Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 september 2017, 20:08   #41
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Met dat verschil dat de westerse elite de eerste in de geschiedenis is, om het plebs van de wereld en masse naar hier te importeren.
Heeft ook iets met lage lonen te maken.
Of dat buiten-Europees plebs ook het werk- en de productiekwaliteit van het autochtone plebs zal kunnen evenaren, is 'n andere zaak.
Lage lonen bestaan niet, geijkte lonen wel. Kijk naar het actueel Ryan-Air verhaal. Wie van al die verbolgen westerese reizigers heeft massaal zitten protesteren dat de lonen van de Ryan Air piloten veel te laag waren? Niemand. Wie van hen is bereid om voor een Europees geproduceerde jean 250 € mukken te betalen? Niemand.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:11   #42
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Atheisten laten iedereen met rust.









Laatst gewijzigd door mvd : 19 september 2017 om 20:28.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:23   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Lage lonen bestaan niet, geijkte lonen wel. Kijk naar het actueel Ryan-Air verhaal. Wie van al die verbolgen westerese reizigers heeft massaal zitten protesteren dat de lonen van de Ryan Air piloten veel te laag waren? Niemand.
Dat wat de piloten te weinig betaald kregen zit/zat in de zakken van Tony Ryan en O'Leary.
Geen plebs, me dunkt.
Citaat:
Wie van hen is bereid om voor een Europees geproduceerde jean 250 € mukken te betalen? Niemand.
Mochten de overheden niet zoveel belastingen en sociale zekerheid eisen van producenten en werknemers, dan zouden de lonen hoog genoeg zijn om daar hoge productprijzen mee te betalen.
Trouwens, degenen die jeans ea producten in goedkope landen laat produceren en hier binnenhaalt, maken ook geen deel uit van het plebs.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 september 2017 om 20:25.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:26   #44
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Occidentofobie de haat tegen de westerse cultuur, samen met Oikofobie de angst voor de eigen cultuur is de ondergang van de westerse cultuur.

Het plaatje klopt perfect, we importeren duizenden mensen die een hekel hebben aan de westerse cultuur (Occidentofobie) en zelf hebben we een volledig linkse strekking die een angst heeft voor de westerse cultuur (Oikofobie). Die twee samen doen ofwel de Europese samenleving imploderen, en de cultuur verdwijnt stilaan. Of de boel explodeert en het wordt een burgeroorlog. Maar het decadente westen zal verdwijnen in een hardere rechtse samenleving of een nog hardere Oosterse samenleving. En dat gaat pijnlijk worden voor niet gelovigen, vrouwen, homo's, transgenders, enz...

Dus toch maar de rechtse samenleving?
Hoe zie je precies die 'rechtse samenleving'. Iedereen verplicht drie pinten per week en naar de gayparade?

Of moet kritiek op de westerse samenleving verboden worden? Moet de vrijheid van meningsuiting worden afgeschaft om te voorkomen dat moslims de vrijheid van meningsuiting gaan afschaffen?

De crisis in het westen is intern. Onze cultuur is gericht op individualisme en hedonisme. Op korte termijn is dat aantrekkelijk maar niet op lange termijn. Onze cultuur is niet bepaald meer om over naar huis te schrijven. Geen probleem dat er daar wat tegengewicht tegen komt.

Tot nader orde zijn het in West-Europa niet de moslims, maar westerse politici die de persoonlijke vrijheden (proberen) beperken.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:31   #45
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat wat de piloten te weinig betaald kregen zit/zat in de zakken van Tony Ryan en O'Leary.
Geen plebs, me dunkt.

Mochten de overheden niet zoveel belastingen en sociale zekerheid eisen van producenten en werknemers, dan zouden de lonen hoog genoeg zijn om daar hoge productprijzen mee te betalen.
Trouwens, degenen die jeans ea producten in goedkope landen laat produceren en hier binnenhaalt, maken ook geen deel uit van het plebs.
Ik ben een absoluut voorstander voor het afschaffen van de sociale zekerheid. Maar dat wil het plebs niet.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:37   #46
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben een absoluut voorstander voor het afschaffen van de sociale zekerheid. Maar dat wil het plebs niet.
De sociale zekerheid vervult haar taak anders wel prima, alleen gaat er teveel naar het immigratie-profitariaat, je weet wel, het plebs dat geïmporteerd wordt door de rijken.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 20:50   #47
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
De sociale zekerheid vervult haar taak anders wel prima, alleen gaat er teveel naar het immigratie-profitariaat, je weet wel, het plebs dat geïmporteerd wordt door de rijken.
De sociale zekerheid verzwakt en ondermijnt de creativiteit van het individu.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:21   #48
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht








Ik ben al blij dat ge Hitler er niet hebt bijgezet!

En Stalin, dat is nog maar de vraag of hij een atheist was.

Maar het maakt helemaal niet uit. Ik beweer niet dat atheïsten morelere mensen zijn dan gelovigen. (Alhoewel alhoewel: in gevangenispopulaties zijn gelovigen duidelijk oververtegenwoordigd tov atheïsten, maar soit)

Ik zeg enkel dat ge geen folderkes in uw bus gaat krijgen van atheïsten die u willen bekeren naar het geloven in GEEN god. Die bekeringsdrang is er niet. Er zijn ook geen atheïsten die privileges eisen door hun 'niet geloven' in een opperwezen. Ik ga bvb niet vragen voor een verlofdag op school voor mijn kinderen omdat ik GEEN schaap ga offeren.
Ik moet betalen voor uw club te onderhouden, gij moet niet betalen voor mijn club. Ik heb geen club namelijk, dat is NIET eerlijk!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:34   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

MVD:
Een machtsargument gebruik je wanneer je iemand dwingt om een bepaald argument te aanvaarden.

Bv. De Turkse overheid zegt dat er geen genocide op de Armeniërs heeft plaatsgevonden en bepaalt dat wie het tegendeel beweert gerechtelijk vervolgt kan worden. Iemand die in die context zegt: je moet aanvaarden dat het geen genocide was anders riskeer je celstraf/boete, gebruikt een machtsargument.



Ha ha ha ha!
Hoe moet ik dit uitleggen?
machtsargument is wat men in het Engels noemt: the argument of authority. Google het eens. Het heeft niets met 'feitelijke macht' te maken. Het heeft puur met debat cultuur te maken, wat wel een geldig argument is, wat niet een geldig argument is...

Als voorbeeld verwijs ik u de graag naar de draad 'Aliens! Ze bestaan!' , alwaar een forummer gelooft dat aliens bestaan omdat een astronaut in 2008 heeft verklaard dat hij ervan overtuigd is dat ze bestaan, en aangezien een astronaut is 'deskundig', daarom bestaan aliens.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van 'the argument of authority'.

Uw voorbeeld is zo totale nonsens.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 19 september 2017 om 21:35.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 05:57   #50
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ben een absoluut voorstander voor het afschaffen van de sociale zekerheid. Maar dat wil het plebs niet.
Charles Woeste 2.0
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 07:51   #51
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Er bestaat geen Europese identiteit die toepasselijk is op alle Europeanen. Die term is een lege container.
Niet akkoord.
Naast vaderlandsliefde of nationale trots bestaat er een gevoel van europese samenhorigheid

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Europese_identiteit
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 07:58   #52
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Niet akkoord.
Naast vaderlandsliefde of nationale trots bestaat er een gevoel van europese samenhorigheid

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pan-Europese_identiteit
Als ik een 'gevoel' heb van onoverwinnelijkheid, ben ik dan ook onoverwinnelijk?

Uw gevoel is totaal subjectief, en is daarom een illusie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:45   #53
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Als ik een 'gevoel' heb van onoverwinnelijkheid, ben ik dan ook onoverwinnelijk?

Uw gevoel is totaal subjectief, en is daarom een illusie.
Als dit voor u illusoir Is, hetgeen subjectief Is, zal dit wel niet kloppen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 12:23   #54
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Als dit voor u illusoir Is, hetgeen subjectief Is, zal dit wel niet kloppen.
En niet voor u? Uw gevoel is objectief?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 14:20   #55
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En niet voor u? Uw gevoel is objectief?
Naast de kwestie. Je verwart identiteit en nationaliteit. Ik heb het niet over een identiteit op papier zoals belgische nationaliteit.
Ik heb de belgische nationaliteit maar ik voel me allerminst belg. Ik kan me inbeelden dat vele niet belgen zich wel belg voelen. Het volstaat je te identificeren met de vele uitkeringen die je krijgt Als allochtone belg.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 15:34   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Naast de kwestie. Je verwart identiteit en nationaliteit.
Nee hoor, ik heb het over uw gevoelens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik heb het niet over een identiteit op papier zoals belgische nationaliteit.
Ja ja, maak u geen zorgen , dat heb ik door.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik heb de belgische nationaliteit maar ik voel me allerminst belg.
>Ik ook niet. Ik voel me ook geen Vlaming, en ook geen Patagoniër.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik kan me inbeelden dat vele niet belgen zich wel belg voelen.
En is dat belangrijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het volstaat je te identificeren met de vele uitkeringen die je krijgt Als allochtone belg.
En uw punt is???
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 18:03   #57
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik ben al blij dat ge Hitler er niet hebt bijgezet!

En Stalin, dat is nog maar de vraag of hij een atheist was.
Zijn vervolging van gelovigen, het afbreken van religieuze gebouwen, zijn staatssteun aan militante atheïstische organisaties, het zal allemaal toeval geweest zijn.

''Het is nog maar de vraag''. Je gaat nu toch niet met een of andere autoriteit komen die beweert dat Stalin eigenlijk geen atheïst is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar het maakt helemaal niet uit. Ik beweer niet dat atheïsten morelere mensen zijn dan gelovigen. (Alhoewel alhoewel: in gevangenispopulaties zijn gelovigen duidelijk oververtegenwoordigd tov atheïsten, maar soit)

Ik zeg enkel dat ge geen folderkes in uw bus gaat krijgen van atheïsten die u willen bekeren naar het geloven in GEEN god. Die bekeringsdrang is er niet. Er zijn ook geen atheïsten die privileges eisen door hun 'niet geloven' in een opperwezen. Ik ga bvb niet vragen voor een verlofdag op school voor mijn kinderen omdat ik GEEN schaap ga offeren.
Ik moet betalen voor uw club te onderhouden, gij moet niet betalen voor mijn club. Ik heb geen club namelijk, dat is NIET eerlijk!
Het maakt dat uw statement ''atheïsten laten iedereen met rust'' complete onzin is. Sommige van de meest autoritaire, moorddadige regimes uit de vorige eeuw werden geleid door atheïsten.

Uw bewering dat atheïsten geen propaganda voor hun zaak voeren is ook een leugen (of weer een teken van onwetendheid). Je moet niet verder kijken dan het subforum religie op dit forum. Overal ter wereld bestaan atheïstische verenigingen die mensen proberen te overtuigen. In de VS bv. de American Atheists, die elk jaar billboards plaatsen met als boodschap dat Kerstmis een mythe is. Richard Dawkins zal zijn boeken ook wel niet geschreven hebben met de bedoeling om ze te verspreiden.

Ben jij een meestertrol of zo dom als lood?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 19:16   #58
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
MVD:
Een machtsargument gebruik je wanneer je iemand dwingt om een bepaald argument te aanvaarden.

Bv. De Turkse overheid zegt dat er geen genocide op de Armeniërs heeft plaatsgevonden en bepaalt dat wie het tegendeel beweert gerechtelijk vervolgt kan worden. Iemand die in die context zegt: je moet aanvaarden dat het geen genocide was anders riskeer je celstraf/boete, gebruikt een machtsargument.



Ha ha ha ha!
Hoe moet ik dit uitleggen?
machtsargument is wat men in het Engels noemt: the argument of authority. Google het eens. Het heeft niets met 'feitelijke macht' te maken. Het heeft puur met debat cultuur te maken, wat wel een geldig argument is, wat niet een geldig argument is...

Als voorbeeld verwijs ik u de graag naar de draad 'Aliens! Ze bestaan!' , alwaar een forummer gelooft dat aliens bestaan omdat een astronaut in 2008 heeft verklaard dat hij ervan overtuigd is dat ze bestaan, en aangezien een astronaut is 'deskundig', daarom bestaan aliens.

Dat is dus een schoolvoorbeeld van 'the argument of authority'.

Uw voorbeeld is zo totale nonsens.
'argument from authority' .... En dat is niet hetzelfde als een machtsargument.

Citaat:
1) argumentum ad baculum (stokargument): ‘doorslaggevend argument’, machtsargument, dat de tegenstander wijst op de kwalijke gevolgen van zijn mening, bv. ‘Als je me niet gelooft, zul je het bezuren’
https://www.ensie.nl/groot-retorisch...k/argumentatie

https://books.google.be/books?id=ar7...20stok&f=false

Zijn er naast het Engels en het Nederlands nog andere talen die je niet beheerst?

Laatst gewijzigd door mvd : 20 september 2017 om 19:23.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 19:49   #59
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nee hoor, ik heb het over uw gevoelens.
Ja ja, maak u geen zorgen , dat heb ik door.
>Ik ook niet. Ik voel me ook geen Vlaming, en ook geen Patagoniër.
En is dat belangrijk?


En uw punt is???
Mijn punt Is dat je geen punt hebt. Een europese identiteit verwerpen wegens subjectief Is te gek voor woorden.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:21   #60
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Een fobie betekent een 'irrationele angst'. Wat heeft uw link daarmee te maken?

Wat u doet is exact hetzelfde als al die politiek correcten die om de haverklap 'islamofobie' roepen.
Ik vind dit geval wel degelijk irrationeel.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be