Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 december 2023, 10:31   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Vlaams studenten krijgen geen bonuspunt voor hun examen als ze naar een voordracht van Bart De Wever gaan.
Ben jij daar zeker van?
Ik kan niet met zekerheid beweren dat ze er wel punten voor kunnen krijgen maar kan jij met zekerheid zeggen dat dat niet zo is?

En als het niet gebeurt: is dat dan enkel omdat dit Vlaanderen is?

Waarom gebeurt het bij andere opleidingen dan wel?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 12:46   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest ik een student zijn, ik zou zelfs een voordracht van Tom Van Grieken aanhoren.

En daarna met rotte eieren gooien.
Of de "Brabançonne" zeer luid zingen, met een Belgische vlag in de handen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 12:49   #23
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En dat voor een prof economie, de enige richting waar nog niet iedereen extreem links woke zou zijn ...
Let op. Ik heb ooit nog economie gekregen van Paul De Grauwe. Ook zo links als de pest, maar dat merkte je wel niet in zijn cursusmateriaal. Misschien omdat hij dat samen schreef met Dewachter en Decoster. Ik vond het altijd vreemd dat die kerel dingen aan het onderwijzen was waar hij zelf absoluut niet in geloofde.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 14 december 2023 om 12:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:26   #24
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
What's new, pussycat?

Mijn dochter kreeg een jaar of twee terug bij Thomas More (toch een onderdeel van de KULeuven) meerdere malen per jaar van die 'gratis' punten door, zonder enige vragen achteraf, ergens naartoe te gaan. Meestal ging dat over lezingen of voorstellingen die verband hielden met de opleiding Medisch Laborant die ze destijds volgde.
Zelfs wakker blijven tijdens zo'n lezing was niet eens een vereiste.

Blijkbaar zijn ze aan de Vlaamse Unief dus even graag lui dan moe dan aan de Waalse.

Misschien eerst beter effe wat info opsnorren vooraleer je een algemeen toegepaste werkwijze wil misbruiken om het Waalse onderwijs in een slecht daglicht te plaatsen...
Medisch laborant is geen Universitair diploma.

In Bergen en Di Rupo gaat het over Universitaire diploma's,daar zou men toch iets meer moeite mogen voor doen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 december 2023 om 13:27.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:29   #25
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Of de "Brabançonne" zeer luid zingen, met een Belgische vlag in de handen.
Waarschijnlijk krijg je dan een bonuspunt in den ABL.

Van korporaal naar korporaal- chef.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 december 2023 om 13:29.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:31   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is de topicstarter plotseling Francofiel en Belgischist geworden? Zou hij zich niet beter bekommeren om de Vlaamse leerlingen?
In Vlaanderen heet die interesse "ontwikkelingshulp".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:33   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest ik een student zijn, ik zou zelfs een voordracht van Tom Van Grieken aanhoren.

En daarna met rotte eieren gooien.
Een beetje respect hé, voor uwe mogelijke toekomstige minister-president.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:34   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
En dat voor een prof economie, de enige richting waar nog niet iedereen extreem links woke zou zijn ...
Verrassing ! Mogelijks is de heimelijke bedoeling van de prof. om zijn studenten de ogen te doen openen voor het fatale beleid van de ps.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2023, 13:38   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
What's new, pussycat?

Mijn dochter kreeg een jaar of twee terug bij Thomas More (toch een onderdeel van de KULeuven) meerdere malen per jaar van die 'gratis' punten door, zonder enige vragen achteraf, ergens naartoe te gaan. Meestal ging dat over lezingen of voorstellingen die verband hielden met de opleiding Medisch Laborant die ze destijds volgde.
Zelfs wakker blijven tijdens zo'n lezing was niet eens een vereiste.

Blijkbaar zijn ze aan de Vlaamse Unief dus even graag lui dan moe dan aan de Waalse.

Misschien eerst beter effe wat info opsnorren vooraleer je een algemeen toegepaste werkwijze wil misbruiken om het Waalse onderwijs in een slecht daglicht te plaatsen...
Tenminste zit daar geen politieke bedoeling achter.
En ten tweede, het zit nog in de interessesfeer.
En ten derde, het gaat maar over een professionele batchelor, geen master.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be