Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 maart 2024, 06:44   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze post vind ik de meest nutteloze van deze draad, en van gans de maand op dit forum.
Als je weet dat ik voor mijn vorige Ford Fiesta diesel een ecopremie kreeg van de staat, dan weet je genoeg hé. Nu mag ik met datzelfde Fiestake niet meer in LEZ zones komen zonder een ferme boete te krijgen.

Maar niet getreurd, ik mag vandaag mijn "nieuwe" Fiesta ophalen.
Het is wel ne benzinewagen uit stock.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2024, 12:53   #22
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft.
Voor een defect lampje of een versleten ruitenwisser moet je niet meer naar de herkeuring, maar gewoon naar de garage gaan en het laten vervangen.
Best wel de factuur of het jasticket bewaren bij je keuringsbewijs, want daar staan die opmerkingen op.
Waar haal je dat wel?
Vorig jaar, 2023, nog wel en alleen afgekeurd voor een defect lampje en moeten herkeuren binnen de 14 dagen, natuurlijk ook weer langs de kassa.
Dit jaar weet ik niet want met 26 jaar oude en prima top-wagen meteen goedgekeurd tot 2025 en geen defecte lampjes.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 15 maart 2024 om 12:54.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 08:09   #23
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.874
Standaard

Wel,

Het mag gezegd,de politiek HEEFt gereageerd....

Ondanks "maatregelen" blijkt de wachttijd gemiddeld het laatste jaar NIET verbeterd te zijn op structurele wijze...Sommige keuringscentra doen het beter dan ander maar eigenlijk is de situatie in ons kompleet auto-afhankelijke land met immer groeiend aantal wagens hopeloos,het al meer dan een maand wachten....

Het is wat het is....dat zal NIET verbeteren....te veel volk,immer meer,te veel auto's en een verrommelde ruimtelijke inrichting,dat HEEFT gevolgen...

Meer en meer wagens (de mijne ook )moeten pas om de twee jaar gekeurd worden...Deze maatregel gaat verder,en zal waarschijnlijk normaal worden voor wagens die geen "geschiedenis" blijken te hebben en weinig kilometers bollen.

EN vanaf volgend jaar 2025,het is nu wel zeker,zullen herkeuringen door de garages die het euvel repareren kunnen gebeuren...

We boeken vooruitgang.......
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 16 maart 2024 om 08:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2024, 09:21   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze post vind ik de meest nutteloze van deze draad, en van gans de maand op dit forum.
EV groupietalk hee...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 17:37   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Daarnet probeer ik een afspraak te maken voor een periodieke keuring, ergens net voor 10/4.
Eerste beschikbare datum: 6 fucking mei…
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 22:05   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarnet probeer ik een afspraak te maken voor een periodieke keuring, ergens net voor 10/4.
Eerste beschikbare datum: 6 fucking mei…
Ik ken het idee. Normaal gezien ga ik niet zelf, maar in't geval van "onze Dokker", met keuringsdatum mid april, is dat een ander verhaal, want de gebruiker, dat ben ik niet.
ik probeerde een keuring te regelen op 29 februari. Ging niet. "Ik was te vroeg".

Op 8 maart, nog eens geprobeerd. ja hoor, 28 april .

Nu via de garage geregeld. 25 maart.

Geldklopperij?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 22:12   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarnet probeer ik een afspraak te maken voor een periodieke keuring, ergens net voor 10/4.
Eerste beschikbare datum: 6 fucking mei…
Maar enfin, ik heb dat toch ooit hier al eens gepost. Dat is hopeloos te laat, je dient zodra het mogelijk is (3 maand voor het vervallen van het bewijs dacht ik) te reserveren, dan heb je wat keuze. Ben je 1 week na die dag dan kan het ook nog wel maar op ‘ongemakkelijke’ uren.

Ik heb een waarschuwing op mijn smartfoon die mij verwittigt als ik moet reseveren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 22:16   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ken het idee. Normaal gezien ga ik niet zelf, maar in't geval van "onze Dokker", met keuringsdatum mid april, is dat een ander verhaal, want de gebruiker, dat ben ik niet.
ik probeerde een keuring te regelen op 29 februari. Ging niet. "Ik was te vroeg".

Op 8 maart, nog eens geprobeerd. ja hoor, 28 april .

Nu via de garage geregeld. 25 maart.

Geldklopperij?
Ik heb er hier ooit een draadje over gemaakt dacht ik. Garagisten maken fake afspraken voor keuringen van auto’s ingeval dat ze zoiets moeten regelen voor hun klanten. Als het niet nodig is annuleren ze die.

Sommigen maken er zelfs een handeltje van en verkopen die afspraken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 22:29   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb er hier ooit een draadje over gemaakt dacht ik. Garagisten maken fake afspraken voor keuringen van auto’s ingeval dat ze zoiets moeten regelen voor hun klanten. Als het niet nodig is annuleren ze die.

Sommigen maken er zelfs een handeltje van en verkopen die afspraken.
Geef de garagisten eens ongelijk?

Maar, de vraag is dan, hoe profiteren de keuringscentra daarvan?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2024, 23:15   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef de garagisten eens ongelijk?

Maar, de vraag is dan, hoe profiteren de keuringscentra daarvan?
Ik zei niks over de keuringscentra.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2024, 00:44   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ken het idee. Normaal gezien ga ik niet zelf, maar in't geval van "onze Dokker", met keuringsdatum mid april, is dat een ander verhaal, want de gebruiker, dat ben ik niet.
ik probeerde een keuring te regelen op 29 februari. Ging niet. "Ik was te vroeg".

Op 8 maart, nog eens geprobeerd. ja hoor, 28 april .

Nu via de garage geregeld. 25 maart.

Geldklopperij?
Gans dat systeem is pure maffia. Niemand is daar echt verantwoordelijk en of bevoegd voor. Begrijp niet hoe dat anno 2024 nog steeds kan en blijkbaar maar blijft duren. Deze debiele goudmijnen blijken onschendbaar.

Deze goudmijnen zijn uiteraard ook alleen maar voor de arme drommels te pesten. Alle anderen kopen iedere 4 jaar een nieuwe auto of leasen er een of hebben een bedrijfswagen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2024 om 00:57.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2024, 00:46   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb een waarschuwing op mijn smartfoon die mij verwittigt als ik moet reseveren.
Een digitale mens is er minstens 2 waard. Alleen spijtig dat er niks meer naar behoren functioneert sinds het ontstaan van de digitale mens
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2024, 06:23   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.419
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zei niks over de keuringscentra.
Nu de keuringscentra geen toeslag meer mogen vragen voor een laattijdige keuring, heeft het weinig zin te jongleren met afspraken.

Of toch.

Afspraak voor een keuring later dan de einddatum van het keuringsbewijs... Men rijd met een ongekeurde wagen, en met de nieuwe databanken en de steeds meer voorkomende "smartcamera's" en gewoon rijden is al genoeg om een boete in de bus te krijgen.

Kassa voor de (r)overheid.

En de keuringscentra pikken ook een graantje mee. Na een laattijdige keuring moet de wagen het jaar erop ook gekeurd worden, zelfs al voldoet die aan de voorwaarden waarbij die een jaar zou mogen overslaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2024, 12:45   #34
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar enfin, ik heb dat toch ooit hier al eens gepost. Dat is hopeloos te laat, je dient zodra het mogelijk is (3 maand voor het vervallen van het bewijs dacht ik) te reserveren, dan heb je wat keuze. Ben je 1 week na die dag dan kan het ook nog wel maar op ‘ongemakkelijke’ uren.

Ik heb een waarschuwing op mijn smartfoon die mij verwittigt als ik moet reseveren.
Ik weet het nog simpeler: je kiest zelf een dag en gaat dan in de rij staan voor de keuring (je kunt zelfs op de webcam de drukte zien)....
Ik maak nooit een afspraak en mijn wagen is altijd op tijd gekeurd...ik kan ook drie maanden terug tellen vanaf de geldigheidsduur/datum die op het keuringsbewijs staat...
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 23 maart 2024 om 12:46.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2024, 18:52   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ik weet het nog simpeler: je kiest zelf een dag en gaat dan in de rij staan voor de keuring (je kunt zelfs op de webcam de drukte zien)....
Ik maak nooit een afspraak en mijn wagen is altijd op tijd gekeurd...ik kan ook drie maanden terug tellen vanaf de geldigheidsduur/datum die op het keuringsbewijs staat...
Hier in de buurt (25km in het rond) zijn de keuringcentra uitsluitend op afspraak. Aalst, mollem, Zellik, Brakel…
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 09:36   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Nog een straf verhaal.

Een man komt 10 minuten te laat op de afspraak vanwege in de file.
-sorry meneer, ge zult een nieuwe afspraak moeten maken
- ah nee hé, roep uw chef er maar eens bij
Uiteindelijk mag hij toch binnen rijden van de chef
Krijgt vervolgens zijn wagen afgekeurd terug “ uw licht brandt niet”
Gaan op aanraden van de keurder paar tientallen meters verder naar een garage
Garagist: uw licht is gesaboteerd, er is een kabel doorgeknipt.
Gaat terug naar de keuring, weer discussie met de chef er bij en krijgt uiteindelijk een groene kaart.
In de keuring heeft een van die klootzakken een kabel doorgeknipt omdat de wagen toch gekeurd moest worden van de chef.
Station Brakel, de eigenaar van de wagen heeft klacht neergelegd.

Mag je trouwens uw auto niet meer volgen om te zien wat er mee gebeurt?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:22   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Ik dacht er laatst over na om me een lichte vracht aan te schaffen zodat ik me makkelijker uit en weg van het lawaai en de vuiligheid van het autoverkeer zou kunnen bewegen (echt he) ... tot ik er aan dacht dat ik dan al van dag 1 elk jaar naar de controle zou moeten (om nog te zwijgen van het zwaar financieren van overheid en islam) ... mijn goesting was over ... en dus blijf ik gevangen op mijn fiets tussen de aanranders, verkrachters en gifmoordenaars en onderga de vergiftiging, de aanranding en stalking door het lawaai, en het ongewenst gepenetreerd worden door vies smakende uitlaatgassen elke dag weer opnieuw ... ftw!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 12 april 2024 om 10:26.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 10:51   #38
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hier in de buurt (25km in het rond) zijn de keuringcentra uitsluitend op afspraak. Aalst, mollem, Zellik, Brakel…
Waarom zijn daar de coronamaatregelen nog niet opgeheven?

Citaat:
https://www.vlaanderen.be/technische...keuringscentra

Erkende keuringscentra
De keuring vindt steeds plaats in een erkend keuringscentrum.
U kiest zelf het keuringscentrum, de dag en het tijdstip waarop u uw voertuig laat keuren.
U kunt kiezen voor een bezoek met of zonder afspraak.
Controleer altijd eerst de camera’s en druktebarometers op de website van uw keuringscentrum om lange wachttijden te vermijden.
Klacht indienen omdat u die keuze niet krijgt:
https://www.vlaanderen.be/technische...nische-keuring

Maar zoals met alles in dit apenland zijn regels vaag en is datgene wat niet expliciet beschreven wordt, ook niet verboden.
Je hebt het recht om te kiezen met of zonder afspraak maar soms krijg je die keuze niet?!
Citaat:
https://www.gocavlaanderen.be/detail...keuringscentra

Keuringscentra
* De keuring vindt steeds plaats in een erkend keuringscentrum.
* U mag zelf een keuringscentrum kiezen. Dat hoeft niet het keuringscentrum het dichtst bij uw woonplaats te zijn en ook niet het keuringscentrum dat op de groene herinneringskaart staat. Hou er wel rekening mee dat een herkeuring altijd moet plaatsvinden in het keuringscentrum waar het voertuig is afgekeurd.
* De erkende keuringscentra zijn elke werkdag open van 7 tot 17 uur. Op maandag- en donderdagavond zijn sommige keuringscentra ook open tussen 17 en 19 uur (ga dit na bij uw keuringscentrum).
* Sommige keuringscentra werken zowel met als zonder afspraak, terwijl andere enkel op afspraak (bij voorkeur online) werken. Ga dat daarom altijd eerst na via de website van uw keuringscentrum.
* Hou er rekening mee dat als u zonder afspraak komt, de wachtrij al vóór het sluitingsuur kan afgesloten worden, zodat alle wachtende voertuigen op tijd kunnen gekeurd worden.
De dienstverlening van erkende keuringscentra moeten elke werkdag open zijn en de burger heeft dan ook het recht om zonder afspraak te kiezen op welke werkdag tijdens die openingsuren hij zijn voertuig aanbiedt voor de technische keuring en dan moet dat keuringscentrum de keuring uitvoeren.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 11:21   #39
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nog een straf verhaal.

Een man komt 10 minuten te laat op de afspraak vanwege in de file.
-sorry meneer, ge zult een nieuwe afspraak moeten maken
- ah nee hé, roep uw chef er maar eens bij
Uiteindelijk mag hij toch binnen rijden van de chef
Krijgt vervolgens zijn wagen afgekeurd terug “ uw licht brandt niet”
Gaan op aanraden van de keurder paar tientallen meters verder naar een garage
Garagist: uw licht is gesaboteerd, er is een kabel doorgeknipt.
Gaat terug naar de keuring, weer discussie met de chef er bij en krijgt uiteindelijk een groene kaart.
In de keuring heeft een van die klootzakken een kabel doorgeknipt omdat de wagen toch gekeurd moest worden van de chef.
Station Brakel, de eigenaar van de wagen heeft klacht neergelegd.

Mag je trouwens uw auto niet meer volgen om te zien wat er mee gebeurt?
Hier van hetzelfde....wij volgen onze wagens wel opnieuw tijdens de hele keuring, wij mogen alles zien wat er gebeurt...
Dat keuringscentrum blijft koppig de corona maatregelen behouden?

Klacht indienen want sabotage is een strafbaar feit en in dit geval kan de garagist getuigen dat de kabel van dat licht werd doorgeknipt (dat gaat de eigenaar zeker niet zelf doen voor een keuring om dan afgekeurd te worden) en de chef bekent schuld door toch een groene kaart af te leveren.
Stel je maar eens voor dat uit wraak door zulk een klootzak de remleiding was doorgeknipt en de man daardoor verongelukt zou zijn....
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.

Laatst gewijzigd door Oma : 12 april 2024 om 11:22.
Oma is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2024, 12:17   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Geldklopperij?
Die instellingen zijn pure maffia. Niemand hoeft zich daar te verantwoorden. Niemand kan daar een speld tussenkrijgen. De zogenaamde bevoegde minister mag daar zelfs niet binnen
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be