Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2016, 09:46   #21
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Afhankelijk van het gezelschap een mix van 3, 5 en 15, vermoed ik, met een vleugje 4, 8 en 12.


Ik word blijkbaar nooit deprimerend of agressief, ook niet als 'het licht uitgaat' (en dat durft wel eens te gebeuren).

Dat is toch wat 'de mensen' mij vertellen - terwijl ik 's anderendaags in hun living of logeerkamer wakker word en amper besef waar ik ben en mij al helemaal niet meer kan herinneren hoe ik daar verzeild geraakte - als ik hen vraag of ik niet te veel last heb veroorzaakt:

"Maar neen gij, hoe komt ge daar nu bij?"


Vervolgens beginnen ze te lachen.

En dan vragen ze steevast wanneer ik nog eens langs kom, want 't was toch zo plezant.
LOL

Laatst gewijzigd door NieuwNoors : 12 juli 2016 om 09:53.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 09:52   #22
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.955
Standaard

Als vrouw zijnde durf ik zeggen: zatte mannen kunnen vaak hun pollekes niet thuis houden. En dat vind ik zooooow irritant! Maar ik zet ze direct op hun plaats hoor. Met alle Chinezen maar niet met mij. Voila si. Blijf maar gerust geloven dat jullie allemaal toffe pée's zijn als jullie gezopen hebben!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2016, 10:01   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Als vrouw zijnde durf ik zeggen: zatte mannen kunnen vaak hun pollekes niet thuis houden. En dat vind ik zooooow irritant! Maar ik zet ze direct op hun plaats hoor. Met alle Chinezen maar niet met mij. Voila si. Blijf maar gerust geloven dat jullie allemaal toffe pée's zijn als jullie gezopen hebben!
Zelfs strontzat zou ik je graag zien , schatje.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 09:05   #24
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is me in mijn studententijd een keer of drie overkomen dat "het licht uitging" omdat ik teveel gedronken had. Ik geraak dan in mijn bed op automatische piloot: ik herinner me er niets van.

Sindsdien is het me nog wel enkele malen gebeurd dat ik af te rekenen had met een kater, maar de laatste tien jaar zorg ik ervoor dat ik maximaal drie duvels consumeer per avond.
Anderzijds: ik consumeer quasi elke avond twee bieren, vb. twee duvels, twee omers of twee Vlaamse Leeuwkes. Voor het slapen gaan.

Vorig jaar, toen ik hoorde van sommige mensen die zich zoveel beter voelden na een detox, vb. beter slapen enz., heb ik dat ook eens geprobeerd, gedurende iets van 6 weken.
Ik had wel nooit problemen met slapen of vermoeidheid ..., maar ik merkte nul komma nul verschil.
Die detoxers, consumeren waarschijnlijk dagelijks enkele aperitieven, enkele wijnglazen bij het eten, een poezencafé, plus 's namiddags, plus 's avonds ... ??

.
wil je niet al te zeer verontrusten, maar dit valt helemaal binnen de huidig gangbare definities van alcoholisme hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:11   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelfs strontzat zou ik je graag zien , schatje.

Da's ook geen compliment he Peri!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:17   #26
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wil je niet al te zeer verontrusten, maar dit valt helemaal binnen de huidig gangbare definities van alcoholisme hoor.
Dan is de helft van de bevolking alcoholist. 2 glazen per dag is bij veel mensen wel "standaard".
Mijn grootouders dronken elke dag zowel bij de lunch als bij het avondmaal 1 glas bier. Daarbuiten heb ik die mensen nooit zien drinken - uitzonderingen zoals een communie of een trouwfeest 1�* 2 keer /jaar.
Mijn eigen moeder dronk eigenlijk nooit, MAAR tijdens het schillen van de patatten lepelde ze elke dag 1 heel klein borrelglaasje Avocaat op. (3 theelepelkes ofzo). Is ze dan ook een alcoholist (geweest)?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:27   #27
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dan is de helft van de bevolking alcoholist. 2 glazen per dag is bij veel mensen wel "standaard".
Mijn grootouders dronken elke dag zowel bij de lunch als bij het avondmaal 1 glas bier. Daarbuiten heb ik die mensen nooit zien drinken - uitzonderingen zoals een communie of een trouwfeest 1�* 2 keer /jaar.
Mijn eigen moeder dronk eigenlijk nooit, MAAR tijdens het schillen van de patatten lepelde ze elke dag 1 heel klein borrelglaasje Avocaat op. (3 theelepelkes ofzo). Is ze dan ook een alcoholist (geweest)?
2 glazen op een dag is geen probleem
2 glazen élke dag, zonder dagen zonder ertussen ... valt binnen de vandaag gangbare definities van alcoholisme

ps ge moet niet op mij gepikkeerd worden hé, ik stelde die definities niet op hoor...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:37   #28
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 20.955
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
2 glazen op een dag is geen probleem
2 glazen élke dag, zonder dagen zonder ertussen ... valt binnen de vandaag gangbare definities van alcoholisme

ps ge moet niet op mij gepikkeerd worden hé, ik stelde die definities niet op hoor...
Maar neeeeeeeeeeeeeeeeeee Anna,
Wat ik wel frappant vind: telkens als er een 100-jarige gevierd wordt en men vraagt naar het "geheim", dan zegt die altijd: Awel ik drink elke dag mijn "druppelke" of ik drink elke dag een Alexirke. Let er maar eens op!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 10:44   #29
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.846
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Maar neeeeeeeeeeeeeeeeeee Anna,
Wat ik wel frappant vind: telkens als er een 100-jarige gevierd wordt en men vraagt naar het "geheim", dan zegt die altijd: Awel ik drink elke dag mijn "druppelke" of ik drink elke dag een Alexirke. Let er maar eens op!
welja, ééntje, geen twee
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:13   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wil je niet al te zeer verontrusten, maar dit valt helemaal binnen de huidig gangbare definities van alcoholisme hoor.
Dat is de universeel aanvaarde definitie bedoel je? Die telt in Belgie niet, hier heeft het begrip een andere definitie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:17   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dan is de helft van de bevolking alcoholist. 2 glazen per dag is bij veel mensen wel "standaard".
Mijn grootouders dronken elke dag zowel bij de lunch als bij het avondmaal 1 glas bier. Daarbuiten heb ik die mensen nooit zien drinken - uitzonderingen zoals een communie of een trouwfeest 1�* 2 keer /jaar.
Mijn eigen moeder dronk eigenlijk nooit, MAAR tijdens het schillen van de patatten lepelde ze elke dag 1 heel klein borrelglaasje Avocaat op. (3 theelepelkes ofzo). Is ze dan ook een alcoholist (geweest)?
Je begint het te begrijpen.

Vandaar ook het fanatieke gedrag van de alcoholisten tegenover de wietgebruikers, dat zijn de verslaafden waar iets aan gedaan moet worden, wij zijn geen alcoholisten...

We zuipen alle dagen maar we zijn niet verslaafd...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:21   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Mijn vrouw is altijd tevreden als ik s'avonds een trappist of 3 naar binnen kap, dan val ik in slaap en moet zij haar jarretels en netkousen niet aandoen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:22   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is de universeel aanvaarde definitie bedoel je? Die telt in Belgie niet, hier heeft het begrip een andere definitie.
alcoholisme en confederalisme, één Belgische oplossing. een eigen definitie.

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 juli 2016 om 12:22.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:24   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je begint het te begrijpen.

Vandaar ook het fanatieke gedrag van de alcoholisten tegenover de wietgebruikers, dat zijn de verslaafden waar iets aan gedaan moet worden, wij zijn geen alcoholisten...

We zuipen alle dagen maar we zijn niet verslaafd...
ik discrimineer tenminste niet tussen alcoholisten en wietgebruikers! fanatieke racisten zijn het!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:27   #35
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mijn vrouw is altijd tevreden als ik s'avonds een trappist of 3 naar binnen kap, dan val ik in slaap en moet zij haar jarretels en netkousen niet aandoen.
die van ullie gaat t me mss niet in dank afnemen, maar heb je er nog nooit aan gedacht om pas na de jarretels en de netkousen aan de trappisten te beginnen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:29   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mijn vrouw is altijd tevreden als ik s'avonds een trappist of 3 naar binnen kap, dan val ik in slaap en moet zij haar jarretels en netkousen niet aandoen.
Je hebt de volgorde verkeerd dus.

Eerst jarretellen dan zuipen.

Misschien is het beter dat je wiet begint te roken, dan kan je ze de hele nacht wakker houden.

Opletten, dit is natuurlijk volledig vrijblijvend van mijnentwege, het is maar een graptje, ik zet niemand aan tot.

Doe het niet Pericles, doe het niet!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:29   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Maar neeeeeeeeeeeeeeeeeee Anna,
Wat ik wel frappant vind: telkens als er een 100-jarige gevierd wordt en men vraagt naar het "geheim", dan zegt die altijd: Awel ik drink elke dag mijn "druppelke" of ik drink elke dag een Alexirke. Let er maar eens op!
en op hoeveel 100.000 mensen wordt er eens iemand 100 jaar ? ... en die zou dan nog lucide genoeg moeten zijn én zelf weten waaraan t ligt ? ... journalisten kunnen toch onnozele dingen vragen hé !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:30   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je hebt de volgorde verkeerd dus.

Eerst jarretellen dan zuipen.

Misschien is het beter dat je wiet begint te roken, dan kan je ze de hele nacht wakker houden.

Opletten, dit is natuurlijk volledig vrijblijvend van mijnentwege, het is maar een graptje, ik zet niemand aan tot.

Doe het niet Pericles, doe het niet!
Pericles, wiet, sjartellen, en nen hele nacht doorgaan op zijn vrouwke ... belt den 100 maar al!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:31   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en op hoeveel 100.000 mensen wordt er eens iemand 100 jaar ? ... en die zou dan nog lucide genoeg moeten zijn én zelf weten waaraan t ligt ? ... journalisten kunnen toch onnozele dingen vragen hé !
Ja, iemand van 100 jaar, die denkt waarschijnlijk dat zijn hoestsiroop jenever is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2016, 12:33   #40
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dan is de helft van de bevolking alcoholist. 2 glazen per dag is bij veel mensen wel "standaard".
Mijn grootouders dronken elke dag zowel bij de lunch als bij het avondmaal 1 glas bier. Daarbuiten heb ik die mensen nooit zien drinken - uitzonderingen zoals een communie of een trouwfeest 1�* 2 keer /jaar.
Mijn eigen moeder dronk eigenlijk nooit, MAAR tijdens het schillen van de patatten lepelde ze elke dag 1 heel klein borrelglaasje Avocaat op. (3 theelepelkes ofzo). Is ze dan ook een alcoholist (geweest)?
De helft van de bevolking drinkt echt niet elke dag 2 glazen alcohol.

Het feit dat jij dat standaard vindt, zegt veel over jezelf
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be