Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2015, 17:12   #1
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard Het Volk Is De Baas, Niet De Journalisten

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/he...e-journalisten

Citaat:
In onze moderne wereld bepaalt de pers wat goed is en wat slecht, en wat politiek correct. Zij zetten de lijnen uit, en wee diegenen die niet in de pas lopen! Journalisten zijn de hogepriesters van de bevolking geworden, de ayatollahs, die aan iedereen hun wil opleggen, ook aan democratisch verkozen politici.
Wil men zich daarvan te overtuigen, dan volstaat het om enkele krantencommentaren van de laatste weken over bijvoorbeeld de vluchtelingenstroom te lezen. Het is verbijsterend. Op een arrogant toontje wordt van de politiek geëist dat ons land zijn poorten wijd openzet voor iedereen die naar hier wil komen, terwijl de bevolking wordt aangemaand zich koest te houden. Erger nog, de lezer wordt gewoon uitgelachen, met opmerkingen over vluchtelingen die nodig zijn om in de toekomst “zijn pampers te verversen”.
Het was lang geleden dat ik nog met dit toontje geconfronteerd was geworden. Ik moest terugdenken aan de donderpreken uit mijn jeugd, en aan de met grote kruisbeelden getooide figuren die hen vanop de kansel op het bevende kerkvolk afvuurden. Ik herkende hetzelfde zelfgenoegzame geloof in de eigen morele suprematie, dezelfde minachting voor het publiek tot hetwelk ze zich richtten, dezelfde strategie om mensen op te zadelen met schuldgevoelens die zij niet verdienen. En dezelfde machtswellust.
Dit is toch allemaal niet normaal meer? Het kan toch niet zijn dat willekeurige personen, die toevallig in een bedrijf werken dat kranten publiceert, maar die geen enkele democratische legitimatie hebben, ons de les spellen? Dat zij andere meningen stelselmatig als “ranzig” of “racistisch” bestempelen, of met Hitler in verband brengen? Dat zij de informatie manipuleren zoals het hen best uitkomt? Van de Vierde Macht verwachten we correcte en evenwichtige informatie, en een zo breed mogelijke waaier van opinies. Geen eenzijdige informatie en niet steeds weer dezelfde meningen. En zeker geen ideologische leidinggeving.

Om een lang verhaal kort te maken: zoals de pers zich nu gedraagt, maakt zij een correct functioneren van de democratie onmogelijk. Zij heeft een soort “onzichtbare staatsgreep” gepleegd, ongemerkt de macht overgenomen, en legt de politici haar wetten op. Wie zoet is en doet wat de media eisen, krijgt lekkers, wie stout is de roe.
Het kan zo écht niet langer verder. Het wordt hoog tijd dat wij de macht gaan heroveren. De ayatollahs van de media moeten van hun troon gestoten worden. De Vierde Macht moet op haar plaats gezet worden. Hoe dat moet gebeuren, is een andere zaak, maar over het uitgangspunt valt alvast niet te redetwisten: het volk is hier de baas, niet de journalisten.
Waar ik in het begin een totale uitzondering was en later een roepende in de woestijn geeft de alternatieve pers mij meer en meer gelijk... en in even strenge bewoordingen dan ik destijds...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:23   #2
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

O nee ik word onderdrukt door Yves Desmeth en Catherine Moerkerke
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 17:38   #3
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
O nee ik word onderdrukt door Yves Desmeth en Catherine Moerkerke
Niet jij, maar jouw Vlaamse rechten en jouw Vlaamse welvaart...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 augustus 2015 om 17:38.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:56   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Hebben wij nog journalisten?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 18:59   #5
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Wie heeft Jos Rogiers het recht gegeven om voor het "volk" te spreken, om voor mij te spreken. Fuck him. Wie is dat stuk stront trouwens.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:03   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Zit wel veel waarheid in in dat artikel. De meeste mensen hun gedachtengang wordt als het ware gestuurd door wat ze in de media lezen en horen. Een eigen mening die zo objectief mogelijk wordt gevormd hebben velen gewoonweg niet meer.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:05   #7
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zit wel veel waarheid in in dat artikel. De meeste mensen hun gedachtengang wordt als het ware gestuurd door wat ze in de media lezen en horen. Een eigen mening die zo objectief mogelijk wordt gevormd hebben velen gewoonweg niet meer.
Het is een subjectieve mening om te denken dat de gedachtengang van mensen door de media gestuurd worden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:21   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is een subjectieve mening om te denken dat de gedachtengang van mensen door de media gestuurd worden.
Elke mening is subjectief, u kan dus gelijk hebben.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:25   #9
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wie heeft Jos Rogiers het recht gegeven om voor het "volk" te spreken, om voor mij te spreken. Fuck him. Wie is dat stuk stront trouwens.
Een stuk stront is hij zeker. Was drijvende kracht bij VHO (vrij historisch onderzoek, een clubje van negationisten) samen met Siegfried Verbeke en nog een ander stuk uitschot van NSV.
Dit is echt de aars van vlaanderen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:50   #10
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Wie heeft Jos Rogiers het recht gegeven om voor het "volk" te spreken, om voor mij te spreken. Fuck him. Wie is dat stuk stront trouwens.
En wie geeft jouw het recht om met racistische praat hem de mond te snoeren???
Sinds wanneer mag men in la Belgique de waarheid niet meer zeggen???
Jij bent akkoord of niet met wat hij zegt en jij mag dat hier komen vertellen maar jouw drogreden dat hij voor iemand anders spreekt is zuiver laster. Hij zegt zijn gedacht en zijn gedacht is dat de regimepers het volk de mond snoert, punt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:55   #11
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is een subjectieve mening om te denken dat de gedachtengang van mensen door de media gestuurd worden.
Val dan de regimemedia aan want aan objectiviteit hebben ze lak en hun subjectief gezever die ze als evangelie iedereen door de strot willen jagen
is een regelrechte en directe aanfluiting van de democratie...

Vreemd dat zij wel van jou voor het volk mogen spreken, terwijl het juist zij zijn die het volk dwaas en stom houden en juist nooit de mening van het volk vertolken, maar in tegendeel denken dat zij het recht hebben om het volk herop te voeden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 19:58   #12
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een stuk stront is hij zeker. Was drijvende kracht bij VHO (vrij historisch onderzoek, een clubje van negationisten) samen met Siegfried Verbeke en nog een ander stuk uitschot van NSV.
Dit is echt de aars van vlaanderen.
Ik dacht dat de linkse totaal door het groot-kapitaal geinfiltreerde anti-Vlaamse en dus anti-democratische partij de aars van Vlaanderen is en was???

Het kan verkeren...

Maar weer typische Panda-indoctrinatie en de mens afschieten ipv in te gaan op de inhoud en met argumenten hetgeen hij zegt wel of niet te beamen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 augustus 2015 om 20:00.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:07   #13
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wie geeft jouw het recht om met racistische praat hem de mond te snoeren???
Sinds wanneer mag men in la Belgique de waarheid niet meer zeggen???
Jij bent akkoord of niet met wat hij zegt en jij mag dat hier komen vertellen maar jouw drogreden dat hij voor iemand anders spreekt is zuiver laster. Hij zegt zijn gedacht en zijn gedacht is dat de regimepers het volk de mond snoert, punt...
Ik geef me zelf dat recht. Maar ik roep niet op om hem of de media de mond te snoeren in naam van het volk, wat Rogiers wel doet. En als Doorbraak transparant wil zijn, dan mogen ze ook zijn achtergrond vermelden, nl: VHO en mandataris van Vlaams Belang. Objectiviteit begint met transparantie.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:13   #14
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik geef me zelf dat recht. Maar ik roep niet op om hem of de media de mond te snoeren in naam van het volk, wat Rogiers wel doet. En als Doorbraak transparant wil zijn, dan mogen ze ook zijn achtergrond vermelden, nl: VHO en mandataris van Vlaams Belang. Objectiviteit begint met transparantie.
Waar zegt hij dat de media de mond moet gesnoerd worden?
Waar lees jij dat???
Hij zegt dat de media zich objectief moet gedragen en moet stoppen met iedereen die niet in hun kraam past, onder het vaandel van politieke correctheid, de mond te snoeren. Het is uberhaupt de media, die jij hier denkt te moeten verdedigen die zichzelf het recht toeeigent om iedereen de mond te snoeren en jij verdraait wat je leest en beschuldigt de aanklager van hetgeen hij juist de anderen beschuldigt...

Leer lezen alvorens met jouw goedkope beschuldigingen af te komen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:20   #15
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar zegt hij dat de media de mond moet gesnoerd worden?
Waar lees jij dat???
Hij zegt dat de media zich objectief moet gedragen en moet stoppen met iedereen die niet in hun kraam past, onder het vaandel van politieke correctheid, de mond te snoeren. Het is uberhaupt de media, die jij hier denkt te moeten verdedigen die zichzelf het recht toeeigent om iedereen de mond te snoeren en jij verdraait wat je leest en beschuldigt de aanklager van hetgeen hij juist de anderen beschuldigt...

Leer lezen alvorens met jouw goedkope beschuldigingen af te komen...
"De ayatollahs van de media moeten van hun troon gestoten worden." Er moet niets. Moeten staat op stal. De media moeten dus niet objectief zijn. En het fabeltje dat de media de vierde macht zijn, gaat ook niet op. De zogezegde vierde macht kan namelijk failliet gaaan en verdwijnen, de drie andere niet, die zijn gebeiteld in de grondwet, de 4de macht niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:24   #16
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"De ayatollahs van de media moeten van hun troon gestoten worden." Er moet niets. Moeten staat op stal. De media moeten dus niet objectief zijn. En het fabeltje dat de media de vierde macht zijn, gaat ook niet op. De zogezegde vierde macht kan namelijk failliet gaaan en verdwijnen, de drie andere niet, die zijn gebeiteld in de grondwet, de 4de macht niet.
Wow, die anderen kunnen niet failliet gaan??? Griekenland even vergeten???

De democratie moet verdedigd worden; dat is de plicht van ieder democratisch mens en zeker van een media de naam media waardig.
De dag dat ze vinden dat dat niet meer nodig is, (ayatollahs), die dag loopt het heel verkeerd in ons land en is de democratie gedood, met dank aan de ayatollahs die jij denkt te moeten verdedigen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:39   #17
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wow, die anderen kunnen niet failliet gaan??? Griekenland even vergeten???

De democratie moet verdedigd worden; dat is de plicht van ieder democratisch mens en zeker van een media de naam media waardig.
De dag dat ze vinden dat dat niet meer nodig is, (ayatollahs), die dag loopt het heel verkeerd in ons land en is de democratie gedood, met dank aan de ayatollahs die jij denkt te moeten verdedigen...
Ik zou niet weten waarom DE democratie moet verdedigd worden, er zijn namelijk veel vormen van democratie ... Je bedoelde waarschijnlijk JOUW democratie.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:40   #18
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom DE democratie moet verdedigd worden, er zijn namelijk veel vormen van democratie ... Je bedoelde waarschijnlijk JOUW democratie.
Democratie staat boven mijn en dijn en het feit dat jij denkt dat dat niet het geval is is al sprekend genoeg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 20:51   #19
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Democratie staat boven mijn en dijn en het feit dat jij denkt dat dat niet het geval is is al sprekend genoeg...
Democratie wordt door mensen ingevuld, niet door woordenboeken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 21:00   #20
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Democratie wordt door mensen ingevuld, niet door woordenboeken.
Democratie wordt door de mensen democratisch ingevuld of het is geen democratie meer... cfr. la Belgique
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be