Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2015, 12:52   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Eens

2) Eens.

3) Eens.

4) 100% ONEENS, en wel hierom: http://www.muziekmaaktslim.nl

5) Geen mening.

Over 4: Het lijkt me gewoon niet erg nuttig om dat op school te geven. Mensen die reeds iets van muzikale opleiding volgen buiten de schooluren vervelen zich dood tijdens die uren, terwijl de andere leerlingen zich ergeren wegens het gebrek aan interesse.

Muzikale opvoeding kan eventueel een plaats hebben in het onderwijs, maar dan moet men dringend de inhoud veranderen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 12:57   #22
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
http://www.sudinfo.be/1316830/articl...i-a-la-rentree

Een van de twee Franstalige zondagsdebatten stopt definitief volgende week en het heeft niet alleen iets te maken, zoals "Sudinfo" het vermeldt, met het feit dat die uitzending heel lang geduurd heeft. De kijkcijfers zijn ook niet meer wat ze waren en dit evenwel voor "Controverse" op RTL-TVI als voor "Mise au point" op de RTBF.

Dit bewijst gewoon een totale desinteresse van de meeste Franstalige Belgen in het algemeen tegenover de politiek. Op hetzelfde moment dat die debatten uitgezonden zijn, zijn er populaire TV-spelletjes op TF1 en France 2 die ook door een groot deel van de Franstaligen bekeken worden. Op de VRT hebt u elke dag een programma waar politiek aan bod komt : "TerZake", "Villa Politica" bijvoorbeeld. Plus "De Zevende Dag" op zondag.
Ondenkbaar in Franstalig België. In Franstalig België had men alleen die zondagdebatten. We weten nog niet wat "Mise au point" zal worden maar het feit dat een van de twee enige politische TV-uitzendingen van het scherm verdwijnt, is meer dan duidelijk. Het begin van het einde voor de politieke debatten op TV?
Ik weet niet in welke mate mijn mening door Walen gedeeld wordt, maar het niveau van Controverse en Mise au Point is gewoon erbarmelijk. Het gekozen formaat laat gewoon geen plaats voor een goed debat.

Mensen die over de debatten van de Zevende Dag klagen (persoonlijk vind ik dit klachten onterecht, trouwens) moeten eens naar de RTBF of RTL kijken. Tien tot Vijftien man rond de tafel, geen moderatie, iedereen die door elkaar praat en niemand die de kans krijgt om zelfs één argument op te bouwen omdat "iedereen dezelfde spreektijd moet krijgen, ongeacht of hij iets zinnigs vertelt, of niet". En dan is men verwondert dat niemand geïnteresseerd is?

Geef mij maar le Forum de Midi, op de radio, met 3 tot 4 genodigden, één uur lang, waar er écht gedebatteerd wordt.
Of de debatten op de Zevende Dag (maar danz onder partijvoorzitters )
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 14:29   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Over 4: Het lijkt me gewoon niet erg nuttig om dat op school te geven. Mensen die reeds iets van muzikale opleiding volgen buiten de schooluren vervelen zich dood tijdens die uren, terwijl de andere leerlingen zich ergeren wegens het gebrek aan interesse.

Muzikale opvoeding kan eventueel een plaats hebben in het onderwijs, maar dan moet men dringend de inhoud veranderen.
Ik weet niet hoe de hedendaagse muziekles er uit ziet, als het wat trekt op de lessen die ik heb gehad in de school, ja, schaf ze dan maar af. Een uur lang droge notenleer zonder enige verdere muziektheorie is inderdaad bepaald nutteloos.

Oh, en je moest dan nog blokfluit spelen ook, alsof de gastjes die naar Black Sabbath en Motorhead luisterden ook maar het minste interesse hebben in blokfluit.

Mij leek de muziekles zo georganiseerd om de mensen zoveel mogelijk weg te jagen van muziek en ze zeker in geen geval aan te moedigen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 15:21   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik geloof niet dat de Antwerpse bevolking zich grondig verdiept heeft in milieustudies, economische prognoses etc. toen er gestemd werd over Oosterweel.

Wanneer men over zo'n dingen naar de mening van de bevolking vraagt, zal het telkens de "overal maar niet in mijn achtertuin" mening zijn die overwint.
gij hebt duidelijk moeite met democratie, zoveel is duidelijk
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:39   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
gij hebt duidelijk moeite met democratie, zoveel is duidelijk
Ik heb moeite met beslissingen die worden genomen zonder enige achtergrondinformatie. Het is net om de democratie te kunnen handhaven, dat je een bevolking nodig hebt die zich interesseert in politiek. Ik heb geen idee of "Controverse" al dan niet kwalitatief was, maar het doet me verdriet dat er weer een politiek/informatief programma moet plaatsmaken voor plat entertainment.

Als ik écht moeite zou hebben met democratie, dan zou ik het net toejuichen dat elke vorm van berichtgeving/duiding/debat wordt vervangen door entertainment. Een tegenstander van democratie houdt van een onwetende bevolking.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:40   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik weet niet hoe de hedendaagse muziekles er uit ziet, als het wat trekt op de lessen die ik heb gehad in de school, ja, schaf ze dan maar af. Een uur lang droge notenleer zonder enige verdere muziektheorie is inderdaad bepaald nutteloos.

Oh, en je moest dan nog blokfluit spelen ook, alsof de gastjes die naar Black Sabbath en Motorhead luisterden ook maar het minste interesse hebben in blokfluit.

Mij leek de muziekles zo georganiseerd om de mensen zoveel mogelijk weg te jagen van muziek en ze zeker in geen geval aan te moedigen.
Ik heb nog urenlang moeten blokfluit oefenen... Je verwoordt het erg goed. De lessen leken inderdaad georganiseerd om mensen weg te jagen. De leerlingen die zich reeds met muziek bezig hielden, verveelden zich dood, terwijl de andere helft gefrustreerd wat deftige noten probeerde te krijgen uit een blokfluit.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 juni 2015 om 19:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:40   #27
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 25 juni 2015 om 19:41.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 19:57   #28
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je zou een soort van IQ test invoeren om te bepalen wie er mag stemmen?
1.Opkomstplicht afschaffen.
2. Vanaf het vierde middelbaar wekelijks een politiek debat in de klas en wie vlijtig meedoet, krijgt een stemvergunning als ze 18 worden.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 20:30   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dit bewijst gewoon een totale desinteresse van de meeste Franstalige Belgen in het algemeen tegenover de politiek. Op hetzelfde moment dat die debatten uitgezonden zijn, zijn er populaire TV-spelletjes op TF1 en France 2 die ook door een groot deel van de Franstaligen bekeken worden. Op de VRT hebt u elke dag een programma waar politiek aan bod komt : "TerZake", "Villa Politica" bijvoorbeeld. Plus "De Zevende Dag" op zondag.
Ondenkbaar in Franstalig België.
De twee Franstalige programma's vond ik altijd heel sterk: er werd immers tijd genomen om rond één onderwerp een hele discussie uit te bouwen met verschillende gesprekspartners. Veel interessanter dan de leegte van bijvoorbeeld De Zevende Dag waar een onderwerp in nauwelijks enkele minuutjes wordt behandeld en waardoor er eigenlijk nooit een echte discussie in de diepte kan worden gevoerd. Ooit was dat wel zo, maar het is veranderd in een vrij leeg amusementsprogramma waar zoveel onderwerpen worden behandeld dat je op het einde van de uitzending eigenlijk niets meer weet.

Terzake zal binnen afzienbare tijd afgevoerd worden en "verbannen" worden naar de late uurtjes.

Ik denk dat de kijkcijfers van Villa Politica op woensdag tegenwoordig echt heel laag zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2015, 20:32   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Zou het verdwijnen van controverse ook niet kunnen te maken hebben met de presentatrice? Ik heb nog nooit een meer ergerlijke persoon meegemaakt : zij stelt een vraag maar laat de persoon niet de kans te antwoorden. Daarnaast heeft zij haar panel niet in de hand, dat maar door mekaar aan het praten blijft.
Pascal Vrebos vond ik nochtans heel goed. Niet altijd even objectief, maar hij had wel een waardige journalistieke stijl.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be