Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 december 2023, 17:12   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Vlaming is maar wat trots om zijn Frans te laten horen in Brussel. Dat is de realiteit.
Je laat jezelf hier kennen als een oubollige francofiele belgicist. Je hebt wensdromen. Ik heb in het verleden ook wel Vlamingen gekend die, eenmaal in Brussel, zich systematisch en uitsluitend in het Frans uitdrukten. Maar dat type Vlaming is snel aan het verdwijnen. De jongere generatie is veel minder francofiel. Meer nog, sommigen schakelen nog eerder over op het Engels wanneer ze met een Nederlands-onwetende (of onwillige) francofoon worden geconfronteerd. Ikzelf doe dat systematisch. Wanneer ik in een winkelzaak binnenstap begin altijd in mijn keurigste Nederlands. En, tot op heden krijg ik in de meeste gevallen een antwoord in het Nederlands (zij het soms hortend en moeizaam). Als het werkelijk hopeloos blijkt te zijn (bv. de winkelbediende is een Aziaat of een Afrikaan) probeer ik dan eerst Engels.
In ieder geval, de tijd dat de Vlaming in Brussel zichzelf als "verplicht" beschouwde om Frans te broebelen is voorbij.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 17:41   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U dwaalt. De realiteit is simpel. Als Waaltjes voor mij willen werken dan zal dat niet in het Frans gebeuren. De enige momenten dat ik mijn Frans bovenhaal is in Frankrijk. In Belgie? Vergeet het maar. Ik ben de baas en spreek je mijn taal niet, dan hoepel je maar op.
Dat was wellicht de reden waarom het maar niet wilde lukken om Waalse werklozen uit de regio Doornik in het vlakbij gelegen Zuid-West-Vlaanderen (waar men schreeuwt om werkkrachten) aan het werk te krijgen. De West-Vlaamse industriëlen hebben ze dan maar binnengehaald uit Noord-Frankrijk en speciale lessen (met een aan het bedrijf aangepast lexicon) Nederlands gegeven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 17:44   #43
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat was wellicht de reden waarom het maar niet wilde lukken om Waalse werklozen uit de regio Doornik in het vlakbij gelegen Zuid-West-Vlaanderen (waar men schreeuwt om werkkrachten) aan het werk te krijgen. De West-Vlaamse industriëlen hebben ze dan maar binnengehaald uit Noord-Frankrijk en speciale lessen (met een aan het bedrijf aangepast lexicon) Nederlands gegeven.
Klopt. Het is niet omdat onze heren politici de relatie baas-knecht niet correct kan inschatten, dat wij dat ook niet kunnen. Walen moeten hun plaats eens leren kennen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 17:48   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je laat jezelf hier kennen als een oubollige francofiele belgicist. Je hebt wensdromen. Ik heb in het verleden ook wel Vlamingen gekend die, eenmaal in Brussel, zich systematisch en uitsluitend in het Frans uitdrukten. Maar dat type Vlaming is snel aan het verdwijnen. De jongere generatie is veel minder francofiel. Meer nog, sommigen schakelen nog eerder over op het Engels wanneer ze met een Nederlands-onwetende (of onwillige) francofoon worden geconfronteerd. Ikzelf doe dat systematisch. Wanneer ik in een winkelzaak binnenstap begin altijd in mijn keurigste Nederlands. En, tot op heden krijg ik in de meeste gevallen een antwoord in het Nederlands (zij het soms hortend en moeizaam). Als het werkelijk hopeloos blijkt te zijn (bv. de winkelbediende is een Aziaat of een Afrikaan) probeer ik dan eerst Engels.
In ieder geval, de tijd dat de Vlaming in Brussel zichzelf als "verplicht" beschouwde om Frans te broebelen is voorbij.
Het is en blijft schandalig dat wij in onze eigen hoofdstad moeten overschakelen naar een vreemde taal om goed bediend te worden .
En dit daarenboven dan nog in een land waar onze taal ,de taal van de meerderheid is,die dit land financieel recht houdt. .

Dat ga je nergens anders tegenkomen.

Hoogste tijd dat we ons eigen land met onze eigen hoofdstad hebben ,waar we overal in onze eigen taal bediend worden.

De Franstaligen zullen oogsten
(de Vlaamse onafhankelijkheid)
wat ze zelf gezaaid hebben.
(hun blijvende weigering om Nederlands te spreken in Brussel).

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 18 december 2023 om 17:48.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 17:54   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het is en blijft schandalig dat wij in onze eigen hoofdstad moeten overschakelen naar een vreemde taal om goed bediend te worden .
En dit daarenboven dan nog in een land waar onze taal ,de taal van de meerderheid is,die dit land financieel recht houdt. .


Dat ga je nergens anders tegenkomen.

Hoogste tijd dat we ons eigen land met onze eigen hoofdstad hebben ,waar we overal in onze eigen taal bediend worden.

De Franstaligen zullen oogsten
(de Vlaamse onafhankelijkheid)
wat ze zelf gezaaid hebben.
(hun blijvende weigering om Nederlands te spreken in Brussel).
Dat is ook de reden waarom zo weinig Vlamingen zich aangetrokken voelen tot die Nederlands-onvriendelijke (zelfs Nederlands-hatende) stad.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 17:54   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Klopt. Het is niet omdat onze heren politici de relatie baas-knecht niet correct kan inschatten, dat wij dat ook niet kunnen. Walen moeten hun plaats eens leren kennen.
Franstaligen hebben nu eenmaal nog het idee dat Frans een wereldtaal is. Als ik in het hele verre buitenland ben zijn zij de enigen die me nog steeds begroeten met een Bonjour terwijl alle andere nationaliteiten Hello zeggen. Toen ik nog in de rand woonde waren er veel Franstaligen voor wie zelfs een simpele goedemorgen te veel was gevraagd dat bleef steevast Bonjour.....Stug volkje die Franskiljons.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 18:03   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Franstaligen hebben nu eenmaal nog het idee dat Frans een wereldtaal is. Als ik in het hele verre buitenland ben zijn zij de enigen die me nog steeds begroeten met een Bonjour terwijl alle andere nationaliteiten Hello zeggen. Toen ik nog in de rand woonde waren er veel Franstaligen voor wie zelfs een simpele goedemorgen te veel was gevraagd dat bleef steevast Bonjour.....Stug volkje die Franskiljons.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze er helemaal geen besef van hebben dat het belang van het Frans in de wereld aanzienlijk gekrompen is. Er is een internationale vereniging die het Frans poogt te promoten (ik herinner mij de correcte naam niet meer). Die poogt dan met "kermistrukjes" het aantal zogezegde Franstaligen in de wereld op te vijzelen. Het volstaat voor hen dat in een land de Franse taal op het onderwijscurriculum staat om er een Franstalig land van te maken.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 18:19   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze er helemaal geen besef van hebben dat het belang van het Frans in de wereld aanzienlijk gekrompen is. Er is een internationale vereniging die het Frans poogt te promoten (ik herinner mij de correcte naam niet meer). Die poogt dan met "kermistrukjes" het aantal zogezegde Franstaligen in de wereld op te vijzelen. Het volstaat voor hen dat in een land de Franse taal op het onderwijscurriculum staat om er een Franstalig land van te maken.
Vietnam en Ruanda hebben het Frans ondertussenal vervangen door het Engels.
Er zullen nog veel landen volgen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 18:19   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U stelt dat ik dat wil. Dat klopt helemaal niet. ..;
Dat stel ik nergens. Ik stel dat de Vlaamse overheid wil dat alle Vlamingen Frans leren. Die steken daar jaarlijks miljarden in. En dat is democratisch zo beslist ja.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat ze geen tweetalige Franstalige artsen in Brussel vinden?
Die zijn er nog wel maar veel artsen in Brussel zijn uit het buitenland afkomstig. Die spreken meestal Frans en hun eigen taal.

Veel Vlaamse en tweetalige artsen duiken op in landen als Zwitserland, Nederland, Noorwegen en het VK waar je een veelvoud kunt verdienen van de toch al hoge remuneratie.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:04   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat is democratie. We hebben zelf die meerderheid gestemd.



De NVA wil niet van het verplichte Frans af.



Er zijn minder Franstaligen die Nederlands spreken, maar ze spreken het dan wel veel en veel beter dan een Vlaming Frans. Gewoonweg omdat veel op de Vlaamse school hebben gezeten.
Je hebt het alweer niet goed gelezen. Je slaat alleen maar wild om je heen.
Het is het Stockholmsyndroom waar ik de Vlamingen vanaf wil brengen.
Maar voor de rest moeten naar mijn mening alle Vlamingen een behoorlijk taalonderwijs krijgen in Nederlands, Engels en Frans.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:06   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoe komt het dan dat ze geen tweetalige Franstalige artsen in Brussel vinden?
Dat moeten we eens aan ex-premier en China-lover Leterme vragen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:12   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het gaat van kwaad naar erger in de Brusselse ziekenhuizen.

Nu is er op de Spoedafdeling ,
waar dit wettelijk verplicht is voor elk ziekenhuis in Brussel ,

ook al geen Nederlandstalige arts aanwezig in het Fabiloa ziekenhuis in Brussel.

"Cisse was 11 maanden oud toen hij afgelopen zomer een nacht bij zijn grootouders in Roosdaal - in de Vlaamse rand rond Brussel - zou doorbrengen. Maar dan slaat het noodlot toe: Cisse beweegt niet meer en de grootouders bellen de hulpdiensten.

Een MUG-ploeg vertrekt onmiddellijk vanuit het Erasmusziekenhuis in Brussel, maar het jongetje blijkt overleden. Wat er precies gebeurd is, blijft een raadsel voor de grootouders, want niemand van de aanwezige hulpverleners was het Nederlands machtig. "Alles verliep in het Frans", vertelt grootvader Luc in "Terzake"

Cisse wordt overgebracht naar het Kinderziekenhuis Koningin Fabiola in Brussel. Ouders Karolien en Kim - die op een feest waren - reppen zich daarnaartoe, maar ook zij krijgen geen duidelijkheid over wat er gebeurd is, want ook de behandelende arts spreekt geen Nederlands. "

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/12...brussel-cisse/


Dit is toch een duidelijk geval van onwil van de Franstalige directie van het Fabiola ziekenhuis.
Hoe verklaren zij dat zij in Laken en in Anderlecht

geen tweetalige artsen vinden,terwijl in het AZ VUB te Jette elke arts die daar werkt tweetalig is?


Deze onwil van de Franstaligen om de taalwet toe te passen is alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Dubbeldraad, je hebt eenzelfde draad gemaakt nog niet eens zo lang geleden.

En er zijn minstens twee draden van dit jaar waar de schaarste aan Nederlandstalige dokters en verpleegkundigen in Brussel besproken is.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 18 december 2023 om 19:26.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:15   #53
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Franstaligen hebben nu eenmaal nog het idee dat Frans een wereldtaal is. Als ik in het hele verre buitenland ben zijn zij de enigen die me nog steeds begroeten met een Bonjour terwijl alle andere nationaliteiten Hello zeggen. Toen ik nog in de rand woonde waren er veel Franstaligen voor wie zelfs een simpele goedemorgen te veel was gevraagd dat bleef steevast Bonjour.....Stug volkje die Franskiljons.
Dat kan allemaal wel zijn, maar het wordt eens tijd dat Vlamingen beseffen dat ze hier baas zijn en niet een franskiljon of verdwaalde woestijnbewoner
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 december 2023 om 19:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 19:24   #54
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat stel ik nergens. Ik stel dat de Vlaamse overheid wil dat alle Vlamingen Frans leren. Die steken daar jaarlijks miljarden in. En dat is democratisch zo beslist ja.



Die zijn er nog wel maar veel artsen in Brussel zijn uit het buitenland afkomstig. Die spreken meestal Frans en hun eigen taal.

Veel Vlaamse en tweetalige artsen duiken op in landen als Zwitserland, Nederland, Noorwegen en het VK waar je een veelvoud kunt verdienen van de toch al hoge remuneratie.
Dei buitenlandse artsen die enkel Frans en hun eigen taal spreken ,moeten dan maar in Wallonië gaan werken of anders een cursus Nederlands volgen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:01   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dei buitenlandse artsen die enkel Frans en hun eigen taal spreken ,moeten dan maar in Wallonië gaan werken of anders een cursus Nederlands volgen.
Als zelfs een sjotter uit de brousse of een coureur uit Siberie zich na 1 jaar uit de slag kan trekken moet een hoogopgeleide arts of verpleger dat toch ook kunnen.
Ik denk dat het gewoon is van niet willen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:13   #56
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als zelfs een sjotter uit de brousse of een coureur uit Siberie zich na 1 jaar uit de slag kan trekken moet een hoogopgeleide arts of verpleger dat toch ook kunnen.
Ik denk dat het gewoon is van niet willen.
Er zouden flinke boetes moeten staan op het niet naleven van de taalwetten in Brussel.
Maar die zijn er niet.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2023, 20:16   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als zelfs een sjotter uit de brousse of een coureur uit Siberie zich na 1 jaar uit de slag kan trekken moet een hoogopgeleide arts of verpleger dat toch ook kunnen.
Ik denk dat het gewoon is van niet willen.
het is zuiver superioriteitsgevoel en hovaardigheid, ondanks het feit dat de Vlamingen hen de bek openhouden :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  francophonie.png‎
Bekeken: 7
Grootte:  395,7 KB
ID: 118876  

__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 08:37   #58
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.081
Standaard

Alsof hun kind verliezen en geen uitleg krijgen die ze verstaan nog niet erg genoeg is, geeft dat ziekenhuisze nog een rouwkoffer in het Frans mee en een Franstalige psycholoog om hen te begeleiden. Van beledigingen gesproken...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 14:14   #59
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het is zuiver superioriteitsgevoel en hovaardigheid, ondanks het feit dat de Vlamingen hen de bek openhouden :
De Franstaligen zullen wel een toontje lager zingen na de Vlaamse onafhankelijkheid en het stopzetten van de Vlaamse transfers.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2023, 15:32   #60
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het is zuiver superioriteitsgevoel en hovaardigheid, ondanks het feit dat de Vlamingen hen de bek openhouden :
Het probleem is helemaal niet die arrogante dame. Het probleem is dat er veel Vlamingen gewoon meegaan in die gedachtengang. Die dame mag wat mij betreft nog op haar hoofd gaan staan maar buiten de grenzen van Wallonie zal ik die dame nooit aanspreken in het Frans. En als dat voor haar een probleem is, kan ze oprotten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be