Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 juni 2015, 14:35   #41
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat lijkt mij ook logisch, want WELKE investeerder kan je nu warm maken voor een regio waar muren de grens vormen met de rest van Europa en de wereld ?
Want een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen zal een langzame maar zekere dood sterven, en dat weten ze zelfs in Vlaams nationalistische kringen.

http://ovv.be/page.php?ID=3790
Eigenaardig : ik leef dagelijks in Vlaams Nationalistische kringen en heb dat nog nooit gehoord. Wel dat als de transferten ophouden de Franstaligen met problemen zullen zitten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:38   #42
Drukazz
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 31 augustus 2014
Berichten: 6.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen niet hoeft lijkt mij de logica zelve, want dan zal Vlaanderen op termijn een economisch kerkhof worden, zoals ik eerder reeds aantoonde.

http://ovv.be/page.php?ID=3790

Maar als ik je reactie wat verder lees, dan heb ik ZEER GROTE vragen bij de Vlaamse onafhankelijkheids droom van NVA, of ongeveer 1/3 van de Vlaamse bevolking. Want willen deze nu net geen onafhankelijk Vlaanderen binnen een verenigd Europa, waar er solidariteit is, of zou MOETEN zijn, tussen rijke en armere lidstaten, en waar het KLEINE Vlaanderen eerbiedig het hoofd moet buigen voor grotere en machtiger lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en......solidair MOET zijn met lidstaten zoals Spanje, Italie, Griekenland en andere lidstaten in moeilijke economische situaties !
Bs'd

Wallonië is een economisch kerkhof en ligt in België. Hoe verklaar je dat dan?

Verder wil ik helemaal niet solidair zijn met andere landen in Europa. Vlaanderen of België (splitsen hoeft van mij niet indien die Walen hun stemgedrag veranderen) kan perfect op zijn eigen voort.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:44   #43
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och wat is het probleem ? Schrik dat de transfers gaan omkeren, en de Walen gaan ijveren voor de splitsing van Belgie ?
2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:46   #44
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Waar ze ook belanden, ze zullen via de luchthaven van Zaventem arriveren, alwaar ze in de Nederlandse taal zullen welkom geheten worden.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:48   #45
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dat een eenzijdig onafhankelijk Vlaanderen niet hoeft lijkt mij de logica zelve, want dan zal Vlaanderen op termijn een economisch kerkhof worden, zoals ik eerder reeds aantoonde.

[
Aantoonde? Je bedoelt "beweerde"
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:55   #46
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht



Maar als ik je reactie wat verder lees, dan heb ik ZEER GROTE vragen bij de Vlaamse onafhankelijkheids droom van NVA, of ongeveer 1/3 van de Vlaamse bevolking. Want willen deze nu net geen onafhankelijk Vlaanderen binnen een verenigd Europa, waar er solidariteit is, of zou MOETEN zijn, tussen rijke en armere lidstaten, en waar het KLEINE Vlaanderen eerbiedig het hoofd moet buigen voor grotere en machtiger lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk, en......solidair MOET zijn met lidstaten zoals Spanje, Italie, Griekenland en andere lidstaten in moeilijke economische situaties !
De droom van de NVA ligt in de frigo zodat ik hem niet ken.

Maar ik ken wel het programma van het Vlaams Belang en raad je daarom de brochure aan van Gerolf Annemans :" Voor Europa, tegen deze EU" 46 blz
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:55   #47
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Eigenaardig : ik leef dagelijks in Vlaams Nationalistische kringen en heb dat nog nooit gehoord. Wel dat als de transferten ophouden de Franstaligen met problemen zullen zitten.
Weerleg de beweringen van deze professor dan he sukkelaar !
Want wat jij wel hoorde, dat was hoogst waarschijnlijk het voetvolk aan de plaatselijke toog die hun fantasie de vrije loop lieten.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:56   #48
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik wist niet dat u in Rusland leefde.
Ik weet wel dat je niets begrijpt van VL
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 14:58   #49
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
De droom van de NVA ligt in de frigo zodat ik hem niet ken.

Maar ik ken wel het programma van het Vlaams Belang en raad je daarom de brochure aan van Gerolf Annemans :" Voor Europa, tegen deze EU" 46 blz
Maar met dat programma bracht ex voorzitter Gerolf Annezwans zijn partij wel zeer dicht bij de kiesdrempel.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:00   #50
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat ge niet ver van de waarheid zit.

Omdat die lullers hier toch geen antwoord gaven op mijn vraag "wat had Willebroek te bieden", ben ik zelf ff gaan info zoeken. Ik heb daar niet te veel tijd aan besteed. Schiet me dus niet af als ik mis ben, maar geef me dan wel een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Op het eerste zicht lijkt het er namelijk op dat Willebroek niet meer te bieden had dan een groot gebouw dat de vastgoedinvesteerder aanbood aan de Chinezen
bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/je3muliq#

Ik lees daar vooral kan/zou/als....

Elders las ik dat er een intentieverklaring van onderzoek ondertekend werd door één Chinees die andere bedrijven in eerste instantie vertegenwoordigde. Maar dat die andere 50 Chinese bedrijven zelf zouden beslissen of ze Willebroek zouden verkiezen.

Handel drijven met China is niet enkel de taal leren en spreken. Maar ook de handels- en bedrijfscultuur leren kennen en spreken.

Het lijkt er dus op dat die investering in Willebroek een goednieuwsshow was die opgevoerd werd alvorens concrete resultaten bereikt werden.
Vel en beer...
En toch zijn er in China heel wat Vlaamse ondernemingen gevestigd die desnoods de Chinese handels- en bedrijfscultuur zouden kunnen bijbrengen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:02   #51
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Groeiende administratieve druk: lees creëren van (fictieve) muren rond Vlaanderen zoals een aparte wetgeving.


Flauw antwoord; alsof elk land niet zijn aparte wetgeving heeft.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:06   #52
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Weerleg de beweringen van deze professor dan he sukkelaar !
Want wat jij wel hoorde, dat was hoogst waarschijnlijk het voetvolk aan de plaatselijke toog die hun fantasie de vrije loop lieten.
Anderen hebben de beweringen van die professor al weerlegd.
Blijkbaar staat een "professor" bij jou op een sokkel? Hoeveel professoren - economisten spreken mekaar niet voortdurend tegen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:08   #53
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maar met dat programma bracht ex voorzitter Gerolf Annezwans zijn partij wel zeer dicht bij de kiesdrempel.
Neen want dit programma komt pas vers van de pers en wordt gedragen door de nieuwe fractie in het Europees Parlement.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:17   #54
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Anderen hebben de beweringen van die professor al weerlegd.
Blijkbaar staat een "professor" bij jou op een sokkel? Hoeveel professoren - economisten spreken mekaar niet voortdurend tegen?
Als dat zo is, bezorg mij dan de antwoorden en liefst de link naar die weerleggingen.
En wat die sokkel betreft: WAAR heeft de jurist Gerolf Annemans zijn wijsheid gehaald denk jij ? Of staan volgens jou professoren geen stapje hoger dan een doodgewone jurist, die van menselijk leed zijn broodwinning heeft gemaakt.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 15:47   #55
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik weet wel dat je niets begrijpt van VL
Het Vlaams-Nationalisme vertegenwoordigt helemaal niet heel Vlaanderen. Verre van.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:01   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het Vlaams-Nationalisme vertegenwoordigt helemaal niet heel Vlaanderen. Verre van.
Je kunt er evenwel niet omheen dat het de voorbije tien jaar aanzienlijk is gegroeid en bovendien een flink pak macht heeft verworven. Het is een evolutie die onomkeerbaar is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:15   #57
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt er evenwel niet omheen dat het de voorbije tien jaar aanzienlijk is gegroeid en bovendien een flink pak macht heeft verworven. Het is een evolutie die onomkeerbaar is.
Ik ben de laatste om dit te ontkennen, maar of dit onomkeerbaar is, daar durf ik zeer sterk aan te twijfelen.
Daarvoor is de kern van echte Vlamingen te zwak, en de ontevreden kiezers te groot.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:16   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt er evenwel niet omheen dat het de voorbije tien jaar aanzienlijk is gegroeid en bovendien een flink pak macht heeft verworven. Het is een evolutie die onomkeerbaar is.
Het VB is anders geëvolueerd tot een politieke dwerg, monsieur Quercus.

Het totaal aantal stemmen voor de Vlaams-nationalistische partijen (VB+NVA) is gedaald in vergelijking met vorige verkiezingen, monsieur Quercus.

Vergeten?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 juni 2015 om 16:18.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:16   #59
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt er evenwel niet omheen dat het de voorbije tien jaar aanzienlijk is gegroeid en bovendien een flink pak macht heeft verworven. Het is een evolutie die onomkeerbaar is.
We leven nog steeds in een Belgisch kader met het communautair in de koelkast voor nog een aantal jaren. Zelfs bij de N-VA weten ze dat er geen meerderheid voor de splitsing van het land is. N-VA is een traditionele partij geworden, net als de andere traditionele Vlaamse partijen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2015, 16:33   #60
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wedden dat zij in China nog niet weten dat er Vlamingen, Franstaligen en Duitstaligen in BE leven?
inderdaad.

De Pravda liet zien dat le roi Philippppppe een bezoek bracht aan studenten Frans..... zo van: ho leuk bei uns in Belgique sprechen wir allen Français.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be