Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 oktober 2013, 00:04   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jawel, hun identiteit is al afgepakt, pak gelijk ook maar hun kaart af! En wat ga je zoal afpakken van de "echte' Belgische misdadigers? Hun pot nutella?
Helaas is er wel meer dat we kunnen afpakken van veroordeelde "Ouwe Belgen".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 00:06   #22
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef me 1 relevant stuk informatie waar het VB als partij holiganisme goedkeuren?


En om het af te werken, geef me 1 posting op dit forum waar een "racist" holiganisme goedkeurt.

Euh, dat van dat voetbal dat was om aan te tonen dat blanke relschoppers niet zo bekritiseerd worden. Trouwens ik ben niet over die holigans begonnen..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 00:08   #23
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Welke VB-ers ?

Degenen die mij in de Houthaalse rellen thread massaal bekogeld hebben met hun hostiele opmerkingen. (ouwe knar, andev & co)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 00:12   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, dat van dat voetbal dat was om aan te tonen dat blanke relschoppers niet zo bekritiseerd worden. Trouwens ik ben niet over die holigans begonnen..
Holigans blijven criminelen. Anders zouden het supporters zijn.

En het feit dat holigans niet zo hard bekritiseerd worden op het forum is omdat het uiteindelijk een lokaal en beperkt fenomeen blijft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 00:13   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.215
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Degenen die mij in de Houthaalse rellen thread massaal bekogeld hebben met hun hostiele opmerkingen. (ouwe knar, andev & co)
U bent wel snel iemand het stickertje VB op de kop te plakken.

Ikzelf ben een LDD'er. Maar niet vanwege het democratische gehalte van het hele gegeven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 00:20   #26
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bent wel snel iemand het stickertje VB op de kop te plakken.

Ikzelf ben een LDD'er. Maar niet vanwege het democratische gehalte van het hele gegeven.

(dat stickertje dat beweren ze wel zelf lol)

En bij VB'ers is het overigens duidelijk dat het niet om eliminatie in hun keuze gaat hé.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 04:11   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, dat van dat voetbal dat was om aan te tonen dat blanke relschoppers niet zo bekritiseerd worden. Trouwens ik ben niet over die holigans begonnen..
Bij mijn weten worden die net zo hard bekritiseerd.
Volgens mij komt dat minder uit de verf omdat de andere "blanken" zich niet geroepen voelen om die relschoppers te verdedigen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 04:14   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Holigans blijven criminelen. Anders zouden het supporters zijn.

En het feit dat holigans niet zo hard bekritiseerd worden op het forum is omdat het uiteindelijk een lokaal en beperkt fenomeen blijft.
Inderdaad, ik heb geen weet van rellen omdat de politie een hooligan komt arresteren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 15:13   #29
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
[BMijn land in de kering 1830-1980. Deel 1: Een ouderwetse wereld 1830-1914[/b]




















Dergelijke wantoestanden zijn nu haast ondenkbaar in onze contreien, maar segregatie en 'gettovorming' zijn nog steeds van deze tijd, zij het nu in een 'moderner en verbeterd sanitair jasje'.

De Vlamingen van weleer kennen nu veel betere huisvesting en sociale voorzieningen, doch zal een aanzienlijk deel van hen het op de "vreemdeling" gemunt hebben wanneer deze via negatieve uitspattingen in het nieuws komt zoals onlangs met de recente rellen in Houthalen (lol). Pas op, ik praat het zeker niet goed, maar dat neemt niet weg dat het op bewoners van elders zitten vitten iets van alle tijden is - en zeker in tijden van crisis en maatschappelijke onrust. Zo werden de Joden die de Victoriaanse slums bevolkten ook heel sterk maatschappelijk geviseerd wanneer er onrust en dergelijke uitbrak.. Lange tijd heeft men zo gedacht dat Jack The Ripper wel een Jood moést zijn.. Omdat men nu éénmaal graag een zondebok heeft.

Bembem heeft gesproken
Ja, en dan?
Kun je ook zo een paar interessante weetjes opdiepen uit allochtoneland?
En je hebt het gemak dat je dat daar zelfs nu nog zult vinden in bepaalde steden, wijken, wathever. Waar ze anno 2013 nog niet verder staan dan wij in de middeleuwen...
Het erge is dat bepaalde bevolkingsgroepen dat hier precies weer willen invoeren want alles is voor ééns en altijd gezegd en geschreven in de 7de eeuw!
Alleen moet er nu een OCMW-sausje bij betaalt door de "ongelovigen"...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 15:27   #30
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Allé, we doen er nog een schepje bovenop ivm de grootse verrijking die we de laatste jaren ondergaan, maar verder gaat alles goed...
Enne... als sommigen hier menen te ontdekken "dat ze met een VBer te doen hebben" en wat die zeggen dus waardeloos is... Ik probeer tussen de partijen door te laveren en op te pikken wat me opvalt, dus ook wat het VB soms te vertellen heeft! Zaken waar de anderen in alle talen over zwijgen met hun halve leugens en waarheden, waar ze handig rond lopen zonder commentaar! Dat maakt van mij geen VBer, nog minder een hypocriet die meent in een andere partij de waarheid gevonden te hebben...
Ik surf op de golven van leugens en waarheden, van hypocrisie en valse schaamte...en probeer er "de waarheid" zoveel mogelijk uit te halen!

Citaat:
Volksvertegenwoordiger Filip De Man maakte naar aanleiding van de regeringsverklaring brandhout van het asiel- en migratiebeleid van Maggie De Block. Hij wees erop dat België vorig jaar binnen de Europese Unie nog steeds op de vijfde plaats stond wat het aantal asielaanvragen (per 1.000 inwoners) betreft. De achilleshiel van De Block is volgens De Man het uitwijzingsbeleid. De grote meerderheid van de afgewezen asielzoekers blijft gewoon in het land. Er worden nog steeds meer illegalen geregulariseerd dan er gedwongen worden gerepatrieerd. De 11.000 vreemdelingen die teruggestuurd werden, verzinken in het niets tegenover de 76.000 bevelen om het grondgebied te verlaten die vorig jaar werden uitgereikt. De capaciteit van de gesloten centra verminderde zelfs onder De Block. De staatssecretaris mag er dan prat op gaan dat het aantal gezinsherenigingen is gedaald tot ongeveer 30.000 per jaar, dit blijft de omvang van een kleine stad. De Man vroeg zich af of we blij moeten zijn dat we tegen 120 kilometer per uur richting ravijn razen in plaats van tegen 140 kilometer per uur. Ook de gezinshereniging op basis van wettelijke samenwoning wordt nog steeds toegestaan, hoewel Europa dat niet oplegt.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 16:28   #31
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Jawel, hun identiteit is al afgepakt, pak gelijk ook maar hun kaart af! En wat ga je zoal afpakken van de "echte' Belgische misdadigers? Hun pot nutella?
Hun vrijheid zo zij voor hun misdaden opgepakt en veroordeeld worden. Mogelijk ook een deel van hun geld via boete's.
Voor vreemdelingen die een Belgische ID-kaart gekregen hebben, en daarna misdaden begaan het volgende : eerst hun straf uitzitten, hun Belgische nationaliteit terug afnemen, en voor levenslang verbannen. Zo men hen nogmaals op het nationaal grondgebied aantreft levenslange dwangarbeid. Men zou die maatregels ook beter toepassen op de hele Europese Unie, als men wil dat ze doeltreffend zijn.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 16:33   #32
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euh, dat van dat voetbal dat was om aan te tonen dat blanke relschoppers niet zo bekritiseerd worden. Trouwens ik ben niet over die holigans begonnen..
Als we het minder hebben over hooligans, is dat voor de simpele reden dat we er veel minder last van hebben.
Er lopen inderdaad geen bendes hooligans overal in de steden, dag in dag uit, die iedereen beledigen, bedreigen, bestelen, inééntimmeren, verkrachten en soms zelfs vermoorden, zoals uw allochtone vriendjes dat zeer dikwijls en graag doen.
Hooligans, dat is onder elkaar vechten, en soms wat blikschade. En dat is ook strafbaar trouwens.

Laatst gewijzigd door meneer : 18 oktober 2013 om 16:34.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 00:21   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
[BMijn land in de kering 1830-1980. Deel 1: Een ouderwetse wereld 1830-1914[/b]









Dergelijke wantoestanden zijn nu haast ondenkbaar in onze contreien, maar segregatie en 'gettovorming' zijn nog steeds van deze tijd, zij het nu in een 'moderner en verbeterd sanitair jasje'.

De Vlamingen van weleer kennen nu veel betere huisvesting en sociale voorzieningen, doch zal een aanzienlijk deel van hen het op de "vreemdeling" gemunt hebben wanneer deze via negatieve uitspattingen in het nieuws komt zoals onlangs met de recente rellen in Houthalen (lol). Pas op, ik praat het zeker niet goed, maar dat neemt niet weg dat het op bewoners van elders zitten vitten iets van alle tijden is - en zeker in tijden van crisis en maatschappelijke onrust. Zo werden de Joden die de Victoriaanse slums bevolkten ook heel sterk maatschappelijk geviseerd wanneer er onrust en dergelijke uitbrak.. Lange tijd heeft men zo gedacht dat Jack The Ripper wel een Jood moést zijn.. Omdat men nu éénmaal graag een zondebok heeft.

Bembem heeft gesproken
Tijd om dit draadje te bumpen, opdat de Vlaming niet vergeet vanwaar ie komt...

http://www.ugentmemorie.be/artikel/3...cht-en-beroemd

Citaat:
Batavia, berucht en beroemd

Een van de grootste en meest beruchte beluiken van Gent is de Bataviawijk. Honderd bij dertig meter groot, ligt het binnen het huizenblok omgeven door de huidige Sint-Hubertusstraat, de Rozier en de Jozef Plateaustraat. Drie kleine doorgangen geven toegang tot 117 woningen, verdeeld over vier smalle straatjes. De huisjes meten vier bij vijf meter en bieden elk onderdak aan ongeveer vijf personen. De vijfhonderd tot zeshonderd bewoners delen zes latrines en twee waterpompen. Een open riool in het midden van het beluik vangt al het afval op. De naam van hun wijk hebben de bewoners te danken aan de hoofdstad van Nederlands-Indië, een eerbetoon aan koning Willem I en zijn kolonie. Het vergaat de Bataviawijk zoals haar ongelukkige naamgenoot: het is een stinkende modderpoel en een broeihaard van epidemieën.

Laatst gewijzigd door bembem : 23 februari 2017 om 00:23.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 07:54   #34
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat we in de 19de eeuw hier wantoestanden hadden, wil dat zeggen dat we de 7de eeuw moeten importeren?
Bembem is denk ik een linkse propaganda constructie ,kan ook nog erger een gevaarlijke extreem linkse groepering die de Vlaamse beweging op de helling wil zetten door kwaadaardige leugenachtige preken te gaan voeren en ook (ondervonden zelf) computer problemen en blokkeringen kan uitlokken . En dat is misdaad .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 10:33   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
[BMijn land in de kering 1830-1980. Deel 1: Een ouderwetse wereld 1830-1914[/b]
.



















Dergelijke wantoestanden zijn nu haast ondenkbaar in onze contreien, maar segregatie en 'gettovorming' zijn nog steeds van deze tijd, zij het nu in een 'moderner en verbeterd sanitair jasje'.

De Vlamingen van weleer kennen nu veel betere huisvesting en sociale voorzieningen, doch zal een aanzienlijk deel van hen het op de "vreemdeling" gemunt hebben wanneer deze via negatieve uitspattingen in het nieuws komt zoals onlangs met de recente rellen in Houthalen (lol). Pas op, ik praat het zeker niet goed, maar dat neemt niet weg dat het op bewoners van elders zitten vitten iets van alle tijden is - en zeker in tijden van crisis en maatschappelijke onrust. Zo werden de Joden die de Victoriaanse slums bevolkten ook heel sterk maatschappelijk geviseerd wanneer er onrust en dergelijke uitbrak.. Lange tijd heeft men zo gedacht dat Jack The Ripper wel een Jood moést zijn.. Omdat men nu éénmaal graag een zondebok heeft.

Bembem heeft gesproken
De Vlamingen van welleer zijn tenminste hier gebleven en hebben zelf aan hun toekomst gewerkt.
Normaal dat ze het niet begrepen hebben op mensen die ze willen terugbrengen naar die tijden en nu van de vruchten komen plukken zonder zelf bij te dragen
Ik ben trouwens in die sloppenwijken opgegroeid.
Bobke heeft gesproken

Laatst gewijzigd door Bobke : 26 februari 2017 om 10:35.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 10:39   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, wat zijn het anders? Holigans? lol
Criminelen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 10:42   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik beweer niet dat we er nog meer moeten importeren, maar dat de meesten van hen die nu hier zijn wel de Belgische nationaliteit hebben. Bij gevolg zijn zij "Belg" of je dat nu leuk of minder vindt. Pech hé!
Dan wordt het tijd zich als Belg te gedrahen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 11:16   #38
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dan wordt het tijd zich als Belg te gedrahen.
Heb ik ook gedacht te zeggen waarom dan tegen de schenen en de plaatselijke bevolking van het land waar je wilde gaan leven gaan schoppen hé Bem ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 12:46   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
...
Bembem heeft gesproken
Interessante link wellicht; ik ga de site later eens grondiger bekijken.
Maar dat is het dan ook.

Bembem heeft gesproken, maar weinig gezegd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 13:09   #40
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik beweer niet dat we er nog meer moeten importeren, maar dat de meesten van hen die nu hier zijn wel de Belgische nationaliteit hebben. Bij gevolg zijn zij "Belg" of je dat nu leuk of minder vindt. Pech hé!
Iets wat dringend moet herzien worden: de Belgische nationaliteit voor iedere vreemde hoelewapper die hier enkel is voor wat er te rapen valt en zich vooral inzet om ons aan hem en zijn soortgenoten aan te passen!
Daar zou men minstens 10 jaar moeten over doen waarin men bewijst dat men het goed meent met het volk en het land waar men probeert een plaatsje te krijgen. Zich aanpassen aan de plaatselijke levenswijze hoort er ook bij.
Geen hoofddoekjes om de islam te promoten, geen halal, geen achterstelling van vrouwen enz enz enz En werk vinden en voor zichzelf kunnen zorgen binnen een bepaalde periode.
Een flink deel van het vreemde rapaille dat zichzelf hier verder kweekt moet er uit. Nu zijn we bezig met een soort zelfmoord van onze maatschappij.
De volgende generaties die denken dat ze nu wat beter te doen hebben dan daar eens over na te denken en ernaar te handelen staat er wat te wachten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be