Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2016, 19:07   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.029
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Die hun (zwart) geld liever doorsluizen naar Luxemburg 😂
Ochja, dat doen de Belgen ook

En Congolezen zijn tenslotte ook voor een groot deel onze verantwoordelijkhed zoals Surinamers dat voor Nederlands zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 19:18   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
En......profiterende Vlamingen die 15 jaar te vroeg uit de arbeidsmarkt zijn gestapt, en waar nu de rest van de bevolking voor moet opdraaien 😂
Als je onze vriend citeert, moet je het volledig doen, inclusief de verkeerde cijfers: 15 jaar te vroeg uitgestapt, met zesdubbel pensioen ...
(alleen: mocht ik zo vroeg het afgetrapt zijn, wat niet eens wettelijk kon, dan was mijn pensioen wel te mager naar mijn wellustige behoeftebevredigingen ...)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 19:25   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De stekker eruit trekken is het domste dat je kan doen.
Vraag maar aan de stekkerman van de OVLD
En het ergste was dan nog, dat hij groot gelijk had om de stekker er uit te trekken. Ze rammeldenniet met zijn (en zijn partij's) voeten, maar echt een kleine meter hoger ...

Evenwel: ge krijgt dat niet aan de kiezer uitgelegd.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 19:30   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Het wordt tijd dat N-VA de stekker uit de regering trekt, dit is onwerkbaar.

Vervolgens een absolute meerderheid van N-VA en VB die de onafhankelijkheid verklaren.
U weet dat wij van de nva nooit zullen samen werken met het Belang.

Evenwel: verklaringen afleggen is niet werken .... (hebdem ?)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 19:36   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De Franstaligen denken dat ze door nazi's geregeerd worden. Dat is hen jaren lang ingelepeld door de pers ivm het NVA. Ze kunnen dat staken daarom zien als een soort van verzet. Ze zijn grootmoedig het land aan het redden in hun eigen ogen schat ik. De weerslag van propaganda.

Nu NVA lijkt me ook wel wat geobsedeerd met het uitroeien van werknemersorganisaties, terwijl die toch wel degelijk een functie hebben in de maatschappij.
Waar haalt ge dat toch in hemelsnaam ?
Het is toch niet omdat je uitwassen van een apparaat wilt wegsnijden, dat je het hele apparaat wilt elimineren !

Lees mee:

Citaat:
De N-VA pleit als gemeenschapspartij voor een vrij en rijk verenigingsleven. Het middenveld is van onschatbare waarde voor ons kostbare weefsel.

Wij zien dit middenveld breed. Niet alleen vakbonden, werkgeversorganisaties en ziekenfondsen maken er deel van uit, maar ook de vele Vlaamse jeugdbewegingen, de gezinsbond, milieu- en consumentenverenigingen, enzovoort. Wij willen hen ook in het overlegmodel betrekken.

Het middenveld mag ook niet beperkt blijven tot de traditionele zuilen.
http://www.n-va.be/standpunten/het-middenveld

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 19:41   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Welke verandering ? De verandering dat nog steeds dezelfden gepluimd worden ?
Als je de PS (en aanhangsel Spa), en de vakboungden citeert, gelieve daar dan een link bij te geven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 21:47   #47
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Waarom draag jij deze fraudeur met dubbele nationaliteit op handen, en moeten anderen onmiddellijk het land verlaten ?
Kronkel ,kronkel.
wie zegt dat ik Lukaku op handen draag .

Jij beweerde dat Lukaka niet Nederlandstalig was ,
weet je nog ?


" Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige ;
Lukaku Nederlandstalig 😂
En dat wil eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen 😂. 😂. 😂"



Dit weerlegde ik .
Lukaku is wel degelijk Nederlandstalig
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2016, 22:02   #48
Bank Roet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2016
Berichten: 7
Standaard

Justitie heeft zich jarenlang ongelloflijk verzet tegen elke modernisering… en nu… staken…
Bank Roet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:34   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U bent precies oorverdovend stil over het feit dat dit land letterlijk in tweeën gescheurd is omdat het enkel de Franstaligen zijn die staken. Anders regent het berichten van uw kant dat dit land nog lang niet uit elkaar aan het vallen is.
Dat is een ander debat! Ik had het enkel over de stereotypes die Vlamingen zoals u over de Franstaligen hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:35   #50
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De Franstaligen denken dat ze door nazi's geregeerd worden. Dat is hen jaren lang ingelepeld door de pers ivm het NVA. Ze kunnen dat staken daarom zien als een soort van verzet. Ze zijn grootmoedig het land aan het redden in hun eigen ogen schat ik. De weerslag van propaganda.

Nu NVA lijkt me ook wel wat geobsedeerd met het uitroeien van werknemersorganisaties, terwijl die toch wel degelijk een functie hebben in de maatschappij.
Bron van uw onzin?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:38   #51
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Kronkel ,kronkel.
wie zegt dat ik Lukaku op handen draag .

Jij beweerde dat Lukaka niet Nederlandstalig was ,
weet je nog ?


" Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige ;
Lukaku Nederlandstalig 😂
En dat wil eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen 😂. 😂. 😂"



Dit weerlegde ik .
Lukaku is wel degelijk Nederlandstalig
Wat tegen een balletje trappen al niet teweeg kan brengen bij het "eigen volk" ! Want dan worden zij ook nog kleurenblind !
Maar bv: Meyrem Almaci en Meryame Kitir blijven vreemdelingen bij dat "eigen volk", ook al zijn deze in Vlaanderen geboren en spreken deze perfect de Nederlandse taal, iets waar mening minister van het "eigen volk" jaloers van zou worden
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:51   #52
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Wat tegen een balletje trappen al niet teweeg kan brengen bij het "eigen volk" ! Want dan worden zij ook nog kleurenblind !
Maar bv: Meyrem Almaci en Meryame Kitir blijven vreemdelingen bij dat "eigen volk", ook al zijn deze in Vlaanderen geboren en spreken deze perfect de Nederlandse taal, iets waar mening minister van het "eigen volk" jaloers van zou worden
"Maar kijk eens daar, nog een mooiere tak!"
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 08:56   #53
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Maar kijk eens daar, nog een mooiere tak!"
Jij hebt schijnbaar nieuwe forum technieken kunnen leren op het strafbankje
Maar wees gerust, ik zal de hypocrisie van de Vlaamse nationalisten niet minder in de kijker plaatsen hoor
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 09:02   #54
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.818
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Jij hebt schijnbaar nieuwe forum technieken kunnen leren op het strafbankje
Welk strafbankje? Man, waar heb je het over?

Je blijft anders mooi rond de pot draaien of Lukaku nu al dan niet Nederlandstalig is.

Citaat:
Maar wees gerust, ik zal de hypocrisie van de Vlaamse nationalisten niet minder in de kijker plaatsen hoor
Welke hypocrisie? Als jij 'BEPERKT gratis wifi' in A en andere steden gelijk wil stellen aan gratis openbaar vervoer, dan is voortaan elke uitkeringstrekker een kapitalist.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 29 mei 2016 om 09:07.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 09:23   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bank Roet Bekijk bericht
Justitie heeft zich jarenlang ongelloflijk verzet tegen elke modernisering… en nu… staken…
Vraag het aan eenderwelke jurist die zijn werkgebied ruimer is dan zijn eigen gemeente/arrondissement/... :
de Franstalige juridische wereld hangt een Latijnsgerichte justitie aan,
en de Vlamingen een meer modern concept zoals gekend in de meer noordelijke landen.

Tien jaar of meer geleden las ik een interview van die Antwerpse prof (een dame) die dan overstapte naar een prestigieuze plaats in het internationaal strafhof.
Zij was erg teleurgesteld over een commissie die een grote hervorming moest begeleiden en voorstellen.
Maar geen enkele Franstalige prof in die commissie lukte er in om de door Vlamingen aangehaalde stellingen en litteratuur te doorgronden. Ze legden dat gewoonweg naast zich neer.
Gevolg: het enige wat die commissie bereikte, was nog meer brol van procedure ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 10:13   #56
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vraag het aan eenderwelke jurist die zijn werkgebied ruimer is dan zijn eigen gemeente/arrondissement/... :
de Franstalige juridische wereld hangt een Latijnsgerichte justitie aan,
en de Vlamingen een meer modern concept zoals gekend in de meer noordelijke landen.

Tien jaar of meer geleden las ik een interview van die Antwerpse prof (een dame) die dan overstapte naar een prestigieuze plaats in het internationaal strafhof.
Zij was erg teleurgesteld over een commissie die een grote hervorming moest begeleiden en voorstellen.
Maar geen enkele Franstalige prof in die commissie lukte er in om de door Vlamingen aangehaalde stellingen en litteratuur te doorgronden. Ze legden dat gewoonweg naast zich neer.
Gevolg: het enige wat die commissie bereikte, was nog meer brol van procedure ...

.
En wat mag dat dan wel zijn, zo'n noordelijk getint recht? Zowat alle moderne Europees-continentale rechtssystemen komen voort uit het Romeins recht.

Ook het Duitse BGB is geënt op de Franse Code Civil (maar ja, alles wat Frans is, deugt niet in de geesten van vendelzwaaiers natuurlijk). Het enige verschil is dat de Duitsers in de opstelling een sterk pandectistische benadering hadden, maar dat is uiteindelijk ook maar een vormkeuze. Inhoudelijk zijn de meeste rechtsfiguren identiek of een zeer nauw aanverwante variant. En die Duitse invloed heeft België ook al omarmd, met o.a. de recente codificatie van het wetboek economisch recht en de aankomende hervormingen in het handels- vennootschaps- en verenigingsrecht.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 29 mei 2016 om 10:19.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:01   #57
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is een ander debat! Ik had het enkel over de stereotypes die Vlamingen zoals u over de Franstaligen hebben.
Die zogenaamde stereotypes worden nu dagelijks bevestigd. Dat u daar blind voor bent hoeft niet te verbazen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:11   #58
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Hoe komt het toch dat in Nederland Justitie zo veel efficiënter werkt? Elke persoon die zich aan een misdrijf schuldig maakt staat er binnen een verbluffend korte tijd (toch in vergelijking met la Belgique) voor de rechter. Gevangenissen zijn er voorbeeldig. Er is zelfs plaats op overschot (waar onze Justitie een tijd lang gebruik heeft van gemaakt). Wanneer ik in de pers berichten lees die met onze Justitie te maken hebben krijg ik altijd het onweerstaanbaar gevoel rond te sukkelen in moeras waar de modder mij het stappen omzeggens onmogelijk maakt. Hoe langer de huidige anarchie en chaos blijft aanslepen, hoe meer ik verlang naar een Vlexit en naar een confederatie van Vlaanderen met Nederland.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:15   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En wat mag dat dan wel zijn, zo'n noordelijk getint recht? Zowat alle moderne Europees-continentale rechtssystemen komen voort uit het Romeins recht.

Ook het Duitse BGB is geënt op de Franse Code Civil (maar ja, alles wat Frans is, deugt niet in de geesten van vendelzwaaiers natuurlijk). Het enige verschil is dat de Duitsers in de opstelling een sterk pandectistische benadering hadden, maar dat is uiteindelijk ook maar een vormkeuze. Inhoudelijk zijn de meeste rechtsfiguren identiek of een zeer nauw aanverwante variant. En die Duitse invloed heeft België ook al omarmd, met o.a. de recente codificatie van het wetboek economisch recht en de aankomende hervormingen in het handels- vennootschaps- en verenigingsrecht.
Ik heb gegoogeld naar de betekenis van "pandectistisch" en kreeg als antwoord:
Citaat:
Uw zoekopdracht naar betekenis van "pandectistisch" heeft geen resultaten opgeleverd.
Graag een woordje uitleg...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2016, 11:18   #60
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb gegoogeld naar de betekenis van "pandectistisch" en kreeg als antwoord:

Graag een woordje uitleg...

https://de.wikipedia.org/wiki/Pandektenwissenschaft
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be