Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2015, 21:26   #41
boeha
Schepen
 
Geregistreerd: 20 mei 2004
Berichten: 424
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eigenaardig...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nisstraf.dhtml

Vader die stervende dochter cannabisolie gaf tegen de pijn riskeert gevangenisstraf

Wat eigenlijk nog het meest in het oog springt is wel :


Maar wat wel het ergste is :


Maar in 't hospitaal zal de pharma er wel wat medicijnen aan geven...
Ik denk dat genoeg dokters weten dat het een zeer geneeskrachtig middel kan zijn; maar die mensen zullen hun carriere niet riskeren voor 1 patiënt. (en ik volg hen daarin: het gewicht hoeft niet op hun schouders te vallen)

Niemand denkt ooit dat wetten en regels pijn kunnen doen voor onschuldige mensen, maar dit gebeurt vaker dan je zou denken.

Heb je nog weet van andere medische toepassingen buiten pijnbestrijding?
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2015, 21:37   #42
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha Bekijk bericht
Ik denk dat genoeg dokters weten dat het een zeer geneeskrachtig middel kan zijn; maar die mensen zullen hun carriere niet riskeren voor 1 patiënt. (en ik volg hen daarin: het gewicht hoeft niet op hun schouders te vallen)

Niemand denkt ooit dat wetten en regels pijn kunnen doen voor onschuldige mensen, maar dit gebeurt vaker dan je zou denken.

Heb je nog weet van andere medische toepassingen buiten pijnbestrijding?
Ja, het geneest kanker!
En geneest het gat in de schatkist!

Die wijsheden heb ik hier al op dit forum mogen lezen!

Doe eens een poging om er nieuwe te vinden.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 08:05   #43
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha Bekijk bericht
Ik denk dat genoeg dokters weten dat het een zeer geneeskrachtig middel kan zijn; maar die mensen zullen hun carriere niet riskeren voor 1 patiënt. (en ik volg hen daarin: het gewicht hoeft niet op hun schouders te vallen)

Niemand denkt ooit dat wetten en regels pijn kunnen doen voor onschuldige mensen, maar dit gebeurt vaker dan je zou denken.

Heb je nog weet van andere medische toepassingen buiten pijnbestrijding?
glaucoom
MS
spasmen...

op wiki staat een lijst, dat is een goed vertrekpunt: http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_cannabis
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 08:57   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb ooit een onderzoek gelezen naar politieke voorkeur. Men onderzocht de politieke voorkeur tussen niet geadopteerde kinderen en hun ouders en wel geadopteerde kinderen en hun ouders (pleegouders dus).
En wat bleek. Tussen kinderen die niet geadopteerde kinderen was er een sterke correlatie met de politieke voorkeur van de ouders. Tussen geadopteerde kinderen en hun pleegouders was er bijna geen correlatie.
En dan is men op het idee gekomen om van de biologische ouders (indien die bekend waren) van de geadopteerde kinderen te ondervragen over hun politieke voorkeur.
En rara, wat bleek. Er was een sterke correlatie tussen de geadopteerde kinderen en hun biologische ouders.

Conclusie: politieke voorkeur is genetisch bepaald.

En als dat voor politieke voorkeur is, is dat voor elke voorkeur: bvb muziek voorkeur.

vrije wil bestaat niet. iedereen die dit leest en denkt dat zijn politieke voorkeur vrij gekozen is, vergist zich. Bij uw geboorte stond dat al vast.
Die onderzoeken kennen we.Zoek nog wat verder ....binnen de 5 minuten zal je wel een onderzoek vinden dat precies het omgekeerde verteld.In de jaren 60 waren er niet anders dan heftige discuusies tussen rebelerende jongeren en hun ouders....Ouders die meestal CVP stemden (Christelijk als ze waren).De jeugd ging toen massaal links stemmen...Politieke voorkeur dezelfde ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2015 om 08:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 09:15   #45
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Fred, kunnen we trollen niet gewoon beter negeren?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 09:22   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Fred, kunnen we trollen niet gewoon beter negeren?
Akkoord.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 10:06   #47
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Fred, kunnen we trollen niet gewoon beter negeren?
Waarom starten jullie een thread op een forum als jullie het niet kunnen verdragen ongelijk te krijgen? Begrijpen jullie dan echt de bedoeling niet van een forum?
Als ik geen tegengas geef, wie dan wel? Niemand anders is geïnteresseerd in jullie geklaag. Nog niet gemerkt? Ik doe eigenlijk een goed werk.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 10:15   #48
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die onderzoeken kennen we.Zoek nog wat verder ....binnen de 5 minuten zal je wel een onderzoek vinden dat precies het omgekeerde verteld.In de jaren 60 waren er niet anders dan heftige discuusies tussen rebelerende jongeren en hun ouders....Ouders die meestal CVP stemden (Christelijk als ze waren).De jeugd ging toen massaal links stemmen...Politieke voorkeur dezelfde ?
Mmmm, nee, een onderzoek die dat tegenspreekt is er niet. Maar ik hou u niet tegen om er 1 uit te voeren.

De 'rebellerende jeugd' van de jaren '60 heeft in de jaren '70 en '80 massaal voor Tindemans en Martens gestemd. Trouwens, ge moet eens verkiezingsuitslagen googlen. Links was in de jaren 50 groter dan in de jaren 60 en 70.
Voor ge iets beweert, gelieve uw feiten te checken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 11:59   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Mmmm, nee, een onderzoek die dat tegenspreekt is er niet. Maar ik hou u niet tegen om er 1 uit te voeren.

De 'rebellerende jeugd' van de jaren '60 heeft in de jaren '70 en '80 massaal voor Tindemans en Martens gestemd. Trouwens, ge moet eens verkiezingsuitslagen googlen. Links was in de jaren 50 groter dan in de jaren 60 en 70.
Voor ge iets beweert, gelieve uw feiten te checken.
Feiten checken ? Kan jij checken wie voor wie stemde in de jaren 70 ?.....Ik spreek uit ervaring want ik was toen zelf jong en jij nog niet geboren....en het overgrote deel van de jeugd hield er een heel andere politieke mening op na dan hun ouders.Ik denk niet dat nog maar één van mijn vrienden voor Tindemans zou hebben gestemd.Nu zal dat wel zo niet meer zijn want de jongeren lopen gewoon hun ouders achterna.Generatiekloof bestaat niet meer.
Verder heb ik je meermaals gemerkt dat je een onderzoek graag voor waarheid neemt zolang het 'zogenaamde' resultaat aan je verwachtingen beantwoordt....is dat niet het geval dan kan een onderzoek je gestolen worden (maar ik geef grif toe dat iedereen zich daar bewust of onbewust schuldig aan maakt)....Laten we dan alle onderzoeken van experts en instanties die het legaliseren van cannabis aankaarten (en dat zijn er heel veel) dan maar ook gewoon voor waarheid nemen dan kunnen we gelijk stoppen met het proberen weerleggen ervan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2015 om 12:07.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 12:29   #50
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb ooit een onderzoek gelezen naar politieke voorkeur. Men onderzocht de politieke voorkeur tussen niet geadopteerde kinderen en hun ouders en wel geadopteerde kinderen en hun ouders (pleegouders dus).
En wat bleek. Tussen kinderen die niet geadopteerde kinderen was er een sterke correlatie met de politieke voorkeur van de ouders. Tussen geadopteerde kinderen en hun pleegouders was er bijna geen correlatie.
En dan is men op het idee gekomen om van de biologische ouders (indien die bekend waren) van de geadopteerde kinderen te ondervragen over hun politieke voorkeur.
En rara, wat bleek. Er was een sterke correlatie tussen de geadopteerde kinderen en hun biologische ouders.

Conclusie: politieke voorkeur is genetisch bepaald.

En als dat voor politieke voorkeur is, is dat voor elke voorkeur: bvb muziek voorkeur.

vrije wil bestaat niet. iedereen die dit leest en denkt dat zijn politieke voorkeur vrij gekozen is, vergist zich. Bij uw geboorte stond dat al vast.
Als ik geen vrije wil heb, dan ben ik voorgeprogrammeerd om cannabis te gebruiken. Dan vind ik het criminaliseren van zoiets banaals zelfs misdadig!

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 januari 2015 om 12:29.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:00   #51
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Als ik geen vrije wil heb, dan ben ik voorgeprogrammeerd om cannabis te gebruiken. Dan vind ik het criminaliseren van zoiets banaals zelfs misdadig!
Wel, indien dat juist zou zijn is dat een goede opmerking. Uw aanleg tot verslaving is inderdaad aanleg. of dat nu cannabis is, of een andere stof maakt niet veel uit.
Maar een maatschappij moet zich wel verdedigen tegen de uitwassen en de zwakkeren tegen zichzelf beschermen. Ik denk in elk geval dat dat de taak is van een beschaafde maatschappij. En blijkbaar denken de meeste mensen er zo over.
Dat ik tegen legalisatie ben is niet om u te pesten ,mocht ge dat denken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:04   #52
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Feiten checken ? Kan jij checken wie voor wie stemde in de jaren 70 ?.....Ik spreek uit ervaring want ik was toen zelf jong en jij nog niet geboren....en het overgrote deel van de jeugd hield er een heel andere politieke mening op na dan hun ouders.Ik denk niet dat nog maar één van mijn vrienden voor Tindemans zou hebben gestemd.Nu zal dat wel zo niet meer zijn want de jongeren lopen gewoon hun ouders achterna.Generatiekloof bestaat niet meer.
Verder heb ik je meermaals gemerkt dat je een onderzoek graag voor waarheid neemt zolang het 'zogenaamde' resultaat aan je verwachtingen beantwoordt....is dat niet het geval dan kan een onderzoek je gestolen worden (maar ik geef grif toe dat iedereen zich daar bewust of onbewust schuldig aan maakt)....Laten we dan alle onderzoeken van experts en instanties die het legaliseren van cannabis aankaarten (en dat zijn er heel veel) dan maar ook gewoon voor waarheid nemen dan kunnen we gelijk stoppen met het proberen weerleggen ervan.
Ik heb de verkiezingsuitslagen gegoogled jaren '50 '60 '70. En uw stelling klopt niet. Uw stemgedrag en dat van uw vrienden is blijkbaar niet de trend.
U moet er ook aan denken. De ouders van uw vrienden stemden misschien ook links toen ze jong waren.
Wat betreft dat onderzoek kan ik het volgende zeggen. de onderzoekers hadden verwacht dat politieke voorkeur 'nurture' was. Het bleek 'nature' te zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:16   #53
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Waarom starten jullie een thread op een forum als jullie het niet kunnen verdragen ongelijk te krijgen? Begrijpen jullie dan echt de bedoeling niet van een forum?
Als ik geen tegengas geef, wie dan wel? Niemand anders is geïnteresseerd in jullie geklaag. Nog niet gemerkt? Ik doe eigenlijk een goed werk.
Met een dikke pief in je bakkes waarschijnlijk.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:19   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb de verkiezingsuitslagen gegoogled jaren '50 '60 '70. En uw stelling klopt niet. Uw stemgedrag en dat van uw vrienden is blijkbaar niet de trend.
U moet er ook aan denken. De ouders van uw vrienden stemden misschien ook links toen ze jong waren.
Wat betreft dat onderzoek kan ik het volgende zeggen. de onderzoekers hadden verwacht dat politieke voorkeur 'nurture' was. Het bleek 'nature' te zijn.
Hoe sta jij eigenlijk tegenover medicinale cannabis ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:21   #55
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar een maatschappij moet zich wel verdedigen tegen de uitwassen en de zwakkeren tegen zichzelf beschermen. Ik denk in elk geval dat dat de taak is van een beschaafde maatschappij. En blijkbaar denken de meeste mensen er zo over.
Dat ik tegen legalisatie ben is niet om u te pesten ,mocht ge dat denken.
Daar gaat het hem net over. De strategie die onze maatschappij hiervoor gebruikt, namelijk criminalisering, werkt niet (volgens mij en verschillende experten en instanties).

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 19 januari 2015 om 15:22.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:22   #56
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wel, indien dat juist zou zijn is dat een goede opmerking. Uw aanleg tot verslaving is inderdaad aanleg. of dat nu cannabis is, of een andere stof maakt niet veel uit.
Maar een maatschappij moet zich wel verdedigen tegen de uitwassen en de zwakkeren tegen zichzelf beschermen. Ik denk in elk geval dat dat de taak is van een beschaafde maatschappij. En blijkbaar denken de meeste mensen er zo over.
Dat ik tegen legalisatie ben is niet om u te pesten ,mocht ge dat denken.
Inderdaad ..daarom willen de meesten ook dat er een verbod komt op Alcohol en tabak zout suikers benzodiazepinen en fastfood.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2015 om 15:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 15:32   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Een vaak terugkerend dooddoenertje die door de prohibitionisten gebruikt wordt om het cannabisverbod te verdedigen, is dat cannabis vergif zou zijn.

Nu ben ik de eerste om toe te geven dat de definitie van "vergif" voor interpretatie vatbaar is. Altijd leuk voor een discussie, zaken die voor interpretatie vatbaar zijn.

Dus had ik graag eens van al degenen die dit zinnetje graag bezigen gehoord op welke basis zij cannabis als vergif beschouwen.

Faites vos jeux, messieurs...
Goed onderwerp.

Ik mag toch aannemen dat je publiek niet enkel mannen zijn. Messieurs klinkt denigrerend tegenover 51 procent van de bevolking.

Hoe dan ook, het onderwerp gaat over vergif. Vergif is iets wat de gezondheid schaadt. In sommige kringen wordt gezegd dat vrouwen vergif zijn. Grapje.

Cannabis schaadt de gezondheid niet meer dan pakweg alcohol. Integendeel. Alcoholverslaving is verwoestend omdat het ingeburgerd en dus aanvaard wordt, terwijl het de meest ingeburgerde drug is die er in onze omgeving bestaat. Alcohol is zwaar verslavend, en leidt tot zware miserie in huisgezinnen.

Bestaat er zoiets als cannabisverslaving. Wetende dat er niet zoiets bestaat als tabaksverslaving.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 18:53   #58
Bert de wafel
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 november 2014
Berichten: 214
Standaard

Onlangs is het Belgisch Medicinaal Cannabis Verbond opgericht.
Deze vzw wordt ondersteund door een zeer informatieve website.

http://www.medicinale-cannabis.be/

Medicinale gebruikers kunnen hier hun verhaal kwijt:
http://www.medicinale-cannabis.be/412640342

zoals:
Citaat:
Ruim 20 jaar ploeterde ik al met mijn gezondheid, ben nu 37.
Was behoorlijk depressief en slikte hiervoor de nodige rommel, met de nodige bijwerkingen.

Op mijn 18 bleek ik ook nog eens Fybromyalgie te hebben.

En een paar jaar later bleek ook mijn rug versleten, 3 versleten lende wervels en droge tussenwervelschijven.
Dus ook nog maar diclofenac erbij.

Beroerd van alle medicatie, zo stoned als een deurkruk van de anti deprie en duf van de diclofenac, en medicatie tegen de bijwerkingen, ploeterde ik verder.

Maar ik liet het er niet bij zitten en wou en zou beter worden.
Ik ben ziekenhuis in ziekenhuis uit gelopen en zelfs revalidatie kliniek en pijn poli niks hielp...

En de psych wist hier en daar ook nog wel een etiket te plakken, ADHD, borderline, PTST en nog wel meer.

Opname, nee ik niet.
Maar wat dan…

Tot ik in contact kwam en las over CBD olie.

Mijn leven is totaal veranderd en juist nu niet meer stoned.

Heb mijn voeding tussen door ook nog aangepakt, alle suiker ,zuivel , gluten en gist gebannen.

Inmiddels ben ik van alle medicatie af, de antidepressiva heb ik niet meer nodig en na een paar dagen kon ik de diclofenac ook laten staan.

En warempel begon me weer mens te voelen, kan weer genieten!

De pijn is dragelijk er is best mee te leven zo.
De pijn die ik nog heb is het meest van mijn rug de fybro steekt zo nu en dan de kop op.

Eindelijk heb ik de weg naar herstel gevonden dankzij de CBD olie.
Tja wie niet waagt wie niet wint!

Goud spul hoor!
en videogetuigenissen over dit vergif
http://www.medicinale-cannabis.be/412739966
Bert de wafel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 19:09   #59
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Daar gaat het hem net over. De strategie die onze maatschappij hiervoor gebruikt, namelijk criminalisering, werkt niet (volgens mij en verschillende experten en instanties).
Ik denk van wel.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2015, 19:10   #60
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe sta jij eigenlijk tegenover medicinale cannabis ?
Zeer positief als het kanker zou kunnen genezen bvb. Ik zou het zelf nemen dan.

Ik zeg wel: ALS.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be