Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2005, 19:55   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Volvo moet mensen afdanken.

Komt doordat steeds meer mensen hun Volvo afdanken.
Iets dat vrij veel forum-deelnemers blijkbaar ontgaat.

Volvo heeft zijn "Scandinavische degelijkheids-naam" verloren(Belgie,producent van de meeste Volvos ondertussen, ligt niet echt in Scandinavie),en is een ordinaire bedrijfswagen met Ford-aandrijving geworden.Een toestel dat je bij voorkeur als kosten inbrengt in de belastingsaangifte.


Ondertussen kan men de BMW's,in allerlei soorten en maten,en meestal gemaakt in het veel te dure Duitsland maar niet aansleuren als ik ff rondkijk......en toch zijn die dingen niet goedkoop.

Waarom?

Omdat het merk slaagt waar Volvo gefaald heeft(en Mercedes dik aan het falen is),een historische naam en faam,een hype die ooit gecreeerd is ,vasthouden,koesteren......


Dat is waarom Koreaanse en Chinese merken,ondanks een prima prijs/kwaliteitsverhouding niet echt zullen doorbreken........

(Er is momenteel een Koreaans merk waar men het legendarische Amerikaanse merk Chevrolet op plakt,ik garandeer U,dat gaat verkopen! )

Er is meer dan pure prijs!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 20:11   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De chevrolet oftewel de deawoo gaat geen klote verkopen.
De echte chevrolet echter wel, vooral hun 4x4
Volvo met zijn ford onderstel en renault moteurke (of is het omgekeerd) al evenmin.
Ford nog een beetje, als het weer solden zijn.

Mercedes, bmw en jaguar zullen de straten vullen en voor de kleinere beurzen de japanese merken die opnieuw zullen opkomen.
Vw gaat nog eens zijn deuren mogen sluiten vroeg of laat of ze zullen zich stevig moeten herpakken.
Renault en peugeot zullen het ook goed blijven doen.

En peperdure oldtimers zullen het van het worden tussen dit en 5 jaar. Maar dan de mooie klasse bakken, niet de oude panda's of wartburg en weet ik veel.

Enfin als er nog benzine is tenminste?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:12   #43
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

de overheid meot stoppen met geld te pompen in een onomkeerbare evolutie en dat geld in plaats daarvan pompen in gebieden waar we wél het verschillen kunnen maken met China (know-how,...)
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:13   #44
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Dat is waarom Koreaanse en Chinese merken,ondanks een prima prijs/kwaliteitsverhouding niet echt zullen doorbreken........
Chinese merken ?

Die komen eraan en die zullen aanslaan, alleen al owv het feit dat ze tot de helft goedkoper zullen zijn dan gelijkaardige westerse merken.

Maar tegen dan zal praktische iedere wagen in de wereld in China geassembleerd worden via jont-ventures met westerse merken.

En kwaliteit, ach, dat behalen ze tegenwoordig overal.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:14   #45
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
de overheid meot stoppen met geld te pompen in een onomkeerbare evolutie en dat geld in plaats daarvan pompen in gebieden waar we wél het verschillen kunnen maken met China (know-how,...)
know how zegt u ?

China en India worden de kennis-metropolen met enorme investeringen van onze kennis-intensieve bedrijven, een overvloed aan hooggeschoold personeel en arbeidskosten slechts 1/7 de tov hier, voor ingenieurs dan.

Sante.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 14:23   #46
cashflow
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 1.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Ook al was men toen arm, ja, men is het nu nog, alleen is de wereld nog minder leefbaar gemaakt en nog ingewikkelder.
spring eraf.
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:19   #47
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

En toch kan de oplossing zo simpel zijn, waarommoet men het altijd zo ver gaan zoeken he. Niet rond de pot draaiën is mijn motto. Recht op de man af en recht voor de raap. Oplossingen liggen vaak in een klein hoekje maar men doet het graag op een moeilijke manier.
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:35   #48
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
En toch kan de oplossing zo simpel zijn, waarommoet men het altijd zo ver gaan zoeken he. Niet rond de pot draaiën is mijn motto. Recht op de man af en recht voor de raap. Oplossingen liggen vaak in een klein hoekje maar men doet het graag op een moeilijke manier.
En wat zijn uw simpele oplossingen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:38   #49
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En wat zijn uw simpele oplossingen?
Ik ben ook benieuwd ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:41   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En wat zijn uw simpele oplossingen?
Ik durf het bijna niet zeggen maar ik ook wel
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:19   #51
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

Als een bedrijf vertrekt uit ons land eis dan alle verworven subsidies terug, met intrest. Dan blijven ze wel. Anders zijn ze gewoon bankroet.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dekoster on 26-08-2005 at 21:20
Reason:
--------------------------------

Als een bedrijf vertrekt uit ons land eis dan alle verworven subsidies terug, met intrest. Dan blijven ze wel. Anders zijn ze gewoon bankroet.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Als een bedrijf vertrekt uit ons land eis dan alle verworven subsidies terug, met intrest. Dan blijven ze wel. Anders zijn ze gewoon bankroet.[/size]
[/edit]
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Dekoster : 26 augustus 2005 om 20:20.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:48   #52
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

Ik heb al een voorstel klaarliggen, nog even geduld he. Eerst moet ik het nog voorleggen aan de bevoegde Ministers en instanties evenals aan onze partijtop. Het verlof zit er bijna op en heel wat politici zullen dus terug in gang schieten, hopelijk met mijn voorstel. wat de tijd dringt.
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 21:11   #53
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Ik heb al een voorstel klaarliggen, nog even geduld he. Eerst moet ik het nog voorleggen aan de bevoegde Ministers en instanties evenals aan onze partijtop. Het verlof zit er bijna op en heel wat politici zullen dus terug in gang schieten, hopelijk met mijn voorstel. wat de tijd dringt.
Tja... Ziet dat U niet te vlug piekt, hé
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 11:38   #54
Dekoster
Gouverneur
 
Dekoster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Locatie: Sint-Lievens-Houtem
Berichten: 1.244
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja... Ziet dat U niet te vlug piekt, hé
Neen zien dat andere partijën niet gaan lopen met mijn idee wanneer ik het hier in het breed ga uitsmeren.
__________________
sp.a rood Oost-Vlaanderen
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 11:51   #55
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Als een bedrijf vertrekt uit ons land eis dan alle verworven subsidies terug, met intrest. Dan blijven ze wel. Anders zijn ze gewoon bankroet.
goed gezegd dekoster kan het niet beter verwoorden alsook de belastingsaftrek van maschines etc zullen teruggevorderd moeten worden en anders is het gewoon eigendom van de gemeenschap
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:12   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Een beter idee zou zijn een verkoopstakts te heffen op import wanneer er geen of onvoldoende personeel van de merk hier te werk gesteld wordt.
Simpeler en doeltreffender. Tenslotte hebben we hier een vrij grote markt voor hun.
En andere bedrijven vinden het dan mogelijks minder de moeite om in het buitenland te assembleren en komen dan ook terug.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:17   #57
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Er moet niks gebeuren. Industrie heeft geen toekomst. Vroeger deed men ook alles om de mijnen niet te sluiten. Hetzelfde doen met de auto-industrie is zinloos.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:21   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Er moet niks gebeuren. Industrie heeft geen toekomst. Vroeger deed men ook alles om de mijnen niet te sluiten. Hetzelfde doen met de auto-industrie is zinloos.
Feitelijk is dat waar. Men gaat er altijd van uit de industrie er is voor de mensen maar eigenlijk zijn dat allemaal privé ondernemingen die niks of niemandal te maken hebben met de bevolking zijn wensen en grillen.
Tenslotte men kan u ook niet dwingen uw inkomen te verdelen met de buurt! En als u wenst te verhuizen dan bent u daar eveneens een vrij mens in. Voor handel is dat net hetzelfde. Die gaan waar handel nog handel is en geen uitbuiting.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:45   #59
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Iets dat vrij veel forum-deelnemers blijkbaar ontgaat.

Volvo heeft zijn "Scandinavische degelijkheids-naam" verloren(Belgie,producent van de meeste Volvos ondertussen, ligt niet echt in Scandinavie),en is een ordinaire bedrijfswagen met Ford-aandrijving geworden.Een toestel dat je bij voorkeur als kosten inbrengt in de belastingsaangifte.


Ondertussen kan men de BMW's,in allerlei soorten en maten,en meestal gemaakt in het veel te dure Duitsland maar niet aansleuren als ik ff rondkijk......en toch zijn die dingen niet goedkoop.

Waarom?

Omdat het merk slaagt waar Volvo gefaald heeft(en Mercedes dik aan het falen is),een historische naam en faam,een hype die ooit gecreeerd is ,vasthouden,koesteren......


Dat is waarom Koreaanse en Chinese merken,ondanks een prima prijs/kwaliteitsverhouding niet echt zullen doorbreken........

(Er is momenteel een Koreaans merk waar men het legendarische Amerikaanse merk Chevrolet op plakt,ik garandeer U,dat gaat verkopen! )

Er is meer dan pure prijs!
Dat verkoopt al, je hebt het over Daewoo, de nieuwe modellen hebben een nieuw 'design' en zien er minder koreaans uit, ik ken iemand die zo'n Daewoo Nubira bezit, om zich geen slechte wagen een 1.4 benzine met lpg-installatie, rijd dus heel zuinig, 105pk, airco, lederen zetels etc., goede geluidsisolatie, ik wil maar zeggen, General Motors heeft dat merk Daewoo opgekocht heeft de kwaliteit wat omhoog gekrikt en dat verkoopt heel goed in Oost-Europa al zie je ze de laatste tijd ook regelmatg in België ... natuurlijk heeft het nog altijd het Daewoo-imago met zoch mee en is de afwerking niet Duits etc. maar je betaald danook een pak minder, bij welk merk vind je nog een wagen onder de €15000 met al deze opties ... er zijn wel genoeg mensen die daarvoor gaan.
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:47   #60
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Er moet niks gebeuren. Industrie heeft geen toekomst. Vroeger deed men ook alles om de mijnen niet te sluiten. Hetzelfde doen met de auto-industrie is zinloos.
Mjah, wat is het alternatief dan ... je moet toch iets doen ... je kan moeilijk zeggen, sluit die fabriek maar en ga maar allemaal thuis voor tv zitten ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be