Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2017, 11:21   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niets nieuws onder de zon. Ik heb onlangs in The Guardian nog een analyse gelezen van wat er mislopen is (en het waarom daarvan) bij de splitsing tussen Indië en Pakistan. Dat heeft miljoenen doden en ontheemden gekost. En ter hoogte van hun grens kun je eigenlijk meer spreken van een bevroren conflict dan van een vrede.

Enkel uiterst rechts cultiveert het waanbeeld dat alle kwaad van de islam komt.
Daarom dus dat de sossen de islam omarmd hebben nadat ze eerst "hier" het katholiscisme hadden geneutraliseerd.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 11:58   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Staat u mij toe beste forum leden enkele Boeddhistische wijsheden aan ten berde te brengen

Citaat:
In wie geen enkele afkeer jegens andere wezens is, voor wie alle wezens gelijken zijn, wie vrij is van genegenheid en afkeer, van voorstellingen, hersenschimmen en verschillen - die heeft de volmaakte lijdzaamheid verwezenlijkt. (Siksa-samuccaya 15)
Citaat:
Of er nu Ontwaakten op de wereld verschijnen of dat ze er niet verschijnen - het 'voorwaardelijk ontstaan' (pratitya-samutpada) is een natuurwet die de Ontwaakte nadat hij hem heeft begrepen en doorgrond, verklaart. (Samyutta-nikaya 12:20)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 september 2017 om 12:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 13:20   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Grenzen dienen hermetisch afgesloten te worden in de EU.

Grenscontroles verhogen.

De volksverhuizingen van de dag van vandaag dienen een STOP toegeroepen te worden.

Iedereen terug naar zijn/haar eigen land.

Het 'wir schaffen das' gedoe de kop indrukken want dat was/is nog steeds een verschrikkelijke misser die véél mensen de stuipen op het lijf jaagt met dank aan zijne merkelheid. (<-Raus!)

Ach, laten we dat 'samenkoeken' van de EU als één van de grootste missers aller tijden beschouwen en het met lede ogen aanschouwen als: Der Untergang!!

Wishful thinking wat ik daar wist te schrijven?

p.s. Ik hield wel geen rekening met zij die er nog rijker met geworden zijn met die gekkigheid van dat verenigde Europa.
Uni, je houdt inderdaad geen rekening met de stichters v.d. EU, nl degenen die aan de basis lagen van de EGKS.
De EGKS werd opgericht door Het Kapitaal vóór Het Kapitaal.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 13:26   #44
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uni, je houdt inderdaad geen rekening met de stichters v.d. EU, nl degenen die aan de basis lagen van de EGKS.
De EGKS werd opgericht door Het Kapitaal vóór Het Kapitaal.
Ik dacht het al dat ik weer ergens iets 'gemist' had.

p.s.
Citaat:
wijsheden aan ten berde te brengen
Dat woordje hoorde niet thuis in die zin, sorry.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 13:28   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uni, je houdt inderdaad geen rekening met de stichters v.d. EU, nl degenen die aan de basis lagen van de EGKS.
De EGKS werd opgericht door Het Kapitaal vóór Het Kapitaal.
De EGKS werd opgericht om WO3 te voorkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 13:29   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik dacht het al dat ik weer ergens iets 'gemist' had.

p.s.

Dat woordje hoorde niet thuis in die zin, sorry.
Je hebt niet gemist.
Je hield gewoonweg geen rekening met dat historisch feit. Nou ja, dat voorzeker "van voor jouw tijd".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2017, 17:01   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je hebt niet gemist.
Je hield gewoonweg geen rekening met dat historisch feit. Nou ja, dat voorzeker "van voor jouw tijd".

Ik denk anders dat er hier mensen zijn, die er bijna 100% van overtuigd zijn, dat ik zo rond 1302 moet geboren geweest zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 10:14   #48
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Gaan we nu Rohyna moslims kunnen verwachten. Die boot gaat hulpgoederen leveren maar komt hij leeg terug ???
Volledig artikel :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...in-bangladesh/
We gaan moslims blijven binnenhalen of we nu willen of niet, zels Rohingya-moslims die een soort mix zijn tussen Indische moslims en Roma zigeuners. Geen enkel (moslim)-land uit de streek wil ze maar wij gaan opnieuw vooroverbuigen en slikken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2017, 10:28   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

we come in peace we come in peace we come in peace



Die film was profetisch. Allemaal die aanhangers van de vrede, ze doen niet anders dan moorden. Vrede en wrede wordt nogal eens verward blijkbaar.
ᛉ ᛣ
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 13:04   #50
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
We gaan moslims blijven binnenhalen of we nu willen of niet, zels Rohingya-moslims die een soort mix zijn tussen Indische moslims en Roma zigeuners. Geen enkel (moslim)-land uit de streek wil ze maar wij gaan opnieuw vooroverbuigen en slikken.
En we (het plebs natuurlijk) worden "geconditioneerd" — opinie op vrtnws.be :
«Rohingya: wast Vlaanderen de handen in onschuld?»
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 15:46   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uni, je houdt inderdaad geen rekening met de stichters v.d. EU, nl degenen die aan de basis lagen van de EGKS.
De EGKS werd opgericht door Het Kapitaal vóór Het Kapitaal.
Ja, en daar is niets fout aan. Trouwens de voornaamste reden voor de stichting van de EGKS was dat vooral Frankrijk erop aandrong. De Fransen begonnen opnieuw schrik te krijgen van het snel uit de as van de 2e WO oprijzende West-Duitsland. Frankrijk zag om die reden liever dat een supranationaal organisme een bepaalde graad van controle verkreeg over de Duitse staalindustrie. Het was de toenmalige Franse minister van BZ Robert Schuman (een Elzasser) die daar werk van maakte.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 21:05   #52
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
En we (het plebs natuurlijk) worden "geconditioneerd" — opinie op vrtnws.be :
«Rohingya: wast Vlaanderen de handen in onschuld?»
Heb die bijdrage van Hicham El Mzairh gelezen en zoals gewoonlijk, worden de moslims hier (weeral) afgeschilderd als slachtoffers, how convenient that is...

Maar laten we de gestelde vraag eens omdraaien, nl: wassen Rohingyamoslims zich de handen in onschuld ?

Even chekken: Trouble in Myanmar (anno 2012)

https://www.liveleak.com/view?i=9f9_1505070583

Wat zou die Spa-moslim daar zoal van vinden ?
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 00:33   #53
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Heb die bijdrage van Hicham El Mzairh gelezen en zoals gewoonlijk, worden de moslims hier (weeral) afgeschilderd als slachtoffers, how convenient that is...

Maar laten we de gestelde vraag eens omdraaien, nl: wassen Rohingyamoslims zich de handen in onschuld ?

Even chekken: Trouble in Myanmar (anno 2012)

https://www.liveleak.com/view?i=9f9_1505070583

Wat zou die Spa-moslim daar zoal van vinden ?
Goeie link Diego ! Hopelijk zullen wij dat hier nooit moeten zeggen : "We cannot tolerate the intolerant when the intolerant intends to destroy us"
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 06:40   #54
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
In tegenstelling tot extreem rechts veroordeel ik iedere vorm van geweld. De noodzaak die jij vindt om er 'moslim' voor te plaatsen spreekt boekdelen en dient enkel maar op te stigmatiseren. Alsof een vermoorde niet-moslim 'meer dood' is dan een vermoorde moslim.
Mss doe je dat (elke vorm van geweld veroordelen) maar dan toch in stilte waar het moslims betreft.

En voor de rest, wat een dramatisch gedoe toch weeral.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 17:56   #55
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Goeie link Diego ! Hopelijk zullen wij dat hier nooit moeten zeggen : "We cannot tolerate the intolerant when the intolerant intends to destroy us"
Ik hoop dat met je mee.
Edoch, heb van Europese moslims nog nergens 'n teken van tolerantie gezien, zelfs niet van de zgn 'gematigden', om de uitwassen van hun religie/ideologie publiek te verwerpen.
De 'verlichting' van die groep lijkt me nog enkele eeuwen verwijderd.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 08:55   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
http://www.nu.nl/buitenland/4905125/...n-myanmar.html



Nochtans lees ik hier altijd dat enkel de islam kwaadaardig is. Nu zien we dat ook de vreedzame boeddhisten godsdienstige oorlogen uitlokken en genocide plegen op andere religies.

Wat nu?
nu niks, kijk liever de andere kant op, voor je jezelf in de problemen praat.

dat zijn geen echte Boeddhisten. Boeddhisme staat voor vrede en tolerantie. deze terreur heeft niks met het Boeddhisme te maken. De ware Boeddhisten zijn zelfs de grootste slachtoffers van deze terreur.

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 september 2017 om 08:56.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 09:11   #57
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu niks, kijk liever de andere kant op, voor je jezelf in de problemen praat.

dat zijn geen echte Boeddhisten. Boeddhisme staat voor vrede en tolerantie. deze terreur heeft niks met het Boeddhisme te maken. De ware Boeddhisten zijn zelfs de grootste slachtoffers van deze terreur.
Sorry om je tegen te spreken Anna. Ik dacht ooit ook zo. In de laatste 15 jaar echter een noodlanding van de H.Geest gehad + een aanval van realitis en Daddie is correct in deze. Boeddhisme heeft het alleen langer kunnen verstoppen sinds de jaren 70 en de Z.O. Asia reizigers met hun lange 'coep' van toen. Dat was verrie-in en voor lang.

Verander alleen de naam en voor het overige zeg je in dat vet gedrukte net hetzelfde als de meerderheid islamietjes van vandaag.
Of de katolieke kiekens van vroeger.
Of de Jan van vandaag.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 09:14   #58
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu niks, kijk liever de andere kant op, voor je jezelf in de problemen praat.

dat zijn geen echte Boeddhisten. Boeddhisme staat voor vrede en tolerantie. deze terreur heeft niks met het Boeddhisme te maken. De ware Boeddhisten zijn zelfs de grootste slachtoffers van deze terreur.
dit is ironisch bedoeld, veronderstel ik?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 09:14   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Sorry om je tegen te spreken Anna. Ik dacht ooit ook zo. In de laatste 15 jaar echter een noodlanding van de H.Geest gehad + een aanval van realitis en Daddie is correct in deze. Boeddhisme heeft het alleen langer kunnen verstoppen sinds de jaren 70 en de Z.O. Asia reizigers met hun lange 'coep' van toen. Dat was verrie-in en voor lang.

Verander alleen de naam en voor het overige zeg je in dat vet gedrukte net hetzelfde als de meerderheid islamietjes van vandaag.
Of de katolieke kiekens van vroeger.
Of de Jan van vandaag.
dat was ook mijn punt, JP, mogen we dan nu ook terug de Islam kritisch benaderen zonder Islamofoob genoemd te worden? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2017, 09:19   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was ook mijn punt, JP, mogen we dan nu ook terug de Islam kritisch benaderen zonder Islamofoob genoemd te worden? ...
Je punt is nederig aanvaard. De ironie ervan vloog over mijn hoofd.

504 = late edit
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 18 september 2017 om 09:26.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be