Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 februari 2015, 20:42   #21
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner Bekijk bericht
Gisteren, op TerZake, pleitte Lieve Boeve over een breed maatschappelijk debat over hoofddoeken: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2234335

De zinsnede breed maatschappelijk debat heb ik al vaker voorbij horen komen, maar erger me er elke keer blauw aan.
Waar wordt dat debat dan gevoerd? Wie kan er aan deelnemen? Enkel de gastjes in het parlement? Of de koepels van de onderwijsnetten over de hoofden van anderen?
Of misschien via een commentaar in de krant, wat door niemand serieus genomen wordt?

Stel dat ik Lieve Boeve hoogstpersoonlijk op zijn, naar mijn inziens naïeve, stellingname wil antwoorden. Wat is dan het beste middel om mee te kunnen 'breed maatschappelijk debatteren'?
Als we dit forum als doorsnee bevolking mogen beschouwen dan heb ik echt bang van dat breed maatschappelijk debat.
Maar los daarvan, welk breed maatschappelijk debat? We zijn daar -in het algemeen- veel te verdeeld voor, te angstig, egoïstisch of te hypocriet (hanteren meervoudige standaarden naar onszelf en anderen toe).
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be