Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2015, 06:52   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Schoofzakske, en het defensie budget verdrievoudigen tegen 2019, goed wetende dat volgende federale regeringen dit NOOIT kunnen betalen !
Ook dat is NVA bestuur dat volgende regeringen nog tientallen jaren zullen mee dragen
Hoes ???
Was dat geen aangekondigde beslissing van de vorige minister van defensie, de heer Pieter De Crem, overigens notoir gebuisd maar hemels opgevist in ledigheid van het vervullen van zijn arbeidsdagen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 08:08   #22
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoes ???
Was dat geen aangekondigde beslissing van de vorige minister van defensie, de heer Pieter De Crem, overigens notoir gebuisd maar hemels opgevist in ledigheid van het vervullen van zijn arbeidsdagen ?

.
Geef van die bewering eens de BEWIJZEN ! Een mailtje naar je vroegere voorzitter zal wel volstaan zeker ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 09:50   #23
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoes ???
Was dat geen aangekondigde beslissing van de vorige minister van defensie, de heer Pieter De Crem, overigens notoir gebuisd maar hemels opgevist in ledigheid van het vervullen van zijn arbeidsdagen ?

.
Vermits de bewijzen op zich laten wachten, zoals het de gewoonte is bij de extreempjes, zal ik ze zelf wel leveren.

Defensieminister Steven Vandeput (N-VA) wil het budget van het leger tegen 2030 verdriedubbelen, zo schrijft de Franstalige krant La Libre. Vandeput mikt voor 2019 op een budget van 2,1 miljard euro, tegen 2030 op 6,3 miljard euro. Volgens De Standaard moet de werking van de landmacht dan weer op de schop. Vandeput wil snel inzetbare 'battle groups' inrichten.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...omgooien.dhtml
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:02   #24
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voor al diegenen die enkel de NVA kunnen bashen en voortdurend smalend doen over de "verandering" die er volgens hen niet is...
De eerlijkheid gebiedt je dan wel te zeggen dat deze maatregel genomen is door de vorige regering. En heel erg veel meer zal er niet uitkomen aangezien het puur gaat om een loonstop. Aan de lasten voor de werkgevers is nog steeds niet geraakt.

Laatst gewijzigd door JBM : 24 juni 2015 om 10:02.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:03   #25
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoes ???
Was dat geen aangekondigde beslissing van de vorige minister van defensie, de heer Pieter De Crem, overigens notoir gebuisd maar hemels opgevist in ledigheid van het vervullen van zijn arbeidsdagen ?

.
En schoofzakske, heeft je NIEUWE niet extreem rechtse voorzitter de akkoorden om Pieter De Crem op te vissen dan NIET ondertekend ?
Nadenken is dus DUIDELIJK niet je sterkste punt, maar dat jij dat zo openlijk op dit forum strooit stemt echt tot nadenken, of wilde jij gewoon een copycat maken van de woorden van je NIEUWE voorzitter, nl "BOER BART" die beter ook eerst nadenkt, alvorens te spreken.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:10   #26
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt je dan wel te zeggen dat deze maatregel genomen is door de vorige regering. En heel erg veel meer zal er niet uitkomen aangezien het puur gaat om een loonstop. Aan de lasten voor de werkgevers is nog steeds niet geraakt.
Met deze reactie kan ik mij VOLLEDIG aansluiten JBM, maar ik wil wel nog opmerken dat voor de voorgestelde lasten verlaging van 33 naar 25% door de huidige regering, er wel nog voor 8% vervangende inkomsten moeten gezocht worden voor de SZ. Als dit NIET zo is, dan zal ELKE sociale uitkering door de SZ het met 8% minder moeten doen.
Als je weet dat de leeftijd van de Vlamingen nadeliger is dan bij de Walen, dan zal ELKE Vlaming op termijn de gevolgen van hun stem in 2014 ondervinden.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:31   #27
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
De eerlijkheid gebiedt je dan wel te zeggen dat deze maatregel genomen is door de vorige regering. En heel erg veel meer zal er niet uitkomen aangezien het puur gaat om een loonstop. Aan de lasten voor de werkgevers is nog steeds niet geraakt.
Zover ik weet was dit effect er vorig jaar ook maar werd het quasi teniet gedaan door de index. Dat jaar hebben we eigenlijk verloren in die zin dat er geen echt effect was. Nu gaan we dus dankzij de lage index en de indexsprong twee jaar op rij wat goed maken tov de buurlanden.

Maar inderdaad, dat verlaagt de lonen tov de andere landen maar niet de lasten. Dat maakt niet dat wij minder belastingen betalen zodat voor hetzelfde loon, onze werkgever minder geld dient uit te geven.

Ik zit op dat vlak weldegelijk nog te wachten op de kracht van verandering die met een goede oplossing op de proppen moet komen. Anderzijds zijn er al een aardig aantal zaken afgeschoten en lag de indexsprong ook heel moeilijk. Valt met moeite te begrijpen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 10:34   #28
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Met deze reactie kan ik mij VOLLEDIG aansluiten JBM, maar ik wil wel nog opmerken dat voor de voorgestelde lasten verlaging van 33 naar 25% door de huidige regering, er wel nog voor 8% vervangende inkomsten moeten gezocht worden voor de SZ. Als dit NIET zo is, dan zal ELKE sociale uitkering door de SZ het met 8% minder moeten doen.
Als je weet dat de leeftijd van de Vlamingen nadeliger is dan bij de Walen, dan zal ELKE Vlaming op termijn de gevolgen van hun stem in 2014 ondervinden.
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat gaan snijden in de SZ. Ik denk trouwens dat dat eerder voordelig is voor de Vlamingen omdat het de transfers gaan verminderen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 11:12   #29
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik hoop dat ze eindelijk eens wat gaan snijden in de SZ. Ik denk trouwens dat dat eerder voordelig is voor de Vlamingen omdat het de transfers gaan verminderen.
Jij vergeet wel een HEEL belangrijk punt, nl: op termijn zal ELKE Vlaming op een uitkering aangewezen zijn, of je dat nu graag hebt of niet. Tenzij je het tijdens je loopbaan zo uitstekend hebt gedaan dat je GEEN pensioen of ziekteuitkering nodig hebt. En vermits de Vlamingen in de meerderheid zijn in Belgie, en bovendien ook nog een gemiddelde leeftijd hebben die hoger ligt dan in Wallonië, zie ik de transferten van de SZ op termijn nog wel eens omkeren.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2015, 19:07   #30
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij vergeet wel een HEEL belangrijk punt, nl: op termijn zal ELKE Vlaming op een uitkering aangewezen zijn, of je dat nu graag hebt of niet. Tenzij je het tijdens je loopbaan zo uitstekend hebt gedaan dat je GEEN pensioen of ziekteuitkering nodig hebt. En vermits de Vlamingen in de meerderheid zijn in Belgie, en bovendien ook nog een gemiddelde leeftijd hebben die hoger ligt dan in Wallonië, zie ik de transferten van de SZ op termijn nog wel eens omkeren.
Denk jij nu echt dat de Franstaligen ooit voor de Vlamingen hun SZ zullen betalen, veronderstellend dat ze dat in de komende decennia nog maar zouden kunnen?
Trouwens, eerst zouden ze al de miljarden transfers die ze kregen eigenlijk terugbetalen, en dan pas zouden ze ons "iets geven"!
Begin van het einde van la Belgique?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 12:41   #31
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Het enige wat er gebeurd is, is dat we aan koopkracht verloren hebben.

Van jobs hebben we vooralsnog niets gezien en de jobs verdwijnen nog altijd.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 12:55   #32
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij vergeet wel een HEEL belangrijk punt, nl: op termijn zal ELKE Vlaming op een uitkering aangewezen zijn, of je dat nu graag hebt of niet. Tenzij je het tijdens je loopbaan zo uitstekend hebt gedaan dat je GEEN pensioen of ziekteuitkering nodig hebt. En vermits de Vlamingen in de meerderheid zijn in Belgie, en bovendien ook nog een gemiddelde leeftijd hebben die hoger ligt dan in Wallonië, zie ik de transferten van de SZ op termijn nog wel eens omkeren.
Ik ben zelfstandige. Ik ga sowieso amper iets trekken van de staat. Ik moet dus voor mijn Eigen pensioen zorgen. Ik ben 1 van die zotten die waanzin veel belastingen betaalt, goed wetende dat ik nooit iets terug ga zien.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”

Laatst gewijzigd door Sneaky : 25 juni 2015 om 12:55. Reden: dt fout
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 13:39   #33
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik ben zelfstandige. Ik ga sowieso amper iets trekken van de staat. Ik moet dus voor mijn Eigen pensioen zorgen. Ik ben 1 van die zotten die waanzin veel belastingen betaalt, goed wetende dat ik nooit iets terug ga zien.
Jij moet DRINGEND mee doen aan het humor festival, want met je zin:
"Ik ben 1 van die zotten die waanzin veel belastingen betaalt, goed wetende dat ik nooit iets terug ga zien." ga jij als zelfstandige zeker Geert Hoste naar de kroon steken.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 13:51   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Schoofzakske, en het defensie budget verdrievoudigen tegen 2019, goed wetende dat volgende federale regeringen dit NOOIT kunnen betalen !
Ook dat is NVA bestuur dat volgende regeringen nog tientallen jaren zullen mee dragen
Tja, jij zou natuurlijk het liefst zien dat de overige Europese landen zorgen voor de Belgische defensie, zodanig dat in la Belgique het zoveelste gratis-verhaal kan opgedist worden. Vraag eens de mening van de ex-secretaris-generaal van de Nato, de heer Claes.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 14:05   #35
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij moet DRINGEND mee doen aan het humor festival, want met je zin:
"Ik ben 1 van die zotten die waanzin veel belastingen betaalt, goed wetende dat ik nooit iets terug ga zien." ga jij als zelfstandige zeker Geert Hoste naar de kroon steken.
Jij denkt dus in clichés? Een zelfstandige ontduikt belastingen en betaalt geen frank belastingen...

Ik moet je teleurstellen, enkel de grote multinationals kunnen die truuks toepassen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 14:38   #36
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Jij denkt dus in clichés? Een zelfstandige ontduikt belastingen en betaalt geen frank belastingen...

Ik moet je teleurstellen, enkel de grote multinationals kunnen die truuks toepassen.

vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 15:34   #37
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Onze loonkost daalt...
Is dat door al die ex-Oostblokkers die hier voor een appel en een spreekwoordelijke ei komen werken?
Maw de NVA en zijn volgelingen pleiten voor sociale dumping ten voordele van de loonkost?
De kracht van verandering....maar niet ten goede.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 15:42   #38
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Mja de realiteit is dat zelfstandigen verplicht (minimum)sociale bijdragen moeten betalen, btw voorschotten moeten storten, etc etc...

Het zijn niet de krantenboer, de tuinman, etc...die frauderen.

Zoek dat maar eerder bij de MO en GO...waar bedrijfsleiders en aandeelhouders wel wat meer (internationale) speelruimte hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 15:45   #39
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Bierbrouwer Alken-Maes, onderdeel van de Heineken-groep, kondigt een investering aan van 8 miljoen euro in de brouwerij in het Limburgse Alken. CEO Erik Van de Ven waarschuwt evenwel in een persbericht dat een eventuele accijnsverhoging op alcoholische dranken, de investeringsdynamiek van zijn bedrijf zal teniet doen.
Het bedrag van 8 miljoen dient voor de aankoop van een nieuwe filtratie-installatie. "Die moet het mogelijk maken om blijvend en duurzamer kwalitatieve bieren te brouwen, maar ook om gemakkelijker innovaties te lanceren", zegt CEO Erik Van de Ven van brouwerijgroep Alken-Maes.

"Alken-Maes heeft de laatste jaren al zeer veel geïnvesteerd, onder meer in een nieuwe etiketteerlijn. Deze nieuwe filtratie-installatie is het zoveelste bewijs dat we blijven geloven in onze Belgische brouwersactiviteiten, ondanks dat de Belgische biermarkt jaar na jaar een dalende trend vertoont."

Van de Ven plaatst er echter een kanttekening bij: "In een moeilijke economische sector is deze bestendigende investering alleen maar mogelijk dankzij het relatief gunstige investeringsklimaat. Een eventuele verhoging van de accijnzen zou die dynamiek zeker teniet doen", stelt hij onomwonden. "Een extra taks zou een fout signaal zijn voor een economische activiteit die het al hard te verduren heeft, met onder meer de astronomische accijnzen op bierproducten in een belangrijk exportland als Frankrijk", vervolgt de CEO. "Wij vragen de regering dan ook uitdrukkelijk om te zorgen voor rechtszekerheid en rekening te houden met een economische activiteit die niet alleen voor duizenden directe en indirecte jobs zorgt, maar ook de uitstraling van ons land wereldwijd bevordert."

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150625_0...ische-regering
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 15:50   #40
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij vergeet wel een HEEL belangrijk punt, nl: op termijn zal ELKE Vlaming op een uitkering aangewezen zijn, of je dat nu graag hebt of niet. Tenzij je het tijdens je loopbaan zo uitstekend hebt gedaan dat je GEEN pensioen of ziekteuitkering nodig hebt. En vermits de Vlamingen in de meerderheid zijn in Belgie, en bovendien ook nog een gemiddelde leeftijd hebben die hoger ligt dan in Wallonië, zie ik de transferten van de SZ op termijn nog wel eens omkeren.
Er is nog altijd veel te veel profetariaat. En de werking van de diensten van de RSZ zelf zijn nog veel te duur. Twee posten waar nog veel geld in kan gevonden worden.

Daarnaast moet het hele systeem eens herbekeken worden.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be