Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 maart 2016, 15:45   #21
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.764
Standaard

Het word 'grondwet' is voor hetgeen men beoogt eigenlijk niet juist. Een grondwet is maar een grondwet als men er zich in rechtbanken op kan beroepen. Dat kan je met de Belgische grondwet (grondwettelijk hof), het EVRM (EHRM Straatsburg) en het EU-handvest (Hof van Justitie Luxemburg).

Waar Bourgeois het over heft is eerder een charter, dat per definitie niet in tegenspraak kan zijn met bovengenoemde 'echte' grondwetten.

Kortom, juridisch gesproken een hoop gezwoeg op de hometrainer waar men geen centimeter mee opschiet. Tenzij de beate bewondering van partijslaven en andere goedgelovigen.

In tegenstelling tot wat velen veronderstellen voel ik geen paniek bij Geerts voornemen. Eerder onverschilligheid bij een zoveelste verspilling van energie van ambtenaren.

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 maart 2016 om 15:55.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 16:00   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En jij laat waarschijnlijk na om aan die toehoorders te vertellen dat dank zij la Belgique en zijn uitsluitend pro-franstalige politiek, het Vlaamse volk in minder dan 180 jaren tijd één geheel is geworden... hoe graag je het ook zou willen afzweren omdat ze jou, zoals alle Vlamingen, maar jij geloofde een beetje te graag die sprookjes verteld hebben dat het frans toch zo een prachtige taal is en was waaraan men gerust elk Vlaamse belang mocht opofferen...
Als 180 jaar samenleven één volk maakt, kunnen we dus nu spreken van het Belgische volk. Vlaanderen, het gewest, bestaat pas enkel tientallen jaren. Dat is onze gehele gedeelde geschiedenis, en niks meer.

Stop toch rap met zeveren en rond de pot draaien. Er is nog niemand die mijn stelling dat Bourgeois een leugen vertelde ontkracht heeft.
Bourgeois heeft gewoon een blunder gemaakt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 16:03   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hoe kan een Bourgois de begroting, het onderwijs, de wachtlijsten... als prioritair gaan behandelen wanneer iedere Vlaamse vooruitgang op dat punt als enig gevolg heeft dat de grote Francofonie nog meer zijn hand opsteekt en Vlaanderens welzijn als het hunnen opeist...
Een eigen grondwet zou een einde kunnen maken aan dat franstalig Belgische kleptomaan verhaaltje...
Op welke manier wordt hij belemmerd in de uitoefening van zijn bevoegdheden door de franstaligen.

Vertel het mij eens, marieke. Bepalen de franstaligen mee over onze wachtlijsten, of de kwaliteit van ons onderwijs ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 16:40   #24
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ken wel wat Limburgers die mij stomverbaasd aankijken als ik hen vertel over ons verleden en onze geschiedenis. De Vlaamse indoctrinatie heeft goed gewerkt.

Maar dit doet hier niks ter zake. Bourgeois haalt een gedeeld verleden als argument aan om de creatie van een eigen aparte grondwet te verantwoorden. Dat gedeeld verleden bestaat niet. Dus zijn argument komt te vervallen.

En nu kunt ge beginnen lullen over Limburgers zoveel ge wilt. Uwe Bourgeois is met dat argument (leugen) naar voor gekomen.

BTW: wat zou er in de Vlaamse grondwet moeten komen dat niet in de Belgische staat?
Als ik mij niet vergis was Limburg bij het Prinsbisdom Luik. Vlaanderen (West en Oost) is historisch gezien trouwens minder belangrijk dan (Groot-)Brabant.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 16:58   #25
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zou dat een goeie zaak vinden. Het is een staatsrechtelijke versterking van onze eigen Vlaamse identiteit. Wat is daar fout aan?
Omdat 'onze Vlaamse identiteit' een illusie is. Die bestaat enkel in uw verbeelding, net als uw geloof in een opperwezen.
Religieuzen vinden het ook 'een goede zaak' dat gelovigen hun geloof 'versterken'.
Ik als atheïst vind dat dus niet.

Bourgeois mag doen van mij wat hij wil met zijn geloof, maar dan in zijn vrije tijd, en niet op kosten van de belastingbetaler. Ik val ook niet mensen lastig met mijn hobby's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Deze morgen hoorde ik de M.P. onderstrepen dat de Vlaamse verkiezingen niet horen samen te vallen met de federale. En hij heeft gelijk. Dat samenvallen is een achterbakse truc vanwege de belgicisten om de eigenheid van de Vlaamse verkiezingen te laten verzuipen in de heisa van de federale en aldus een stukje Vlaamse identiteit onder de mat te schuiven.
Wat een flauwe kul! Welk bewijs hebt u voor deze complottheorie? Geen!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In Duitsland heeft elke deelstaat een eigen grondwet en de deelstaatverkiezingen vallen er niet samen met de federale. Dit moet hier ook kunnen. Maar het is meer dan duidelijk dat de belgicistische zeikerds (ook die op dit forum)
Persoonlijke aanval!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
daar doodsbang voor zijn. Dus pogen ze dan maar diegene die de boodschap brengt, Bourgeois, persoonlijk aan te vallen.
Hypocriet verwijt dus...

Dat gij dat zelf niet doorhebt is eigenlijk heel erg.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 17:02   #26
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je kunt dus maar beter je ermee verzoenen en jouw historische kaarten steken waar de zon nooit schijnt.
Niveau! Moogt gij van uw opperwezen zo stout zijn? Staat er nergens in de 10 geboden een gebod dat ge overtreedt? Ik denk het wel hé ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Overigens, alle Limburgers waar ik regelmatig contact mee heb zijn onversneden Vlaamsgezind en allesbehalve belgicistisch, ook al hebben ze (met reden) een grote liefde voor hun Limburgse regio.
Ik geloof daar nu echt niets van.

Is er ook geen gebod over liegen of zo?

Hebt gij geen schrik om naar de hel te gaan?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 17:08   #27
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als ik mij niet vergis was Limburg bij het Prinsbisdom Luik. Vlaanderen (West en Oost) is historisch gezien trouwens minder belangrijk dan (Groot-)Brabant.
Het grootste deel van Belgische Limburg, het land van Loon, was idd deel van prinsbisdom Luik. Lommel was Brabants gebied. Dan had ge nog onafhankelijke gebieden zoals het Graafschap Reckheim (waarvan nu gedeelten bij de gemeente Lanaken en Maasmechelen horen=Duits), de rijksheerlijkheid Kessenich (gedeeltelijk Gulliks), sommige kleine delen die deel uitmaakten van het hertogdom Limburg (Luxemburgs gebied).
Besluit Bourgeois zevert.


Die van de NVA zijn de laatste weken echt wel stommiteiten aan het vertellen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 maart 2016 om 17:11.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 17:24   #28
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Bron.

Er zijn niet genoeg problemen die niet opgelost geraken. Bourgeois verveelt zich blijkbaar. Het Vlaams handvest (dat autoverkeer verbiedt vermits het onze lichamelijke integriteit beschermt en kanker een inbreuk op de lichamelijke integriteit is) is nog niet droog of hij is alweer daar. Ik vermoed dat grondwetten schrijven nog de enige mogelijk is om een samentrekking in z'n geslachtszone te veroorzaken. Alles zit vast. De binnenkant van z'n wangen raakt aan z'n aars. Hoe het volk denkt over z'n fetisch zal hem worst wezen. Hij drukt door.
Gaan de democratische partijen die nu deel uitmaken van de rechtse N-VA regering politieke zelfmoord plegen door Geert hier te volgen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 17:43   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat 'onze Vlaamse identiteit' een illusie is. Die bestaat enkel in uw verbeelding, net als uw geloof in een opperwezen.
Religieuzen vinden het ook 'een goede zaak' dat gelovigen hun geloof 'versterken'.
Ik als atheïst vind dat dus niet.
Waarom kom jij nu ineens met jouw atheïsme aandraven? Heb ik jou daaromtrent iets gevraagd? Blijkbaar behoor jij tot het onverdraagzame agressieve soort atheïsten die, ongevraagd en zonder ernstig aanknopingspunt, hun neus in anderen hun persoonlijke zaken steken. Ik heb in mijn kennissenkring flink wat atheïsten, maar die mensen halen het nooit in hun hoofd om niet-atheïsten ongevraagd aan te pakken. Deze draad gaat niet over religie of over atheïsme.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 18:01   #30
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Waarom kom jij nu ineens met jouw atheïsme aandraven?
Omdat gij met uw geloof komt aandraven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heb ik jou daaromtrent iets gevraagd?
Aangezien gij mijn baas niet zijt trek ik mij niets aan van wat gij mij vraagt of niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Blijkbaar behoor jij tot het onverdraagzame agressieve soort atheïsten die,
Totaal niet, ik poneer hier mijn mening. Ik eis ook niets speciaal vanuit mijn atheïsme. Nergens hebt ik ooit gevraagd om atheïsme te 'versterken'. Daarom verzet ik mij tegen gelovigen die dat wel doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
ongevraagd en zonder ernstig aanknopingspunt, hun neus in anderen hun persoonlijke zaken steken.
Gij uit u hier als een Vlaams nationalist die het belangrijk vindt dat het Vlaamse identiteit 'versterkt' wordt. Waarom dat een goede zaak is, dat kan u er niet bij vertellen.
Ik heb het recht om dat in twijfel te trekken. Dat heet: 'vrije meningsuiting'.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb in mijn kennissenkring flink wat atheïsten,
Bla bla bla ... Een nonsens argument waar gij altijd mee komt aandraven: Gij hebt Limburgers in uw kennissenkring, gij hebt homo's in uw kennissenkring, gij hebt atheïsten in uw kennissenkring, ... En met allemaal hebt gij zogezegd 'een goede relatie'...

Ik geloof daar niets van!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
maar die mensen halen het nooit in hun hoofd om niet-atheïsten ongevraagd aan te pakken.
Als gij privileges gaat eisen voor de aanhangers van uw ingebeeld opperwezen zullen die dat zeker wel doen. En ik geloof er trouwens niets van.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Deze draad gaat niet over religie of over atheïsme.
Uw Vlaams nationalisme IS een religie, snapt ge dat dan echt niet?

Er is geen enkel verschil tussen:

'Het is een goede zaak dat onze Vlaamse identiteit versterkt wordt'

en

'Het is een goede zaak dat ons geloof versterkt wordt'

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 maart 2016 om 18:01.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 18:37   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.029
Standaard

[quote=geertvdb;8019336]

Citaat:
Omdat gij met uw geloof komt aandraven.
Waar doe ik dat? Toch niet in deze draad? Of verwar jij soms politiek met geloof? Dat is dan wel héél erg hoor!
Citaat:
Nergens hebt ik ooit gevraagd om atheïsme te 'versterken'.
Dat zou er nog aan mankeren!
Citaat:
Daarom verzet ik mij tegen gelovigen die dat wel doen. Gij uit u hier als een Vlaams nationalist die het belangrijk vindt dat het Vlaamse identiteit 'versterkt' wordt. Waarom dat een goede zaak is, dat kan u er niet bij vertellen.
Het is nu meer dan duidelijk. Bij u is religie en politiek één pot nat. Wel, wel, wel! Dan bent u een uitermate gevaarlijk ventje. Nooit gehoord van scheiding tussen kerk en staat?
Citaat:
Een nonsens argument waar gij altijd mee komt aandraven: Gij hebt Limburgers in uw kennissenkring, gij hebt homo's in uw kennissenkring, gij hebt atheïsten in uw kennissenkring, ... En met allemaal hebt gij zogezegd 'een goede relatie'...
Tja! Bij u met uw soort karakter is dat wellicht niet mogelijk. Maar niet iedereen is zoals u. Gelukkig maar.

Citaat:
Ik geloof daar niets van!
Alsof ik dáár van wakker lig!
Citaat:
Als gij privileges gaat eisen voor de aanhangers van uw ingebeeld opperwezen zullen die dat zeker wel doen. En ik geloof er trouwens niets van. Uw Vlaams nationalisme IS een religie, snapt ge dat dan echt niet?
Maar verdorie waar in mijn postings in deze draad lees jij zoiets? Weet je, je bent bepaald paranoia!
Citaat:
Er is geen enkel verschil tussen
Ja natuurlijk, maar met uw gedachtegoed zie je inderdaad geen verschil, dat verbaast mij niet. Dat je dat verschil niet ziet maakt van u een persoon waarmee praten, laat staan een discussie voeren, uitermate moeilijk zo niet onmogelijk is. Om dergelijke individuen loop ik liever met een boogje heen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 18:58   #32
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Waar doe ik dat? Toch niet in deze draad? Of verwar jij soms politiek met geloof? Dat is dan wel héél erg hoor!
Dit gaat niet over het geloof in de Vlaamse identiteit, en over het feit dat GIJ het een goede zaak vindt dat dat versterkt wordt.
Leg mij eens uit waarom dat dat een goede zaak is.
En waarom Bourgeois, die ook betaald wordt met mijn belastinggeld zich daarmee moet bezighouden.
Want net zoals ik geen behoefte heb aan een opperwezen om mij aan vast te klampen, heb ik geen behoefte aan een 'supra identiteit' om mij aan vast te klampen.
En dus ben ik tegen een politicus die zich bezig houdt met het versterken van eender welke identiteit. Of het nu de Vlaamse , de Belgische of de Bulgaarse is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou er nog aan mankeren!
Als nu alle religieuzen en nationalisten dat doen, zijn we op weg naar een betere wereld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Het is nu meer dan duidelijk. Bij u is religie en politiek één pot nat.
Totaal niet! Ik vind zelfs religie helemaal geen pot nat.
Enkel als ze privileges eisen zeg ik: liever niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, wel, wel! Dan bent u een uitermate gevaarlijk ventje. Nooit gehoord van scheiding tussen kerk en staat?
Wat een rare kronkel... Snapt ge wel zelf wat ge schrijft?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Tja! Bij u met uw soort karakter is dat wellicht niet mogelijk. Maar niet iedereen is zoals u. Gelukkig maar.
Persoonlijke aanval .... Wat verweet u de 'belgicisten' nu weeral?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Alsof ik dáár van wakker lig!

Maar verdorie waar in mijn postings in deze draad lees jij zoiets? Weet je, je bent bepaald paranoia!
Persoonlijke aanval .... Wat verweet u de 'belgicisten' nu weeral?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ja natuurlijk, maar met uw gedachtegoed zie je inderdaad geen verschil, dat verbaast mij niet. Dat je dat verschil niet ziet maakt van u een persoon waarmee praten, laat staan een discussie voeren, uitermate moeilijk zo niet onmogelijk is. Om dergelijke individuen loop ik liever met een boogje heen.
Wel, leg mij het verschil eens uit. Ik ben 1 en al oor.

Om de grond van de zaak loopt u ook liever met een boogje omheen.

Want u hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het een goede zaak is dat de 'Vlaamse identiteit' versterkt wordt.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 maart 2016 om 19:00.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 19:45   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Want u hebt nog steeds niet uitgelegd waarom het een goede zaak is dat de 'Vlaamse identiteit' versterkt wordt.
Je moet niet pogen mij aan het lijntje te houden. Als je deze avond naar het nieuws gekeken hebt dan zul je weten dat Bourgeois over dat onderwerp aan het woord gekomen is. Kijk desnoods op www.deredactie.be.. Dat moet voor u volstaan.

Laatst gewijzigd door quercus : 7 maart 2016 om 19:47.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 21:22   #34
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als 180 jaar samenleven één volk maakt, kunnen we dus nu spreken van het Belgische volk. Vlaanderen, het gewest, bestaat pas enkel tientallen jaren. Dat is onze gehele gedeelde geschiedenis, en niks meer.

Stop toch rap met zeveren en rond de pot draaien. Er is nog niemand die mijn stelling dat Bourgeois een leugen vertelde ontkracht heeft.
Bourgeois heeft gewoon een blunder gemaakt.
La Belgique één volk met hoogstaande franstaligen en Vlaamse boerenlummels...
Man, man, man hou op met je drogredenen. La Belgique verdraagt alleen een franstalig volk en lust geen Vlamingen... Vandaar dat het Vlaamse volk nu wel bestaat maar niet het Belgische...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 21:26   #35
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Op welke manier wordt hij belemmerd in de uitoefening van zijn bevoegdheden door de franstaligen.

Vertel het mij eens, marieke. Bepalen de franstaligen mee over onze wachtlijsten, of de kwaliteit van ons onderwijs ?
De franstaligen lachen met onze wachtlijsten of de kwaliteit van ons onderwijs... Het kan voor hun niet slecht genoeg zijn....
Maar de franstaligen bepalen wel steeds weer en opnieuw dat zij meer en meer geld moeten hebben en hoe beter Vlaanderen het doet hoe meer zij moeten hebben...
Vlaanderen was in staat om een betere welzijnszorg aan zijn leden te verzekeren... Oei, wat de Vlamingen krijgen dat moeten de franstaligen ook hebben en dus moet Vlaanderen meer betalen, zelfs zoveel meer dat nu hun eigen welzijnstaat moet worden afgebouwd want de franstalige hebzucht kent geen grenzen...
Sollidariteit noemen ze dat en achter onze rug lachen ze zich een bult want de dag dat de sollidariteit de andere kant uitgaat, die dag bestaat la Belgique niet meer... Eén volk noemt Pajoske dat...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 21:35   #36
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Omdat 'onze Vlaamse identiteit' een illusie is. Die bestaat enkel in uw verbeelding, net als uw geloof in een opperwezen.
Religieuzen vinden het ook 'een goede zaak' dat gelovigen hun geloof 'versterken'.
Ik als atheïst vind dat dus niet.

Bourgeois mag doen van mij wat hij wil met zijn geloof, maar dan in zijn vrije tijd, en niet op kosten van de belastingbetaler. Ik val ook niet mensen lastig met mijn hobby's.
Wat een flauwe kul! Welk bewijs hebt u voor deze complottheorie? Geen!
Persoonlijke aanval!

Hypocriet verwijt dus...

Dat gij dat zelf niet doorhebt is eigenlijk heel erg.
Totaal onzinnig francofiele gebrabbel... Een Vlaming bestaat niet, maar de franstalige grootheid staat boven elke verdenking en als nu juist dat niet een zuivere heel dwaze geloofskwestie is...

Maar alles is goed om maar niet te moeten inzien dat zijzelf en alleen zijzelf de schuld zijn van al het Belgische leed in hun facistische francofone verwaandheid...

Oei, maar ze zijn zogezegd tegen facisme, terwijl hun hele taalhouding en bestuurshouding in la Belgique zuiver anti-Vlaams racisme en facisme is...

Ze durven nu zelfs zo ver te gaan met hun gelul door te zeggen dat de Vlamingen niet zouden bestaan en ze komen nu lullen in Vlaams Brabant dat ze niets met Vlaanderen vandoen hebben want dat ze ineens Brabanders zouden zijn en geen Vlamingen...
Verdeeldheid zaaien, haat spuien en hun kleinheid als regel aan iedereen opdringen...
Tot daar de grote francofone godsdienstleer en dat mannetje komt hier zweren dat hij atheiïst is en tegelijker tijd een Vlaming, die uitkomt voor zijn Vlaming zijn uitmaken voor dwaze gelovige...

Het kan verkeren, maar de dwaasheid onder de taalgrens kent inderdaad geen grenzen meer...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 21:51   #37
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Totaal onzinnig francofiele gebrabbel...
Aangezien ik geen francofiel ben, denk ik dat u aan het brabbelen bent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Een Vlaming bestaat niet, maar de franstalige grootheid staat boven elke verdenking
Waar zeg ik dat? Zoals ik u al veel keer hebt proberen duidelijk te maken: u leest nooit wat ik schrijf, maar wat u DENKT wat ik schrijf.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
en als nu juist dat niet een zuivere heel dwaze geloofskwestie is...

Maar alles is goed om maar niet te moeten inzien dat zijzelf en alleen zijzelf de schuld zijn van al het Belgische leed in hun facistische francofone verwaandheid...
Gij begint elke keer weer over Hitler... Stopt nu eens met uw obsessie over de jaren '30.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Oei, maar ze zijn zogezegd tegen facisme, terwijl hun hele taalhouding en bestuurshouding in la Belgique zuiver anti-Vlaams racisme en facisme is...

Ze durven nu zelfs zo ver te gaan met hun gelul door te zeggen dat de Vlamingen niet zouden bestaan en ze komen nu lullen in Vlaams Brabant dat ze niets met Vlaanderen vandoen hebben want dat ze ineens Brabanders zouden zijn en geen Vlamingen...
Verdeeldheid zaaien, haat spuien en hun kleinheid als regel aan iedereen opdringen...
Tot daar de grote francofone godsdienstleer en dat mannetje komt hier zweren dat hij atheiïst is en tegelijker tijd een Vlaming, die uitkomt voor zijn Vlaming zijn uitmaken voor dwaze gelovige...

Het kan verkeren, maar de dwaasheid onder de taalgrens kent inderdaad geen grenzen meer...
ZZZZZZZZ

Uw discours is het beste slaapmiddel, waarvoor mijn dank.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 maart 2016 om 21:59.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2016, 21:56   #38
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je moet niet pogen mij aan het lijntje te houden. Als je deze avond naar het nieuws gekeken hebt dan zul je weten dat Bourgeois over dat onderwerp aan het woord gekomen is. Kijk desnoods op www.deredactie.be.. Dat moet voor u volstaan.
Gij houdt mij aan het lijntje! Ik stel u een simpele vraag en ge weigert te antwoorden. Verschuil u niet achter iemand anders. Dat is zo laf!

Ge hebt dit geschreven:

Ik zou dat een goeie zaak vinden. Het is een staatsrechtelijke versterking van onze eigen Vlaamse identiteit. Wat is daar fout aan?

Waarom is het een goede zaak?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 03:59   #39
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik zou dat een goeie zaak vinden. Het is een staatsrechtelijke versterking van onze eigen Vlaamse identiteit. Wat is daar fout aan? Deze morgen hoorde ik de M.P. onderstrepen dat de Vlaamse verkiezingen niet horen samen te vallen met de federale. En hij heeft gelijk. Dat samenvallen is een achterbakse truc vanwege de belgicisten om de eigenheid van de Vlaamse verkiezingen te laten verzuipen in de heisa van de federale en aldus een stukje Vlaamse identiteit onder de mat te schuiven. In Duitsland heeft elke deelstaat een eigen grondwet en de deelstaatverkiezingen vallen er niet samen met de federale. Dit moet hier ook kunnen. Maar het is meer dan duidelijk dat de belgicistische zeikerds (ook die op dit forum) daar doodsbang voor zijn. Dus pogen ze dan maar diegene die de boodschap brengt, Bourgeois, persoonlijk aan te vallen.
Ik vind dat voorstel van Bourgeois een uitstekend vertrekpunt voor de discussie daarna. Terugkomend op de woorden van Bourgeois, stel ik het volgende:

Citaat:
"Wij zijn een natie, ons verleden is gedeeld"
Vlaanderen maakt volkenkundig ('natie') deel uit van de Nederlanden. Met een grondwet verkrijgen de Vlamingen datgene wat hun als wat hun vaneigens toebehoorde, in 1830 ontnomen werd.

Tijd dus om dat recht te zetten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2016, 09:11   #40
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik vind dat voorstel van Bourgeois een uitstekend vertrekpunt voor de discussie daarna. Terugkomend op de woorden van Bourgeois, stel ik het volgende:



Vlaanderen maakt volkenkundig ('natie') deel uit van de Nederlanden. Met een grondwet verkrijgen de Vlamingen datgene wat hun als wat hun vaneigens toebehoorde, in 1830 ontnomen werd.

Tijd dus om dat recht te zetten.
Ik herhaal mijn vraag: welk gedeeld verleden, wanneer was dat?

Voor mij hoeft ge geen antwoord te geven. Het is ondertussen al duidelijk dat dit gewoon een poging is om de aandacht in de media af te leiden van de stommiteiten die de NVA-ministers in de regeringen ten beste geven.
Ik heb trouwens weinig aandacht gezien in de media voor die 'grondwet' en al zeker niet te veel positieve reacties van het kiespubliek. Ge hebt natuurlijk de uitzonderingen: door NVA betaalde gepensioneerden die daar aandacht aan moeten schenken op de verschillende sociale media.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be