Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2023, 16:36   #1
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard Geen respect voor Nederlandstaligen op spoed Fabiola ziekenhuis.

Het gaat van kwaad naar erger in de Brusselse ziekenhuizen.

Nu is er op de Spoedafdeling ,
waar dit wettelijk verplicht is voor elk ziekenhuis in Brussel ,

ook al geen Nederlandstalige arts aanwezig in het Fabiloa ziekenhuis in Brussel.

"Cisse was 11 maanden oud toen hij afgelopen zomer een nacht bij zijn grootouders in Roosdaal - in de Vlaamse rand rond Brussel - zou doorbrengen. Maar dan slaat het noodlot toe: Cisse beweegt niet meer en de grootouders bellen de hulpdiensten.

Een MUG-ploeg vertrekt onmiddellijk vanuit het Erasmusziekenhuis in Brussel, maar het jongetje blijkt overleden. Wat er precies gebeurd is, blijft een raadsel voor de grootouders, want niemand van de aanwezige hulpverleners was het Nederlands machtig. "Alles verliep in het Frans", vertelt grootvader Luc in "Terzake"

Cisse wordt overgebracht naar het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola in Brussel. Ouders Karolien en Kim - die op een feest waren - reppen zich daarnaartoe, maar ook zij krijgen geen duidelijkheid over wat er gebeurd is, want ook de behandelende arts spreekt geen Nederlands. "

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12...brussel-cisse/


Dit is toch een duidelijk geval van onwil van de Franstalige directie van het Fabiola ziekenhuis.
Hoe verklaren zij dat zij in Laken geen tweetalige artsen vinden,terwijl in het AZ VUB te Jette elke arts die daar werkt tweetalig is?


Deze onwil van de Franstaligen om de taalwet toe te passen is alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 16:36   #2
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard Geen respect voor Nederlandstaligen op spoed Fabiola ziekenhuis en MUG Erasmus

Het gaat van kwaad naar erger in de Brusselse ziekenhuizen.

Nu is er op de Spoedafdeling ,
waar dit wettelijk verplicht is voor elk ziekenhuis in Brussel ,

ook al geen Nederlandstalige arts aanwezig in het Fabiloa ziekenhuis in Brussel.

"Cisse was 11 maanden oud toen hij afgelopen zomer een nacht bij zijn grootouders in Roosdaal - in de Vlaamse rand rond Brussel - zou doorbrengen. Maar dan slaat het noodlot toe: Cisse beweegt niet meer en de grootouders bellen de hulpdiensten.

Een MUG-ploeg vertrekt onmiddellijk vanuit het Erasmusziekenhuis in Brussel, maar het jongetje blijkt overleden. Wat er precies gebeurd is, blijft een raadsel voor de grootouders, want niemand van de aanwezige hulpverleners was het Nederlands machtig. "Alles verliep in het Frans", vertelt grootvader Luc in "Terzake"

Cisse wordt overgebracht naar het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola in Brussel. Ouders Karolien en Kim - die op een feest waren - reppen zich daarnaartoe, maar ook zij krijgen geen duidelijkheid over wat er gebeurd is, want ook de behandelende arts spreekt geen Nederlands. "

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12...brussel-cisse/


Dit is toch een duidelijk geval van onwil van de Franstalige directie van het Fabiola ziekenhuis.
Hoe verklaren zij dat zij in Laken en in Anderlecht

geen tweetalige artsen vinden,terwijl in het AZ VUB te Jette elke arts die daar werkt tweetalig is?


Deze onwil van de Franstaligen om de taalwet toe te passen is alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 december 2023 om 16:38.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 17:04   #3
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Het is een oud "zeer" en het zal naar mijn gevoel nooit verdwijnen. Veel Belgische Franstaligen beschouwen het Nederlands als iets beneden hun waardigheid. Nu reeds jaren geleden was er een Franstalige dame die in een betoging uitdagend een bordje omhoog hield met daarop haar mening over de Nederlandstaligen :

Citaat:
De la modestie svp quand on parle une langue si locale
blijkbaar in de overtuiging dat minstens de helft van de planeet Frans tatert.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 17:38   #4
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het is een oud "zeer" en het zal naar mijn gevoel nooit verdwijnen. Veel Belgische Franstaligen beschouwen het Nederlands als iets beneden hun waardigheid. Nu reeds jaren geleden was er een Franstalige dame die in een betoging uitdagend een bordje omhoog hield met daarop haar mening over de Nederlandstaligen :



blijkbaar in de overtuiging dat minstens de helft van de planeet Frans tatert.
Zij willen dus alleen maar voor ons geld samen met ons in één land blijven wonen.Maar waarom moeten wij met deze arrogante mensen dan nog blijven samen hokken ?We kunnen zelfs in onze eigen hoofdstad niet in het Nederlands terecht op een spoedgevallen dienst van een ziekenhuis.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 december 2023 om 17:45.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 17:40   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Heb het nooit anders geweten in BXL, en ik heb er dikke 20jaar gewoond en ben er ondertussen al twintig jaar weg.

"Le Néerlandais est le langage des nazis"
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 december 2023 om 17:43.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 17:43   #6
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Heb het nooit anders geweten in BXL, en ik heb er dikke 20jaar gewoond en ben er ondertussen al twintig jaar weg.
De Geldverbrander van Vooruit gaat maatregelen nemen opdat dit niet meer zou gebeuren ,maar ik ben er zeker van dat er niets zal veranderen.

De Franstaligen voelen zich veilig door het Cordon en hopen dat de Forza Flandria niet zal samenwerken in het Vlaams Parlement om de Vlaamse onafhankelijkheid te stemmen.
Maar dat zou hen wel eens flink kunnen tegenvallen na de verkiezingen v an 204.

Enkel na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen de ogen van de Franstaligen open gaan en pas dan zullen zij in paniek Nederlands gaan leren.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 december 2023 om 17:44.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 20:27   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Heb het nooit anders geweten in BXL, en ik heb er dikke 20jaar gewoond en ben er ondertussen al twintig jaar weg.

"Le Néerlandais est le langage des nazis"
Ik kwam in een Brussels ziekenhuis terecht omdat de twee chirurgen mij daar werden aangeraden. De twee dokters die mij behandelden waren Nederlandstaligen. Zij spraken vaneigens ook Frans.
Het verplegend personeel was in hoofdzaak Franstalig, en sprak niet alleen geen woord Nederlands, ze koeioneerden de Nederlandstalige zieken. Ook een Brussels vrouwtje van in de 90 moest het ontgelden. Ik had zelf mijn tweede rugoperatie ondergaan, maar ik waste vanaf de vijfde dag het vrouwtje omdat ik lekker warm water gebruikte in plaats van koud.
Zij had geen radio en geen tv. Ik bracht haar een casetterecorder en klassieke muziek om te beluisteren. Het menske is daar niet veel later overleden.
Zij woonde nochtans in Brussel en sprak Frans, maar zij was en bleef Nederlandstalig, dus alles behalve geliefd.

Ik huil niet gauw, maar in dat Brussels ziekenhuis heb ik traantjes gelaten.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 21:00   #8
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik kwam in een Brussels ziekenhuis terecht omdat de twee chirurgen mij daar werden aangeraden. De twee dokters die mij behandelden waren Nederlandstaligen. Zij spraken vaneigens ook Frans.
Het verplegend personeel was in hoofdzaak Franstalig, en sprak niet alleen geen woord Nederlands, ze koeioneerden de Nederlandstalige zieken. Ook een Brussels vrouwtje van in de 90 moest het ontgelden. Ik had zelf mijn tweede rugoperatie ondergaan, maar ik waste vanaf de vijfde dag het vrouwtje omdat ik lekker warm water gebruikte in plaats van koud.
Zij had geen radio en geen tv. Ik bracht haar een casetterecorder en klassieke muziek om te beluisteren. Het menske is daar niet veel later overleden.
Zij woonde nochtans in Brussel en sprak Frans, maar zij was en bleef Nederlandstalig, dus alles behalve geliefd.

Ik huil niet gauw, maar in dat Brussels ziekenhuis heb ik traantjes gelaten.

En dan zijn de Belgicisten verwonderd dat de Vlamingen Brussel verlaten en er niets meer moeten van weten.

De taalwetten worden door deze Franstalige ziekenhuizen dagelijks overtreden,klachten worden ingediend en dan ... gebeurt er niets.

Dus op het vlak van de taalwetten is Brussel geen rechtstaat .
Wie wil er nog met zulke mensen samen in één land leven?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 17 december 2023 om 21:03.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2023, 23:26   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik kwam in een Brussels ziekenhuis terecht omdat de twee chirurgen mij daar werden aangeraden. De twee dokters die mij behandelden waren Nederlandstaligen. Zij spraken vaneigens ook Frans.
Het verplegend personeel was in hoofdzaak Franstalig, en sprak niet alleen geen woord Nederlands, ze koeioneerden de Nederlandstalige zieken. Ook een Brussels vrouwtje van in de 90 moest het ontgelden. Ik had zelf mijn tweede rugoperatie ondergaan, maar ik waste vanaf de vijfde dag het vrouwtje omdat ik lekker warm water gebruikte in plaats van koud.
Zij had geen radio en geen tv. Ik bracht haar een casetterecorder en klassieke muziek om te beluisteren. Het menske is daar niet veel later overleden.
Zij woonde nochtans in Brussel en sprak Frans, maar zij was en bleef Nederlandstalig, dus alles behalve geliefd.

Ik huil niet gauw, maar in dat Brussels ziekenhuis heb ik traantjes gelaten.
Mooi van jou om dat vrouwtje zo bij te staan
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 08:01   #10
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Laaggeschoolden horen onze taal te spreken maar hogergeschoolden hoeven dat niet. In heel Vlaanderen hoor en zie je dat op straat, op de werkvloer en in de horecazaken. Hogeropgeleiden of aan de universiteiten studerenden spreken Engels onder elkaar want er is altijd wel iemand die geen Nederlands verstaat. En terwijl worden de laaggeschoolde kansenparels en verrijkers met de zweep gedwongen tot het leren van onze minderwaardige taal. Dat is zo vermoeiend dat ze in die periode veelal stoppen met werken. Dat hoogopgeleid personeel in Brussel onze taal niet spreekt noch verstaat is manifeste onwil.

Ik verschiet van de beheersing van onze taal bij veel collega's uit Brussel en Wallonië. Als de veelal lager geschoolden bij de NMBS in staat zijn om elementaire kennis van het Nederlands op te doen dan moet dat zeker mogelijk zijn voor de breinen uit de zorg. Dat er zo weinig artsen en verpleegkundigen in Brussel Nederlands leren of spreken geeft blijk van een totale respectloosheid voor de Nederlandstaligen. Het zou me niet verbazen dat men in Brussel op vele plaatsen eerder in het Arabisch dan in het Nederlands wordt verder geholpen. Misschien zal de VN van Guterres iets ondernemen als we er eens amateuristisch binnenvallen, de ring over op een trottinette, gekleed in bokke- of wolfsvellen, en vrouwen verkrachten en kinderen martelen en doden. Brussel dient gedekoloniseerd te worden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 18 december 2023 om 08:02.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 09:39   #11
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Laaggeschoolden horen onze taal te spreken maar hogergeschoolden hoeven dat niet. In heel Vlaanderen hoor en zie je dat op straat, op de werkvloer en in de horecazaken. Hogeropgeleiden of aan de universiteiten studerenden spreken Engels onder elkaar want er is altijd wel iemand die geen Nederlands verstaat. En terwijl worden de laaggeschoolde kansenparels en verrijkers met de zweep gedwongen tot het leren van onze minderwaardige taal. Dat is zo vermoeiend dat ze in die periode veelal stoppen met werken. Dat hoogopgeleid personeel in Brussel onze taal niet spreekt noch verstaat is manifeste onwil.

Ik verschiet van de beheersing van onze taal bij veel collega's uit Brussel en Wallonië. Als de veelal lager geschoolden bij de NMBS in staat zijn om elementaire kennis van het Nederlands op te doen dan moet dat zeker mogelijk zijn voor de breinen uit de zorg. Dat er zo weinig artsen en verpleegkundigen in Brussel Nederlands leren of spreken geeft blijk van een totale respectloosheid voor de Nederlandstaligen. Het zou me niet verbazen dat men in Brussel op vele plaatsen eerder in het Arabisch dan in het Nederlands wordt verder geholpen. Misschien zal de VN van Guterres iets ondernemen als we er eens amateuristisch binnenvallen, de ring over op een trottinette, gekleed in bokke- of wolfsvellen, en vrouwen verkrachten en kinderen martelen en doden. Brussel dient gedekoloniseerd te worden.
Na 190 jaar van Franstalig neerkijken op de Nederlandstaligen moet men geen ommekeer meer verwachten in hun gedrag.

Enkel de Vlaamse onafhankelijkheid zal onze redding zijn.

Enkel wie Nederlands spreekt zal dan nog mogen werken in de zorg.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 10:35   #12
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Een MUG-ploeg vertrekt onmiddellijk vanuit het Erasmusziekenhuis in Brussel, maar het jongetje blijkt overleden. Wat er precies gebeurd is, blijft een raadsel voor de grootouders, want niemand van de aanwezige hulpverleners was het Nederlands machtig. "Alles verliep in het Frans", vertelt grootvader Luc in "Terzake"....
Waarom spreken die Vlamingen geen Frans?

Is gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Gebruik het dan ook!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Na 190 jaar van Franstalig neerkijken op de Nederlandstaligen moet men geen ommekeer meer verwachten in hun gedrag.
Nederlandstalige kijken vooral neer op hun eigen cultuur.
Op hun tv is het 90% Hollywood.

Franstaligen zijn helemaal niet bezig met Vlaanderen en hun taal. Waarom zouden ze?
Voor hun zijn Vlamingen alle typetjes uit de provincie die slecht Frans spreken en hun dialect.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 december 2023 om 10:37.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 10:43   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Laaggeschoolden horen onze taal te spreken maar hogergeschoolden hoeven dat niet. In heel Vlaanderen hoor en zie je dat op straat, op de werkvloer en in de horecazaken. Hogeropgeleiden of aan de universiteiten studerenden spreken Engels onder elkaar want er is altijd wel iemand die geen Nederlands verstaat. En terwijl worden de laaggeschoolde kansenparels en verrijkers met de zweep gedwongen tot het leren van onze minderwaardige taal. Dat is zo vermoeiend dat ze in die periode veelal stoppen met werken. Dat hoogopgeleid personeel in Brussel onze taal niet spreekt noch verstaat is manifeste onwil.

Ik verschiet van de beheersing van onze taal bij veel collega's uit Brussel en Wallonië. Als de veelal lager geschoolden bij de NMBS in staat zijn om elementaire kennis van het Nederlands op te doen dan moet dat zeker mogelijk zijn voor de breinen uit de zorg. Dat er zo weinig artsen en verpleegkundigen in Brussel Nederlands leren of spreken geeft blijk van een totale respectloosheid voor de Nederlandstaligen. Het zou me niet verbazen dat men in Brussel op vele plaatsen eerder in het Arabisch dan in het Nederlands wordt verder geholpen. Misschien zal de VN van Guterres iets ondernemen als we er eens amateuristisch binnenvallen, de ring over op een trottinette, gekleed in bokke- of wolfsvellen, en vrouwen verkrachten en kinderen martelen en doden. Brussel dient gedekoloniseerd te worden.
Het moet inderdaad gezegd worden, dat veel treinbegeleiders die franstalig zijn inderdaad goed hun best doen voor de spreek de nederlands. Ze behandelen dan ook een trein die in Vlaanderen vertrekt en naar Vlaanderen rijdt, maar door zowel broekzele als Walonie rijdt.

Het personeel van de broekzeelse ziekenhuizen mag daar inderdaad een voorbeeld aan nemen. Anders stel ik voor de geldkraan dicht te draaien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 10:45   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom spreken die Vlamingen geen Frans?

Is gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Gebruik het dan ook!



Nederlandstalige kijken vooral neer op hun eigen cultuur.
Op hun tv is het 90% Hollywood.

Franstaligen zijn helemaal niet bezig met Vlaanderen en hun taal. Waarom zouden ze?
Voor hun zijn Vlamingen alle typetjes uit de provincie die slecht Frans spreken en hun dialect.

Hela maat, die mensen zijn wel klant in die kliniek he, dus wat klantvriendelijkheid, misschien...

Waarom moet een Vlaamse patient in Brussel maar Frans kunnen maar kan een Waal in Aalst, Dendermonde etc... wel en francais geholpen worden ?

trouwens wij financieren een groot deel van dien brol daar, ik zeg het gewoon de kraan toe, als het zo moet gaan.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 10:52   #15
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hela maat, die mensen zijn wel klant in die kliniek he, dus wat klantvriendelijkheid, misschien... ....
Je moet zelf blij zijn dat je geholpen wordt in een ziekenhuis he. Zaken niet omdraaien aub.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Waarom moet een Vlaamse patient in Brussel maar Frans kunnen maar kan een Waal in Aalst, Dendermonde etc... wel en francais geholpen worden ?
Frans is tot nader order gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Een eigen keuze van jouw eigen politici. Gebruik het dan ook!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 10:58   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je moet zelf blij zijn dat je geholpen wordt in een ziekenhuis he. Zaken niet omdraaien aub.



Frans is tot nader order gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Een eigen keuze van jouw eigen politici. Gebruik het dan ook!
Het respecteren van taalwetten in dit apenland zegt u niets ???
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 11:02   #17
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het respecteren van taalwetten in dit apenland zegt u niets ???
Waarom wil je wel Frans studeren van 9 jaar tot 18 maar het dan ineens niet gebruiken?? Om een landgenoot te pesten?

Frans is tot nader order gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Een eigen keuze van jouw eigen politici. Gebruik het dan ook!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 11:30   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je moet zelf blij zijn dat je geholpen wordt in een ziekenhuis he. Zaken niet omdraaien aub.



Frans is tot nader order gewoon een verplicht vak op elke Vlaamse school. Een eigen keuze van jouw eigen politici. Gebruik het dan ook!
Je gaat voorbij aan de psychologische realiteit dat dwang niet tot motivatie leidt.

Mensen komen vandaag de dag van school en kunnen geen twee zinnen Frans zonder fouten schrijven, zelfs de leraar Frans niet. Na gemiddeld 8 jaar Franse les te hebben gevolgd.

Als we de politici dan nog moeten uitleggen dat we zelf de talen willen kiezen die we leren, dan begrijpen ze dat toch niet. Want de knecht moet de taal leren van de meester in hun wereldje.

Weer een reden meer om de Belgische staat zo snel mogelijk kapot te maken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 december 2023 om 11:31.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 11:33   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het respecteren van taalwetten in dit apenland zegt u niets ???
Hij wil waarschijnlijk zeggen dat de Vlaming blij moet zijn dat de Franse meesters hen zelfs maar wil zien.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 11:40   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.279
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij wil waarschijnlijk zeggen dat de Vlaming blij moet zijn dat de Franse meesters hen zelfs maar wil zien.
Neen. Ik leg je uit dat we zelf voor het model gekozen hebben dat we allemaal Frans leren in Belgë.

Die "Franstalige meesters" gaan helemaal niet over ons onderwijs.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be