Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2015, 10:23   #101
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Iets drinken is niet hetzelfde als gezopen hebben. Maar ja, als ik met pakweg 0,8 promille (in mijn geval 6 pinten op 2 uur) rij als een oud besje, dan gaat er mij niet veel gebeuren.
.

Laatst gewijzigd door 1207 : 18 februari 2015 om 10:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 10:23   #102
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Iets drinken is niet hetzelfde als gezopen hebben. Maar ja, als ik met pakweg 0,8 promille (in mijn geval 6 pinten op 2 uur) rij als een oud besje, dan gaat er mij niet veel gebeuren.
vanaf 0,5 kun je niet meer veilig aan het verkeer deelnemen
jij denkt dus dat je met je 6 pinten perfect veilig kunt rijden, als je dat echt gelooft kan niemand u helpen.
maar jij bewijst, je instelling en excuseszoeken, waarom Belgie wereldtop is op vlak van verkeersslachtoffers.
Met een alcoholgehalte van 0,5 ‰ loop je 2,5 keer zoveel risico op een dodelijk ongeval dan wanneer u nuchter bent. Met 0,8 ‰ is dit risico al 4,5 keer hoger, en met 1,5 ‰ maar liefst 16 keer!
herbereken dat ne keer hoeveel groter uw kans is dat ge iemand in een rolstoel rijdt

Laatst gewijzigd door 1207 : 18 februari 2015 om 10:25.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 10:49   #103
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
vanaf 0,5 kun je niet meer veilig aan het verkeer deelnemen
jij denkt dus dat je met je 6 pinten perfect veilig kunt rijden, als je dat echt gelooft kan niemand u helpen.
maar jij bewijst, je instelling en excuseszoeken, waarom Belgie wereldtop is op vlak van verkeersslachtoffers.
Met een alcoholgehalte van 0,5 ‰ loop je 2,5 keer zoveel risico op een dodelijk ongeval dan wanneer u nuchter bent. Met 0,8 ‰ is dit risico al 4,5 keer hoger, en met 1,5 ‰ maar liefst 16 keer!
herbereken dat ne keer hoeveel groter uw kans is dat ge iemand in een rolstoel rijdt
je hebt 100% gelijk hoor, geen twijfel.


is iemand die van het mannelijke geslacht is, en onder de 25 niet ook voldoende voorwaarde om een veel hogere kans op verkeersonveiligheid te zijn ? mss wel met hogere cijfers (nogmaals, zonder de cijfers over alcohol op gelijk welke wijze te betwisten!) ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 11:04   #104
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
vanaf 0,5 kun je niet meer veilig aan het verkeer deelnemen
jij denkt dus dat je met je 6 pinten perfect veilig kunt rijden, als je dat echt gelooft kan niemand u helpen.
maar jij bewijst, je instelling en excuseszoeken, waarom Belgie wereldtop is op vlak van verkeersslachtoffers.
Met een alcoholgehalte van 0,5 ‰ loop je 2,5 keer zoveel risico op een dodelijk ongeval dan wanneer u nuchter bent. Met 0,8 ‰ is dit risico al 4,5 keer hoger, en met 1,5 ‰ maar liefst 16 keer!
herbereken dat ne keer hoeveel groter uw kans is dat ge iemand in een rolstoel rijdt
Uw statistiekjes bewijzen niks over mijn situatie. De kans dat ik iemand in een rolstoel rij met 0,8 promille is even groot als de kans dat ik iemand in een rolstoel rij als ik nuchter ben. En verder, mijn beste, zoek ik helemaal geen excuus. Dat moet ook niet, want ik rij niet als ik gedronken heb. Steek dat eens in dat zwart wit hoofd van u.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 11:13   #105
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De kans dat ik iemand in een rolstoel rij met 0,8 promille is even groot als de kans dat ik iemand in een rolstoel rij als ik nuchter ben.
geloof je dat echt zelf? nu ja, je bent niet de enige Belg die zo redeneert

ik ben blij dat je niet rijdt als je drinkt maar gezien je hevige reactie, nu al op de man, heb ik daar mijn twijfels bij.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2015, 23:18   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Hoewel ik vroeger jong en zat nog achterwaarts door de dampoort ben geslipt, ben ik nu een voorstander van nuchter rijden.
Drink u zat als je niet meer moet rijden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be