Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2017, 13:50   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn hier meerdere draadjes te vinden waar dat quasi hysterische verhaal als een vaststaand gegeven naar voren is gebracht. Ik denk dat het Bad Atilla was die de relevante vraag stelde, en meerdere keren moest herhalen : geef een link naar die tekst.
En steeds maar weer kwam men af met linkjes naar blogjes en obscure websites.
De believers van dat verhaal beseften niet eens dat dergelijke teksten niet eens een dwingend karakter hebben, maar ze gaan wel achteraf heelder machinaties proberen te kaderen in functie van die tekst. Zie je nu zelf niet in dat dit belachelijk is ?
Ik denk niet dat die Resolutie van Straatsburg "nep" is. Ik denk veeleer dat deze overeenkomst door de Europese instanties met opzet uit het daglicht werd weggehouden uit politiek-correcte schroom. Ik besef wel dat een "resolutie" nog niet gelijk staat met een bindend verdrag. Maar het beantwoordt wel aan "intentie". En die "intentie" werd in verschillende Europese landen (waaronder ook België) in daden omgezet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 14:24   #82
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk niet dat die Resolutie van Straatsburg "nep" is
Als je denkt dat iets echt is, kan het niet veel moeite kosten om dat te bewijzen toch ?
Citaat:
. Ik denk veeleer dat deze overeenkomst door de Europese instanties met opzet uit het daglicht werd weggehouden uit politiek-correcte schroom.
Een intentieproces past 100% bij de betere conspiracy theories.

Citaat:
Ik besef wel dat een "resolutie" nog niet gelijk staat met een bindend verdrag.
Oef...

Citaat:
Maar het beantwoordt wel aan "intentie".
Moest die intentie bestaan, dan zou je verwachten dat die resolutie net heel veel openbaarheid hebben. In werkelijkheid kent niemand dat, behalve steeds maar weer hetzelfde verhaal dat via obscure internetblogjes de ronde doet.

Citaat:
En die "intentie" werd in verschillende Europese landen (waaronder ook België) in daden omgezet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 15:59   #83
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

De voorpagina van het periodiek Eurabia, dat volgens Pandareus niet bestaat :



En hier kan je de resoluties, die volgens Pandareus ook niet bestaan, nalezen : https://archive.org/stream/Eurabia2J...-1975_djvu.txt


Dit volgens Pandareus onbestaande tijdschrift kan je natuurlijk ook ontlenen in de bib : http://data.bnf.fr/34375945/eurabia__paris_/
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 16:51   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
De voorpagina van het periodiek Eurabia, dat volgens Pandareus niet bestaat :



En hier kan je de resoluties, die volgens Pandareus ook niet bestaan, nalezen : https://archive.org/stream/Eurabia2J...-1975_djvu.txt


Dit volgens Pandareus onbestaande tijdschrift kan je natuurlijk ook ontlenen in de bib : http://data.bnf.fr/34375945/eurabia__paris_/
Dat tijdschrift maakt geen melding van enig engagement noch bindende resolutie. Alleen diplomatieke taal over de wil en de noodzaak om goede (wederzijdse) economische betrekkingen tussen de arabische en de europese wereld te betrachten.

Wat is hier gevaarlijk aan ? Waarom zou iemand hysterisch moeten doen over een tekst die oproept om zaken te doen ? En die bol staat van de diplomatieke taal ?

Meer nog : de 5 punten die die De Clercq beschrijft zijn toch totaal onschadelijk ? Waarom zitten enkele conspirationisten hier dan te doen alsof die man europa wou laten uitkopen door de arabieren ?

Trouwens, had dit een belangrijk document geweest, denk ik niet dat je het in een tijdschriftje had moeten gaan opdelven.
Heb je er eigenlijk één gevaarlijk punt kunnen uithalen waar wie dan ook zich heeft toe verbonden ?

Sorry hoor, maar de vlag dekt de lading helemaal niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2017, 16:58   #85
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Je hoeft nochtans maar rond je te kijken en een bril op te zetten om de lading te zien.
Wat baten kaars en bril....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 00:50   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Van Leman herinner ik me de voortdurende aanvallen op het Vlaams Blok. Daar pakte hij graag mee uit. Kritiek op de islam heb ik zelden van hem gelezen.
Zeg maar nooit !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 06:07   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hoeft nochtans maar rond je te kijken en een bril op te zetten om de lading te zien.
Wat baten kaars en bril....
Niets mee te maken. Het gaat om de tekst waar Houzee mee afkwam. De conspirationisten brengen hier al maanden de vreemdste beweringen naar voor over de resolutie van straatsburg. Alssof europa zich in de solden had gezet voor de arabieren...
En dan komt er nu een doodsaai stuk in een tijdschrift waarin enkele mensen suggesties doen voor verbeterde handelsbetrekkingen tussen europa en de arabische wereld.

Als dat de grote samenzwering is, dan kan ik daar enkel eens goed mee lachen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 08:31   #88
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Citaat:
Niets mee te maken
. Het gaat om de tekst waar Houzee mee afkwam. De conspirationisten brengen hier al maanden de vreemdste beweringen naar voor over de resolutie van straatsburg. Alssof europa zich in de solden had gezet voor de arabieren...
En dan komt er nu een doodsaai stuk in een tijdschrift waarin enkele mensen suggesties doen voor verbeterde handelsbetrekkingen tussen europa en de arabische wereld.

Als dat de grote samenzwering is, dan kan ik daar enkel eens goed mee lachen.
Is dat niet een beetje hypocriet beladen .... we zitten er "allemaal" te midden in .... in de
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be