Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 april 2006, 19:14   #21
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Ja.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:16   #22
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja, 'proberen' aan werk te geraken al gaan vergelijken met slavernij, dwangarbeid...

Die leden van dat VWSke toch... Die zijn echt goe bezig met de armoede op te "lossen"...
Maar ik werk,net al vele bij het VWS Wordt wakker CHIPIE
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:19   #23
Smurfje
Gouverneur
 
Smurfje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2005
Locatie: Houtland
Berichten: 1.336
Standaard

De 10.000ste winkeldief in de HEMA.

http://www.vkmag.com/media/winkeldief/
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:20   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ja.
Het recht op eigendom, en zelfs de wetten gemaakt door de mens, zijn onderworpen aan de elementaire basiswetten van de natuur die maar 1 doel hebben, overleven. Indien iemand niet in staat is om bvb in de barre winter te overleven op straat, en er hem geen hulp wordt aangeboden, heeft hij het RECHT om over te gaan tot criminele acties om zijn voortbestaan te verzekeren.

Maar, een kleine nuancering, een dikke mercedes pikken hoort niet tot de overlevingsdrang van de mens. Een huis kraken bijvoorbeeld wel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:28   #25
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

kraak het mijne dan maar het staat leeg de deur staat open en als het bewoont is op 26 april als ze het openbaar verkopen geeft dat tenminste nog een klein beetje een verzet tegen wat me overkwam adres molenstraat 26 ertvelde voorlopig is het nog steeds van mij en heb ik nog steeds vruchtgebruik wat ze me ook willen aandoen
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:31   #26
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

spijtig dat het niet uit zich zelf kan instuiken anders zou het rap opgelost zijn dan is er enkel een stuk grond te verkopen gemakkelijk voor de kopers en een heel pak minder geld voor mijn kinderen die gun ik het echt niet dat ze de erfenis zouden ontvangen van hun vader nog voor ik sterf ----moest ie nog leven ik denk dat ie ze elk stuk voor stuk de kop zou inkloppen om wat ze me aandoen
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:32   #27
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

of maak er een tijdelijke camping van haha ik zie het al voor mne een heel pak vierde wereldmensen in mijn tuin en huis en al de publiciteit errond misschien dat ze dan eindelijk doorhebben wat er aan het gebeuren is
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:33   #28
marijke taffein
Provinciaal Statenlid
 
marijke taffein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 oktober 2004
Berichten: 736
Standaard

ik ben het onderhand beu brieven en brieven vol te schrijven en van nieamnd ook maar enige hulp te krijgen ---en dan zijn ze nog verwonderd dat een mens op de lange duur zijn valies pakt en naar het buitenland verdwijnt
marijke taffein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:34   #29
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de wereld en de natuurlijke hulpbronnen zijn van iedereen. Wie meent ze in privaat eigendom te kunnen bezitten is dus een dief. Het kapitalisme is een systeem dat dus op diefstal is gebaseerd.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 april 2006 om 19:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:40   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar ik werk,net al vele bij het VWS Wordt wakker CHIPIE
Tiens, nu moet ik nog wakker worden...

Ik schrijf dat men moet proberen aan werk te geraken om uit de armoede (proberen) te geraken en U poneert dat de slavernij afgeschaft is!... En U werkt zelf... U bent dus een slaaf of voelt U toch zo...

Op het moment, dat ik zie dat uw avatar verdwenen is, zal ik zien dat U wakker geworden bent...

Laatst gewijzigd door Chipie : 6 april 2006 om 19:43.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:44   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tiens, nu moet ik nog wakker worden...

Ik schrijf dat men moet proberen aan werk te geraken om uit de armoede (proberen) te geraken en U poneert dat de slavernij afgeschaft is!... En U werkt zelf... U bent dus een slaaf of voelt U toch zo...

De moment, dat ik zie dat uw avatar verdwenen is, zal ik zien dat U wakker geworden bent...
Dan ga je zeker eens op zoektocht moeten gaan bij VWS leden hoor! De meerderheid werkt,niets fout aan
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 19:55   #32
cookie@vws
Minister-President
 
cookie@vws's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Locatie: Antwerpen City
Berichten: 4.672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
De meerderheid werkt,niets fout aan
...euh, jawel tegen hun goesting misschien?
__________________
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 20:15   #33
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de wereld en de natuurlijke hulpbronnen zijn van iedereen. Wie meent ze in privaat eigendom te kunnen bezitten is dus een dief. Het kapitalisme is een systeem dat dus op diefstal is gebaseerd.

De wereld is helaas verdeeld in nationale staten, die dit eigendomsrecht effectief uitoefenen. Neem nu landbouwgronden - die worden bewerkt en diegenen die ze bewerken plukken er de vruchten van. Neem nu delfstoffen
(goud, diamanten, petroleum) die staten die ze op hun grondgebied aantreffen laten die opdelven tegen betaling van royalties.. die aan hun burgers ten goede komen...

Nu is België een klein land, waarvan de delfstoffen reeds geruime tijd onbereikbaar zijn wegens economisch onrendabel te exploiteren.. Op welke natuurlijke rijkdommen zou jij je privé hand willen leggen ? Moet je een stukje "werk van den akker hebben ?" of zou je willen gaan jagen in de Ardennen ?
Of een forelletje gaan vissen ?
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 20:22   #34
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
stelen dat doe je in normale omstandigheden normaal gezien niet. Doch 16 percent vd bevolking leeft in abnormale omstandigheden. Voor hen telt de grondwet niet ( recht op menswaardig bestaan ). In dat geval is het normaal dat ook zij de wet niet meer wensen te respecteren.

Toch vind ik dat als je het doet je best in de GB gaat stelen en niet bij de kleine kruidenier.
Je kan natuurlijk ook naar een voedselbank gaan - loop je geen risiko's op vervolging "wegens zgn. diefstal"...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 20:37   #35
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht



De wereld is helaas verdeeld in nationale staten, die dit eigendomsrecht effectief uitoefenen. Neem nu landbouwgronden - die worden bewerkt en diegenen die ze bewerken plukken er de vruchten van. Neem nu delfstoffen
(goud, diamanten, petroleum) die staten die ze op hun grondgebied aantreffen laten die opdelven tegen betaling van royalties.. die aan hun burgers ten goede komen...

Nu is België een klein land, waarvan de delfstoffen reeds geruime tijd onbereikbaar zijn wegens economisch onrendabel te exploiteren.. Op welke natuurlijke rijkdommen zou jij je privé hand willen leggen ? Moet je een stukje "werk van den akker hebben ?" of zou je willen gaan jagen in de Ardennen ?
Of een forelletje gaan vissen ?

ja de ardennen dat zie ik wel zitten ja.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 20:38   #36
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht


Je kan natuurlijk ook naar een voedselbank gaan - loop je geen risiko's op vervolging "wegens zgn. diefstal"...

als je dat kan is dat goed ja. Maar niet in elke gemeente zijn er voedselbanken he. Voedselbanken zouden bovendien overbodig moeten zijn.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 20:40   #37
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marijke taffein Bekijk bericht
kraak het mijne dan maar het staat leeg de deur staat open en als het bewoont is op 26 april als ze het openbaar verkopen geeft dat tenminste nog een klein beetje een verzet tegen wat me overkwam adres molenstraat 26 ertvelde voorlopig is het nog steeds van mij en heb ik nog steeds vruchtgebruik wat ze me ook willen aandoen
http://www.kraakvestingsmaatschappij.org/ ik zou dat daar ook op de site zetten marijke.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 21:55   #38
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
"ja" wat?Is stelen slecht, OF is stelen het grondbeginsel van onze samenleving?
ja stelen is slecht, dat was toch je vraag in de titel van je topic e?
het is niet omdat de enen het doet dat de anderen het moeten doen e.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 22:41   #39
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik vind het best dat als men geen werk heeft en werkbekwaam is, proberen aan werk te geraken. Met of tegen zijn
goesting...
goed, laat ons aannemen: je doet er goed aan werk te zoeken.Maar TERWIJL je werk zoekt, moet je ook eten.En als je nu bvb. wekenlang achter werk zoekt, en je hebt geen geld meer.Zelfs als je een uitkering zou krijgen, maar dat die al opgegeten is.Wat dan? Vasten , of stelen?Is het dan slécht om te gaan stelen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2006, 22:43   #40
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ja stelen is slecht, dat was toch je vraag in de titel van je topic e?
het is niet omdat de enen het doet dat de anderen het moeten doen e.
ja, dat was mijn vraag.Maar ook: is stelen eigenlijk het grondbeginsel van onze samenleving? met andere woorden, steelt eigenlijk iedereen , op een zekere manier...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be