenknobbel slaat mij met verstomming. Ik moet mijn meerdere erkennen. U bent gewoon te goed.

Overigens, heeft u ooit in de les "Rekenen" het concept "gemiddeldes" geleerd? Waarschijnlijk niet - op een atheneum leren ze zulke zaken niet he. Laat me het u even verduidelijken.

Een gemiddelde is het resultaat van de breuk: deelverzameling / populatie. Het is een indicatie van een tendens. De aangehaalde statistiek poogt aan te tonen dat de GEMIDDELDE belg meer aandacht besteedt aan een eigen woning dan de GEMIDDELDE Duitser.

Uw opmerking over de absolute cijfers van hogergenoemde statistieken is dus volstrekt naast de kwestie.

Ze hadden u misschien toch beter naar het Groot Seminarie gestuurd, neitwaar?
Waarde Godfried,
Mijn grenzeloze dankbaarheid zal u eeuwig achtervolgen. Eindelijk heeft iemand mij de ogen geöpend. Een nieuw concept is mijn trage geest binnengesijpeld: het gemiddelde. Nu kan ik niet anders meer dan, dankzij uw wiskundig wetenschappelijke stalen logica, erkennen dat den Duitsch zijn reet veegt aan een eigen huis.
Indien jij echter de cursus begrijpend lezen bij de jezuïeten wat aandachtiger had gevolgd, dan zou het je opgevallen zijn, dat ik in mijn reactie dit niet eens poogde te weerleggen. Ik gaf er zelfs een verklaring voor die wat logischer overkomt, nl. een grotere flexibiliteit ten aanzien van de werkplaats. Klinkt dit niet normaler dan een soort schwärmerige morele boutade als zouden wij hoogstaander opvattingen aanhangen omdat we kromliggen voor een hoop stenen?
Enfin, 't is ver gekomen, ik sta hier de voormalige bezetter onzes vaderlands te verdedigen tegenover een koppel losgeslagen pilaarbijters.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2002, 15:01   #11
Willy Degheldere
Partijlid
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Berichten: 209
Standaard

Het was in ieder geval een zware bevalling.

Eerst een cursus rekenen om de statistiek te kunnen lezen en begrijpen.

Daarbij nog wat verheffend proza om warm te lopen tot het eindelijk eens kon gaan over de vaststelling van het oorspronkelijk artikel.

Maar tegen dan, te moe... en maar laten schieten.

Wie zei daar dat de Vlamingen beter waren op school dan de Nederlanders? Valse statistieken?
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be